Tavismiehet on sysätty syrjään parisuhdemarkkinoilla.
Naiset eivät enää osaa arvostaa miehen kiltteyttä, miehen tavallisuutta ja miehen rauhallisuutta. Naiset etsivät nykyään kahdenlaisia miehiä eli jännämiehiä tai sitten statusmiehiä eli "lentäjälääkäreitä".
Miksi naiset ei enää arvosta tavallisuutta?
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko tavisinttäjä-ap, että keitä tavallisia tavismiehiä tässä nyt pitäisi erityisesti arvostaa, millä asteikolla ja miksi?
Miten ratkaistaan nollapisteulidilemma: tavallisia tavismiehiä on massoittain, joten miten löytyy ykköstaviskukkoilija?
Ihmisellä pitäisi olla itseisarvona ihan perusarvostus. Tämä puuttuu miehiltä suomalaisessa yhteiskunnassa, koska miesviha.
"Yrität sieltä julkiselta sektorilta käsin huudella, mitä muiden pitäisi tehdä, että sinä saat sinne julkiselle lisää rahaa. Maailma ei ikävä kyllä toimi näin!"
En työskentele julkisella sektorilla. Maailma ei toimi myöskään niin että jokainen joka on kanssasi eri mieltä on automaattiusesti joku julkisen sektorin suojatyöpaikassa oleva.
Sinulla ei ilmeisesti siis ollut mitään oikeita argumentteja enää?
"Jokainen yrittäjä tekee nämä päätökset ja laskelmat ihan itse."
Kyllä mutta laskelma ei automaattisesti päätä puolestasi mitään. On myös maan yrityskultuureihin liittyviä asioita kuten vaikka kasvuhakuisuus ja riskinottohalukkuus. Ja ne ovat Suomessa matalalla tasolla verrattuna moniin muihin maihin.
Ja se on ongelma. Kasvu joka on idioottivarmaa ja riskitöntä ei ole koskaan kovin suurta kasvua. Useimmiten se ei ole kasvua lainkaan. Yritystoiminta vaatii aina tietyn määrän hallittua riskinottoa ja tulevaisuuden visiointia.
"Sun kannattaisi siis miettiä, että mitä siellä julkisella pitäisi tehdä, ettei ne laskelmat näyttäisi joka kerta, ettei mitään järkeä jatkaa Suomessa."
Edelleen kysyn että miksi koko ajan keskityt julkseen sektoriin? Sinä toimit yksityisellä sektorilla. Hyvin monissa ihan elinkeinoelämän itse tekemissä tutkimuksissa Suomen kilpailukyky on moneen otteeseen todettu varsin hyväksi ja yritysverotus kohtuulliseksi. Siis sinä samana aikana kun kasvu on ollut olematonta. Kyllä sitä vikaa on pakko silloin olla edes pienessä määrin myös yrityksissä. Jos mitään vikaa ei koskaan nähdä itsessä niin mitään ei myöskään voida silloin korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tällaisesta tavallisuuttaan jankkaavasta miehestä mieleen tällainen:
Nainen: Mitä olet tästä mieltä?
Mies: Emmä tiiä, mitä nyt tavallisesti ollaan.
Nainen: Mitä tänään syötäisiin?
Mies: Emmä tiiä, mitä nyt tavallisesti syödään.
Nainen: Mitä kivaa tehtäisiin viikonloppuna?
Mies: Emmä tiiä, mitä nyt tavallisesti tehdään.
Mulle tulee mieleen, että odotat miehesi toimivan oman elämäsi sirkustirehtöörinä, koska et perusnaisena saa käytännössä mitään aikaiseksi omatoimisesti.
Minulle tulee mieleen että sinä olet ankeuttaja joka tulkitsee aina toisten sanomiset negatiivisen kautta. Sellaista ei kukaan kauaa jaksa.
Suurin osa arvostaa kumppaneina positiivisia ja aktiivisia ihmisiä joiden kanssa ei tarvitse jäädä vänkäämään turhista asioista vaan joiden kanssa voi tehdä asioita.
"Kyllä on! Ja se vika on siellä julkisen sektorin peilissä ja toteutat kiitettävästi sitä helmasyntiä huutamalla yksityiselle sektorille, mitä sen pitäisi tehdä."
No väärin. Työskentelen itse kyllä yksityisellä sektorilla ja kyllä minusta ihan jokaisen sektorin pääasiallinen tehtävä on aina katsoa peiliin ja miettiä että mitä itse voisi tehdä paremmin. Muita voi haukkua ja arvostella miten paljon vain mutta äärimmäisen harvoin se johtaa mihinkään. Sen sijaan se että keskittyy omaan tekemiseen ja sen miettimiseen että miten sen voisi tehdä vielä paremmin, se johtaa tuloksiin.
"Ps. Se työ minkä ostohinta Suomessa on 100€ tunnissa saan Saan Saksasta 80€/tunti ja Puolasta 70€/tunti ja nämä maat ovat siellä missä ne markkinat on."
No kansainvälisty sitten sinne. Sitähän mitä olen moneen kertaan sanonut että pitäisi myös rohkeasti mennä ulkomaille ja hakea kovaa kasvua sieltä. Sitäkin rohkeutta meiltä puuttuu.
"Alv 25%, tuloverot 25%, eläkemaksut 25% ja esim. rahtikustannukset yms. tuotantoon liittyvä on Suomessa aivan liian kallista."
Kyllä mutta yksi osasyy noihin on se että meillä ei ole ollut tervettä kasvua 15 vuoteen joka olisi lisännyt valtion tuloja vaan valtion tulot on pitänyt kattaa nostamalla veroja ja maksuja.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei vaan käsitä sitä että keskitasoa olevat miehet joutuvat laskemaan rimaa naisten suhteen koska muuten pariskuntia ei tule. Tavallinen mies joutuu ottamaan sen huonon naisen koska ne hoikat ja suht kauniit naiset etsii kaikki tasokkaita miehiä. Mies on alisteisessa asemassa koska mies joutuu pariutumaan alaspäin.
M29
Naiset eivät kyllä vaan tykkää siitä että sinä katsot heitä luokitusten ja tasojen kautta etkä oikeina ajattelevina ja tuntevina yksilöinä.
Aiheessa on kyllä jotakin perää, mutta ei näin kärkkäästi ajateltuna.
Tavismiehenä on äppien kautta helvetin vaikea päästä esille, kun siellä on tuhansia muita samalla apajilla. Jos tuosta alkukarsinnasta suoriutuu niin loppu menee itsestään. Jos on oikeasti tavallinen mies.
Tuo alkukarsinta vaan on se missä iso joukko miehiä tippuu jo pois, ilman että pääsee näyttämään mitään henkisen puolen juttuja. Ja tähän ensimmäisen kompastuskiveen ei oikein ikinä anneta mitään ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät koe tavismiehessä kemiaa. Miksihän näin on?
Se on jo sanottu monta kertaa. Koska tavallisuus ei ole mikään puoleensavetävä juttu. Kukaan ei rakastu toiseen siksi että hän on niin tavallinen eikä häntä erota naapurin Pertistä kuin paidan väristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko tavisinttäjä-ap, että keitä tavallisia tavismiehiä tässä nyt pitäisi erityisesti arvostaa, millä asteikolla ja miksi?
Miten ratkaistaan nollapisteulidilemma: tavallisia tavismiehiä on massoittain, joten miten löytyy ykköstaviskukkoilija?
Ihmisellä pitäisi olla itseisarvona ihan perusarvostus. Tämä puuttuu miehiltä suomalaisessa yhteiskunnassa, koska miesviha.
Perusarvostus on eri asia kuin se että haluaa juuri sinun kanssasi parisuhteeseen.
Kaverini poika on reilusti ylipainoinen ja risupartainen. Paljon tietokoneella. Ikää 30+. Mutta on saanut vaimon ja lapsen. Isänsä on 55v+ ja oikeasti nuorekkaampi kuin poikansa. Sileät posket, hoikahkossa kunnossa. Pelasi nuorena futista jne. Molempia siis onneksi lykästänyt elämässä, mutta tuota parivaljakkoa katsoessa ymmärrän, miksi nykynuorukaiset saavat naisia paljon huonommin kuin isänsä aikanaan.
"Tuo alkukarsinta vaan on se missä iso joukko miehiä tippuu jo pois, ilman että pääsee näyttämään mitään henkisen puolen juttuja. Ja tähän ensimmäisen kompastuskiveen ei oikein ikinä anneta mitään ohjeita."
No ihan yleinen ohje elämässä on että jos joku asia ei näytä toimivan niin älä enää toista sitä.
Jos apit eivät tunnu sinulla toimivan niin siirry yrittämään yhtä aktiivisesti muualle. Jos käytät saman ajan muussa elämässä kumppanin etsintään kuin mitä roikut siellä äpeissä niin kyllä siinä on aika paljon potentiaalia positiiviseen lopputulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä jännä ilmiö. Eilenkin kävin Prismassa ja katsoin monttu auki siellä kulkevia pariskuntia. Miehet olivat toinen toistaan komempia ja pidempiä laatikkoleukoja, ja taskussa pullotti kaikilla etumuksen lisäksi valtavan paksu lompakko. Yksi pudotti tonnin setelin lattialle, vilkaisi sitä ja käveli naurahtaen eteenpäin. Ei viitsinyt sellaisen takia edes kumartua, niin paljon massia oli selvästi päällä.
Juu, samaa katsoin minäkin, puhumattakaan pariskuntien vaimoista. Jumalattaria!
Joo ihan jokapäiväinen näky!
"Jos käytät saman ajan muussa elämässä kumppanin etsintään kuin mitä roikut siellä äpeissä niin kyllä siinä on aika paljon potentiaalia positiiviseen lopputulokseen."
Ja elämähän voi olla tosi pienestä kiinni. Se että valitsee toimia eikä olla toimimatta voi tehdä eron koko loppuelämään. Muistan kun itse painin mielessäni että uskallanko mennä juttelemaan yhdelle naiselle. Monta kertaa mieli sanoi miten paljon helpompaa olisi vain tehdä kuten ennenkin ja olla menemättä. Jotenkin sain vain kuitenkin noustua siitä tuolilta ja mentyä. Nyt 17 vuotta myöhemmin kauhistuttaa ajatus että en olisi mennyt koska niin paljon hienoa ja kaunista olisi jäänyt saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Aiheessa on kyllä jotakin perää, mutta ei näin kärkkäästi ajateltuna.
Tavismiehenä on äppien kautta helvetin vaikea päästä esille, kun siellä on tuhansia muita samalla apajilla. Jos tuosta alkukarsinnasta suoriutuu niin loppu menee itsestään. Jos on oikeasti tavallinen mies.
Tuo alkukarsinta vaan on se missä iso joukko miehiä tippuu jo pois, ilman että pääsee näyttämään mitään henkisen puolen juttuja. Ja tähän ensimmäisen kompastuskiveen ei oikein ikinä anneta mitään ohjeita.
Niin siis karsiudut jo tinderilmoituksesi takia etkä pääse manipuloimaan ketään?
Onhan se tietysti masentavaa.
Mikähän siinä ilmoituksessa paljastaa millainen myrkyllinen ihminen olet oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
"Yrität sieltä julkiselta sektorilta käsin huudella, mitä muiden pitäisi tehdä, että sinä saat sinne julkiselle lisää rahaa. Maailma ei ikävä kyllä toimi näin!"
En työskentele julkisella sektorilla. Maailma ei toimi myöskään niin että jokainen joka on kanssasi eri mieltä on automaattiusesti joku julkisen sektorin suojatyöpaikassa oleva.
Sinulla ei ilmeisesti siis ollut mitään oikeita argumentteja enää?
"Jokainen yrittäjä tekee nämä päätökset ja laskelmat ihan itse."
Kyllä mutta laskelma ei automaattisesti päätä puolestasi mitään. On myös maan yrityskultuureihin liittyviä asioita kuten vaikka kasvuhakuisuus ja riskinottohalukkuus. Ja ne ovat Suomessa matalalla tasolla verrattuna moniin muihin maihin.
Ja se on ongelma. Kasvu joka on idioottivarmaa ja riskitöntä ei ole koskaan kovin suurta kasvua. Useimmiten se ei ole kasvua lainkaan. Yritystoiminta vaatii
Höpötät paljon paskaa tietämättä juurikaan mistä höpötät.
https://www.etla.fi/ajankohtaista/uutiset-ja-tiedotteet/suomen-kansainv…
Mm.kaikilla pohjoismailla on parempi kilpailukyky ja ne kaikki on lähempänä niitä markkinoita. Suomessa yrittämisen riski on muuten totaalinen, koska henkilökohtaista konkurssia ei tunneta.
Yrität lähinnä kiukuttelemalla ja solvaamalla saada niitä investointeja Suomeen. Ikävä kyllä tällä on vain negatiivinen vaikutus.
Luulen, että minulla oli Tinderissä kilttimies. Pommitti ekasta päivästä alkaen sydämiä viesteihin, korosti olevansa kovin tunteellinen, oli heti päivän jälkeen järjestämässä aggressiivisesti näkemistä. Kyttäsi, milloin olen online ja heti jotain huhuu-viestejä. Minulla kyllä oli ihan hyvät, muokkaamattomat kuvat, mutta varmaan kun biksukuvia ei ole, niin alkoi kysellä kauheasti kropastani ja kertoa, miten ihanaa on, kun nainen on siro. Olen ihan hoikka, vaatteet s-kokoa, mutta ahdistaa ajatuksena, että joku kropan sirous on olennaisimpia kriteereitä nelikymppiselle miehelle, itselleni miehen kroppa ainakin menee häntäpäähän listaa.
Alkoi tosiaan turhan ahdistavaksi ja lopulta oli pakko blokata, kun en muuten päässyt tuosta.
Ja ihan tavallinen mies minulle valikoitui, ei ole yli 180 cm, ei korkeakoulutettu, ei kallista autoa tai muuta, mistä ap mesoaa, mutta ihana, kanssaan on helppo ja hyvä olla ja ei vaikuta olevan mitään piileviä aggressioita.
"MT-ongelmat on ehdoton ei."
Itselleen on ilmeisesti helppo olla sokea. Mistä muusta kuin mt-ongelmista kertoo jatkuva palstalla jankkaaminen itse keskityn tai pikemminkin mm. amerikkalaisilta tietyn tyyppistä sisältöä rahanansaintamielessä tuuttaavilta kopioitujen "ajatusten" kanssa. Sinulla ei taida olla omaa elämää ja omia ajatuksia lainkaan. Onko ilme jos tuollainen paketti ei kiinnosta ketään?
Parisuhde kannattaa vain jos se parantaa omaa elämää. Enkä näe, että sinä olisit millään tavalla positiivinen lisä kenenkään elämään. Haluaisitko itse puolison, jonka ulosanti olisi jatkuvaa valitusta ja ulkonäkösi haukkumista ja vajaalta vaikuttavaa juttua siitä kuinka rikolliset ovat seuranhaussa etuoikeutettuja (oletko tullut ajatelleeksi millainen porukka sellaisista on kiinnostunut: vaikeasti ongelmalliset, huumeiden käyttäjät ja itsekin rikolliset - sellaistako puolisoa siis kaipaat itsellesi?).
"Mm.kaikilla pohjoismailla on parempi kilpailukyky ja ne kaikki on lähempänä niitä markkinoita"
Suomen kilpailukyky on nyt ihan viime aikoina alentunut. Se oli se mitä linkkaamasi tutkimus kertoi. Se on kuitenkin siis ollut paljon korkeammalla moneen kertaan viimeisen 15 vuoden aikana eikä edelleenkään ople globaalisti mitenkään heikko. Siis aikana jona meillä ei ole kuitenkaan ollut kestävää pitkäaikaista kasvua lainkaan.
"Suomessa yrittämisen riski on muuten totaalinen, koska henkilökohtaista konkurssia ei tunneta."
Edelleen haet syitä aina vain muualta. Onko sinusta siis niin että suomalaiset yritykset ja yrittäjät ovat kaikin puolin täydellisiä eikä meillä tehdä mitään koskaan huonommin tai passiivisemmin kuin muualla? Eli että mitään ei voi itse parantaa ja kaikki vika on aina muualla?
Kuten jo sanoin toisessa viestissäni, ainoa johon voit vaikuttaa on sinä itse. Surkuttelemalla ja muita syyttelemällä ei tule kuin katkeraksi ja se konkurssikin tulee paljon todennäköisemmin.
"Yrität lähinnä kiukuttelemalla ja solvaamalla saada niitä investointeja Suomeen. Ikävä kyllä tällä on vain negatiivinen vaikutus."
Kuinka paljon ajattelit sitten sen auttavan että haukut julkisen sektorin lyttyyn ja et näe yrityksissä koskaan mitään vikaa tai parantamisen varaa?