Appivanhempien riehuminen ruoasta
Appivanhemmat pyysi että noudan heidät kentält lomamatkaltaan tullessa.
Ok, minä kotona, mies vielä töissä, lento tulee päivällä.
Halusivat yöpyä mwillä ennen kuin jatkavat kotiin.
Ok. Petasin pedin työhuoneeseeni ja menin läppärini knssa kodinhoitohuoneen pöytätasolle. Tekemään rästitöitä vielä ennwn lomaa.
Lupasin kuskata junalle seuraavana päivänä.
Sitten seurasi alkuräjähdys: Heitä ei kuulemma emännöity kuin vieraita kuuluu! Ja ruokakin oli väärää ja väärään aikaan!
Olenko muka kutsunut heidät kylään??!
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä emännöinnissä oli sitten puutteita? Tiedän yhden naisen, joka ei osaa edes voileipiä vieraille laittaa. Katso peiliin ja ota opiksesi.
Tai sanoa käykää jääkaapilla ja keittäkää kahvit. Mutta kun on tärkee miniä ei vieraat uskalla istua kuin hiljaa sohvan reunalla.
Tulee mieleen nuorehko rouva mutta silloin lapsia tai teinejä? Tai ehkä rouva kakkonen?
Mikä pakko sinne miniälle ol sitten tunkea?
Niin, talot on miniä, ruuat on miniän, mennään miniälle kylään. Ei sille omalle pojalle jolla ei mitään sananvaltaa kotonaan ja jonka perheelle äyskitään ja ollaan epäkohteliaita ja näytetään miten vastenmielisiä he ovat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällä palstalla aina haukutaan appivanhempia, jotka poikkeuksetta ovat miehen vanhemmat?
Pariskunnan koti on todennäköisesti yhteinen, joten molempien vanhemmat joskus voivat haluta tavata lastaan, joka näköjään voi olla ylivoimaista rakkaan poikansa puolisolle!
SE RAKAS LAPSI EI OLLUT KOTONA VAAN TÖISSÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä emännöinnissä oli sitten puutteita? Tiedän yhden naisen, joka ei osaa edes voileipiä vieraille laittaa. Katso peiliin ja ota opiksesi.
Tai sanoa käykää jääkaapilla ja keittäkää kahvit. Mutta kun on tärkee miniä ei vieraat uskalla istua kuin hiljaa sohvan reunalla.
Tulee mieleen nuorehko rouva mutta silloin lapsia tai teinejä? Tai ehkä rouva kakkonen?
Niin, talot on miniä, ruuat on miniän, mennään miniälle kylään. Ei sille omalle pojalle jolla ei mitään sananvaltaa kotonaan ja jonka perheelle äyskitään ja ollaan epäkohteliaita ja näytetään miten vastenmielisiä he ovat.
Poika voi sitten hoitaa vierailun jos haluaa. Mä en olisi hakenut edes vanhempiani meille. Jos on varaa lähteä lomalle on varaa yöpyä hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Hain, leivoin, kokkasin ja petasin. Työni vaan minullakin on.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et lukenut ap:n kommentteja tai sitten et ymmärrä lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7079 kirjoitti:
Kyllä meillä laitetaan yövieraille ruokaa.
Lue aloitus uudestaan ajatuksen kanssa.
Niin? Ruokaa oli jääkaapissa, mutta emäntä ei vaivautunut sitä vieraille lämmittämään näiden tultua matkalta. Heillä oli varmaan nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LUE 24.
Vieraat arastelee tätä harvoin näkemäänsä vaimo kakkosta, hengasivat hiljaa tuoleissaan etteivät häiritse itselleen melko vierasta koleaa naisihmistä tai mene jääkaapille.
Kylll ne ens kerralla ei tule jos pääkaupunkiseudulla liikkuvat.
Ah miten tutulta kuulostaa! Ei ymmärrä minun vanhempani eivätkä appivanhemmat ollenkaan sitä, että tietokoneella tehdään töitä. Heidän mielestään koneella olo = tv:n katselu tmv turha toiminta. Minulla myös kotona oma työhuone ja teen 90% etätyötä, joten boomereiden mielestä en tee töitä ollenkaan. Vanhemmat ovat tulossa kahville kesken päivää tai pyytävät minua viemään heitä asioille ja kun sanon, että olen silloin töissä niin vastauksena on, mutta etkös sinä ole vain kotona? Jep, kotona ollessa ei voi olla töissä, eikös niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, talot on miniä, ruuat on miniän, mennään miniälle kylään. Ei sille omalle pojalle jolla ei mitään sananvaltaa kotonaan ja jonka perheelle äyskitään ja ollaan epäkohteliait
Vastasin kommenttiin miksi he menivät miniälle? Sen kirjoittajalla tuo oletus oli, ymmärrä lukemaasi.
