Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi termi oma nainen ei ole ok mutta oma mies on?

Vierailija
27.02.2025 |

Siis kun täällä naiset ja muut pöyristyy kun joku sanoo oma nainen kontekstissa joka ei viittaa suoeaan omistamiseen. Sitten taas oma mies niin kukaan ei pöyristy.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaava sana tässä yhteydessä on tyttöystävä, vaimo, avovaimo, naisystävä tms. Ei nainen. 

Vierailija
2/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi kun kukaan ei oleta että nainen omistaisi miehen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa vaimoni tai tyttöystäväni. Sana mies voi tarkoittaa ketä tahansa miestä tai aviomiestä. Jos puhun miehestäni niin se ei ole sama kuin puhuisin naisestani, siinä on pieni ero.

Vierailija
4/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit sanoa vaimoni tai tyttöystäväni. Sana mies voi tarkoittaa ketä tahansa miestä tai aviomiestä. Jos puhun miehestäni niin se ei ole sama kuin puhuisin naisestani, siinä on pieni ero.

Aha okei en tiennytkään. ap

Vierailija
5/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseni = naimisen kohde, jota käytät panoalustana

Vaimoni, tyttöystäväni, puolisoni, rakkaani, kumppanini = ihminen, jonka kanssa elät suhteessa

Vierailija
6/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu suomimuijien miesvihasta.

Vierailija
7/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiseni = naimisen kohde, jota käytät panoalustana

Vaimoni, tyttöystäväni, puolisoni, rakkaani, kumppanini = ihminen, jonka kanssa elät suhteessa

Eikl mieheni = naimimisen kohde, jota käytät panoalustana

aviomieheni, puolisoni, poikaystäväni, rakkaani, kumppanini = ihminen, jonka kanssa elåt suhteessa

Miksi hyväksyt kaksoisstandardeja

Vierailija
8/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisia omistetaan edelleen ympäri maailman

Vierailija
9/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanojen merkitysalueet ovat aivan erilaisia. Mies ja vaimo, naisystävä, tyttöystävä, avovaimo vastaavat toisiaan, kun on kyse seurustelusta. Mies ja nainen vastaavat toisiaan, kun käsitellään sukupuolta, biologiaa, heteroseksiä. 

Vierailija
10/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoilla on eri merkitys ja eri vivahteet. Kielitaitosi voi olla vajavainen, mutta hyväksy silti tämä kielen peruspiirre. 

Vierailija
11/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koskaan taida puhua kumppanista "omana".  Saatan kyllä sanoa "mun mies on sellainen..." tai "mieheni osaa.." Jotenkin tuntuis oudolta sanoa "mun oma mieheni", ikäänkuin korostaen tuota omistaa-verbiä. 

Vierailija
12/12 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä koskaan taida puhua kumppanista "omana".  Saatan kyllä sanoa "mun mies on sellainen..." tai "mieheni osaa.." Jotenkin tuntuis oudolta sanoa "mun oma mieheni", ikäänkuin korostaen tuota omistaa-verbiä. 

No joka tapauksessa mun nainen nähdään myös erikoisena

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän