Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18 v poikani otti koiran, nyt se on minulla hoidossa yhtenään

Vierailija
17.06.2025 |

Asuu tyttöystävänsä kanssa omillaan ja ottivat pentukoiran. Kumpikin ovat koko ajan menossa eri suunnissa ja koira vaihtaa läpsystä hoitovuoroa. Poikani tuo usein omilla hoitovuoroillaan koiran minun vahdittavaksi. Tekee itse jotain muuta harrasteisiinsa liittyvää. Sisäsiisti ei vielä ole. Hihnassa ei osaa vielä kävellä. Pureskelee ulkona kaiken minkä näkee. Hyökkäilee nilkkoihini ym. Mitä tekisin? Joko vietän kaiket illat vahtien koiraa joka ei ole minun tai sanon pojalle että en jaksa - jolloin suuttuu

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt voisi edes lenkittää, mutta kun ei osaa hihnassakaan kävellä. Pysähtelee ja kitisee koko sjan. Ei auta suostuttelu eikä lahjontakaan. Saa kantaa sitten.

ap.

Ei kai se osaa, jos kukaan ei opeta, eikä koiran kantaminen lenkillä ole ok, ellei se ole satuttanut itseään.

Poikasi tuskin kiinnostuu koiransa hoitamisesta jatkossakaan, joten sinuna alkaisin nyt opettaa koiraa tavoille. Jos et itse tiedä, etkä osaa, ota selvää, mistä voit saada apua. Koirayhdistyksillä on kaikenlaisia kursseja ihan arkisiin asioihin, kuten taluttimessa kulkemiseen, muiden koirien ja ihmisten ohittamiseen, liikenteessä kulkemiseen jne. Elämä helpottuu huomattavasti sen sijaan, että kenelläkään ei ole hyvä olla, sillä koirallakaan. Sen vikahan ei ole ymmärtämättömät ja laiskat omistajat, eikä piikille viemisen pitäisi olla ensimmäinen vaihtoehto, jos ei ole edes yritetty opet

Vastuu koiran kouluttamisesta kuuluu koiran omistajalle, ei omistajan äidille jolle koira on tuupattu hoitoon. Kai sinäkin sen verran ymmärrät.

Vierailija
42/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä selvisin tyttären koirasta aikanaan sillä, että en ottanut sitä hoitoon ensimmäistäkään kertaa. Riitahan siitä tuli, kun 19v tytär ei päässyt omiin menoihinsa, mutta oppipa siitä, että päätöksistään pitää kantaa vastuu. Koiran myötä elämänsä kapeni huimasti, ei enää viikonloppureissuja Berliiniin, kun koiran hoito olisi maksanut enemmän kuin lomareissu.

Aika karua.

Ei ole karua, vaan elämää. Huutoonsa pitää osata vastata. Jos ottaa eläimen itselleen, niin se hoidetaan itse, eikä hoidateta toisilla. Vähän kuin vauva. Jos sen päätöksen tekee, että lapsen hankkii, niin hoidetaan itse, eikä olla koko ajan tuuppaamassa mummolle hoitoon. Niin kuin a.o. kysymyksessä oleva koira. 

Niin kai. Omissa piireissäni läheisiä ihmisiä autetaan esimerkiksi lemmikkejä ja lapsia hoitamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä selvisin tyttären koirasta aikanaan sillä, että en ottanut sitä hoitoon ensimmäistäkään kertaa. Riitahan siitä tuli, kun 19v tytär ei päässyt omiin menoihinsa, mutta oppipa siitä, että päätöksistään pitää kantaa vastuu. Koiran myötä elämänsä kapeni huimasti, ei enää viikonloppureissuja Berliiniin, kun koiran hoito olisi maksanut enemmän kuin lomareissu.

Aika karua.

Sitä minäkin. Mutta en keksi yhtäkään syytä sille, miksi ottaisin vastuun lapseni hankkimasta eläimestä vain siksi, että aikuista ihmistä nyt vaan kyllästyttää se, että koiran takia pitää herätä aikaisin aamulla.

Vastasin siis tuohon että ei voi ottaa tyttären koiraa hoitoon edes lomamatkan ajaksi, ihan vain periaatteesta. Sen ymmärrän hyvin ettei halua hoitaa toisen lemmikkiä jatkuvasti.

Vierailija
44/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentukoiran voi myydä. En ottaisi hoitoon ennen kuin koira on 1 vuotta ja oppinut käytöstavat. Ilmoita tästä pojallesi ja neuvo menemään pentukouluun, jotta koira oppii käyttäytymään. 

Vierailija
45/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika karua.

Sitä kutsutaan elämäksi.

Vierailija
46/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran hankintahan ei ollut sinun päätöksesi, joten sinun ei sitä tarvitse hoitaa. Älä uhraudu. Anna pojan suuttua. Tai pakotat hänet luopumaan koirasta.

Tunnen vastaavan tapauksen. Koira jäi pojan MUMMOLLE koko kesäksi. Mummo ei uskaltanut sanoa ettei jaksa, uskalla tai osaa hoitaa koiraa. Koira puri mummoa, ja kun muut sukulaiset puuttuivat asiaan, poika suuttui ja vei koiran lopetettavasi.

Olipa valveutunut nuorimies! Pointsit pojalle!!

Oli kaikkea muuta kuin valveutunut. Et tiedä mikä rähäkkä suvussa syntyi. Isoäiti ei itse uskaltanut sanoa ainoalle lapsenlapselleen että koira puree. Valitti siitä meille muille. Tämä koira ei ollut edes pentu vaan vanha koira. Se ehti viettää omistajansa isoäidin hoivissa useamman kesän. Mummo o

Olipa "reilu" mummo. Mielinkielin alistuen edessä pokkuroi, selän takana ruikuttaa ja martturoi. Varmasti suuria ikäluokkia, nehän noin käyttäytyy. Vaikka tuhat kertaa yrittäisi kysyä kasvotusten, että onko joku asia ok, niin siihen silti vain valehdellaan, että on on totta kai, ihanaa kun "Murre" tulee hoitoon. Muille sukulaisille haukutaan ja pimitetään omistajalta koiran ongelmia.

Vierailija
47/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt voisi edes lenkittää, mutta kun ei osaa hihnassakaan kävellä. Pysähtelee ja kitisee koko sjan. Ei auta suostuttelu eikä lahjontakaan. Saa kantaa sitten.

ap.

Ei kai se osaa, jos kukaan ei opeta, eikä koiran kantaminen lenkillä ole ok, ellei se ole satuttanut itseään.

Poikasi tuskin kiinnostuu koiransa hoitamisesta jatkossakaan, joten sinuna alkaisin nyt opettaa koiraa tavoille. Jos et itse tiedä, etkä osaa, ota selvää, mistä voit saada apua. Koirayhdistyksillä on kaikenlaisia kursseja ihan arkisiin asioihin, kuten taluttimessa kulkemiseen, muiden koirien ja ihmisten ohittamiseen, liikenteessä kulkemiseen jne. Elämä helpottuu huomattavasti sen sijaan, että kenelläkään ei ole hyvä olla, sillä koirallakaan. Sen vikahan ei ole ymmärtämättömät ja laiskat omistajat, eikä piikille viemisen pitäisi olla ensimmäinen vaihtoehto, jos ei ole edes yritetty opet

No ei ole kyllä ap:n homma koiran vahtimisen lisäksi alkaa sitä kouluttaakin. Kun kerran on jo väsynyt koiran hoidostakin eikä haluaisi sitä tehdä. Antaa väärän viestin, jos äiti alkaa vielä koiran koulutustakin tehdä nuorten puolesta.

Vierailija
48/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran hankintahan ei ollut sinun päätöksesi, joten sinun ei sitä tarvitse hoitaa. Älä uhraudu. Anna pojan suuttua. Tai pakotat hänet luopumaan koirasta.

Tunnen vastaavan tapauksen. Koira jäi pojan MUMMOLLE koko kesäksi. Mummo ei uskaltanut sanoa ettei jaksa, uskalla tai osaa hoitaa koiraa. Koira puri mummoa, ja kun muut sukulaiset puuttuivat asiaan, poika suuttui ja vei koiran lopetettavasi.

Oli kaikkea muuta kuin valveutunut. Et tiedä mikä rähäkkä suvussa syntyi. Isoäiti ei itse uskaltanut sanoa ainoalle lapsenlapselleen että koira puree. Valitti siitä meille muille. Tämä koira ei ollut edes pentu vaan vanha koira. Se ehti viettää omi

Lähinnä tarkoitin että poika teki ainoan oikean asia, eli hoiti piskin pois häiritsemästä.

Vierailija
49/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap.

Koiraa pitää kouluttaa, niin se kyllä oppii hihnassa kävelemään. Katso Areenasta ohjeet koiran opettamiseen.

Vierailija
50/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini ulkoilutti tyttärensä koiraa ja sanoi, että Suomen yleisin koirarotu on "tyttären koira".

Muutetaan omilleen ja hankitaan se koira, jota ei vanhempien luona saanut hankkia (vanhempien hoidettavaksi). Ja sitten huomataan, että sehän sitoo.

Vierailija
51/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ota sitä hoitoon. Tuo on todella yleistä. Työkaveri juuri kertoi, että tytär otti koiran. Ei mennyt kauaa, kun tämä työkaveri tuli toistuvasti vastaan lenkillä ko. koiran kanssa.

Olen kuullut sanottavan, että Suomen yleisin koira on Tyttären koira.

Vierailija
52/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentu kitisee ulkona koska sitä pelottaa. Sinun pitää saada se tuntemaan olonsa turvalliseksi viemällä se rauhallisiin paikkoihin ja käyttäytymällä itse rauhallisesti. Kaikki koirat rakastaa ulkoilua.

Vierailija
53/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira oli varmaan työläämpi kuin nuoripari kuvitteli. Nyt eivät jaksa. Jää lopulta sinulle.

Toivotaan että kasvattaisivat sitä edes vähän, ennenkuin siirtävät sen ap:lle.

Ne nyt eivät sitä osaa kasvattaa😅

Vierailija
54/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kaikkea muuta kuin valveutunut. Et tiedä mikä rähäkkä suvussa syntyi. Isoäiti ei itse uskaltanut sanoa ainoalle lapsenlapselleen että koira puree. Valitti siitä meille muille. Tämä koira ei ollu

Lähinnä tarkoitin että poika teki ainoan oikean asia, eli hoiti piskin pois häiritsemästä

Sivusta mutta en näe mitään oikeaa siinä, että ensin hankkii elävän yksilön, ei hoida sitä ja lopuksi tapattaa sen. Oikeastaan tätä huonommin olisi vaikea suoriutua.

Vierailija
55/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Koiraa pitää kouluttaa, niin se kyllä oppii hihnassa kävelemään. Katso Areenasta ohjeet koiran opettamiseen.

Ei enää yhtään siimaa. Rakki vitt..lee. Luulot pois. Kuka on pomo.

Vedä rakkia pitkin maata. Kävelee sitten  jos siitä alkaa tuntua siltä. Karjahda sille että nyt prkl kävelet tai juokset ja kävelet.

Vierailija
56/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika pitäisi saada ottamaan vastuuta, mutta itse olen niin koirarakas että varmaan omisin pennun joka tapauksessa..

Vierailija
57/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie piikille 

Vierailija
58/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentu kitisee ulkona koska sitä pelottaa. Sinun pitää saada se tuntemaan olonsa turvalliseksi viemällä se rauhallisiin paikkoihin ja käyttäytymällä itse rauhallisesti. Kaikki koirat rakastaa ulkoilua.

Kasvatusvastuu on nuorella parilla eli tässä tapauksessa lapsiparilla 😆, kaksi nyhveröä surkeaa vätystä.

Pennulta luulot pois.

Vierailija
59/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika pitäisi saada ottamaan vastuuta, mutta itse olen niin koirarakas että varmaan omisin pennun joka tapauksessa..

No minä en. Tuhoaa sisällä kaiken pureskelemalla tässä vaiheessa.

Vierailija
60/109 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piikille tai luovutus muualle. Vie löytöeläintaloon. Sano että karkasi.

Älä ota sitä rakkia. Ovet ei aukene sille eikä paskapää lapsellesikaan toistaiseksi.

Haloo. Löytöeläintalot toimivat vapaaehtoisvoimin. Omistuksessa olevaa koiraa ei todellakaan pidä viedä sinne kuormittamaan henkilöstöä koston takia.

Piikille ei kannata viedä, pentuikäisestä saa vielä rahaa kun sen myy.

Mut toi rakkihan on jo pilalla. 

Piikille tai ihan vaan saunan taakke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi