Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Tarratoimikunnan" häirintä Suviseuroissa, poliisi puuttuu tarvittaessa

Vierailija
17.06.2025 |

Riski saada rikosmerkintä uskonrauhan rikkomisesta. Mieti kahdesti, ennen kuin osallistut toimintaan

Kommentit (784)

Vierailija
441/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmistolaiset ovat absoluuttisia pelkureita. Ainoa syy mennä häiriköimään Suviseuroihin on se, että he tietävät kyseessä olevan täysin riskitön teko, mutta millä saa moraaliposeerata somessa.

Sen sijaan että menisivät Gazaan järjestämään siellä paljon tarvittua Pridea, marssivat mielenosoituksissa kantaen homoja katoilta alas heittelevän Hamasin lippuja.

Halveksuttavaa pelkuruutta. 

Suviseurat, tuo suurin orjatyötapahtuma Suomessa, jota nyt vertaat Gazaan. Vain uskovainen kristitty tekee tällaisia whataboutismejä. En usko että Gazassa on tällä hetkellä pridelle tarvetta, vaan ihmisoikeuksille, ruoalle ja terveydenhuollolle. Muista kristitty olettaa että haluat kohdella toista niinkuin itseäsi kohdellaan. Paitsi Suomessa on "tarratoimikunta" ja poliisi samassa lauseessa. Olisipa minulle uskovaisten ongelmat

Gazassa homoja heitetään sinun fanittamaai Hamasin toimesta katoilta alas. 

"Ei ole tarvetta Pridelle."

Vierailija
442/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yk:n lasten oikeuksien sopimuksen mukaan kaikille lapsille tulee suoda uskonnonvapaus. Suomen uskonnonvapauslaki on osin ristiriitainen YK:n lasten oikeuksien sopimuksen kanssa, koska Suomessa on katsottu, että vanhemman vastuulla on lapsen uskonnonvapauden toteutuminen. Vanhemman tulisi esittää lapsille kaikki elämisen vaihtoehdot tasavertaisina ja mahdollistaa se, että lapsi saa uskoa kuten haluaa. Käytännössä kuitenkin esimerkiksi vanhoillislestadiolaisessa perheessä ja yhteisössä lapset kasvatetaan uskoon, se on heidän koko maailmansa ja totuutensa ainakin teini-ikään saakka.

Kun lapsi kuuluu esimerkiksi seksuaalivähemmistöön, hän tuntee olevansa vääränlainen yhteisön odotuksiin nähden. Lapsella ei ole mahdollisuutta valita mihin perheeseen ja yhteisöön hän syntyy. Meillä kaikilla aikuisilla on kuitenkin mahdollisuus puolustaa lasten oikeuksia ja tuoda yksilöille turvaa ja lohtua siitä, että hän on oikeanlainen ja että jossain hänen om

Suomessa on enemmän muslimeita kuin lestadiolaisia. Vain toisilla on kunniaväkivalllan uhkaa, jos nuori yrittää tehdä omia valintoja ja esim. elää homosuhteessa. Vain toiselle se voi olla oikeasti vaarallista. Vain toinen tulee todennäköisesti ylipäätään hylätyksi. Sen lisäksi konkreettinen väkivalllan uhka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmistolaiset ovat absoluuttisia pelkureita. Ainoa syy mennä häiriköimään Suviseuroihin on se, että he tietävät kyseessä olevan täysin riskitön teko, mutta millä saa moraaliposeerata somessa.

Sen sijaan että menisivät Gazaan järjestämään siellä paljon tarvittua Pridea, marssivat mielenosoituksissa kantaen homoja katoilta alas heittelevän Hamasin lippuja.

