Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18 v poikani otti koiran, nyt se on minulla hoidossa yhtenään

Vierailija
17.06.2025 |

Asuu tyttöystävänsä kanssa omillaan ja ottivat pentukoiran. Kumpikin ovat koko ajan menossa eri suunnissa ja koira vaihtaa läpsystä hoitovuoroa. Poikani tuo usein omilla hoitovuoroillaan koiran minun vahdittavaksi. Tekee itse jotain muuta harrasteisiinsa liittyvää. Sisäsiisti ei vielä ole. Hihnassa ei osaa vielä kävellä. Pureskelee ulkona kaiken minkä näkee. Hyökkäilee nilkkoihini ym. Mitä tekisin? Joko vietän kaiket illat vahtien koiraa joka ei ole minun tai sanon pojalle että en jaksa - jolloin suuttuu

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on jo liian vanha oppimaan tavoille. Kannattaa antaa pois tai piikille. 

Vierailija
102/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen jäi avoimeksi, että miksi nuoripari olikaan koiran hankkinut? 

Itsellä oli nuorena koira, on nytkin. Mut se koira on mun työmaa ja harrastuskaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli nuorena koira, on nytkin. Mut se koira on mun työmaa ja harrastuskaveri.

Varmaan siksi kun ovat niin söpöjä

Vierailija
104/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isovanhemmilla oli koira, kissa ja kani. Yksikään noista ei ollut heidän itsensä hankkima.  Nyt laitat ap rajat lapsellesi. Minun isovanhemmat marisivat vain selän takana, mutta eivät sanoneet sanallakaan äidilleni, että eläimiä et meille tuo. Ja tietenkin me lapset melkein asuimme isovanhempien kanssa.

Vierailija
105/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirille on olemassa koirahoitoloita. Loma-aikaan hoito on varattava reilusti etukäteen. 

Vierailija
106/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten tuleekin karuna yllätyksenä miten työläitä ne ovat, etenkin pennut. Niitä ei pitäisi ikinä hankkia hetken päähänpistosta. Sitten myös hoitaa hommansa eikä dumppaa muiden vaivoiksi. 

Vierailija
107/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä minun tuntemillani vastuuttomilla miehillä on 2 intressiä. Läheisyys ja leikkiminen koiran/lapsen kanssa. Heidän oma kognitionsa on jossakin 16v teinin tasolla, haluavat koko ajan juosta siellä täällä impulssiensa perässä. Vauvan ja koiran on sitten vaan roikuttava perässä, kun mies jahtaa pippeliään ympäri maita ja mantuja. Ravinnolla, sen laadulla, rutiineilla, vakaudella, lapsen mahdollisuuksilla rakentaa omaa verkostoaan itsenäisesti miehen kavereista riippumatta, ei mitään väliä. 

Olen kysynyt näiltä useammalta, miksi haluavat lapsia. "No onhan ne nyt aika ässiä." "Työntekijöitä firmaan." "En halua siksi, että kaikilla muillakin on." Eli argumentit ovat tyhjiä ja vailla pienintäkään huomiota siitä, mikä olisi hyvinvoivaa, lajityypillistä ja laadukasta elämää sille koiralle tai lapselle. 

Vierailija
108/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet ovat sitten tuollaisia lastenkin kanssa.

Mies sai "yhteishuoltajuuden" vauvasta ja siihenhän se meni, että rahaasi vauvaa sitten naiselta toiselle, kun vauva ei voinut olla äitinsä luona. Eli vauva oli sitten miehen äidin, miehen tyttöystävän, ja eron jälkeen miehen tinder-deittien luona. Tietääkseni vauvan äiti ei olisi tätä halunnut, mutta laki pakotti yhteishuoltajuuteen.

Tämä. Ystäväni mies (nyk. ex) soitti äitinsä paikalle kun ystäväni lähti kanssani viettämään iltaa. Kaksi lasta, toinen 3 v ja toinen vuoden. Ei kai hän nyt herranjumala yksin pärjää kahden lapsen kanssa. Kymmeneltä illalla soitti raivoissaan että heti kotiin, anopin täytyy päästä nukkumaan eikä lapsia voi tähän aikaan enää autoon pakata. Ehdotin sitten ystävälleni että jospa hänen miehensä tilaisi vaikka äidilleen taksin niin ilta voisi vielä jatkua. Matkaa oli siis muutama kilometri.

Toinen mies bongasi Tinderistä uuden äidin pienelle vauvalleen, jonka äidin oli dumpannut käytännössä synnärille.

Vierailija
109/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano pojalle, että pentuun ja nuoreen koiraan pitää käyttää aikaa ja vaivaa, ja omistajien tulee kasvattaa pentu johdonmukaisesti. Kun nyt tämä vastuu on koira hankkimalla otettu, niin se on kannettava. Kyse on koiran hyvinvoinnista ja koiran elämän perustan rakentamisesta ja sen opettamisesta. Alkuvaihe on tärkeää aika, ja siihen pitää panostaa, jotta koira oppii ensinnäkin *persutavoille ja siitä kasvaa tasapainoinen ja kunnollinen perheenjäsen. Se vaatii omistajien aikaa ja panostamista.

En siis sinuna sanoisi syyksi vain sitä näkäkulmaa, että et itse jaksa. Mielestäni tarvitaan nyt pientä ojennusta asiassa, kun toimivat vastuuttomasti eläimen kanssa. Kyllä elävästä olennosta pitää kantaa asiallisesti vastuu, kun sellaisen on itselleen ottanut. (Tai sitten tulee etsiä koiralle hyvä toinen koti.) Pentua ei voi pitää heittopussina, ja siitä voi kasvaa tuollaisen pidon takia ongelmatapaus. Nyt ainakin pentuvaiheen ajan pitää omistajien karsia muista omista menoista.

Kerro vaikka, että voit ottaa hoitoon joskus myöhemmin sitten, kun koira on sisäsiisisti ja on oppinut jo perusasiat. Etukäteen tietenkin sopien, eikä vai tuoda ja olettaa, että aina käy.

*perustavoille (ei persutavoille :D )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi