Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömiä ei saisi pakottaa töihin rahan saamiseksi?

Vierailija
19.06.2025 |

Minäkin käyn töissä rahan saamiseksi. Pakkotyötä tämäkin.

Kommentit (302)

Vierailija
161/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä menin työttömänä töihin heti kun onnistuin saamaan työpaikan. Sitten aloin saada palkkaa enkä ollut enää työtön. Ei siihen pakottaa tarvinnut. Etsin ahkerasti töitä ihan itse. Sitten olin onnellinen kun sain töitä. Sain vieläpä hyvän paikan onalta alalta. Miksi kukaan, joka ei ymmärrä tätä kaavaa, voi osata tehdä mitään työtä? Tyhmähän sellainen on. 

Tämän takia emme palkkaa työttömiä. Töihin ei sitouduta, vaan etsitään parempaa ruohoa aidan takaa ja perehdytyspanostus menee hukkaan. Kyllä työntekijälläkin pitää olla vastuuta työnantajastaan.

Vierailija
162/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos tekee työtä, siitä maksetaan palkkaa, eikä työttömyyskorvausta. Palkasta taas suurin osa on muuta kuin työntekijän käteen päätyvää osuutta. Joten tuen määrä per nenä kasvaisi hurjasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakottaa... Ensinnäkin työsuhteesta maksetaan palkkaa ja sosiaaliturvamaksuja. Tuosta Lindgrenin ehdotuksesta ei kerry palkkaa eikä sosiaaliturvaa. Kyseessä ei siis ole työ, vaan palvelu!

Yhteiskunta0palvelu!

HAISTA HOME!

MILLAISIA AJATTELIJOITA TE OLETTE, KUN ETTE EDES YMMÄRRÄ TYÖN JA PALVELUN EROA!

Puhumattakaan siitä, että tässä mallissa valtiolle ei kerry lainkaan veroja. Se vain kuluttaa veroja. Ainoa, joka tässä mallissa saa lisää rahaa on yritys, kun sen ei tarvitse maksaa palkkaa tai muita lakisääteisiä työntekijäkuluja. Lisäksi yritykseltä ei edes vaadita mitään tätä ilmaista työvoimaa ja rahaa vastaan.

Eli haluatte antaa veroja maksamalla yrityksille valtion kassasta ilmaista rahaa, jonka yritys voi humputella vaikka omistajan uuteen Mersuun? 

Vierailija
164/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se menee niin, että sulle tarjotaan työtä, josta asiallinen palkka. Oletus on joku rutiinitason työ. Esim. 12Euroa/h. Sitten teet sen tukesi eteen töitä. Ei tietenkään kokoaikaisesti, mutta esim 20h/vko. Tällöin kertyy eläkettä ja ei tarvitse selvittää lisätuloja. Elätät itsesi. Kaikki hyvin. Et tee orjatyötä sen enempää kuin kukaan muukaan. Teet osa-aikatyötä, jolla pystyt ostamaan ruokasi. 

Aiemmin työtön sai tienata 300 eur/kk työttömyyskorvaukset lisäksi, mutta hallitus suuressa viisaudessaan poisti sen. Vähäisestä työnteosta, jolla olisi tienannut sitä eläkettä ja saanut lisätuloa, rangaistaan. Miksi? Miten tämä muka lisää työttömien aktivointia? Joskus aiemmin raja oli 500 eur. 

Vierailija
165/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sitä mieltä, että veronmaksajien tuella elävien työikäisten ja -kykyisten pitäisi tehdä työtä saamiaan tukia vastaan. Siihen velvoitteeseen ei pitäisi liittyä mitään häpeää, vaan se osoittaa pikemminkin vastuun ottamista ja kantamista.

Vierailija
166/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapasehtoistyö itse valitussa voittoa tuottanattomassa järjestössä olisi kohtuullisessa määrin ok, kunhan aikaa jää myös työnhakuun. Itse jos olisin tyltön, voisin ihan hyvin tehdä vaikka kirjanpitoa jollekin pienelle seuralle tai mennä eläinsuojaan auttamaan - näitä olen tehnyt muutenkin. 