Suviseurat, tuo suurin orjatyötapahtuma Suomessa, jota nyt vertaat Gazaan. Vain uskovainen kristitty tekee tällaisia whataboutismejä. En usko että Gazassa on tällä hetkellä pridelle tarvetta, vaan ihmisoikeuksille, ruoalle ja terveydenhuollolle. Muista kristitty olettaa että haluat kohdella toista niinkuin itseäsi kohdellaan. Paitsi Suomessa on "tarratoimikunta" ja poliisi samassa lauseessa. Olisipa minulle uskovaisten ongelmat

Vain vihervasemmistolainen ei näe ristiriitaa siinä että fanittaa ja tukee homoja katoilta alas heittelevää Hamasia ja menee samalla Suviseuroihin paasaamaan homojen oikeuksista.

Vain vihervasemmistolaiselle tuossa on kyse whataboutismista koska vain vihervasemmistolainen ei tiedä mitä whataboutismi tarkoittaa.

Vierailija
444/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuissa aktivisteissa häiritsee myös se, että tuntuvat pitävän vl-ihmisiä aika typerinä ja sivistymättöminä. Vai miksi yrittävät valistaa heitä ehkäisystä, itsetyydytyksestä ja esiaviollisesta seksistä?

Luulevatko oikeasti, ettei lestadiolaiset ole tietoisia noista asioista ja ole itse tehneet päätöstä elää noin? Ei täällä missään tynnyrissä kukaan elä, etteikö ehkäisystä, itsetyydytyksestä tai vapaasta seksistä tietäisi. Kyllä niistä kieltäytyminen on ihan arvopäätös niille, jotka sen päätöksen tekee. Kenenkään intiimielämäähän ei mikään seurakunta kyttää, eli jos joku uskovainen yksin jossain itsetyydyttää, käyttää ehkäisyä tai muuta, niin eihän sitä muut edes tiedä eikä se muille kuulukaan. 

Vierailija
445/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuissa aktivisteissa häiritsee myös se, että tuntuvat pitävän vl-ihmisiä aika typerinä ja sivistymättöminä. Vai miksi yrittävät valistaa heitä ehkäisystä, itsetyydytyksestä ja esiaviollisesta seksistä?

Luulevatko oikeasti, ettei lestadiolaiset ole tietoisia noista asioista ja ole itse tehneet päätöstä elää noin? Ei täällä missään tynnyrissä kukaan elä, etteikö ehkäisystä, itsetyydytyksestä tai vapaasta seksistä tietäisi. Kyllä niistä kieltäytyminen on ihan arvopäätös niille, jotka sen päätöksen tekee. Kenenkään intiimielämäähän ei mikään seurakunta kyttää, eli jos joku uskovainen yksin jossain itsetyydyttää, käyttää ehkäisyä tai muuta, niin eihän sitä muut edes tiedä eikä se muille kuulukaan. 

"Nuo aktivistit" ovat vl-perheiden lapsia. Mieti asiaa sitä kautta.

Vierailija
446/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suviseurat, tuo suurin orjatyötapahtuma Suomessa, jota nyt vertaat Gazaan. Vain uskovainen kristitty tekee tällaisia whataboutismejä. En usko että Gazassa on tällä hetkellä pridelle tarvetta, vaan ihmisoikeuksille, ruoalle ja terveydenhuollolle. Muista kristitty olettaa että haluat kohdella toista niinkuin itseäsi kohdellaan. Paitsi Suomessa on "tarratoimikunta" ja poliisi samassa lauseessa. Olisipa minulle uskovaist

Niin on Israelissakin tarvetta oikealle pridelle. Tiesitkö ettei homoilla ole avioliitto-oikeutta Israelissa? Vai tartutko lillukanvarsiin kun Israel toitottaa tätä homopropagandaansa?

Vierailija
447/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ei saisi sanoa, mutta minä kyllä pidän ihmistä vähän tyhmänä, jos ei uskalla ehkäistä edes silloin kun terveys pettää, on uupunut tai henki on vaarassa. Kaikella rakkaudella. Tälläiseen tyhmyyteen sortuu kumma kyllä myös pitkälle koulutetut muuten älykkäät ihmiset, tuossa kohtaa iskee joku sokea piste. Suosittelen lukemaan Raamattua itsenäisesti, kyllä se armollinen ja rakastava Jumala sieltä avautuu.

Vierailija
448/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin vl-perheen lapsi. Siksi ihmettelenkin, mistä noiden kuvitelmat vl-ihmisten sivistymättömyydestä näiden asioiden suhteen kumpuaa? Täysin ulkopuolisena, vl-ihmisiä ja yhteisöä tuntematta saattaisin itsekin kuvitella, että vl:t ovat aivopestyjä reppanoita jotka eivät kykene tekemään oman elämänsä päätöksiä itse - tosin toivottavasti en olisi noin typerä ja ylimielinen edes silloin, vaikka en yhtään heitä tuntisi. 

Vierailija
449/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän meidän länsimaisten kristittyjen ottaa keskiaikaiset keinot käyttöön näiden punikkiaktivistien kanssa.  On niitä ennen osattu käsitellä ja muslimit osaavat edelleen.

Parikymmentä intersektionalistia kun ristiinaulitsisi senaatintorille varoittavana esimerkkinä niin eiköhän arvojen tuputus rauhoittuisi.

Miksi meidän tulee sietää tätä?

Hyi olkoon, millaiselle ihmiselle tulee edes mieleen tuollaiset ajatukset saati halu kirjoittaa ne ulos?

Sen mitä vanhoillislestadiolaisia tunnen, niin sinä et ainakaan sellainen ole. Joku muu kristitty. Joku paljon vihaisempi, aggressiivinen tapaus. Vihaan sairastunut?

Vierailija
450/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavaa, että vl/suviseurakeskusteluun tulee joku väkivallllalla fantasioiva pimeyden voima hekumoimaan Senaatin torilla naulitsimisineen. Saastaista, ja täysin epäkristillistä myös.

Vierailija
451/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin vl-perheen lapsi. Siksi ihmettelenkin, mistä noiden kuvitelmat vl-ihmisten sivistymättömyydestä näiden asioiden suhteen kumpuaa? Täysin ulkopuolisena, vl-ihmisiä ja yhteisöä tuntematta saattaisin itsekin kuvitella, että vl:t ovat aivopestyjä reppanoita jotka eivät kykene tekemään oman elämänsä päätöksiä itse - tosin toivottavasti en olisi noin typerä ja ylimielinen edes silloin, vaikka en yhtään heitä tuntisi. 

Niin minäkin. Enkä ihmettele yhtään.

Vierailija
452/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ei saisi sanoa, mutta minä kyllä pidän ihmistä vähän tyhmänä, jos ei uskalla ehkäistä edes silloin kun terveys pettää, on uupunut tai henki on vaarassa. Kaikella rakkaudella. Tälläiseen tyhmyyteen sortuu kumma kyllä myös pitkälle koulutetut muuten älykkäät ihmiset, tuossa kohtaa iskee joku sokea piste. Suosittelen lukemaan Raamattua itsenäisesti, kyllä se armollinen ja rakastava Jumala sieltä avautuu.

Okei. Itse tunnen useamman vl-naisen joka on ehkäissyt terveydellisistä syistä. Tunnen myös sellaisen, jolle on tehty terveyssyistä sterilisaatio. KUKAAN ei ole paheksunut, ja vaikka se ei muille kuulukaan, niin on ihan ok ja sallittua.

Olen siis itse kasvanut vl-perheessä, eronnut siitä jo teininä koska en ikinä uskonut niihin juttuihin, ja elämässäni on paljon vl-ihmisiä. En ole koskaan törmännyt tuollaiseen, että kenenkään pitäisi terveyden tai perheen hyvinvoinnin kustannuksella lisääntyä. 

Vierailija
453/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktivistien keulakuvista ainakin toinen on itsekin ollut yhteisön jäsen nuoreksi aikuiseksi asti ja tietää tasan tarkkaan millaista elämä yhteisössä on. Itse asiassa hän puhui  aiemmin yhteisöstään varsin positiivisesti ja kertoi ettei se ole lainkaan niin rajoitettava kuin ulkopuoliset voisivat luutua.

Vierailija
454/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma miten vihervassulla riittää tukea lestoista poistuneille lestoille kun nämä arvostelevat lestoja, mutta vaaditte vaahtosuisten imaamien rinnalla fatwaa ja julistatte vainoa Ayaan Hirsi-alille kun tämä arvostelee islamia.

Mieti asiaa sitä kautta.

Vierailija
455/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut muiden kristillisten lahkojen hihhulit väkivaltafantasioineen voisivat pysyä pois keskustelusta, ei vl:t kaipaa teidän "tukea"

Vierailija
456/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Itse tunnen useamman vl-naisen joka on ehkäissyt terveydellisistä syistä. Tunnen myös sellaisen, jolle on tehty terveyssyistä sterilisaatio. KUKAAN ei ole paheksunut, ja vaikka se ei muille kuulukaan, niin on ihan ok ja sallittua.

Olen siis itse kasvanut vl-perheessä, eronnut siitä jo teininä koska en ikinä uskonut niihin juttuihin, ja elämässäni on paljon vl-ihmisiä. En ole koskaan törmännyt tuollaiseen, että kenenkään pitäisi terveyden tai perhe

Minäpä olen törmännyt useaan tapaukseen, valitettavasti ihan myös omassa lähipiirissä, lisäksi tiedän useita tapauksia. Eikä sekään ole sattumaa, että yli 10 lapsen äiti sairastuu yhtäkkiä vakavasti, moni vetää itsensä liian äärirajoille noiden sääntöjen takia, kunnes terveys vaan pettää kun ei enää jaksa.

Vierailija
457/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole koskaan törmännyt tuollaiseen, että kenenkään pitäisi terveyden tai perheen hyvinvoinnin kustannuksella lisääntyä. "

Älä viitsi. Kyllä tuo on enemmän sääntö kuin poikkeus, että uusia lapsia tulee aina vaan vaikka äiti on jo vuosia ollut kroonisesti uupunut.

Vierailija
458/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin on Israelissakin tarvetta oikealle pridelle. Tiesitkö ettei homoilla ole avioliitto-oikeutta Israelissa? Vai tartutko lillukanvarsiin kun Israel toitottaa tätä homopropagandaansa?"

Israelissa ei ole tasa-arvoista avioliittolakia, mutta se hyväksyy ulkomailla solmitut homoavioliitot ja myöntää kaikille ulkomailla vihityille homopareille samat avioliiton edut kuin muillekin vihityille.

Kun homopari menee Gazaan, molemmat heitetään katolta alas.

Tämä on vihervassun mielestä lillukanvarsiin tarttumista.

Vierailija
459/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon näissä on eroja ihan siinä, että millä paikkakunnalla, missä suvussa ja piireissä on kasvanut ja elänyt?

Tuntuu, että itse olen elänyt paljon liberaalimmassa vl-kuplassa kuin jotkut toiset, vaikka lähipiirissä on ollut SRK:n johtohahmojakin. Myös kavereilla ollut lähipiirissä näitä SRK:n johtohahmoja, ja saaneet elää rauhassa hyvinkin liberaalisti.

Vierailija
460/784 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ole koskaan törmännyt tuollaiseen, että kenenkään pitäisi terveyden tai perheen hyvinvoinnin kustannuksella lisääntyä. "

Älä viitsi. Kyllä tuo on enemmän sääntö kuin poikkeus, että uusia lapsia tulee aina vaan vaikka äiti on jo vuosia ollut kroonisesti uupunut.

Lapsivuodekuolemiakin tulee, kun loppuun kulutettu kohtu ratkeaa. Tarrat ovat perustavanlaatuisten ihmisoikeuskysymysten äärellä.