Appivanhempien riehuminen ruoasta
Appivanhemmat pyysi että noudan heidät kentält lomamatkaltaan tullessa.
Ok, minä kotona, mies vielä töissä, lento tulee päivällä.
Halusivat yöpyä mwillä ennen kuin jatkavat kotiin.
Ok. Petasin pedin työhuoneeseeni ja menin läppärini knssa kodinhoitohuoneen pöytätasolle. Tekemään rästitöitä vielä ennwn lomaa.
Lupasin kuskata junalle seuraavana päivänä.
Sitten seurasi alkuräjähdys: Heitä ei kuulemma emännöity kuin vieraita kuuluu! Ja ruokakin oli väärää ja väärään aikaan!
Olenko muka kutsunut heidät kylään??!
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ne osaa itsekin käydä kaupasta ostamassa ruokaa?
EI TODELLAKAAN NÄMÄ OSAA. Ja meillä oli ruokaa varattuna runsain määrin, kaikki oikutkin huomioitu.
ap
Siis sulle on niin tylsä juhannus tulossa että harvinaiset vieraat, anoppi ja appi, pitää aamusta haukkua. Olen puolestasi pahoillaan. Missä lapset vai vain miehen entiset pahat moitittavat lapset?
Kas kun osaavat matkustella kuitenkin. Ensi kerralla miehesi sanoo että kentältä junalla keskustaan ja heti pohjoisen juniin, meille ei asiaa.
Sinulla on vakava ongelma. Pahansuopa oot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se appivanhempien oma lapsi oli?
Lukutaito on kauhean mukava asia.
Totta,ja lluetun ymmärtäminen.
Mies töissä koko vierailun ja yöpymisen ajan? Kas kuinka kätevää, miehelle.
Niin, kyllä meillä ainakin on sellainen sääntö, jonka tein miehelle selväksi heti vihkimisen jälkeen, että kumpikin hoitaa oman sukunsa. Minä en puhu miehen sukulaisille, eikä mies minun. Appivanhemmillekin tehtiin tämä selväksi heti alkuunsa. Mitään viestejä ei vaihdella ristiin, eikä olla missään yhteydessä toisten sukulaisiin. Minkäänlaista henkilökohtaista suhdetta ei saa muodostua miehen vanhempiin tai sisaruksiin, puhumattakaan, että alkaisi jopa ystävystyä näiden kanssa ja välittää jollain ällöttävällä tavalla. Jos meille miehen vanhemmat tulisi noin vain röyhkeästi käymään, niin mies kustantaisi minulle hotelliyön ja todellakin pitäisi itse huolen sukulaisistaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyössä voi kuitenkin käydä lentokentällä ja kirjoitella vaikka päivät vauvalle.
Moni etätyöläinen oli jo puolelta päivin ruuhkassa Lusissa.
En ole sanonut että olisin ollut etätöissä vaan twhneeni rästitöitä.
En myöskäön sanonut wttä se juuri eilistä koski.
ap
Aattoaamuna tuli kuitenkin mieleen kun aamu alkoi veetutuksella. Työt pitää tehdä aikanaan jos kerran kotona kuleksii.
Vit-tu mikä kuspää! Ei tuo aatto sinullakaan positiivisesti alkanut, kin noin päästelet höyryjäsi. Onko anoppi tulossa kylään?
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kun ostin vaimoni kanssa kämpän Hki keskustasta, ostettiin tarkoituksella yksiö.
Juurikin tämän takia, ettei sinne tuppaudu ketään maalta lentäneitä lokkeja yöksi, milloin milläkin verukkeella.
Niinku äiti ja isä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ON mahdollisuus tehdä ajoittain normaalia joustavammin töitä.
Se ei tarkoita ettenkö tekisi töitä tai ettenkö olisi kuitenkin myös sidottu muidenkin aikatauluihin ja dediksiin jne.
ap
Miksi he eivät menneet hotelliin jos teillä ei heille ollut aikaa?
Minä en kyllä laittaisi omia vanhempia enkä edes appivanhempia hotelliin, jos samalla paikkakunnalle tulevat. Ei he niin usein kylässä käy. Tuo on just mukavaa, että noin nopeasti piipahtavat kylässä.
Käyttäjä7079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7079 kirjoitti:
Kyllä meillä laitetaan yövieraille ruokaa.
Lue aloitus uudestaan ajatuksen kanssa.
Niin? Ruokaa oli jääkaapissa, mutta emäntä ei vaivautunut sitä vieraille lämmittämään näiden tultua matkalta. Heillä oli varmaan nälkä.
Joillakin saattaa olla vaikeuksia ymmärtää että Suomessa nainenkin voi käydä töissä. Ja sitä työtä voi tehdä työpaikalla tai kotona.
Kivahan se että ap pystyi hakemaan ulkomaan matkalla köyhtyneet vanhukset kentältä työnsä ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kun ostin vaimoni kanssa kämpän Hki keskustasta, ostettiin tarkoituksella yksiö.
Juurikin tämän takia, ettei sinne tuppaudu ketään maalta lentäneitä lokkeja yöksi, milloin milläkin verukkeella.
Niinku äiti ja isä...
Hei ihan hirveti tänne ahtauteen haluaisivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ne osaa itsekin käydä kaupasta ostamassa ruokaa?
EI TODELLAKAAN NÄMÄ OSAA. Ja meillä oli ruokaa varattuna runsain määrin, kaikki oikutkin huomioitu.
ap
Siis sulle on niin tylsä juhannus tulossa että harvinaiset vieraat, anoppi ja appi, pitää aamusta haukkua. Olen puolestasi pahoillaan. Missä lapset vai vain miehen entiset pahat moitittavat lapset?
Kas kun osaavat matkustella kuitenkin. Ensi kerralla miehesi sanoo että kentältä junalla keskustaan ja heti pohjoisen juniin, meille ei asiaa.
Sinulla on vakava ongelma. Pahansuopa oot!
Noinhan pitää appivanhemmille tehdä, neuvoa että kentältä suoraan omaan kotiin. Mitä pahansuopuutta se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei tarkoita ettenkö tekisi töitä tai ettenkö olisi kuitenkin myös sidottu muidenkin aikatauluihin ja dediksiin jne.
ap
Minä en kyllä laittaisi omia vanhempia enkä edes appivanhempia hotelliin, jos samalla paikkakunnalle tulevat. Ei he niin usein kylässä käy. Tuo on just mukavaa, että noin nopeasti piipahtavat kylässä.
En minäkään. Saavat ihan itse järkätä asian.
Vieras tulee ajallaan ja talo elää tavallaan.
Jossei ruoka kelpaa tai tarjolla väärään aikaan niin aina vieraat voi mennä muualle. Menkööt vaikka hotelliin asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät itsekin olleesi epäkohtelias ja osoittaneesi mieltäsi. Olisit voinut kertoa että jääkaapista saa valmistaa mitä aineita on ja ehdottaa kaupassakäymistä tulomatkalla sanottuasi mitä kotona on.
Eivät varmaan kovin usein ole haittanasi. Mielenosoitusta tuo työnteko, jokainen tajuaa.
Heille oli jääkaapissa kaikki ruoka lämmittämistä vailla, kahvinkeitin ladattuna ja jopa pullat leivottuina. Me ei itse edes syödä pullaa, mutta leivoi ne koska he haluaa pullakhvit.
Mutta he loukkaantui siitä että minä en ollut heitä passaamassa päivällä.
Ap
Älä ap todistele kenellekään, haluavat ilkeyttään provosoida. Pysy ensimmäisessä kirjoituksessa ja nauti juhannusaattoaamusta. Toivottavasti sinullekin aurinko paistaa. Meillä aurinkoista, mutta viileää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se appivanhempien oma lapsi oli?
Lukutaito on kauhean mukava asia.
on on mutta siinä pitää olla ymmärrystä kanssa mukana!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä emännöinnissä oli sitten puutteita? Tiedän yhden naisen, joka ei osaa edes voileipiä vieraille laittaa. Katso peiliin ja ota opiksesi.
Kuka kurkisti peilistäsi?
Jos vieraat minun luona alkaisi äksyilemään niin se olisi tasan viimeinen kerta kun ovat tervetulleita. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. En halua elämääni negatiivisia ihmisiä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät itsekin olleesi epäkohtelias ja osoittaneesi mieltäsi. Olisit voinut kertoa että jääkaapista saa valmistaa mitä aineita on ja ehdottaa kaupassakäymistä tulomatkalla sanottuasi mitä kotona on.
Eivät varmaan kovin usein ole haittanasi. Mielenosoitusta tuo työnteko, jokainen tajuaa.
Työnteko mielenosoitusta? Just joo.. Minkälaista mahtaa olla kirjoittajan oma työ? Mielenosoitusta ilmeisesti...
Kyllä tuossa tapauksessa. Itse käyn töissä työpaikalla, en vetelehdi kotona jättämässä rästiin. Lapseni keskitason johtajina voivat pitää etäpäivän joskus, puheidensa mukaan, mutta myös jo eilenkin oli iltapäivällä jo reissuilleen menossa.
Sormet napsahti ja heräsit?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En minäkään. Saavat ihan itse järkätä asian.
Tuollainen asenne tulee kaduttamaan myöhemmin kun heistä aika jättää. Kyllä minä soimasin itseäni, kun en pitänyt useammin yhteyttä, mutta aina muka ole jotain tärkeämpää.
Heh. Minun appivanhemmilleni oli varattu hotelli meidän HÄIDEN takia.
Mitä he teki? Töytäsi kutsumatta meille silloin vihkimispäivän aamuna ja suuttuivat, kun oikeasti käskin heidät sinne hotelliin, kuten sovittu oli.
Vierailija kirjoitti:
Jos vieraat minun luona alkaisi äksyilemään niin se olisi tasan viimeinen kerta kun ovat tervetulleita. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. En halua elämääni negatiivisia ihmisiä ollenkaan.
Tuskin ovat äksyilleet, ap vaan vähän värittää aloitustaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? epäkohtelias? keskeytti omat työnsä haki kentältä, vuode laitettuna ja ruokaa varattuna. kyllä ne epäkohteliaat kuule löytyivät näistä appivanhemmista jotka eivät osanneet olla kiitollisia vaan olivat törkeitä vieraita. kutsuivat itsensä kylään ja yöpymään sen lisäksi että heitä ilmaiseksi kuskattiin.
Ei kyllä kuulostaa ihmisiltä jolle minulla olisi aikaa, mutta ihan miten haluat.