Appikset osoitti, että miniän työ on turhanpäiväistä puuhastelua. Oikea työ on passata appiksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät itsekin olleesi epäkohtelias ja osoittaneesi mieltäsi. Olisit voinut kertoa että jääkaapista saa valmistaa mitä aineita on ja ehdottaa kaupassakäymistä tulomatkalla sanottuasi mitä kotona on.
Eivät varmaan kovin usein ole haittanasi. Mielenosoitusta tuo työnteko, jokainen tajuaa.
Heille oli jääkaapissa kaikki ruoka lämmittämistä vailla, kahvinkeitin ladattuna ja jopa pullat leivottuina. Me ei itse edes syödä pullaa, mutta leivoi ne koska he haluaa pullakhvit.
Mutta he loukkaantui siitä että minä en ollut heitä passaamassa päivällä.
Ap
Ehkä ois kannattanut tehdä ne rästityöt pullanleipomisen sijaan ja ostaa pullat ja jättää se ruuanvalmistus seurustelun lomaan tehtäv
Kiitos kun et puhelinmyyjänä soita viideltä aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Ah miten tutulta kuulostaa! Ei ymmärrä minun vanhempani eivätkä appivanhemmat ollenkaan sitä, että tietokoneella tehdään töitä. Heidän mielestään koneella olo = tv:n katselu tmv turha toiminta. Minulla myös kotona oma työhuone ja teen 90% etätyötä, joten boomereiden mielestä en tee töitä ollenkaan. Vanhemmat ovat tulossa kahville kesken päivää tai pyytävät minua viemään heitä asioille ja kun sanon, että olen silloin töissä niin vastauksena on, mutta etkös sinä ole vain kotona? Jep, kotona ollessa ei voi olla töissä, eikös niin...
Juuri näin. Anoppi myös aina yrittää soittaa minulle keskellä päivää, koska ei halua vaivata poikaansa kesken työpäivän. Minua kyllä voi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedät itsekin olleesi epäkohtelias ja osoittaneesi mieltäsi. Olisit voinut kertoa että jääkaapista saa valmistaa mitä aineita on ja ehdottaa kaupassakäymistä tulomatkalla sanottuasi mitä kotona on.
Eivät varmaan kovin usein ole haittanasi. Mielenosoitusta tuo työnteko, jokainen tajuaa.
Taitaa anoppi olla linjoilla.
Appisten käytös ei ole voinut tulla täytenä yllätyksenä. Ei varsinkaan ap:n miehelle. Joten miksi kukaan on luvannut mitään tällaisille tyranneille? Hotellit ja taksit on keksitty.
Käy asiasta tiukka keskustelu miehesi kanssa, ap.
Jos minun kotonani joku alkaa räjähtelemään, niin pyydän heitä välittömästi poistumaan. Tarvittaessa poliisit. Jokainen ansaitsee kotirauhan ja työrauhan.
Vierailija kirjoitti:
Ai, boomerih tuli paikalle. No jossain maakunnissa asuvat ei ehkä käy ees joka kuukausi.
Tommosta toi on kun nai naapurin pojan , on suku lähellä. Eikö siellä ole mitään asiointibusseja/tilausbusseja ( eli minibusseja) joilla maaseudulla boomerit pääsee asioille. Kun täällä suurehkossa kaupungissakin on sellainen, hakee bussilipun hinnalla kotoa uimahallin tai merketin ovelle. Tai minne nyt mieliikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Anoppi myös aina yrittää soittaa minulle keskellä päivää, koska ei halua vaivata poikaansa kesken työpäivän. Minua kyllä voi.
ap
Niin tuttua, sillä erotuksella että mun anoppini soitti työpaikalleni konttoriin ja halusi vain jutella niitä näitä eikä millään tahtonut ymmärtää että olen töissä enkä voi rupatella joutavia kun asiakkaat odottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas yksi ääliö joka ei ymmärrä etätöitä.
Siinä taas yksi joka ei ymmärrä kirjoitusta. Ap painotti juuri, ettei kysymys ollut etätöistä vaan rästitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas yksi ääliö joka ei ymmärrä etätöitä.
Siinä taas yksi joka ei ymmärrä kirjoitusta. Ap painotti juuri, ettei kysymys ollut etätöistä vaan rästitöistä.
Ja? Sama ongelmahan molemmissa syntyy jos appivanhemmilla on tuo asenne.
Vedän työryhmää. En voi soitella asiakaspuheluja aamuviideltä tai mitään sille että joku ryhmästä on sairaan lapsen kanssa kotona ja siksi tekee oman osuutensa myöhässä.
Teen muutenkin kotona välillä töitä. Siksi minulla se työhuonekin on.
Appivanhemmat ei vaan ymmärrä millään.
Heille oli kaikki valmiina. Ja poikansa tuli kuudelta kotiin mikä sekin kerrottiin jo ennakkoon.
ap