Naisen löytäminen ilman Tinderiä?
Kaikki vapaat naiset tuntuvat ooevan Tinderissä. Mutta samalla tuntuu, ettei Tinderissä ole ketään, ainakin jos yhteydenottojen määrää katsoo. Vai onko se vaan niin, ettei sen ilmaisen profiilin kanssa voi kerta kaikkiaan edetä tykkäyksestä pidemmälle? Kertokaa kokeneemmat uudelle käyttäjälle.
Olen itse tykännyt joistain profiilista ja minun profiilillani on tusìnan verran tykkäyksiä. Mutta tykkääjien kuvat on sumennettuja, enkä pääse lähettämään viestejä. Tässäkö tää oli?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä löysin töistä.
Some ei sytytä.
Kuormasta ei syödä! Suhde työkaverin kanssa pitäisi olla irtisanomisperuste. Niin paljon 9askaa olen joutunut selvittämään, kun työkaveripariskunnan rakkauteen tulee ryppyjä, että ei oo tosikaan.
T. Esihenkilö
Olen nähnyt tuon "kuormasta ei syödä" termin samassa kontekstissa monessa ketjussa, lienetkö aina sinä. Moni pariutuu töiden kautta, pidit siitä tai et. Sori.
@135 En koskaan tykkää / swaippaa oikealle rumille naisille. Mutta yhtä lailla paljon pahaa mieltä säästyisi, jos naiset laittaisivat kuvia, jotka ovat tuoreita/filtteröimättömiä/omasta naamasta. Hiljattain kävin "treffeillä" oman ikäiseni naisen kanssa, joka näytti enemmän äitini ikäiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten svaippauskäytös ei tue väitettäsi.
Noin 50% miehistä ei saa käytännössä ollenkaan tykkäyksiä Tinderissä. Naiskäyttäjien osalta ei kuitenkaan ole havaittavissa vastaavaa tilannetta.
Tässä pääsi nyt unohtumaan, että miehen swaippaus oikealle ei tarkoita mitään. Miehethän ovat täällä palstallakin kertoneet, että matchien maksimoimiseksi swaippaavat kaikki naiset oikealle ja katsovat sitten kuvat ja profiilit tarkemmin, jos tulee match. Eli se, että miesten antavat tykkäykset "jakautuvat tasaisesti kaikille naisille" tarkoittaa vain sitä, että miehet eivät vielä swaippausvaiheessa valikoi.
Niin swaippausvaiheessa ainakin itse katson, että
A) Kasvot miellyttävät
B) profiilikuvaus miellytää.
Sitten jos nämä natsaavat, niin voidaan aloittaa keskustelu. Ja sen keskustelun perusteella katsotaan jatko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä löysin töistä.
Some ei sytytä.
Kuormasta ei syödä! Suhde työkaverin kanssa pitäisi olla irtisanomisperuste. Niin paljon 9askaa olen joutunut selvittämään, kun työkaveripariskunnan rakkauteen tulee ryppyjä, että ei oo tosikaan.
T. Esihenkilö
Keskity sinä esimiehenä omiin töihisi!
Sinulle ei kuulu työntekijöiden suhde asiat. Niin kauan, kun työpaikalla ei muhinoida. Ja työt hoituu.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä löysin töistä.
Some ei sytytä.
T. Esihenkilö
Keskity sinä esimiehenä omiin töihisi!
Sinulle ei kuulu työntekijöiden suhde asiat. Niin kauan, kun työpaikalla ei muhinoida. Ja työt hoituu.
Sivusta
Muutenkaan en ymmärrä tuota kuormasta ei syödä tässä asiayhteydessä, kun eihän se työntekijä työnantajan omaisuutta ole.
Olipa helpottava kuulla, että muillakin oman käsityksensä mukaan ihan helposti lähestyttävän oloisilla ihmisillä on kokemus, ettei keskusteluita tahdo syntyä vaikka käy ihmisten ilmoilla. Nuorempana ennen tätä Tinder- ja someaikaa tuntui ihan normaalilta istuskella julkisilla paikoilla vain katselemassa ihmisiä ja vaikka lukemassa, siinä usein syntyi keskusteluitakin, mutta nykyään tuntuu creepyltä ajatukselta tehdä itse muuta kontaktia kuin nopeasti vilkaista.
Itselläni on ongelmana se, että näytän juuri ja juuri kolmikymppiseltä, mutta olen neljäkymmentä. En ole kiinnostunut vielä viisikymppisistä, omanikäisistä iso osa on parisuhteessa, naimisissa, lapsiperhearjessa, ja nuorempien kiinnostusta en osaa tulkita kuin selkeimmissä tapauksissa, koska ajattelen henkisesti olevani ihan ikäloppu. Ulkonäössä ei ole vikaa, ja toisinaan mietityttää onko ongelma juuri se, että näytän jotenkin siltä, että varmasti olen jo parisuhteessa. Tai näytänkö liikaa siltä, että en ole, mistä näitä tietää :D
Ostin taas liput yhdelle festarille ja ihan sama kuinka surkealta yksin hengaileva naisihminen näyttäisi, se on kuitenkin mukavaa ajanviettoa ja ties vaikka joku täyspäinen joskus tulisi juttelemaankin. Kotoa ei hae kuin mormonit. Sitä en ole vielä yrittänyt.
Kyllä keskusteluja syntyy, mutta minulle on selvinnyt, että nämä itseä kiinnostavat "viehettävät naiset" pelaavat peliä useammalla rintamalla samaan aikaan. Useamman viikon viestittelyt ja sopivan treffiaikataulun etsimiset ovat monesti kaatuneet ilmoitukseen, että "Sori, mulla on nyt yksi lupaavan tuntuinen juttu menossa..."
Se on helppoa poimia rusinat pullasta kun on vientiä moneen suuntaan...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä keskusteluja syntyy, mutta minulle on selvinnyt, että nämä itseä kiinnostavat "viehettävät naiset" pelaavat peliä useammalla rintamalla samaan aikaan. Useamman viikon viestittelyt ja sopivan treffiaikataulun etsimiset ovat monesti kaatuneet ilmoitukseen, että "Sori, mulla on nyt yksi lupaavan tuntuinen juttu menossa..."
Niin no, eihän tuossa vaiheessa kukaan ole sitoutunut tai lupautunut mihinkään, ei vaikka olisitte tavanneet. Yleisesti kannattaisi pitää viestittelyt mahdollisimman nopeana ja sopia tapaaminen käytännössä heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta miksi kukaan edes haluaisi lähestyä jotain lenkkeilijää, jonka on ehtinyt nähdä kahden sekunnin ajan?
Miksi ei? Ulkonäkö herättää kiinnostuksen useimmissa tapauksissa, kiinnostus taas voi johtaa sanoihin ja sanat jään murtamiseen. Ei se ulkonäöltään vastenmielinen ainakaan yhtään kiinnostavammaksi pariutumismielessä muutu, vaikka jotain juteltaisiin. Aika vaikeaksi menee jos ainoa formaatti pariutumiseen olisi entuudestaan syvä tunteminen.
Onhan tuossa tilanteessa jo muutenkin yhdistävä tekijä - se lenkkeily, sen kautta myös tieto, että toistakin kiinnostaa terveys edes jollain tasolla. En näe miten joku lenkillä moikkaaminen poikkeaa siitä, että joku tekee tikusta asiaa koirapuistossa tms.
On siinä se ero, että koirapuistossa oleminen on seisoskelua ja hengailua, ja siellä on tavallaan aika luontevaa jutella niidne muiden seiskelijoiden kanssa. Lenkillä taas ei oikeastaan ole kovin normaalia alkaa jutella, kun kumpikin juoksee eri tahtiin ja ollaan hengästyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa syy ollut se, että naisella on vientiä muuallakin, vaan selkeästi jos treffiajan miettimiseen menee useita (!!) viikkoja, niin selvästi nainen ei ole erityisen kiinnostunut - ehkä et ole itsekään? Olethan itsekin ollut osallisena siinä treffiajan arpomisessa. Ja syy siihen, että nainen ei kiinnostu, ei johdu siitä, että on vientiä muualla. Vaan syy on se, että et ole sitä, mitä hän etsii. Se ei tarkoita, että sinussa on jotain vikaa, vaan et ole ehkä riittävän samanhenkinen tms just tämän naisen kanssa, tai hänellä on jotain preferenssejä, jotka eivät kohdallasi täyty. Nimittäin voin vakuuttaa, että vaikka olisi miten paljon vientiä, niin silloin kyllä löytyy aikaa ja kiinnostusta, kun oikeanlainen ihminen osuu kohdalla, ja silloin ei enää ne muut kiinnosta.
Ai niin, uimisessa harrastuksena on se mahtava puoli, että näet altaalla kivan oloisia ja näköisiä ihmisiä paljonkin, mutta ei mitään mahdollisuutta aloittaa keskustelua, joka päätyisi yhteystietojen tallentamiseen puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
@135 En koskaan tykkää / swaippaa oikealle rumille naisille. Mutta yhtä lailla paljon pahaa mieltä säästyisi, jos naiset laittaisivat kuvia, jotka ovat tuoreita/filtteröimättömiä/omasta naamasta. Hiljattain kävin "treffeillä" oman ikäiseni naisen kanssa, joka näytti enemmän äitini ikäiseltä.
Eikös voimakkaat filtterit ole helppo havaita kuvasta? Kannattaa swaipata vasemmalle sellaiset. Ja luulisi, että jos henkilö on ilmoittanut iäkseen vaikka 40, mutta kuvassa on huomattavasti nuoremman näköinen ihminen, jolla on 15 vuoden takaisin muodin mukaiset vaatteet, niin luulisi omankin epäluulon heräävän. Olen minäkin törmännyt Tinderissä miesten profiileihin, joilla on selvästi ollut tosi vanhat kuvat - miehen ikä on muka 47, mutta kuvassa omituisen nuoren näköinen, silmökulmissa ei merkkiäkään ikääntymisestä... arvaa vaan, menikö oikealle vai vasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, eihän tuossa vaiheessa kukaan ole sitoutunut tai lupautunut mihinkään, ei vaikka olisitte tavanneet. Yleisesti kannattaisi pitää viestittelyt mahdollisimman nopeana ja sopia tapaaminen käytännössä heti.
Totta, mutta jos naisella on kovin monta rautaa tulessa samaan aikaan, niin se mahdollisimman nopea voi olla aika suhteellinen käsite, eikä ollenkaan miehen päätettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, uimisessa harrastuksena on se mahtava puoli, että näet altaalla kivan oloisia ja näköisiä ihmisiä paljonkin, mutta ei mitään mahdollisuutta aloittaa keskustelua, joka päätyisi yhteystietojen tallentamiseen puhelimeen.
Tarkoitatko kivan oloisella niin siis sellaisia, joiden vartalotyyppi miellyttää? Oma kokemukseni ainakin on se, ettei ihmisistä oikein muuta kösitystä siellä saa kuin sen, millainen kroppa on. Monella on uimalakki, ja koska uima-asut ovat kaikki samanlaisia, ei näe edes henkilön omaa tyyliä eikä siis saa mitään osviittaa persoonasta. Monen kohdalla ei näe edes naamaa, jos tämä kroolaa, ja muut kuntouimarit lähinnä näyttävät vähän poissaolevilta keskittyessään uimiseen omiin ajatuksiinsa vaipuneina. Mutta toki, jos se pelkkä vartalotyyppi riitää jollekin kiinnostuksen heräämiseen - itselleni ei riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa syy ollut se, että naisella on vientiä muuallakin, vaan selkeästi jos treffiajan miettimiseen menee useita (!!) viikkoja, niin selvästi nainen ei ole erityisen kiinnostunut - ehkä et ole itsekään? Olethan itsekin ollut osallisena siinä treffiajan arpomisessa. Ja syy siihen, että nainen ei kiinnostu, ei johdu siitä, että on vientiä muualla. Vaan syy on se, että et ole sitä, mitä hän etsii. Se ei tarkoita, että sinussa on jotain vikaa, vaan et ole ehkä riittävän saman
Miksi sen ajan arpominen tai kertominen, että sori, ei oikein natsaa, kestää viikkoja? Nainenhan sen loppupeleissä kuitenkin päättää, että jatkoon vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta jos naisella on kovin monta rautaa tulessa samaan aikaan, niin se mahdollisimman nopea voi olla aika suhteellinen käsite, eikä ollenkaan miehen päätettävissä.&n
No ehkä ei kannata jäädä roikkumaan ja elättelemään turhia toiveita, jos toiselle näyttää koko ajan olevan liian kiire ilman, että se selittyisi jollain ymmärrettävällä, kuten kolmen viikon työmatka Japaniin tms. Mutta jos toisen täytyy selailla kalenteria viikkojen tai jopa kuukausien ajan kun ei osaa päättää, milloin ehtisi nähdä, niin eikös tuosta tyhmempikin tajua, että kiinnostusta ei ole, mutta ei vaan syystä tai toisesta kehtaa tai osaa sanoa sitä suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa syy ollut se, että naisella on vientiä muuallakin, vaan selkeästi jos treffiajan miettimiseen menee useita (!!) viikkoja, niin selvästi nainen ei ole erityisen kiinnostunut - ehkä et ole itsekään? Olethan itsekin ollut osallisena siinä treffiajan arpomisessa. Ja syy siihen, että nainen ei kiinnostu, ei johdu siitä, että on vientiä muualla. Vaan syy on se, että et ole sitä, mitä hän etsii. Se ei tarkoita, että sinussa
Sitä en osaa sanoa, kun en itse tuollaista harrasta. Mutta jos kaikesta huomaa, että lopputulos tulee olemaan se, että pitkän ajan jälkeen pakit tulee kuitenkin, eikö olisi itselle helpointa vetäytyä taka-alalle heti kun huomaa, ettei toista selvästi kiinnosta nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen pariutuminen oli kyllä helpompaa. Pyörittiin siellä kaupungilla ja ihmiset tutustuivat toisiinsa livenä. Ujompikin kaveri sai tilaisuuden esitellä luonnettaan ja huumorintajuaan, kun niitä samoja ihmisiä näki joka viikonloppu. Seurustelukumppani otettiinkin usein siitä ns. kaverivyöhykkeeltä.
Tämä nykyinen systeemi ei oikein näytä täyttävän tarkoitustaan.
Joo muistan kyllä, että joskus lukioaikana oli aikaa "pyöriä kaupungilla", mutta ei ole koskaan, missään vaiheessa historiaa ollut sellaista, että aikuiset olisivat pystyneet kuluttamaan aikaansa vaan hengailemalla illasta toiseen kaupungilla ja kaduilla. Ihmisillä on työt, velvollisuudet, kodinhoito, läheisiä joille on annettava aikaa, jne. Eikä aikuisena useimmiten ihmisiä tuollainen kaupungilla notkuminen kiinnostakaan. Nuorena sitä tehtiin, kun ei ollut muutakaan paikkaa, missä olla.
Nuorinahan sitä silloin pariuduttiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko kivan oloisella niin siis sellaisia, joiden vartalotyyppi miellyttää? Oma kokemukseni ainakin on se, ettei ihmisistä oikein muuta kösitystä siellä saa kuin sen, millainen kroppa on. Monella on uimalakki, ja koska uima-asut ovat kaikki samanlaisia, ei näe edes henkilön omaa tyyliä eikä siis saa mitään osviittaa persoonasta. Monen kohdalla ei näe edes naamaa, jos tämä kroolaa, ja muut kuntouimarit lähinnä näyttävät vähän poissaolevilta keskittyessään uimiseen omiin ajatuksiinsa vaipuneina. Mutta toki, jos se pelkkä vartalotyyppi riitää jollekin kiinnostuksen heräämiseen - itselleni ei riittäisi.
Kasvot tai vartalo on ensimmäinen karsintavaihe. Pelkissä kuvattomissa jutusteluissa toinen voi vaikuttaa hyvinkin potentiaaliselta, mutta pudotus voi olla raju, jos livenä kohtaakin jonkin "Misssuurin pudottaja"- kandidaatin.
Ja yhtä lailla naisetkin hakee jotain muuta kuin omaa kategoriaansa, esim tänään 49v nainen haki pitkään juttuun 30-39v miestä kuvattomalla profiililla.
"Eihän noita sinkkukoreja ollut kuin jossain isommissa kaupungeissa. Muu Suomi oli sitten ilman."
Yllättyisin, jos yhteenkään suhteeseen ovat johtaneet. Jos näkisin jonkun varteenotettavan sinkkukori kädessä, olettaisin että hän on epähuomiossa ottanut sellaisen tai kyse on jostain sometempauksesta ja tämän kaveri on kuvaamassa jossain lähellä.