Vapaaehtoistyö pakotettuna ei ole enää vapaaehtoistyötä vaan pakkotyötä ilmaiseksi. Työstä maksetaan PALKKAA (pl.jos HALUAA tehdä vapaaehtoistyötä), työttömyysKORVAUS on korvausta siitä, että tällä hetkellä ei ole PALKKATÖITÄ tarjolla. Palkkatöitä tänne tarvitaan stna ja sellaisia työpaikkoja, jotka maksavat säällistä palkkaa. Ei ihme, että meillä on massatyöttömyys kun päättäjien aivopieruja kuuntelee. Luoja nähköön tätä idiotismia. 

Eipä se Sipilän kiky-sopimuskaan ollut suosittu. Ilmaistöitä silloinkin pakotettiin tekemään.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cbf330b4-1d40-4797-b463-83917cd48…

Vierailija
167/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakottaa... Ensinnäkin työsuhteesta maksetaan palkkaa ja sosiaaliturvamaksuja. Tuosta Lindgrenin ehdotuksesta ei kerry palkkaa eikä sosiaaliturvaa. Kyseessä ei siis ole työ, vaan palvelu!

Yhteiskunta0palvelu!

HAISTA HOME!

MILLAISIA AJATTELIJOITA TE OLETTE, KUN ETTE EDES YMMÄRRÄ TYÖN JA PALVELUN EROA!

Puhumattakaan siitä, että tässä mallissa valtiolle ei kerry lainkaan veroja. Se vain kuluttaa veroja. Ainoa, joka tässä mallissa saa lisää rahaa on yritys, kun sen ei tarvitse maksaa palkkaa tai muita lakisääteisiä työntekijäkuluja. Lisäksi yritykseltä ei edes vaadita mitään tätä ilmaista työvoimaa ja rahaa vastaan.

Eli haluatte antaa veroja maksamalla yrityksille valtion kassasta ilmaista rahaa, jonka yritys voi humputella vaikka omistajan uuteen Mersuun? 

Valtio ja kunnatkin voi työllistää, ei mitään palkkaa, vaan henkilön saama tuki edellyttää  työntekoa yhteisölle. 

Vierailija
168/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä ap on?

Erityisasiantuntija ja nainen, eli parasta A-ryhmää.

Vierailija
169/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sielu ja ihminen on vapaa lähtökohtaisesti. Ei kone. Myös valitsemaan elämänsä. Ei voi olla niin että muut juoksuttavat henkihieveriin toiset. Ihmisten pitää harkita oma jaksaminen ja terveys.

Vierailija
170/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se menee niin, että sulle tarjotaan työtä, josta asiallinen palkka. Oletus on joku rutiinitason työ. Esim. 12Euroa/h. Sitten teet sen tukesi eteen töitä. Ei tietenkään kokoaikaisesti, mutta esim 20h/vko. Tällöin kertyy eläkettä ja ei tarvitse selvittää lisätuloja. Elätät itsesi. Kaikki hyvin. Et tee orjatyötä sen enempää kuin kukaan muukaan. Teet osa-aikatyötä, jolla pystyt ostamaan ruokasi. 

Aiemmin työtön sai tienata 300 eur/kk työttömyyskorvaukset lisäksi, mutta hallitus suuressa viisaudessaan poisti sen. Vähäisestä työnteosta, jolla olisi tienannut sitä eläkettä ja saanut lisätuloa, rangaistaan. Miksi? Miten tämä muka lisää työttömien aktivointia? Joskus aiemmin raja oli 500 eur. 

Tämä oli persujen idea. Osin siksi, että heikäläiset köyhät eivät itse viitsineet kaljabaarista mennä tuota 300 euroa tienaamaan ja osin siksi että heikäläisten eliitti katsoi tuon rahan olevan köyhälle liikaa. Kaikki muu on diipadaapaa. Pienipalkkaiset naiset pitivät taas epäreiluna, että suojaosan turvin joku työtön tienasi enemmän kuin he itse kokopäivätöissä. Sehän kannatti ja naiset saivat oikein kohdistetut palkankorotukset ja vieläpä veronalennukset lisäksi. Nyt on siivoojalla taskut täynnä fyffeä ja mieli kuin massimuijilla muutenkin.

Vierailija
171/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolla minä tulen tekemään töihin niin isot vahingot ettei sitä kukaan pysty maksamaan eläissään, paikka joutuu konkurssiin ja sitten on kaikki työttömänä.

Vierailija
172/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska sitten täytyisi "pakottaa" kaikki muutkin, ettekö nyt jo ymmärrä, tässä järjestelmässä on voittajat ja häviäjät ja sillä siistä, jos meno ei mielytä niin sitten takaisin sosialismiin. 

Vierailija
173/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä saatkin töistäsi palkkaa, mikä kerryttää eläkettä, lisäksi sulla on lomarahat ja sairauspäivärahat ja kaikki muut työsuhteen edut. Olisihan se epäreilua teetättää toisilla työtä pelkällä työttömyyskorvauksella. 

Vierailija
174/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä menin työttömänä töihin heti kun onnistuin saamaan työpaikan. Sitten aloin saada palkkaa enkä ollut enää työtön. Ei siihen pakottaa tarvinnut. Etsin ahkerasti töitä ihan itse. Sitten olin onnellinen kun sain töitä. Sain vieläpä hyvän paikan onalta alalta. Miksi kukaan, joka ei ymmärrä tätä kaavaa, voi osata tehdä mitään työtä? Tyhmähän sellainen on. 

Tämän takia emme palkkaa työttömiä. Töihin ei sitouduta, vaan etsitään parempaa ruohoa aidan takaa ja perehdytyspanostus menee hukkaan. Kyllä työntekijälläkin pitää olla vastuuta työnantajastaan.

Miksi, eihän työnantajallakaan ole nykyisin työntekijöistä.

Vierailija
175/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä kuuluu maksaa palkkaa eikä työttömyyskorvausta. 

Vierailija
176/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki. Kunhan tämä raha on koulutusta vastaava palkka. Orjatyö on Suomessa kielletty. Tosin nykyään taitaa tuo pelkkä kiinnostus ja motivaatio riittää ihan mihin tahansa hommaan. Itselläni onkin suuri kiinnostus risteilyaluksen kapteenin työtä kohtaan. Odottelen hakuun tukevia paikkoja. 

Vierailija
177/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret miehet pakotetaan armeijaan niin kyllä avustuksien saamiseksi pitää tehdä työtä.

Vierailija
178/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen töihin tekemään rahaa. Minne saavun?

Puhun tuosta Purran erityisavustajan mielipiteestä. En konkretiasta

Ensinnäkin iso osa niistä työttömistä joiden on vaikeaa löytää töitä ovat osatyökykyisiä. Eli heillä on diagnosoitu sairaus tai vamma minkä vuoksi heidän on vaikea työllistyä koska työnantajia ei kiinnosta heitä palkata.

Ei pitäisi olla yllätys tämä ja ylipäätään töihin ei vaan mennä kun se työnantaja on se joka päättää pääsetkö töihin vai et. Tämä tuntuu näiltä työttömien haukkujilta aina unohtuvan mutta tuossahan se koko työttömyyden perusongelma on.

Vaikka miten töitä haluaisit niin et vaan pääse töihin jos sinulla on joku sairaus tai vamma kuten joku adhd tyyppinen neurologinen juttu tai sitten jollain yli 50 kymppisen työllistyminen on myös ongelma siellä työnantajan päässä.

Miksi tästä työllistymisestä on ylipäätään tehty työnhakijoiden ongelma kun se on työnantajan ongelma. Niille kun ei kelpaa kuin se paras A ryhmä eli hyvin koulutetut suht nuoret työntekijät joilla ei saa olla mitään terveysongelmaa. Näin se on!

Vierailija
179/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakkolakeja, ne eivät poistu "ikinä", jos antaa niiden tulla. Ne koskevat ikuisesti kaikkia kuin P-Koreassa. Jos halutaan sivistys ja vapautta, pitää olla sen puolella. Muuta ei voi sanoa.

Vierailija
180/302 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän sillä työnantajallakin ole vastuu siitä että ne työolot ja palkkaus on sillä tasolla että sillä palkalla tulee toimeen. Jos niin huono palkka ettei saa laskujaan ja elämistään maksettua niin kyllä on jotain vinossa siellä työnantajan päässä tai yrityksen toiminnassa.. Liian suuret voitot omistajille ja työntekijöiden työoloista ja palkan tes-tasosta ei mitään väliä. Kyllä se on peiliin katsomisen paikka silloin ja varsinkin jos tuo vastuuasia on työntekijälle siirretty?? Kyllä se yrityksen menestys ja yrittäminen on yrityksen omistajien asia ja heidän vastuulla!! Ei työntekijöiden.