"Tarratoimikunnan" häirintä Suviseuroissa, poliisi puuttuu tarvittaessa
Riski saada rikosmerkintä uskonrauhan rikkomisesta. Mieti kahdesti, ennen kuin osallistut toimintaan
Kommentit (784)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko jotain esimerkkejä millä seuduilla/paikkakunnilla näitä tiedät tapahtuneen?
Miksi haluat tarkkaa tietoa? Laitetaanpa sitten, Helsinki, Jyväskylä, Joensuu, Oulun seutu, pikkupaikkakunnat.
Ihan vaan mielenkiinnosta, kun itse en tosissaan ole koskaan tuollaiseen törmännyt tai tuollaisista tapauksista kuullut, niin mietin onko nämä tapahtuneet sitten itselleni tuntemattomilla seuduilla. Moni seutu kuitenkin itselleni tuntematon, ja ne ihmiset joita olen esim. Alajärveltä, Perhosta ja Jyväskylästä tavannut, ovat antaneet aika huonon kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuissa aktivisteissa häiritsee myös se, että tuntuvat pitävän vl-ihmisiä aika typerinä ja sivistymättöminä. Vai miksi yrittävät valistaa heitä ehkäisystä, itsetyydytyksestä ja esiaviollisesta seksistä?
Luulevatko oikeasti, ettei lestadiolaiset ole tietoisia noista asioista ja ole itse tehneet päätöstä elää noin? Ei täällä missään tynnyrissä kukaan elä, etteikö ehkäisystä, itsetyydytyksestä tai vapaasta seksistä tietäisi. Kyllä niistä kieltäytyminen on ihan arvopäätös niille, jotka sen päätöksen tekee. Kenenkään intiimielämäähän ei mikään seurakunta kyttää, eli jos joku uskovainen yksin jossain itsetyydyttää, käyttää ehkäisyä tai muuta, niin eihän sitä muut edes tiedä eikä se muille kuulukaan.
"Nuo aktivistit" ovat vl-perheiden lapsia. Mieti asiaa sitä kautta.
Menisivät työstämään traumojaan psykoterapiaan. Jostain marginaalijutusta taas paisutettu aivan valtava älämölö ja paheksuntakilpailu, jolla päästään kätevästi besserwisseröimään.
On todella naivia ajatella, että ihmisten, jotka eivät usko vl-oppeihin, tulisi vain erota. Entä ne 10 000 lasta, jotka eivät voi asiasta päättää itse, vaan elävät liikkeessä joka päivä? Heillä ei ole vaihtoehtoja. Minäkuva voi aika hyvin vinoutua ja aiheuttaa merkittäviä haittoja aikuisuuteen asti, joita sitten käydään terapiassa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ehkä sitten sillä tavalla naiivi, että aidosti luotan jokaisen normaaliälyisen aikuisen tekevän itse omat ratkaisunsa elämässä. Vanhoillislestadiolaisuudesta erotessa ei ole väkivalllan tai hylkäämisen uhkaa, vl-äitinä tai -isänä raskauden ehkäisemisestä ei kukaan kysele tai kyttää toisten intiimielämää joten vaikea ymmärtää, miksi ihmiset jättäisivät nämä mahdollisuudet käyttämättä, jos tosissaan oikeasti haluavat erota yhteisöstä tai vaikkapa ehkäistä raskauksia.
Piirejäkin voi vaihtaa johonkin vähemmän ankeisiin, jos tuntuu ahdistavalta ja omassa ympäristössä sattuu olemaan kyttääjiä ja näitä joille usko ja yhteisöllisyys ei ole positiivinen voimavara elämässä, vaan lähinnä kiusallista "veljensä vartioimista" ja itsetyydytyksen synnin julkista anteeksipyytelyä.. Kyllähän näitä jälkimmäisiä on, ja käsitykseni mukaan eivät ole kovin suosios
Miksei saisi kysyä? Mikä rikos se on?
Ainahan voi vastata ettei Jumala ole suonut. Mutta että edes kysyä ei saisi?
Vierailija kirjoitti:
On todella naivia ajatella, että ihmisten, jotka eivät usko vl-oppeihin, tulisi vain erota. Entä ne 10 000 lasta, jotka eivät voi asiasta päättää itse, vaan elävät liikkeessä joka päivä? Heillä ei ole vaihtoehtoja. Minäkuva voi aika hyvin vinoutua ja aiheuttaa merkittäviä haittoja aikuisuuteen asti, joita sitten käydään terapiassa läpi.
Ne lapset voivat sitten aikuisina työstää traumojaan. Nyt on tärkeämpää, että suviseurojen osallistujat saavat viettää kesäpäiviään suojassa homoseksuaalisilta tarroilta. Onneksi tänä vuonna virkavalta on paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lapset voivat sitten aikuisina työstää traumojaan. Nyt on tärkeämpää, että suviseurojen osallistujat saavat viettää kesäpäiviään suojassa homoseksuaalisilta tarroilta. Onneksi tänä vuonna virkavalta on paikalla.
😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeuksien edistäminen on suviseuroissa uskonrauhan häiritsemistä?
Miten ihmisoikeudet voivat Suomessa olla riippuvaisia siitä, minkä uskontokunnan edustajat kokoontuvat?
Pitääkö olla tietoinen jokaikisen uskonnolisen ryhmittymän "säännöistä", jottei vaan vahingossakaan riko lakia?
Nuo ihmisoikeuksiksi nimitetyt eivät ole millään tavalla neutraaleja, yleismaailmallisia, ajattomia tai poliittisesti riippumattomia. Aivan päinvastoin. Joten ei kannata mennä halpaan. Nyt pitää jo tietää tuon petkutuksen luonne.
Aivan totta. Esimerkiksi uskonnollisissa diktatuureissa naisilla ja lapsilla ei ole oikeutta oman kehon koskemattomuuteen. Irakissa on sallittu jo 9-vuotiaiden tyttöjen naittaminen. Jostain syystä vl-liike haluaa olla osa tötö hiekkauskontojen sortavaa jatkumoa, vaikka vaihtoehtoja on. Helpointa on tutustua ihmisoikeuksien ja lapsen oikeuksien julistukseen. Siitä se lähtee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. On tärkeää, ettei pedofiilien rikosten vähättelystä uupunutta saarnaajien joukkoa kuormiteta altistamalla heitä sateenkaaren värisille pienille lappusille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina siellä on ollut virkavalta paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ehkä sitten sillä tavalla naiivi, että aidosti luotan jokaisen normaaliälyisen aikuisen tekevän itse omat ratkaisunsa elämässä. Vanhoillislestadiolaisuudesta erotessa ei ole väkivalllan tai hylkäämisen uhkaa, vl-äitinä tai -isänä raskauden ehkäisemisestä ei kukaan kysele tai kyttää toisten intiimielämää joten vaikea ymmärtää, miksi ihmiset jättäisivät nämä mahdollisuudet käyttämättä, jos tosissaan oikeasti haluavat erota yhteisöstä tai vaikkapa ehkäistä raskauksia.
Piirejäkin voi vaihtaa johonkin vähemmän ankeisiin, jos tuntuu ahdistavalta ja omassa ympäristössä sattuu olemaan kyttääjiä ja näitä joille usko ja yhteisöllisyys ei ole positiivinen voimavara elämässä, vaan lähinnä kiusallista "veljensä vartioimista" ja itsetyydytyksen synnin julkista anteeksipyytelyä.. Kyllähän näitä jälkimmäisiä
Miksei saisi kysyä? Mikä rikos se on?
Ainahan voi vastata ettei Jumala ole suonut. Mutta että edes kysyä ei saisi?
Ei kai sitä kysymistä voi keneltäkään kieltää, mutta hyvin moukkamaista se olisi, joten en suosittele. Ei kukaan fiksu ja hyväkäytöksinen ihminen tuollaisia kysele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä, vähemmistönuoret ovat haavoittuvassa asemassa myös muslimiyhteisöissä. Se ei ole mikään syy vaientaa vl-liikkeen sisältä lähtenyttä ihmisoikeuskannanottoa. "
Miksi haluat vaientaa ne muslimiyhteisössä?
Missä niin sanon? Vääristely näkyy olevan suosittua hengellisissä piireissä.
Teoissasi sinä ja muu vihervasemmisto niin tekee. Joko olette hiljaa kun Gazassa heitetään homoja katoilta, tai sitten marssitte homoja katolta alas heittävien lipun alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😃
Terrorismi ei ole naurun asia.
Lestapoliisi valvoo ja uhkailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeuksien edistäminen on suviseuroissa uskonrauhan häiritsemistä?
Miten ihmisoikeudet voivat Suomessa olla riippuvaisia siitä, minkä uskontokunnan edustajat kokoontuvat?
Pitääkö olla tietoinen jokaikisen uskonnolisen ryhmittymän "säännöistä", jottei vaan vahingossakaan riko lakia?
Nuo ihmisoikeuksiksi nimitetyt eivät ole millään tavalla neutraaleja, yleismaailmallisia, ajattomia tai poliittisesti riippumattomia. Aivan päinvastoin. Joten ei kannata mennä halpaan. Nyt pitää jo tietää tuon petkutuksen luonne.
Aivan totta. Esimerkiksi uskonnollisissa diktatuureissa naisilla ja lapsilla ei ole oikeutta oman kehon koskemattomuuteen. Irakissa on sallittu jo 9-vuotiaiden tyttöjen naittaminen. Jostain syystä vl-liike haluaa olla osa tötö hiekkauskontojen sortavaa jatkumoa, vaikka vai
Sinä ja muu vihervasemmisto sulkisitte silmänne kunhan vl-liike brändäisi itsensä islamilaiseksi liikkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne poliisit välttämättä edes ole lestadiolaisia. Rauhanyhdistyksen vartijat on, kun ovat omia rivijäseniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne poliisit välttämättä edes ole lestadiolaisia. Rauhanyhdistyksen vartijat on, kun ovat omia rivijäseniä.
"Rauhanyhdistyksen vartija"....
Kaikki te rikotut lapset. Jeesus sanoi, että lasten enkelit saavat joka hetki katsella Jumalan kasvoja. Mitään ei voi salata. Mikään uskonnollinen yhteisö ei pääse pakoon Jumalan oikeudenmukaisuutta ja totuutta. Kaikki tulee esiin ja kaikesta joutuu vastuuseen.🤍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhanyhdistyksen väkivaltakoneisto, toisin sanoen. Hieno liike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhanyhdistyksen väkivaltakoneisto, toisin sanoen. Hieno liike.
Ei niissä vartijoissa mitään pelottavaa tai väkivaltaisssta ollut. Älä viitsi vääristellä.
Sääntöjä kohtaan on hyvä olla skeptinen.
Tyhmiä ihmistä pienentäviä sääntöjä ei pidä kunnioittaa. Hyviä, järkeviä ja yhteisön ylläpitoa edistäviä kannattaa.