Appivanhempien riehuminen ruoasta
Appivanhemmat pyysi että noudan heidät kentält lomamatkaltaan tullessa.
Ok, minä kotona, mies vielä töissä, lento tulee päivällä.
Halusivat yöpyä mwillä ennen kuin jatkavat kotiin.
Ok. Petasin pedin työhuoneeseeni ja menin läppärini knssa kodinhoitohuoneen pöytätasolle. Tekemään rästitöitä vielä ennwn lomaa.
Lupasin kuskata junalle seuraavana päivänä.
Sitten seurasi alkuräjähdys: Heitä ei kuulemma emännöity kuin vieraita kuuluu! Ja ruokakin oli väärää ja väärään aikaan!
Olenko muka kutsunut heidät kylään??!
Kommentit (238)
Meiltä usein pyydetään kuomukärryä lainaksi, kun jonkun tarvitsee muuttaa tai siirtää jotain kookasta. Alkuun lainattiin, mutta kun useampi lainaaja suuttui siitä, että ei lähdetty muuttoapuun tai nostajaksi, ei lainata enää kenellekään.
Samaa röyhkeyttä ap:n appiksilla. Saivat jo ison palveluksen (kuljetukset, valmistellut ruoat, majoituksen pedattuine peteineen, ap jopa väistää omasta työhuoneestaan tekemään töitä toisaalle tehdäkseen tilaa), mutta sekään ei riitä. Törkeydellä ei mitään rajoja tiettyjen ihmisten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä usein pyydetään kuomukärryä lainaksi, kun jonkun tarvitsee muuttaa tai siirtää jotain kookasta. Alkuun lainattiin, mutta kun useampi lainaaja suuttui siitä, että ei lähdetty muuttoapuun tai nostajaksi, ei lainata enää kenellekään.
Samaa röyhkeyttä ap:n appiksilla. Saivat jo ison palveluksen (kuljetukset, valmistellut ruoat, majoituksen pedattuine peteineen, ap jopa väistää omasta työhuoneestaan tekemään töitä toisaalle tehdäkseen tilaa), mutta sekään ei riitä. Törkeydellä ei mitään rajoja tiettyjen ihmisten kohdalla.
Siis tarkoitat että nytkin anoppiloihin menneet pariskunnat ovat röyhkeitä ja törkeitä kun anopit ostavat ruuat, tekevät pedit, kestävät suuremman porukan, mahdollisesti autottomat hakee 10 - 80 kilometrin päästä junalta passattavakseen. Kolmen keksipaketin kesäpakkausta vastaan.
"Siis tarkoitat että nytkin anoppiloihin menneet pariskunnat ovat röyhkeitä ja törkeitä kun anopit ostavat ruuat, tekevät pedit, kestävät suuremman porukan, mahdollisesti autottomat hakee 10 - 80 kilometrin päästä junalta passattavakseen. Kolmen keksipaketin kesäpakkausta vastaan."
Jos passaaminen on vapaaehtoista niin mikäs siinä. Mutta jos anoppiloihin mennää kutsumatta ja vielä valitetaan palvelusta niin onhan tuo melkoisen röyhkeää.
Vierailija kirjoitti:
"Siis tarkoitat että nytkin anoppiloihin menneet pariskunnat ovat röyhkeitä ja törkeitä kun anopit ostavat ruuat, tekevät pedit, kestävät suuremman porukan, mahdollisesti autottomat hakee 10 - 80 kilometrin päästä junalta passattavakseen. Kolmen keksipaketin kesäpakkausta vastaan."
Jos passaaminen on vapaaehtoista niin mikäs siinä. Mutta jos anoppiloihin mennää kutsumatta ja vielä valitetaan palvelusta niin onhan tuo melkoisen röyhkeää.
Eikö myös aloittaja ja miehensä olisi voineet sanoa ettei nyt käy? Eivät appikset menneet ovelle vaan isäntäväki haki heidät lentokentältä.
"Eikö myös aloittaja ja miehensä olisi voineet sanoa ettei nyt käy? Eivät appikset menneet ovelle vaan isäntäväki haki heidät lentokentältä."
Minusta sitä ei kannata edes pohtia mitä aloittaja ja miehensä olisi voineet tehdä. Mielikuvitusmaailassa ehkä melkein mitä tahansa. Koko aloitus on trolli joka on tosin herättänyt ihan asiallistakin keskustelua.
Sanokaas joku miniä joka on ollut tyytyväinen anoppilassa käymisensä jälkeen. Eilen joku jo valitti kun piti tiskata ja pestä perunoita. Joulujen jälkeen huono peti, ahtaus, huono ruoka, väärä kauramaito, halpa viini, lapsille pullaa, huonot lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaas joku miniä joka on ollut tyytyväinen anoppilassa käymisensä jälkeen. Eilen joku jo valitti kun piti tiskata ja pestä perunoita. Joulujen jälkeen huono peti, ahtaus, huono ruoka, väärä kauramaito, halpa viini, lapsille pullaa, huonot lahjat.
Mihin sitä olisi pitänyt olla erityisen tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi olla valittamatta?
Vierailija kirjoitti:
En ole yhtäkään ketjua lukenut missä miniä olisi valittanut ettei appivanhemmat pidä seuraa tai missä miniä olisi kyydittänyt itseän lomamatkan takia tai mennyt häiritsemään appivanhempien työntekoa.
Tai mennyt kutsumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä minä olen valittanut? Nyt oli puhe siitä eikö kukaan ole tyytyväinen anoppilassa käymisen jälkeen. En mä ainakaan edes koskaan käynyt anoppilassa sen vuoksi että olisin sen jälkeen ollut jotenkin erityisen tyytyväinen.
Monet miniät valittavat kun appivanhemmat ei tarpeeksi palvele, esim kuskaa lastenlapsiaan harrastuksiin ja päiväkotiin jne. Ole tarpeeksi apuna.
Vierailija kirjoitti:
Monet miniät valittavat kun appivanhemmat ei tarpeeksi palvele, esim kuskaa lastenlapsiaan harrastuksiin ja päiväkotiin jne. Ole tarpeeksi apuna.
Ihmiset valittaa monesta muustakin asiasta. Mun ei olisi siitä auttanut valittaa kun anoppi ehti kuolla ennen kun meidän lapset syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö myös aloittaja ja miehensä olisi voineet sanoa ettei nyt käy? Eivät appikset menneet ovelle vaan isäntäväki haki heidät lentokentältä.
Isäntäväki yritti olla ystävällinen ja avulias ja sai kiitokseksi kettuilua.
Vierailija kirjoitti:
En ole yhtäkään tällaista ketjua nähnyt. Sellaisia on muutama, että on ihmetelty, ettei edes hätätilanteessa saa apua.
Sitäpaitsi tuossahan on kyse siitä, että tekee lastenlastensa eteen töitä, ei miniän. Eikä se miniä vaadi seuraneitiä tai tunge appivanhempien työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä minä olen valittanut? Nyt oli puhe siitä eikö kukaan ole tyytyväinen anoppilassa käymisen jälkeen. En mä ainakaan edes koskaan käynyt anoppilassa sen vuoksi että olisin sen jälkeen ollut jotenkin erityisen tyytyväinen.
Mun mieheni oli aina tyytyväinen anoppilaan (eli minun lapsuuskotiini mennessään). Palvelutaso oli heikohko, mutta niillä oli hyvät jutut. Åitini on nyt hoivakodissa, mutta sinne ajetaan 300 km vähintään kerran kuussa äitiäni katsomaan. Omaa äitiänsä, joka asuu saassa kaupungissa, se ei edes haluaisi tavata. Mutta paha miniä eli minä pakottaa. Kyllä minusta olisi kaikin puolin ollut hienoa, jos anoppi olisi normaali hyväkäytöksinen ihminen. Appiukon kanssa oli hyvät välit.
Oon niin kauan yrittänyt miehen suvun kanssa, että en enää jaksa. Juuri tuollaista kuvattua draamaa aivan tyhjästä. Ainoastaan piian rooli olisi minulle tarjolla, mitään en saisi puhua saati tehdä ilman erillistä, sukulaisilta tullutta käskyä. Mitään minun asettamiani rajoja ei ole heidän tarvinnut myöskään kunnioittaa. Päätin viime vuonna tehdä pesäeron taas yhden tällaisen draaman jälkeen, tulen toimeen mutta en enää lähde mukaan kyläilyihin tai juhliin jne, lähden pois kotoa jos tulevat käymään. Eipä tarvitse enää näihin vesilasimyrskyjen setvimiseen käyttää aikaa. Mies tekisi kuulemma saman jos eivät olisi sukua.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kun ostin vaimoni kanssa kämpän Hki keskustasta, ostettiin tarkoituksella yksiö.
Juurikin tämän takia, ettei sinne tuppaudu ketään maalta lentäneitä lokkeja yöksi, milloin milläkin verukkeella.
Jos tuo on kriteerinä asunnon ostoon, niin ei taida olla ihan kaikki muumit laaksossa.
Kaikki myötätuntoni AP:n puolella! Noiden "minå olen kaiken keskipiste" ihmisten kanssa jäksaa seurustella max. 2-4 tuntia. Itsensä kutsujat on sitten oma lukunsa.
Ihan sama onko kyseessä anoppi, appi, miniä, vävy, sisko, veli, aiti, isä, ystävä, tuttava tai oma aikuinen lapsi. Lapsensa kanssa jaksaa ehkä pidempään.