Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalibroin juuri sähköautoni kaikki ikkunannostimet.

Vierailija
09.09.2026 |

Kului neljä sormentökkäisyä näytölle ja minuutti. Montako tonnia sinulla?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että sinä et osaa kalibroida mitään. Luulenpa että sinulla ei ole sähköautoa.

Vierailija
2/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 2000 luvun alussa kalibroin mersuni lasit ja kattoluukun ihan napista painaen, ehkä 20 sekuntia. Mikä aloituksen idea oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teit mitä?

Vierailija
4/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii nappia painamalla, ihan ilman kalibrointeja.

Vierailija
5/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin viedä sähköauto rakennustyömaalle, jos se nostaisi ikkunat paikoilleen.

Vierailija
6/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus 2000 luvun alussa kalibroin mersuni lasit ja kattoluukun ihan napista painaen, ehkä 20 sekuntia. Mikä aloituksen idea oli?

Et kalibroinut.

Vierailija
7/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkippa nyt myös silikonihoitoaine tessukan ikkunatiivisteisiin ja WD40 ovenkahvan tappiin että toimii talvella hyvin.

Vierailija
8/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutko kalibroimaan ikkunasi päivittäin?

Vierailija
9/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne pitää kalibroida? Mulla on neljäs sähköauto ajossa eikä ole koskaan tarvinnut kalibroida ikkunoita. Kaikki auto erimerkkisiiä, yksi jopa paheksuttu Tesla.

Vierailija
10/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teit mitä? Mulla on 20 vuotta vanha auto, eikä sivuikkunoille ole koskaan tarvinnut tehdä sen enempää mitään, kuin kattoluukullekaan. Ei yhtään mitään.

Vierailija
11/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudutko kalibroimaan ikkunasi päivittäin?

Montako tonnia meni?

Vierailija
12/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kalibroinut.

Kerro miksen?

Vierailija
13/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis teit mitä? Mulla on 20 vuotta vanha auto, eikä sivuikkunoille ole koskaan tarvinnut tehdä sen enempää mitään, kuin kattoluukullekaan. Ei yhtään mitään.

Auton sähköisen lasinnostimen kalibrointi (tai alustus) on yleensä helppo tehdä itse ilman työkaluja. Kalibrointi tarvitaan usein silloin, kun auton akku on käynyt tyhjänä, vaihdettu uuteen tai ikkunan automaattinen nosto/lasku (mukavuustoiminto) on lakannut toimimasta.

Vierailija
14/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se tarkoittaa? Miksi ne pitäisi kalibroida? Ja minne? 

Vierailija
15/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa? Miksi ne pitäisi kalibroida? Ja minne? 

Enemmän vasemmalle.

Vierailija
16/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton sähköisen lasinnostimen kalibrointi (tai alustus) on yleensä helppo tehdä itse ilman työkaluja. Kalibrointi tarvitaan usein silloin, kun auton akku on käynyt tyhjänä, vaihdettu uuteen tai ikkunan automaattinen nosto/lasku (mukavuustoiminto) on lakannut toimimasta.

Ahaaaa. No siinä selitys. Ei oo tarvinnu ees akkua vaihtaa. Saati että nostimet olis lakanneet toimimasta... mutta ennen autot tehtiinkin kestämään.

Vierailija
17/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaaaa. No siinä selitys. Ei oo tarvinnu ees akkua vaihtaa. Saati että nostimet olis lakanneet toimimasta... mutta ennen autot tehtiinkin kestämään.

Tarkoitatko esimerkiksi Fiat Ritmoa tai Volvo 343:sta. Niitähän onkin tiet ihan mustanaan.

Vierailija
18/18 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukalo sisään ja 23 minuuttia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän