Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhempien riehuminen ruoasta

Vierailija
19.06.2025 |

Appivanhemmat pyysi että noudan heidät kentält lomamatkaltaan tullessa.

Ok, minä kotona, mies vielä töissä, lento tulee päivällä.

Halusivat yöpyä mwillä ennen kuin jatkavat kotiin.

Ok. Petasin pedin työhuoneeseeni ja menin läppärini knssa kodinhoitohuoneen pöytätasolle. Tekemään rästitöitä vielä ennwn lomaa. 

Lupasin kuskata junalle seuraavana päivänä.

Sitten seurasi alkuräjähdys: Heitä ei kuulemma emännöity kuin vieraita kuuluu! Ja ruokakin oli väärää ja väärään aikaan!

Olenko muka kutsunut heidät kylään??!

Kommentit (238)

Vierailija
101/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä emännöinnissä oli sitten puutteita? Tiedän yhden naisen, joka ei osaa edes voileipiä vieraille laittaa. Katso peiliin ja ota opiksesi.

Tai sanoa käykää jääkaapilla ja keittäkää kahvit.  Mutta kun on tärkee miniä ei vieraat uskalla istua kuin hiljaa sohvan reunalla.

Tulee mieleen nuorehko rouva mutta silloin lapsia tai teinejä?   Tai ehkä rouva kakkonen?

Keksinkö vai latasiko ap kahvit valmiiksi? Leipoiko pullaa ym.? 

Vierailija
102/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että moni eläkeläinen ei ymmärrä etätyön konseptia. Eivät miellä sitä lainkaan työajaksi. Mahtoivatko olla tällaista yksinkertaista seniorikansaa,joka suuttui kun ignoorasit heidät ja menit työhuoneeseen "mököttämään ja piileksimään". 

ÄLÄ yleistä! Eikä tuossa sanottu että ovat eläkeläisiä!

olen eläkkeellä ja olen kyllä AINA tiennyt mitä on etätyö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ON mahdollisuus tehdä ajoittain normaalia joustavammin töitä.

Se ei tarkoita ettenkö tekisi töitä tai ettenkö olisi kuitenkin myös sidottu muidenkin aikatauluihin ja dediksiin jne.

ap

Miksi he eivät menneet hotelliin jos teillä ei heille ollut aikaa?

Minä en kyllä laittaisi omia vanhempia enkä edes appivanhempia hotelliin, jos samalla paikkakunnalle tulevat. Ei he niin usein kylässä käy. Tuo on just mukavaa, että noin nopeasti piipahtavat kylässä. 

En minäkään. Saavat ihan itse järkätä asian.

Tuollainen asenne tulee kaduttamaan myöhemmin kun heistä aika jättää. Kyllä minä soimasin itseäni, kun en pitänyt useammin y

Yhteyttä voi pitää vaikka he yöpysivät hotellissa. Ja jos asenne on tuo kuin tässä tapauksessa niin tuskin kaduttaa.

Vierailija
104/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ON mahdollisuus tehdä ajoittain normaalia joustavammin töitä.

Se ei tarkoita ettenkö tekisi töitä tai ettenkö olisi kuitenkin myös sidottu muidenkin aikatauluihin ja dediksiin jne.

ap

Miksi he eivät menneet hotelliin jos teillä ei heille ollut aikaa?

Minä en kyllä laittaisi omia vanhempia enkä edes appivanhempia hotelliin, jos samalla paikkakunnalle tulevat. Ei he niin usein kylässä käy. Tuo on just mukavaa, että noin nopeasti piipahtavat kylässä. 

Jossei vieraat osaa käyttäytyä niin pakko se on näin tehdä. Ei omaa arkea ja elämää kannata pilata appivanhempia miellyttääkseen. He ovat itse polkunsa valinneet. Ei ole minun ongelmani vaan heidän.

Vierailija
105/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät itsekin olleesi epäkohtelias ja osoittaneesi mieltäsi. Olisit voinut kertoa että jääkaapista saa valmistaa mitä aineita on ja ehdottaa kaupassakäymistä tulomatkalla sanottuasi mitä kotona on.

Eivät varmaan kovin usein ole haittanasi. Mielenosoitusta tuo työnteko, jokainen tajuaa.

Heille oli jääkaapissa kaikki ruoka lämmittämistä vailla, kahvinkeitin ladattuna ja jopa pullat leivottuina. Me ei itse edes syödä pullaa, mutta leivoi  ne koska he haluaa pullakhvit.

Mutta he loukkaantui siitä että minä en ollut heitä passaamassa päivällä.

Ap

Ehkä ois kannattanut tehdä ne rästityöt pullanleipomisen sijaan ja ostaa pullat  ja jättää se ruuanvalmistus seurustelun lomaan tehtäväksi.

Kyllä teit selväksi että vierail

Ei ap heitä kutsunut! 

Vierailija
106/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille poikien vanhemmille,  muistakaa ottaa etäisyys aikuiseen ja etenkin kun hän aloittaa asumissuhteen puolison kanssa.    Älkää ottako yhteyttä, älkää menkö, älkää soittako.   Se tekee kipeää mutta se on oikea ratkaisu.   Olette ystävällisiä jos joskus ottavat yhteyttä ja rouva muistakaa erityisesti huomioida ymmärtäen hänen asemansa ja vaikutusvaltansa. Miten etevä oletkin, miten vaativa työ jne.

Vierailija
107/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aikuisena voi valita kenen kanssa viettää aikaa. Kusipäitä ei tarvitse katsella ollenkaan. Elämä on tällä reseptillä paljon miellyttävämpää.

Vierailija
108/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällä palstalla aina haukutaan appivanhempia, jotka poikkeuksetta ovat miehen vanhemmat?

Pariskunnan koti on todennäköisesti yhteinen, joten molempien vanhemmat joskus voivat haluta tavata lastaan, joka näköjään voi olla ylivoimaista rakkaan poikansa puolisolle!

Oliko poika kotona?

Vierailija
109/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua. Siis heiltä. Ei ketään vierasta, vaik sukulaisiakin ovat, tarvitse palvella ! Osaavat varmasti tehdä asioita itse. Ja myös pystyvät. Varmasti. Ja tuo ruokapuoli.......olisivat sitten tuoneet omat ruoat ja syöneet ne omaan aikaansa. 

Vierailija
110/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Minun appivanhemmilleni oli varattu hotelli meidän HÄIDEN takia.

Mitä he teki? Töytäsi kutsumatta meille silloin vihkimispäivän aamuna ja suuttuivat, kun oikeasti käskin heidät sinne hotelliin, kuten sovittu oli.

Miksi kutsuitte?  Mun pojan häissä ei ollut kuin miniän suku.    Vähän töppäsit kun sallit miehen kutsua vanhempansa.

Vierailija
111/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme touhua. Siis heiltä. Ei ketään vierasta, vaik sukulaisiakin ovat, tarvitse palvella ! Osaavat varmasti tehdä asioita itse. Ja myös pystyvät. Varmasti. Ja tuo ruokapuoli.......olisivat sitten tuoneet omat ruoat ja syöneet ne omaan aikaansa. 

Kaukana asuvat voivat kovasti jännittää meko tuntematonta miniää.   Toivottavasti eivät toiste mene,  juniahan menee pohjoiseen melko tiheästi.

Vierailija
112/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossei aikuiset ihmiset itse osaa ottaa ruokaa kaapista niin kuolkoot nälkään. Osaavat varmasti mennä kaupasta hakemaan mieluisaa ruokaa tai vaikka ravintolassa syömässä. Ihan oma vika jos pitää nälissään kiukutella.

Vierailija
113/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Kyllä meillä laitetaan yövieraille ruokaa. 

Lue aloitus uudestaan ajatuksen kanssa.

Niin? Ruokaa oli jääkaapissa, mutta emäntä ei vaivautunut sitä vieraille lämmittämään näiden tultua matkalta. Heillä oli varmaan nälkä. 

Appivanhemmat tuppautuivat itse. Olisivat voineet toimia toisin. Mikäli tilanne kohdistuisi itseeni, en laittaisi ruokaa kertaakaan, kun ei kelpaa. 

Vierailija
114/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä emännöinnissä oli sitten puutteita? Tiedän yhden naisen, joka ei osaa edes voileipiä vieraille laittaa. Katso peiliin ja ota opiksesi.

Tai sanoa käykää jääkaapilla ja keittäkää kahvit.  Mutta kun on tärkee miniä ei vieraat uskalla istua kuin hiljaa sohvan reunalla.

Tulee mieleen nuorehko rouva mutta silloin lapsia tai teinejä?   Tai ehkä rouva kakkonen?

LUE 24.

Vieraat arastelee tätä harvoin näkemäänsä vaimo kakkosta, hengasivat hiljaa  tuoleissaan etteivät häiritse itselleen melko vierasta koleaa naisihmistä tai mene jääkaapille.

Kylll ne ens kerralla ei tule jos pääkaupunkiseudul

No, jos näin, piruako tuppaavat! 

Vierailija
115/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on erinomainen tilanne!

Heidän ei tästä lähtien tarvitse enää ikinä tulla teille vieraaksi ja sinun ei tarvitse enää tällä asialla vaivata päätäsi. Et päästä heitä edes ovesta sisälle ennen anteeksipyyntöä. Ei vieraana sovi käyttäytyä moukkamaisesti. Pitää arvostaa toisen kotia.

Vierailija
116/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että moni eläkeläinen ei ymmärrä etätyön konseptia. Eivät miellä sitä lainkaan työajaksi. Mahtoivatko olla tällaista yksinkertaista seniorikansaa,joka suuttui kun ignoorasit heidät ja menit työhuoneeseen "mököttämään ja piileksimään". 

Mun mummoni kaipasi seuraa, ja pyysi käymään, sanoin että on nyt töissä kiirettä, en voi jättää työntekijöitä yksin. Siihen hänellä oli ratkaisu: käy hakemassa sairaslomaa.

Vierailija
117/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ yleistä! Eikä tuossa sanottu että ovat eläkeläisiä!

olen eläkkeellä ja olen kyllä AINA tiennyt mitä on etätyö!

Sinähän se tässä yleistä. Moni ei ole sama kuin kaikki. Toisekseen lainsuksesi kirjoittaja kertoo OMASTA havainnoistaan, ei välittänyt mitään apn vieraista. 

Alkava dementia kenties kun et ymmärrä lukemaasi? 

Vierailija
118/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin selväksi, etteivät ole meille enää tästä lähtien tervetulleita. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
119/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Kyllä meillä laitetaan yövieraille ruokaa. 

Lue aloitus uudestaan ajatuksen kanssa.

Niin? Ruokaa oli jääkaapissa, mutta emäntä ei vaivautunut sitä vieraille lämmittämään näiden tultua matkalta. Heillä oli varmaan nälkä. 

Appivanhemmat tuppautuivat itse. Olisivat voineet toimia toisin. Mikäli tilanne kohdistuisi itseeni, en laittaisi ruokaa kertaakaan, kun ei kelpaa. 

Tuota sovittua juttua voine sanoa tuppautumiseksi kun emäntä itse hakee.

Tietysti tekivät väärin jos ajattelivat nähdä poikaa ( ei lapsia pojalla?) kun pääkaupunkiseudulla sattuivat matkan takia olemaan.

Sehän on siis selvä että olivat jostain kauempaa. Useamman tunnin matkan päästä Helsingin seudulta.

Vierailija
120/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaukana asuvat voivat kovasti jännittää meko tuntematonta miniää.   Toivottavasti eivät toiste mene,  juniahan menee pohjoiseen melko tiheästi.

Jos menisin tapaamaan lasta jonka puolisoa jännitän niin varaisin kyllä yöpymiseen sen hotellin. Muutamaksi tunniksi voisin heillä piipahtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi