Tavismiehet on sysätty syrjään parisuhdemarkkinoilla.
Naiset eivät enää osaa arvostaa miehen kiltteyttä, miehen tavallisuutta ja miehen rauhallisuutta. Naiset etsivät nykyään kahdenlaisia miehiä eli jännämiehiä tai sitten statusmiehiä eli "lentäjälääkäreitä".
Miksi naiset ei enää arvosta tavallisuutta?
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset itse kertoo usein että seurustelee juopon ja väkivaltaisen miehen kanssa joka ei hoida lapsia eikä tee kotitöitä. Pakko siis uskoa että kiltti tavis mies kelpaa naisille.
Tämä on jännä asia 🤔 Naisille kelpaa väkivaltainen tatuoitu mies mieluummin kuin kiltti duunarimies.
On tosiaan jännä asia, miten monen kiltin duunarimienen kuoren alla lymyää tuollainen väkivaltainen mies, joka puskee pintaan heti kun nainen on saatu tilanteeseen, josta on jo hankala paeta.
Minäpä ihastuin mieheeni juuri siksi, että hän oli niin aidon kiltti. Tutustuin ensin kaverina koiraharrastuksen kautta, ja mies oli aina jotenkin kauhean positiivinen ja kaikille hyväntahtoinen, iloinen. Kohteli koiraansa todella nätisti ja lempeästi. Kun paremmin tutustuttiin, kävi ilmi että oli luontoihminen, omalla pihallaan oli lintulautaa ja hyönteishotellia ja luonnontilaan jätettyä niittyä, ja oli Luonnonsuojeluliiton toiminnassakin ollut aktiivina. Eli hyväntahtoisuus ulottui paitsi ihmisiin, myös luontoon. Tällainen kiltteys ja lempeys oli minulle paljon suurempi turn-on kuin mikään ulkonäkö tai raha voisi koskaan olla (tienaa kylläihan hyvin it-alalta myös, eli ei ole mikään työtä vieroksuva hippi myöskään, ulkoisesti tavallisen näköinen).
"Me elämme globaalissa maailmassa EU:n vapaakauppa-alueen jäsenenä. Glopaalissa ja EU mittakaavassa Suomen ongelma on valtava ja tehoton julkinen sektori, joka kuormittaa yksityisen sektorin kannattamattomaksi. (Esim. tehohoitovuorokausi on Suomessa 3500€ ja Saksassa 1600€. Olisiko kenties jotain tehostamisen tarvetta?)"
Ei tuolla tehohoidon hinnalla ole mitään tekemistä yksityisen sektorin kannattavuuden kanssa. Haet nyt syitä koko ajan jostain muusta kuin peilistä. Ja se on kyllä valitettavasti yksi suomalaisen yrityskentän helmasynti. Samaan aikaan huudetaan valtiota apuun milloin mihinkin ja sitten kuitenkin se yhteiskunta nähdää vain kuluna ja pahana asiana.
Suomen yritysverotus on Euroopan matalimpia ja palkkataso ihan kilpailukykyinen mutta silti kuulemma julkinen sektori vie teidän kilpailukykynne. Selitä minulle että miten?
"Esim. Suomen suurin konepaja pisti juuri 400 insinööriä pihalle ja perusti Puolaan uuden pajan. Pienempien kasvukykyisten firmojen keksinnöt ja tuotteet ostetaan suoraan ulkomaille. Suomessa toimimalla ei ole kasvun mahdollisuuksia(, koska verot ja sivukulut kuormittavat liikaa) ja omistajalle on helpointa myydä vaan koko paska pois."
En sanonut että pitää toimia vain Suomessa vaan nimenomaan että yksi ongelma on se että liian harva firma kansainvälistyy rohkeasti. Siis niin että kyse ei ole vain kaiken siirtämisestä ulkomaille vaan että samalla haetaan kunnon kasvua ja laajentumista siellä ulkomailla.
Kuten sanoin, Ruotsissa on paljon isoja kansainvälisiä yrityksiä joiden toiminnasta iso osa on ulkomailla. Silti nekin hyödyttävät suuresti Ruotsia.
"Lisäksi Suomessa alkaa tuo pisaromahdus ja koronakirjekurssiyliopistojen tuotokset näkyä jo teknologisessa osaamisessakin."
Ja sitä auttaa miten se että haukut julisen sektorin turhaksi?
Vierailija kirjoitti:
Uli uli uli uli uli uli uli uhuhuuuu Uli uli uli uli uli uli uli ... Erämaassa tuuli tuo huudon vaienneen!
No niin, tästäpä päivän korvamato, mutta mainio lapsuusmuisto. Täytyypä laittaa soimaan.
"Suomessa toimimalla ei ole kasvun mahdollisuuksia(, koska verot ja sivukulut kuormittavat liikaa) ja omistajalle on helpointa myydä vaan koko paska pois.""
Tässähän se Suomen ongelma juuri tuli. On HELPOINTA myydä vain koko paska pois. Mennään siis helpoimman kautta. Olisihan se niin vaivalloista itse kansainvälistyä ja hakea kasvua ulkomailta ihan itse. Pitäisi varmaan kieliäkin puhua ja kaikkea. Ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Kuvasit juuri suomalaisen yrittäjän mielenmaiseman. Tehdään urakkaa pääosin julkiselle sektorille, jolta kupataan aina viimeisen päälle huippuunsa trimmattu hinta. Erilaisia tukia, verohuojennuksia ja avustuksia hyödynnetään joka käänteessä, ja verosuunnittelijat opastavat välttämään ne loputkin verot Suomelle, josta on jo imetty kaikki irti lähtevä hyöty.
Sitten retostellaan, miten ollaan koko maan selkäranka - hah, aika vetelä ranka, kun nojaa kaikessa yhteiskunnan tukeen. Näkeehän tuon nyt, kun julkisella ei ole varaa antaa urakoita näille elämää suuremmille rakennus- ym. firmoille. Nurin kupsahtelevat että kolina käy.
Urakkaa tehdään julkiselle sektorille, koska julkinen sektori voi kerätä rahat väkivaltakoneistonsa avulla ja kellään muulla Suomessa ei ole enää rahaa.
Vero ja vero ja vero ja vero. Suomi elää veroista ja lähes kaikki raha kierrätetään julkisen sektorin kautta. Ajatuskin siitä, että jollekkin jäisi tuloja ja varallisuutta, jota voisi johonkin investoida alkaa olla Suomalaiselle vieras. Suomesta on tullut kommunistinen persreikävaltio.
Vierailija kirjoitti:
"Suomessa toimimalla ei ole kasvun mahdollisuuksia(, koska verot ja sivukulut kuormittavat liikaa) ja omistajalle on helpointa myydä vaan koko paska pois.""
Tässähän se Suomen ongelma juuri tuli. On HELPOINTA myydä vain koko paska pois. Mennään siis helpoimman kautta. Olisihan se niin vaivalloista itse kansainvälistyä ja hakea kasvua ulkomailta ihan itse. Pitäisi varmaan kieliäkin puhua ja kaikkea. Ei jaksa.
Yrität sieltä julkiselta sektorilta käsin huudella, mitä muiden pitäisi tehdä, että sinä saat sinne julkiselle lisää rahaa. Maailma ei ikävä kyllä toimi näin!
Jokainen yrittäjä tekee nämä päätökset ja laskelmat ihan itse. Sun kannattaisi siis miettiä, että mitä siellä julkisella pitäisi tehdä, ettei ne laskelmat näyttäisi joka kerta, ettei mitään järkeä jatkaa Suomessa.
Kyllä tavallisella miehellä on ottajia. Olen omasta mielestäni sellainen. Työskentelen konsulttina oman yritykseni kautta. Minulla on vaimo ja 3 lasta. Harrastan metsästystä, golfia ja purjehdusta.
Minun mieheni on kuusikymppinen, lyhyt tavis. Maailman kiltein ja mukavin ihminen. Meitä yhdistää kuntoilu, kiipeily, luonto ja kalastus, kuten myös ihan jokapäiväinen arkipäiväivän ilo ja onni. Itse olen 41v kaunis ja älykäs nainen. Siinäpä AP:lle ihmeteltävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En minäkään ole halunnut kumppanikseni tavallisuutta jankkaavaa naista joten ymmärrän hyvin, ettei moni nainen vastaavasti halua ja erityisesti kiinnostu mahd. kumppanina mieshetä (tai naisesta) jolla on erityinen tarve kovasti korostaa ja alleviivata "vain" omaa tavallisuuttaan. "
Kyllä. Tavallisuus on ehkä kaikkein vähiten seksikäs ominaisuus ihmisessä, on kyse sitten miehestä tai naisesta.
Tavallisuuden vastakohta ei kuitenkaan ole automaattisesti erikoisuus vaan persoonallisuus. Ja kaikilla meillä on aina persoona. Se vain pitää uskaltaa tuoda esiin.
Tavallisuudessa, mitä ikinä se sitten itse kullekin merkitseekin on tai voi olla paljon hyvääkin mutta siitä jankuttaminen ja sen alleviivaaminen on se, mikä omasta mielestäni tekee mahd.kumppanista vähemmän kiinnostavan.- Tai oikeastaan kenestä hyvänsä. Aivan kuin hän (tavallisuuttaan jankut
Mulle tulee tällaisesta tavallisuuttaan jankkaavasta miehestä mieleen tällainen:
Nainen: Mitä olet tästä mieltä?
Mies: Emmä tiiä, mitä nyt tavallisesti ollaan.
Nainen: Mitä tänään syötäisiin?
Mies: Emmä tiiä, mitä nyt tavallisesti syödään.
Nainen: Mitä kivaa tehtäisiin viikonloppuna?
Mies: Emmä tiiä, mitä nyt tavallisesti tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tällaisesta tavallisuuttaan jankkaavasta miehestä mieleen tällainen:
Mulle tulee mieleen, että odotat miehesi toimivan oman elämäsi sirkustirehtöörinä, koska et perusnaisena saa käytännössä mitään aikaiseksi omatoimisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen, että odotat miehesi toimivan oman elämäsi sirkustirehtöörinä, koska et perusnaisena saa käytännössä mitään aikaiseksi omatoimisesti.
Sinähän se oletat vaimosi toimivan tirehtöörinä, kun et edes mielipidettäsi johonkin asiaan viitsi sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla tehohoidon hinnalla ole mitään tekemistä yksityisen sektorin kannattavuuden kanssa. Haet nyt syitä koko ajan jostain muusta kuin peilistä. Ja se on kyllä valitettavasti yksi suomalaisen yrityskentän helmasynti. Samaan aikaan huudetaan valtiota apuun milloin mihinkin ja sitten kuitenkin se yhteiskunta nähdää vain kuluna ja pahana asiana.
Suomen yritysverotus on Euroopan matalimpia ja palkkataso ihan kilpailukykyinen mutta silti kuulemma julkinen sektori vie teidän kilpailukykynne. Selitä minulle että miten?
Kyllä on! Ja se vika on siellä julkisen sektorin peilissä ja toteutat kiitettävästi sitä helmasyntiä huutamalla yksityiselle sektorille, mitä sen pitäisi tehdä.
Sitä yksityistä sektoria ei voi pakottaa vaikka mielesi niin tekee.
Ps. Se työ minkä ostohinta Suomessa on 100€ tunnissa saan Saan Saksasta 80€/tunti ja Puolasta 70€/tunti ja nämä maat ovat siellä missä ne markkinat on.
Alv 25%, tuloverot 25%, eläkemaksut 25% ja esim. rahtikustannukset yms. tuotantoon liittyvä on Suomessa aivan liian kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän se oletat vaimosi toimivan tirehtöörinä, kun et edes mielipidettäsi johonkin asiaan viitsi sanoa?
Ihan perusnaisena pelaat "sinä-pingpongia".
Pystytkö vastaamaan mihinkään ilman sanaa sinä? Ehkä tämä on syynä siihen, miksi miksi saat mieheltä tuollaiset vastaukset. Olet liian ärsyttävä ja riidanhaluinen keskustelukumppani ja miestä ei kiinnosta. :D
Ei jatkoon.
Naiset ei vaan käsitä sitä että keskitasoa olevat miehet joutuvat laskemaan rimaa naisten suhteen koska muuten pariskuntia ei tule. Tavallinen mies joutuu ottamaan sen huonon naisen koska ne hoikat ja suht kauniit naiset etsii kaikki tasokkaita miehiä. Mies on alisteisessa asemassa koska mies joutuu pariutumaan alaspäin.
M29
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei vaan käsitä sitä että keskitasoa olevat miehet joutuvat laskemaan rimaa naisten suhteen koska muuten pariskuntia ei tule. Tavallinen mies joutuu ottamaan sen huonon naisen koska ne hoikat ja suht kauniit naiset etsii kaikki tasokkaita miehiä. Mies on alisteisessa asemassa koska mies joutuu pariutumaan alaspäin.
M29
😂
Naiset eivät koe tavismiehessä kemiaa. Miksihän näin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset arvostaa tavallisuutta. Sinä olet vaan niin epätoivoinen ja huonoitsetuntoinen, että se näkyy kauas.
Naiset ei arvosta tavallisuutta. Miksi sitten tavalliset miehet ei meinaa kelvata edes ylipainoisille tai rumille naisille? Mitä rikkaampi mies on niin sitä kauniimman naisen se saa.
Joo, mut se rikas mies ei välttämättä ole komea ja vaikka olisikin, ei luonne parasta mahdollista. Itselläni on tavis aviomies ollut 30vuotta. En ole koskaan ollut rahan perään. Vaatimattomuus naisessa on hyve. Meillä 130 neliöinen okt, iso piha ja oma auto. Lapsia siunautunut 2 ja yksi lapsenlapsi. Itse irtisanouduin vakityöstä, koska haluan olla kesät ja joulun vapaalla. Syksyllä sitte keikkaa heittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samalla tuhannet ja tuhannet kiltit miehet pakkaa tänään autonsa ja lähtee perheittensä kanssa viettämään juhannusta. Lapsia, koira ja ihana vaimo.
Juhannuksen aikaan me maksulliset naiset tehdään mökkikunnissa puolen vuoden tili.
Kaiken sen juhannustressin mieheltä poistaa pikainen kaksikymppisen naisen kosketus autossa mökkitiellä. Kun hoitaa homman niin että palvelu tulee mökille, siitä maksetaan helposti 3-4 kertainen summa.
N21
Huo-ra sinä olet!
Tämä maailman paras narsistinen kuolemattomuuden tunne on myöskin valtava ongelma Suomessa.
RAHAA ON... niinkauan kun ekp lainaa...