Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömiä ei saisi pakottaa töihin rahan saamiseksi?

Vierailija
19.06.2025 |

Minäkin käyn töissä rahan saamiseksi. Pakkotyötä tämäkin.

Kommentit (302)

Vierailija
141/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloitus kiivastuttaa? 

Mikä vika siinä on, että työtön tekisi muutaman tunnin jotain yhteiskuntaa hyödyttävää työtä muutamia tunteja viikossa?

Pahaa siinä on se että ihmisiä ei palkata oikeaan työsuhteeseen/heitä irtisanotaan ja sitten otetaan monta työtöntä tekemään kukin muutaman tunnin sitä ilmaistyötä. Etkö tajua kuviota? Kohta lähes kenelläkään ei ole enää työpaikkaa, kaikki vaan tekevät korvausta vastaan työt ja koittavat sinnitellä muutamilla satasilla kuussa. Onko se yhteiskunnallinen etu?

Kuvitteletko että työnantajat on tyhmiä. Ei kai kukaan irtisanoa hyviä työntekijöitä ja ota tilalle työttömiä. Joku syyhän siihen on että ihminen on pitkäaikaistyötön. Normaali ihminen tekisi asialle jotain että työllistyy. Omassa kaveripiirissä on vain yksi pitkäaikaistyötön ja siihen on syynsä miksi ei työllisty. Hänelle olisi ihan kamala ajatus että pitäisi lähteä edes parina kertana biiikossa töihin ja pitäis olla vielä selvinpäin.

Vierailija
142/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei tee töitä 600€/kk korvausta vastaan? Ainiin, eihän kukaan palkkaa 12-vuotiasta ylisveetiä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/302 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostutko tekemään työtäsi nimellisellä 500€ / kk korvauksella? Jos et niin miksi et?

Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vaan tehtäisi niin, että lopetetaan palkanmaksu kaikilta ja aletaan maksaa kaikille vain peruspäivärahaa? Eli kaikki jatkavat nykyisissä omissa töissään, mutta ilman palkkaa. Tämähän voisi jopa saada ulkomaalaisia yrityksiä investoimaan Suomeen, kun valtio maksaisi ne pienet korvaukset työntekijöille ja sijoittajat saisivat kääriä koko potin omiin taskuihinsa. 

Jos tällä koko idealla nyt haetaan jotain sellaista, että työttömillä  olisi jotain mielekästä tekemistä, niin sallittaisiin nyt edes työttömille vapaaehtoistyön tekeminen. Silloin nämä ihmiset ihan mielellään tekisivät sellaisia asioita, jotka nyt - jostain käsittämättömästä syystä - on heiltä kielletty. 

Vierailija
145/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokkarehallitusta voidaan kiittää.

Vierailija
146/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Nyt sitten yhtäkkiä onkin kauheasti töitä tarjolla, ihan kaikille :D

Metkaa, ettei niistä voi maksaa palkkaa. Työnantaja siis välttelee velvoitteitaan. 

Palkanmaksupulaa vaan. Kyllä hallitus tietää että kaikille ei oikeasti ole töitä tai palkallista, mutta yrittävät puristaa mahdollisimman paljon halpatyövoimaa kuin voivat.

Vierailija
147/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä menin työttömänä töihin heti kun onnistuin saamaan työpaikan. Sitten aloin saada palkkaa enkä ollut enää työtön. Ei siihen pakottaa tarvinnut. Etsin ahkerasti töitä ihan itse. Sitten olin onnellinen kun sain töitä. Sain vieläpä hyvän paikan onalta alalta. Miksi kukaan, joka ei ymmärrä tätä kaavaa, voi osata tehdä mitään työtä? Tyhmähän sellainen on. 

Vierailija
148/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyisin mielummin, miksi työnantajia ei voi pakottaa ottamaan töihin ja maksamaan työstä riittävää palkkaa?

Vierailija
149/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapasehtoistyö itse valitussa voittoa tuottanattomassa järjestössä olisi kohtuullisessa määrin ok, kunhan aikaa jää myös työnhakuun. Itse jos olisin tyltön, voisin ihan hyvin tehdä vaikka kirjanpitoa jollekin pienelle seuralle tai mennä eläinsuojaan auttamaan - näitä olen tehnyt muutenkin. 

Vierailija
150/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenkään työpaikkaan ei ole pakotettu.

Itse olen hakenut jokaiseen.

Ja tykännyt joka ainoasta työstä.

Palkan suuruus 1400-2000. Enempää en tarvitse.

Mikä on pakkotyö tai kakkaduuni. Ei ole tullut vielä vastaan.

Vierailija
151/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä ap on?

Olen opettaja

Mitä jos ehdottaisit hallitukselle, että kokeiltaisiin tätä mallia omalla alallasi? Kaikki opettajat sanottaisiin irti. Osalla onkin jo valmiiksi  määräaikainen sopimus. Syksyllä kaikki tulisivat sitten työttömyyskorvausta vastaan töihin. Sitten raportoisit, kuinka hyvin toimii. 

Eikö tässä ketjussa ollut kyse työttömistä eikä työsuhteessa olijoista? Vastaajilla alkaa mennä puurot ja vellit sekaisin. Ei ketään tarvitse irtisanoa, mutta työtön voisitulla vaikka koulunkäyntiavustajaksi tai ip-kerhon valvojaksi 595 euron korvausta vastaan. Tekee sen 13 h töitä.

Oletko tyhmä? Hoitoalan ihm

Näin juuri tapahtui omalla hyvinvointialueella eli hoitajia irtisanotaan. Nythän heidät voidaankin sitten näppärästi velvoittaa takaisin omiin töihinsä 595€:n korvauksella. Ja tämä voisi laajentua kaikille aloille tulevaisuudessa, eli myös ne opettajat irtisanotaan ja velvoitetaan töihin 595€:n korvauksella. Ai että, halvaksi tulee! 

Vierailija
152/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs sä ketään pakotat töihin.

Tuet pois loiselta niin maistuu taas ojankaivuu!

Vierailija
153/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksihän poistettu tällainen kommentti:

Semantiikkaa. Raha on rahaa, on se sittä avustusta tai palkkaa. 

tottahan se on. 

Vierailija
154/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapasehtoistyö itse valitussa voittoa tuottanattomassa järjestössä olisi kohtuullisessa määrin ok, kunhan aikaa jää myös työnhakuun. Itse jos olisin tyltön, voisin ihan hyvin tehdä vaikka kirjanpitoa jollekin pienelle seuralle tai mennä eläinsuojaan auttamaan - näitä olen tehnyt muutenkin. 

Vapaaehtoistyö pakotettuna ei ole enää vapaaehtoistyötä vaan pakkotyötä ilmaiseksi. Työstä maksetaan PALKKAA (pl.jos HALUAA tehdä vapaaehtoistyötä), työttömyysKORVAUS on korvausta siitä, että tällä hetkellä ei ole PALKKATÖITÄ tarjolla. Palkkatöitä tänne tarvitaan stna ja sellaisia työpaikkoja, jotka maksavat säällistä palkkaa. Ei ihme, että meillä on massatyöttömyys kun päättäjien aivopieruja kuuntelee. Luoja nähköön tätä idiotismia. 

Vierailija
155/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakotetaan töihin rahan saamiseksi, se on töissä käymistä ja silloin ei ole työtön. 

Vierailija
156/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tästä asiasta jo aikoinaan lehdessä kertoa, ettei huvita mennä ilmaiseksi töihin, mutta sain kauhean vihan kohtaani. Toiset sitten valittaa, että ei 4300 euroa kuukaudessa riitä elämiseen. Minulle kyllä riittäisi pari tonniakin, mutta en rupea ilmaiseksi mitään tekemään.

157/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteenkään työpaikkaan ei ole pakotettu.

Itse olen hakenut jokaiseen.

Ja tykännyt joka ainoasta työstä.

Palkan suuruus 1400-2000. Enempää en tarvitse.

Mikä on pakkotyö tai kakkaduuni. Ei ole tullut vielä vastaan.

No kuten jokainen lukemaansa ymmärtävä jo tajusikin, pakkotyöllä tarkoitetaan  tässä yhteydessä työtä, johon ihminen käytännössä pakotetaan ilman palkkaa. 

Vierailija
158/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan kuitenkin ettet jostain syystä vaihtaisi osia jos voisit antaa työsi työttömälle ja mennä itse tekemään työttömän työn päivärahaa vastaan.

Vierailija
159/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksettava raha on työtuloa, noin pienestä "palkasta" (alle 4€/tunti) ei tarvitse maksaa veroa. Työttömyysetuudesta maksetaan 20 prossaa. Kai tää on huomioitu.

Vierailija
160/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaminen on jo tosiasia ollut kymmeniä vuosia. Jos kieltäytyy tarjotusta työstä, menettää päivärahan eli tulee karenssia. Yleensä 10 viikkoa. Pakottaminen ei vaan lisää työpaikkoja yhtään.