Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhempien riehuminen ruoasta

Vierailija
19.06.2025 |

Appivanhemmat pyysi että noudan heidät kentält lomamatkaltaan tullessa.

Ok, minä kotona, mies vielä töissä, lento tulee päivällä.

Halusivat yöpyä mwillä ennen kuin jatkavat kotiin.

Ok. Petasin pedin työhuoneeseeni ja menin läppärini knssa kodinhoitohuoneen pöytätasolle. Tekemään rästitöitä vielä ennwn lomaa. 

Lupasin kuskata junalle seuraavana päivänä.

Sitten seurasi alkuräjähdys: Heitä ei kuulemma emännöity kuin vieraita kuuluu! Ja ruokakin oli väärää ja väärään aikaan!

Olenko muka kutsunut heidät kylään??!

Kommentit (238)

Vierailija
61/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah miten tutulta kuulostaa! Ei ymmärrä minun vanhempani eivätkä appivanhemmat ollenkaan sitä, että tietokoneella tehdään töitä. Heidän mielestään koneella olo = tv:n katselu tmv turha toiminta. Minulla myös kotona oma työhuone ja teen 90% etätyötä, joten boomereiden mielestä en tee töitä ollenkaan. Vanhemmat ovat tulossa kahville kesken päivää tai pyytävät minua viemään heitä asioille ja kun sanon, että olen silloin töissä niin vastauksena on, mutta etkös sinä ole vain kotona? Jep, kotona ollessa ei voi olla töissä, eikös niin...

Millä nää vanhemmat ja appivanhemmat tulevat teille jos eivät asioille pääse ilman kyytejäsi?

Vierailija
62/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah miten tutulta kuulostaa! Ei ymmärrä minun vanhempani eivätkä appivanhemmat ollenkaan sitä, että tietokoneella tehdään töitä. Heidän mielestään koneella olo = tv:n katselu tmv turha toiminta. Minulla myös kotona oma työhuone ja teen 90% etätyötä, joten boomereiden mielestä en tee töitä ollenkaan. Vanhemmat ovat tulossa kahville kesken päivää tai pyytävät minua viemään heitä asioille ja kun sanon, että olen silloin töissä niin vastauksena on, mutta etkös sinä ole vain kotona? Jep, kotona ollessa ei voi olla töissä, eikös niin...

Millä nää vanhemmat ja appivanhemmat tulevat teille jos eivät asioille pääse ilman kyytejäsi?

Tiedätkö että esim sairaala voi olla tosi kaukana vaikka ne asuisi itse sun vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä olisin jutellut heidän kanssaan kuitenkin ja vähän kysellyt matkakuulumisia.

No mitä luulet minun tehneen autossa heitä hakiessa? He tiesi kyllä, tai olisi pitänyt tietää koska moneen kertaan asian sanoin, että teen kotona vielä töitä ennen lomaa.

ap

Ne luuli että se työ on heidän hyyssäämisensä.

Vierailija
64/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö että esim sairaala voi olla tosi kaukana vaikka ne asuisi itse sun vieressä.

&

Ja yllättäen saapastelevat sisään, nyt pitäis päästä sairaalaan.  Olette hauskoja.

Vierailija
65/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kohauta olkapäitäsi ja sano, ettet yhtään tiedä, mistä on kyse. 

Nii ja autoki voi tehä tenän kesken asemalle lähtöä!

Vierailija
66/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se appivanhempien oma lapsi oli? 

Eikö se ollu töissä?

Vierailija
67/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö että esim sairaala voi olla tosi kauk

Niinhän ne juuri käytännössä tekee passuuttaessaan.

Vierailija
68/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä olisin jutellut heidän kanssaan kuitenkin ja vähän kysellyt matkakuulumisia.

Ja jättänyt omat työsi tekemättä? Eräillä on näköjään se käsitys, että kotona etätyössä ollessa voisi puuhailla mitä muuta tahansa.

Minä en olisi jutellut sen enempää kuin matkalla kentältä kotiin. Olisin toki varannut jotain ruokaa, jos ovat matkan jälkeen kovinkin nälkäisiä.

No olihan siellä ruokaa, vääränlaista! 

Vierailija
69/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyössä voi kuitenkin käydä lentokentällä ja kirjoitella vaikka päivät vauvalle.

Moni etätyöläinen oli jo puolelta päivin ruuhkassa Lusissa. 

Toki usein etätyötä tekevällä on myös mahdollisuus vaikuttaa siihen, milloin työnsä tekee. Esim. itse saatan hakea lapset joskus aikaisemmin päiväkodista ja tehdä päivän täyteen sitten, kun lapset nukkuvat. Kätevää, eikö? Ei se sitä kuitenkaan tarkoita, että se lasten hakuaika olisi työaikaa.

Vierailija
70/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät itsekin olleesi epäkohtelias ja osoittaneesi mieltäsi. Olisit voinut kertoa että jääkaapista saa valmistaa mitä aineita on ja ehdottaa kaupassakäymistä tulomatkalla sanottuasi mitä kotona on.

Eivät varmaan kovin usein ole haittanasi. Mielenosoitusta tuo työnteko, jokainen tajuaa.

Siinä taas yksi ääliö joka ei ymmärrä etätöitä.

Siinä taas yksi joka ei ymmärrä kirjoitusta. Ap painotti juuri, ettei kysymys ollut etätöistä vaan rästitöistä.

Oletko oikeasti noin yksinkertainen vai trollaatko?

Vierailija
71/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät itsekin olleesi epäkohtelias ja osoittaneesi mieltäsi. Olisit voinut kertoa että jääkaapista saa valmistaa mitä aineita on ja ehdottaa kaupassakäymistä tulomatkalla sanottuasi mitä kotona on.

Eivät varmaan kovin usein ole haittanasi. Mielenosoitusta tuo työnteko, jokainen tajuaa.

Paapoa itsensä kutsuneita vieraita?! Meillä talo elää tavallaan ja vieraat käy ajallaan. Kun me kutsumme, toimimme toisin. 

Vierailija
72/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ON mahdollisuus tehdä ajoittain normaalia joustavammin töitä.

Se ei tarkoita ettenkö tekisi töitä tai ettenkö olisi kuitenkin myös sidottu muidenkin aikatauluihin ja dediksiin jne.

ap

Vierailija
73/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun ostin vaimoni kanssa kämpän Hki keskustasta, ostettiin tarkoituksella yksiö.

Juurikin tämän takia, ettei sinne tuppaudu ketään maalta lentäneitä lokkeja yöksi, milloin milläkin verukkeella.

Aika kamalaa, että tinkii asumismukavuudesta tuon takia. Helpompaa on vaan sanoa, että sori ei käy nyt. 

Vierailija
74/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyössä voi kuitenkin käydä lentokentällä ja kirjoitella vaikka päivät vauvalle.

Moni etätyöläinen oli jo puolelta päivin ruuhkassa Lusissa. 

Ja lähdit samalle linjalle appivanhempien kans 😂

Vierailija
75/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei tarkoita ettenkö tekisi töitä tai ettenkö olisi kuitenkin myös sidottu muidenkin aikatauluihin ja dediksiin jne.

ap

Miksi he eivät menneet hotelliin jos teillä ei heille ollut aikaa?

Vierailija
76/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Kyllä meillä laitetaan yövieraille ruokaa. 

No niinhän ap teki, ei kelvannut!

Vierailija
77/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla oli kylmä ja epäkohtelias asenne heitä  kohtaan. Olisin lämmittänyt nopeasti ne ruoat ja kertonut sitten, että pakko tehdä nuo rästityöt pois, että syökää te vaan rauhassa nyt. 

Vierailija
78/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi he eivät menneet hotelliin jos teillä ei heille ollut aikaa?

Olihan heille aikaa järjestä majoitus, ruoka, kahvit ja kyydit.

Ja poikansa kotona illalla.

ap

Vierailija
79/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kuvitella, että olisin saanut samoista aineksista konfliktin aikaan omien vanhempieni kanssa...

Ensinnäkin he ovat osoittaneet hyvää työpanosta olemalla läsnä työpaikalla, fyysisesti saatavilla. Esimerkiksi aamulla ajoissa oleminen on ollut hyvää työntekijyyttä. Heille etätyö on selvästi outo juttu ja se, että olennaista on olla saatavilla ja vastuussa oma-aloitteisesti omasta työpanoksesta,jota mitataan ihan jollain muulla kuin kellokortilla. Jos olisin teknisesti vapaapäivällä ( esim lauantai) ja sanoisin, että täytyy tehdä rästitöitä kotoa käsin, se olisi heille ihan kettuilua jos vaihtoehto olisi höpötellä heidän kanssa. He eivät myöskään ymmärrä, että välillä täytyy olla tavoitettavissa lomallakin.

Sitten matkailu on oma juttunsa. Heille se on jotain elämää suurempaa. Matkailu on tärkeää,mutta myös kuluttavaa. Mun vanhemmat luulee olevansa jotain avaruudesta laskeutuneita astronautteja, kun he palaavat matkalta. Kaikki on ollut niin stressaavaa ja suurta, mutta todella mahtavaa. Ja heidän jokaisesta matkan yksityiskohdasta pitää olla todella kiinnostunut. Lentokentätkin ovat hurjia kokemuksia.

Sitten hotellit ja ruoka. Tottakai mennään sukulaisten nurkkiin ja odotetaan emännöintiä! Ei isännöintiä vaan emännöintiä. Vaikka he itse tulevat säästämään hotellikuluissa, täytyy isäntäväen ja etenkin naisen siellä järjestää valtiovierailun tyyppinen vastaanotto.

Joten joo... voin eläytyä ap:n tilanteeseen. 

Vierailija
80/238 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus ei ole kaikille hauska.  Täällä me yksinäiset, huonossa liitossa olevat ym. Puramme elämän yleistä veetutusta anoppeihin.

R-kriittiset jauhavat vuodesta 2021  klo 23.oo asti kun heillä ei muuta.  

Tämmösiä me ollaan, lähden mansikoita ostamaan ja vierasvaraa kaupunkijussiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi