Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhempien riehuminen ruoasta

Vierailija
19.06.2025 |

Appivanhemmat pyysi että noudan heidät kentält lomamatkaltaan tullessa.

Ok, minä kotona, mies vielä töissä, lento tulee päivällä.

Halusivat yöpyä mwillä ennen kuin jatkavat kotiin.

Ok. Petasin pedin työhuoneeseeni ja menin läppärini knssa kodinhoitohuoneen pöytätasolle. Tekemään rästitöitä vielä ennwn lomaa. 

Lupasin kuskata junalle seuraavana päivänä.

Sitten seurasi alkuräjähdys: Heitä ei kuulemma emännöity kuin vieraita kuuluu! Ja ruokakin oli väärää ja väärään aikaan!

Olenko muka kutsunut heidät kylään??!

Kommentit (238)

Vierailija
141/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on sitten siunattu! Sekä anoppini että toinen miniöistä vaativat kuninkaallista kohtelua ja jakamatonta huomiota. En ole vielä kyennyt hahmottamaan mikä on riittävä palveluntaso. Toisen miniän kanssa menee oikein hyvin, osaa olla kuin kotonaan.

Vierailija
142/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä yhden asian:

Mitähän pirua me tälläkin tiedolla tehtäisiin?

Itse olet miehesi valinnut ja ottanut.  Olet ollut tietoinen, että saat samalla appivanhemmat.  Heihinkin luultavasti tutustuit ennen miehelään menoasi.

Joten pidä hyvänäsi ikävät appivanhempasi.  Ja te kaikki muutkin, jotka tänne taas riehaannuitte appivanhempianne haukkumaan.

Me ihmiset ollaan kukin mitä ollaan.  Marise ukollesi.  Tehkää jotain, niin että elämänne paranee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on erinomainen tilanne!

Heidän ei tästä lähtien tarvitse enää ikinä tulla teille vieraaksi ja sinun ei tarvitse enää tällä asialla vaivata päätäsi. Et päästä heitä edes ovesta sisälle ennen anteeksipyyntöä. Ei vieraana sovi käyttäytyä moukkamaisesti. Pitää arvostaa toisen kotia.

Nimenomaan! Suhteet poikki vaan. Ja jo se mies yrittää jotain urputtaa, niin laitat vaan kovan kovaa vastaan. Kyllä se taipuu ja unohtaa vanhempansa aikanaan. Se on kaikille paras niin. 

Vierailija
144/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille poikien vanhemmille,  muistakaa ottaa etäisyys aikuiseen ja etenkin kun hän aloittaa asumissuhteen puolison kanssa.    Älkää ottako yhteyttä, älkää menkö, älkää soittako.   Se tekee kipeää mutta se on oikea ratkaisu.   Olette ystävällisiä jos joskus ottavat yhteyttä ja rouva muistakaa erityisesti huomioida ymmärtäen hänen asemansa ja vaikutusvaltansa. Miten etevä oletkin, miten vaativa työ jne.

Sinua taidettiin paiskata anopilla?! Miksi vika on aina miniässä. Kyllä minunkin anoppi aikoinaan vihoitteli kun nuorimmaisen pojan elämä muuttui, kun minut tapasi. Ei ollutkaan enää passaamassa ja kuljetettavissa liekassa. Ei sitä kauaa kestänyt. Meillä kehkeytyi lämmin suhde, joka kantaa mielessäni vieläkin anopin jo nukkuessa syvää unta. 

Vierailija
145/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille poikien vanhemmille,  muistakaa ottaa etäisyys aikuiseen ja etenkin kun hän aloittaa asumissuhteen puolison kanssa.    Älkää ottako yhteyttä, älkää menkö, älkää soittako.   Se tekee kipeää mutta se on oikea ratkaisu.   Olette ystävällisiä jos joskus ottavat yhteyttä ja rouva muistakaa erityisesti huomioida ymmärtäen hänen asemansa ja vaikutusvaltansa. Miten etevä oletkin, miten vaativa työ jne.

No ei minulla eikä miehellä ole mitään ongelmaa lasten puolisoiden kanssa. Hyvillä käytöstavoilla pääsee pitkälle.

Teillä on ilmeisesti fiksummat puolisot lapsillanne kuin täällä kirjoittelevat.  

Nykyisin on oletus että "nuoret" eivät tarvitse mitään t

Jos unohdetaan nyt tuo etätyö, eiköhän suurin osa ole palannut työpaikoille, sanoikohan tytär että 2 päivää kuussa saa pyytää etänä jos perusteltu syy.  Esim nuhaisena oli keväällä yhen päivän etänä puheittensa mukasn, oli läppärinsä ja puhelimen  ed päivänä ottanut mukaan.

Yleistä asennetta tarkoitin, täällä vaaditaan äideiltä ja anopeilta vaikka mitä käytöstä ja huomiota, itse halutaan olla itsekkäitä ja huomionkipeitä vähän teiniksi jääneitä. Ei ees tiedetä .itä on asiallinen käytös, normaali kohteliaisuus esim appivanhemmille,  esimerkkeinä vaikka,  jos tulevat, mies keittäköön kahvit, minä menen päikkäreille.

Vierailija
146/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaali lopputulos, jos naiselle yrittää vitsinä sanoa jotain.

Vierailija
147/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan ok että hain ja että tulivat mutta jokin kohtuus sentään!

Heille oli aamulla tekemäni makaronilaatikko, valmis salaatti, leipää, juustoja, leikkeleitä, tuoreita korvapuusteja, hedelmiä.

Vieressä iso kauppakeskus jossa ruokaa ja ravintoloita.

Tilanne oli täysin käsittämätön.

On olemassa ihmistyyppi, joka purkaa omaa v^tutustaan muihin. Ehkä loma ja puoliso ovat pettymyksiä. Se ei ole muiden syy. Meillä olisi valitettava meno, kun tälläinen mörkö olisi tulossa itseilmoituksells kylään.

Vierailija
148/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan ajan vierasvaraisuuteen ja hyvään käytökseen tottuneena ihmettelen tätä nuorten rouvien tylyyttä etenkin puolisonsa sukuun.  Se on tosi rakkautta se, puoliso käy kiihkeänä lempimään kun kuulee miten inhoittavat hänen vanhempansa ovat ja vaivaksi jos 2 krt vuodessa käyvät.

Onneksi siellä reaalimaailmassa nuoretkin rouvat osaavat käyttäytyä. Minullakin on kaksi mukavaa miniää, jotka ovat ihan normaaleja. Se on vaan tämä palsta, jossa anopit haukutaan alimpaan helvettiin ja mammakööri komppaa. 

Vierailija
149/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä olisin jutellut heidän kanssaan kuitenkin ja vähän kysellyt matkakuulumisia.

Ja nuollut antaumuksella heidän perseensä.

Vierailija
150/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua taidettiin paiskata anopilla?! Miksi vika on aina miniässä. Kyllä minunkin anoppi aikoinaan vihoitteli kun nuorimmaisen pojan elämä muuttui, kun minut tapasi. Ei ollutkaan enää passaamassa ja kuljetettavissa liekassa. Ei sitä kauaa kestänyt. Meillä kehkeytyi lämmin suhde, joka kantaa mielessäni vieläkin anopin jo nukkuessa syvää unta. 

Mun pojat ei lähteneet avioon peräkamarista kylläkään.   Ymmärrän kyllä jos ei häihin kutsuttukaan kun ne pidettiin 700 kmn päässä morsiamen kotikunnassa.

Kyllä ihmissuhteet on aina kaksipuolisia.  Vauvalla miniät täkydellisiä, anopeissa on kaikki vika.

Vierailija
151/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhannus ei ole kaikille hauska.  Täällä me yksinäiset, huonossa liitossa olevat ym. Puramme elämän yleistä veetutusta anoppeihin.

R-kriittiset jauhavat vuodesta 2021  klo 23.oo asti kun heillä ei muuta.  

Tämmösiä me ollaan, lähden mansikoita ostamaan ja vierasvaraa kaupunkijussiin.

Olen naimisissa, ollut yli 20 vuotta. Nuorin poika heräsi just leikkaamaan nurmikkoa. Aviomieheni vetää laitoja trimmerillä. Minulla on hetki luppoaikaa, kunnes alan ruokaa laittamaan. Linja-autolla mennään siskon luo jussia viettämään. Juomat ja syömingit vietiin keskiviikkona valmiiksi. Poika tulee moottoripyörällä perässä grillaamaan ja tulee sit kotiin yöksi miniän tekeleen kans. Ei kaikki ole yhtä katkeria kuin sinä.

Ja tähän autuuteen kuuluu miniän tekele! Onko kyseinen joku erillinen ihmislaji kenties?

Vierailija
152/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa narsisteista rakastaa uhriutumista. 

Vierailija
153/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkea provo

No aika hyvä mun mielestä. Mikään ei sytytä mammoja niin, kuin miehen vanhempien haukkuminen :)

Vierailija
154/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joo, ei näytä huonolta minullakaan, mansikat haen kakun päälle , vieraiden kanssa syödään illalla.  Miniät ovat äitiensä passattavana, pojille varattu remonttihommia anoppiloissaan."

Pojat, miniät, tytöt ja vävyt on kavereineen mökillä, festareilla tai kuka missäkin. Heillä on iha oma elämänsä ja hyvä niin.

Mutta anoppi.  Siitä ei pääse ihmismieli millään eroon vaikka nainen olisi ollut jo 20 vuotta haudassa.  Paremmin omat lapset unohtuu.

Vierailija
155/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää tarkemmin, mitä ruoassa oli vikana? Sanoiko miniä mitä kaikkea jääkaapista saa ottaa ja mitä heille on varattuna? Osasivatko käyttää mikroasi? Epäilen, että et kerro ihan kaikkea, mitä kyläilyyn liittyi. 

Vierailija
156/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä olisin jutellut heidän kanssaan kuitenkin ja vähän kysellyt matkakuulumisia.

Ja jättänyt omat työsi tekemättä? Eräillä on näköjään se käsitys, että kotona etätyössä ollessa voisi puuhailla mitä muuta tahansa.

Minä en olisi jutellut sen enempää kuin matkalla kentältä kotiin. Olisin toki varannut jotain ruokaa, jos ovat matkan jälkeen kovinkin nälkäisiä.

Jos kykenee kuluttamaan aikaa kentällä käymiseen, niin tuskin on sellainen työ, ettei kykene puhumaan muualla kuin autossa. Noutaminen olisi esim. koneen myöhästymisen tai liikenneruuhkan takia voinut muutenkin kestää suunniteltua kauemmin. Ei ap voinut mitenkään päättää, että kuskaamiseen menee esim. tasan tunti. 

ohis

Vierailija
157/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Kyllä meillä laitetaan yövieraille ruokaa. 

Lue aloitus uudestaan ajatuksen kanssa.

Niin? Ruokaa oli jääkaapissa, mutta emäntä ei vaivautunut sitä vieraille lämmittämään näiden tultua matkalta. Heillä oli varmaan nälkä. 

Appivanhemmat tuppautuivat itse. Olisivat voineet toimia toisin. Mikäli tilanne kohdistuisi itseeni, en laittaisi ruokaa kertaakaan, kun ei kelpaa. 

Tuota sovittua juttua voine sanoa tuppautumiseksi kun emäntä itse hakee.

Tietysti tekivät väärin jos ajattelivat nähdä poikaa ( ei lapsia pojalla?) kun pääkaupunkiseudulla s

No, tiesivät, että poika töissä myöhään ja miniällä rästitöitä. Siitä huolimatta tulivat ja odottivat palvelua. Mikä törkeintä, arvostelivat talon tarjottavia. Tämä nyt vaan liene minun mielipiteeni. 

mummu 60 v

Vierailija
158/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhan ajan vierasvaraisuuteen ja hyvään käytökseen tottuneena ihmettelen tätä nuorten rouvien tylyyttä etenkin puolisonsa sukuun.  Se on tosi rakkautta se, puoliso käy kiihkeänä lempimään kun kuulee miten inhoittavat hänen vanhempansa ovat ja vaivaksi jos 2 krt vuodessa käyvät.

Onneksi siellä reaalimaailmassa nuoretkin rouvat osaavat käyttäytyä. Minullakin on kaksi mukavaa miniää, jotka ovat ihan normaaleja. Se on vaan tämä palsta, jossa anopit haukutaan alimpaan helvettiin ja mammakööri komppaa. 

Aika paljon tässäkin ketjussa saa arvostelua myös se miniä. Jos toisessa ei näe mitään muuta kuin arvosteltavaa niin ihmekös tuo on jos välit on huonot. Se on kyllä totta että syystä tai toisesta tänne pesiytyy ne ihmiset joiden oma elämä on niin huonoa että se koetaan edes vähän paremmaksi jos jota kuta toista pääsee arvostelemaan.

Vierailija
159/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta anoppi.  Siitä ei pääse ihmismieli millään eroon vaikka nainen olisi ollut jo 20 vuotta haudassa.  Paremmin omat lapset unohtuu"

Ei se edesmennyt anoppinikaan meillä juhannusta vietä joten aika hyvin hänestäkin on päässyt eroon.

Vierailija
160/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ON mahdollisuus tehdä ajoittain normaalia joustavammin töitä.

Se ei tarkoita ettenkö tekisi töitä tai ettenkö olisi kuitenkin myös sidottu muidenkin aikatauluihin ja dediksiin jne.

ap

Miksi he eivät menneet hotelliin jos teillä ei heille ollut aikaa?

Ei miniällä ole vastauksia appivanhempien oikkuihin! 

Mihin he olisivat menneet jos poika (tai miniä) olisi sanonut että valitettavasti meille ei voi nyt tulla?

Eli miniä otti hyvää hyvyyttään ja ilmoitti ajoissa, miten ovat aikansa tauluttaneet. Miniä joka tapauksessa kävi kaupassa huolehtiakseen tarjoilusta. Mitä teki appivanhemmat? Vastaus kysymykseesi: hotelliin tai jatkaneet matkaa kotia kohti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän