Miten käy työttömien, jotka asuvat velattomassa omistuskämpässä eivätkä saa töitä? Pitääkö kämppä myydä ja syödä ne rahat?
Edes sitä 595 euroa ei saa kuukaudessa vai korvaukseksi siitä, että mihinkään ei pääse töihin vaikka kuinka hakee?
Kommentit (652)
Vierailija kirjoitti:
Kun sopimukset muuttuvat, menee luottamus valtioon. Ettei käy kuten Trumpin kovalla oikeisto politiikalla, että aivot lähtevät muualle. Suomen oikeastaan ainoa valtti on ollut hyvä ja luotettava sosiaaliturva. Työpanosta täällä ei ole arvostettu oikein koskaan.
Siinä olet oikeassa että kun luottamus systeemiin menee se johtaa johonkin vastaiskuun. Mutta mitkä aivot pakenee? Tarkoitatko valkokaulustyöläisiä, jotka joka tapauksessa korvataan tekoälyllä parin vuoden sisään vai muunmaalaisia kandeja joita eu haluaa houkutella eurooppaan eu-rahalla. Niitä saatanan erikoisosaajia joiden tarkoitus on vaan viedä muutenkin suomalaisten työt. Vaikka euroopassa on kandeja työttömänä miljoonia omasta takaa.
On kyllä perseestä, että olen viimeiset 15 vuotta opintotuista, osa-aikatyön palkoista ja sovelletusta työmarkkinatuesta kituuttanut omistusasuntoa maksaen. Kyllä, olin onnekas, kun sain lainaa.
Nyt jos omaisuus syö tulevaisuudessa oikeuden yleistukeen, olen pulassa. Alani työtilanne on hankala ja epävakaa, työt ovat pätkiä. Koen ansaitsevani haastavina kuukausina yhteiskunnan tuen. Tuntuu epäreilulta, että olisin siihen täysin oikeutettu, jos olisin kaikki nämä vuodet maannut kotona kaljaa juoden, mutta nyt en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sopimukset muuttuvat, menee luottamus valtioon. Ettei käy kuten Trumpin kovalla oikeisto politiikalla, että aivot lähtevät muualle. Suomen oikeastaan ainoa valtti on ollut hyvä ja luotettava sosiaaliturva. Työpanosta täällä ei ole arvostettu oikein koskaan.
Siinä olet oikeassa että kun luottamus systeemiin menee se johtaa johonkin vastaiskuun. Mutta mitkä aivot pakenee? Tarkoitatko valkokaulustyöläisiä, jotka joka tapauksessa korvataan tekoälyllä parin vuoden sisään vai muunmaalaisia kandeja joita eu haluaa houkutella eurooppaan eu-rahalla. Niitä saatanan erikoisosaajia joiden tarkoitus on vaan viedä muutenkin suomalaisten työt. Vaikka euroopassa on kandeja työttömänä miljoonia omasta takaa.
Hoitajat, teollisuustyöntekijät, lentokenttähenkilöstö, inssit, optikot, proviisorit, elintarvike osaajat jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä te puhutte? Edelleen saa työmarkkinatukea, eli se yksi kolmesta osasta joka kuuluu yleistukeen.
Helmikuusta 2026 lähtien kuulemma 595 e työmarkkituestakin tulee harkinnanvarainen eli et saa sitä, jos sulla on auto, asunto tai kesämökki tai tilillä pikkasenkin rahaa. Sitten kun tukia ei tipu, on pakko myydä asunto ja syödä ne rahat. Ja sitten ollaan persaukisia hetken päästä.
Jos näin on, niin tuohan on sama kuin ei saisi eläkettä jos on omaisuutta, vaikka on eläkemaksuja maksanut. Minäkin esimerkiksi olen vuosikymmeniä maksanut työttömyysvakuutusmaksuja, mutta nyt en siis saisi mitään työttömyyden sattuessa
Olen henkisesti varautunut siihen, että emme tule saamaan loppuelämäämme eläkkeitä siinä mittakaavassa, mitä laskelma tällä hetkellä näyttää. Olen syntynyt 1973. Pikkuhiljaa otetaan turva sieltä ja täältä ja lopulta ei ole mitään mahdollisuutta saati järkeäkään yrittää säästää ja hankkia omaisuutta.
Nyt tuossa ongelmassa painivat jo työkyvyttömät. Puolet työkyvyttömyyseläkehakemuksista hylätään. Siinä on sitten työmarkkinatuen paikka, jos haluaa jotain rahaa saada. Tämä on todellisuutta lukuisille ihmisille tänäänkin.
No ei tietenkään tarvitse. Velattomassa on halpaa asua. Täällä vääristellään kaikkea
Käyköhän tässäkin niin että vasta jälkeenpäin käy ilmi että tämä on jonkun kansainvälisen sopimuksen vastainen ja on purettava...
Ostan asuntosi halvalla.
Tehdään samantien vuokrasopimus niin pääset siihen vuokralle. Saat sitten asumistuet ja kaikki .
Ne tuet tulee tietenkin minun tililleni joilla sitten maksan sen asuntosi. Sitten myyn sen pois.
Ja yhteiskunta maksaa sijoitusasuntoni minulle....
Näin toimii Kokoomusmaailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat, teollisuustyöntekijät, lentokenttähenkilöstö, inssit, optikot, proviisorit, elintarvike osaajat j
Kaikkia noita on paljon työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä te puhutte? Edelleen saa työmarkkinatukea, eli se yksi kolmesta osasta joka kuuluu yleistukeen.
Helmikuusta 2026 lähtien kuulemma 595 e työmarkkituestakin tulee harkinnanvarainen eli et saa sitä, jos sulla on auto, asunto tai kesämökki tai tilillä pikkasenkin rahaa. Sitten kun tukia ei tipu, on pakko myydä asunto ja syödä ne rahat. Ja sitten ollaan persaukisia hetken päästä.
Jos näin on, niin tuohan on sama kuin ei saisi eläkettä jos on omaisuutta, vaikka on eläkemaksuja maksanut. Minäkin esimerkiksi olen vuosikymmeniä maksanut työttömyysvakuutusmaksuja, mutta nyt en siis saisi mitään työttömyyden sattuessa
Uskotko todella, että kokoomus romuttaa sopimusyhteiskunnan ja lakkauttaa työttömyysturvan ja eläkkeet suurimmalta osalta kansaa vain, jotta sossupummeilta ei tarvitse leikata?
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään tarvitse. Velattomassa on halpaa asua. Täällä vääristellään kaikkea
Kunnes isännöitsijä ilmoittaa jonkun kalliin taloyhtiörempan ja vastike pomppaa yli tonnin eikä tuloja tosiaan enää ole edes sitä minityöttömyyskorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Ostan asuntosi halvalla.
Tehdään samantien vuokrasopimus niin pääset siihen vuokralle. Saat sitten asumistuet ja kaikki .
Ne tuet tulee tietenkin minun tililleni joilla sitten maksan sen asuntosi. Sitten myyn sen pois.
Ja yhteiskunta maksaa sijoitusasuntoni minulle....
Näin toimii Kokoomusmaailma.
Unohdit sen, että asumistuet vuokra-asuntoon saa vasta sitten, kun tililtä on tuhlattu ne oman asunnon myynnistä saadut rahat. Asumistukeen tuli varallisuusraja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuten aloittaa osakesäätäminen jo varhain ja unohtaa se typerä matkustelu yms rahan tuhlaaminen. Tämä on siitä malliesimerkki. Minä jos nyt jäisin työttömäksi niin eläisin säästöllä koko loppuelämän eikä tarvitsisi myydä omaa taloa pois.
Tuo ei ole matemaattisesti mahdollinen yhtälö, joten neuvosi on ihan tyhjästä revitty.
Osakesäästäminen on aina mahdollista. Puolisollani on muovikassi taskussa, kun käymme kävelyllä. Siihen hän kerää matkalla näkyneet pullot ja tölkit ja ostaa pullopanteilla osakkeita.
Vierailija kirjoitti:
"Eli kuseen joutuvat kaikki ne, jotka ovat tehneet työuran, kartuttaneet omaisuutta edes jotenkuten ja sitten jäävät työttömäksi. Kaikki pitää syödä ja sitten joidenkin vuosien kuluttua tilillä on 0 euroa ja olet täysin yhteiskunnan armoilla"
Joo, eli sinähän sanot nyt suoraan, että oikeistohallitus ampuu nyt rikkaita oikeistolaisia ja heidän lapsiaan jalkaan viemällä heiltä talot ja tavarat työttömyyden kohdatessa. Enpä olisi uskonut, että meidän pitää nyt olla heistäkin ja heidän omaisuudestaan huolissaan. Onpa outoa öyhötystä palstalla. ;D
Ei ole öyhötystä, niinhän nyt on tapahtumassa. Työtä tekevää keskiluokkaa uusi ja vielä suunnitteluvaiheessa oleva lainsäädäntö kurittaa eniten. Jotkut ovat vain niin omaan napaansa käpertyneitä, etteivät huomaa sitä.
Kannattaako pienituloisen säästää yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Halpaa ilman rahaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko todella, että kokoomus romuttaa sopimusyhteiskunnan ja lakkauttaa työttömyysturva
Kokoomus tekee kaikista niistä, jotka eivät työllisty sossupummeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuten aloittaa osakesäätäminen jo varhain ja unohtaa se typerä matkustelu yms rahan tuhlaaminen. Tämä on siitä malliesimerkki. Minä jos nyt jäisin työttömäksi niin eläisin säästöllä koko loppuelämän eikä tarvitsisi myydä omaa taloa pois.
Tuo ei ole matemaattisesti mahdollinen yhtälö, joten neuvosi on ihan tyhjästä revitty.
Osakesäästäminen on aina mahdollista. Puolisollani on muovikassi taskussa, kun käymme kävelyllä. Siihen hän kerää matkalla näkyneet pullot ja tölkit ja ostaa pullopanteilla osakkeita.
Työtön jos ostaa pullorahoilla osakkeita, se vähentää tukea jopa kokonaan. Toimeentulotuen saaja ei saa tienata extraa edes mustikoista niin, että raha näkyy tilillä.
Tarvittaessa tehdään hieman metsätöitä.