Kalibroin juuri sähköautoni kaikki ikkunannostimet.
Kului neljä sormentökkäisyä näytölle ja minuutti. Montako tonnia sinulla?
Kommentit (18)
Joskus 2000 luvun alussa kalibroin mersuni lasit ja kattoluukun ihan napista painaen, ehkä 20 sekuntia. Mikä aloituksen idea oli?
Toimii nappia painamalla, ihan ilman kalibrointeja.
Täytyykin viedä sähköauto rakennustyömaalle, jos se nostaisi ikkunat paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 2000 luvun alussa kalibroin mersuni lasit ja kattoluukun ihan napista painaen, ehkä 20 sekuntia. Mikä aloituksen idea oli?
Et kalibroinut.
Suihkippa nyt myös silikonihoitoaine tessukan ikkunatiivisteisiin ja WD40 ovenkahvan tappiin että toimii talvella hyvin.
Joudutko kalibroimaan ikkunasi päivittäin?
Miksi ne pitää kalibroida? Mulla on neljäs sähköauto ajossa eikä ole koskaan tarvinnut kalibroida ikkunoita. Kaikki auto erimerkkisiiä, yksi jopa paheksuttu Tesla.
Siis teit mitä? Mulla on 20 vuotta vanha auto, eikä sivuikkunoille ole koskaan tarvinnut tehdä sen enempää mitään, kuin kattoluukullekaan. Ei yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Joudutko kalibroimaan ikkunasi päivittäin?
Montako tonnia meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kalibroinut.
Kerro miksen?
Vierailija kirjoitti:
Siis teit mitä? Mulla on 20 vuotta vanha auto, eikä sivuikkunoille ole koskaan tarvinnut tehdä sen enempää mitään, kuin kattoluukullekaan. Ei yhtään mitään.
Auton sähköisen lasinnostimen kalibrointi (tai alustus) on yleensä helppo tehdä itse ilman työkaluja. Kalibrointi tarvitaan usein silloin, kun auton akku on käynyt tyhjänä, vaihdettu uuteen tai ikkunan automaattinen nosto/lasku (mukavuustoiminto) on lakannut toimimasta.
Mitä se tarkoittaa? Miksi ne pitäisi kalibroida? Ja minne?
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tarkoittaa? Miksi ne pitäisi kalibroida? Ja minne?
Enemmän vasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton sähköisen lasinnostimen kalibrointi (tai alustus) on yleensä helppo tehdä itse ilman työkaluja. Kalibrointi tarvitaan usein silloin, kun auton akku on käynyt tyhjänä, vaihdettu uuteen tai ikkunan automaattinen nosto/lasku (mukavuustoiminto) on lakannut toimimasta.
Ahaaaa. No siinä selitys. Ei oo tarvinnu ees akkua vaihtaa. Saati että nostimet olis lakanneet toimimasta... mutta ennen autot tehtiinkin kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaaaa. No siinä selitys. Ei oo tarvinnu ees akkua vaihtaa. Saati että nostimet olis lakanneet toimimasta... mutta ennen autot tehtiinkin kestämään.
Tarkoitatko esimerkiksi Fiat Ritmoa tai Volvo 343:sta. Niitähän onkin tiet ihan mustanaan.
Luulenpa että sinä et osaa kalibroida mitään. Luulenpa että sinulla ei ole sähköautoa.