Mies elää kuin olisi sinkku
Teen perheessä kaiken metatyön ja suurimman osan kotitöistä ylipäätään. Mies laukkaa harrastuksissa, festareilla ja muissa sosiaalisissa riennoissa mielensä mukaan ja pitää selviönä, että minä huolehdin lapsesta ja lemmikeistä. Eniten loukkaa, että se on pariin kertaan riidan yhteydessä kehdannut vielä kuittailla, miten nolife meikäläinen on kun en töiden ja parin harrastuksen ohella käy enää paljon missään tai tapaa ketään. No onko ihme. Jokin aika sitten se viihteeltä tullessaan kehaisi, miten hauskan oloinen tyyppi hänen kaverinsa tyttöystävä on. Tällä kaveripariskunnalla on siis parisuhdehistoriaa joku puoli vuotta, ei lapsia ja ovat vielä elämässään ja keskinäisessä suhteessaan siinä pisteessä että on energiaa ja aikaa laukata yhdessä kylillä. Tuntui vähän siltä että sieltä tuli rivien välistä että mikset sä voi olla enemmän tuollainen iloluontoinen ja menevä bileprinsessa. Olin siinä just pyykkäämässä hänen kalsareitaan, et kiva kiitti. Pitäiskö ottaa äkkilähtö Ibizalle yksin? Voisin pistää tekstarin kentältä että hei kato miten jännittävä ja spontaani olen.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli tai ei, mutta moni hyväkin suhde menee pilalle siinä kohtaa, kun ollaan vaan äityleitä/isyleitä. Oma elämä saa ja pitää olla.
Miksi tää olisi trolli? Tällaisia tapauksia on pilvin pimein. Yleensä miehen vapaamatkustaminen ei näy kovin räikeästi vielä sillon kun ollaan lapsettomia, mutta jälkikasvun myötä tämä alkaa olla tilanne erittäin monella. Naisen elämässä muuttuu kaikki, mies taas olettaa että ainakaan hänen elämässään ei pitäisi muuttua mikään.
Olet varmasti oikeassa. Tuli vaan oma eksä mieleen. Siis aivan järkyttävää vapaamatkustamiata jo ilman lapsiakin. Onneksi on nykyään eksä. Kaikenlaisille limanuljaskoille sitä on tsäänssiä antanut.
En ymmärrä millä nämä tämän tyyppiset äijät oikeuttavat toimintansa itselleen. Siis mikä saa nämä miehet kuvittelemaan, että tällainen on ok? Eikö todellakaan yhtään hävetä? Vai eivätkö muka ihan oikeasti tajua?
Lähde ap. Älä katsele tuota enää päivääkään, ota oma elämäsi takaisin.
Koska miehet on luonnostaan laiskoja. Hsluuvat päästä helpolla. Jojoku muu tekee aina parempi.
Vierailija kirjoitti:
Trolli tai ei, mutta moni hyväkin suhde menee pilalle siinä kohtaa, kun ollaan vaan äityleitä/isyleitä. Oma elämä saa ja pitää olla.
Ai, lasten hoitaminenko ei ole omaa elämää. Lapset eivät voi valita, ja jonkun on hoidettava heitä. Tuossa perheessä se on äiti. Miten teillä?
Lapsia ei kannata hankkia parisuhteeseen niin kauan kuin tulee riitaa siitä kumman vanhemman on päästävä vuorollaan bilettämään.
Miehiltä on turha odottaa muuta kuin lusmuilua perhe-elämässä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä millä nämä tämän tyyppiset äijät oikeuttavat toimintansa itselleen. Siis mikä saa nämä miehet kuvittelemaan, että tällainen on ok? Eikö todellakaan yhtään hävetä? Vai eivätkö muka ihan oikeasti tajua?
Lähde ap. Älä katsele tuota enää päivääkään, ota oma elämäsi takaisin.
Nämä on näitä "Oma perse, paras perse". Niille ei tee tiukkaa tai omantunnon tuskia edes viedä lapsille kuuluvia asioita tai ajatella omaa persettään lastensa kustannuksella.
Olen jo pitkään miettinyt miksi naiset enää ylipäätään suostuvat heteroparisuhteisiin, jotka ovat tyypillisesti erittäin huono diili naiselle.
Itse äänestin jaloillani miesten suhteen jo vuosia sitten. Tein oikean valinnan.
Parempi yksin kuin huonossa suhteessa ja sit itket ihan itseaiheutettua ongelmaa.
Miehethän kuvittelee aina olevansa sinkkuja. Ei niiden päähän mahdu sellanen ajatus kuin pari, pariskunta tai me. Se vaan minä minä ja minä.
Näitä ap:n kuvaamia tilanteita on niin paljon, että itsellinen äitiys on monessa tilanteessa huomattavasti parempi vaihtoehto jos lapsia haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään miettinyt miksi naiset enää ylipäätään suostuvat heteroparisuhteisiin, jotka ovat tyypillisesti erittäin huono diili naiselle.
Itse äänestin jaloillani miesten suhteen jo vuosia sitten. Tein oikean valinnan.
Siis aivan sama juttu. Ja samalla hengenvedolla todettakoot että minä löysin ahvenen särkien joukosta. Jos tämä suhde kariutuu tai en olisi häntä löytänyt, miehet saisivat jäädä historiaan. Oma isäni on loistava aviomies ja isä. Siksi jaksoin vielä pitää toivoa yllä. Noin yleisestiottaen heterosuhde lapsilla on naiselle vankila ja huonoin diili elämässä minkä voi tehdä.
Älä jää roikkumaan tuollaiseen suhteeseen. Ero, ero, ero.
Jos asetelma olisi päinvastainen, laittaisi nainen "nolife" miehensä kiertoon ja vaihtaisi jännempään alta aikayksikön.
Tietysti otat äkkilähdön. Tai eron. Tai ensin äkkilähdön ja sitten eron. Miten hitossa oot tollasta päiväkotipoikaa katsellut???
Luin metatyö-sanaan asti, se riitti.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä teitä naisia jotka olette tuollaisten miesten kanssa. Tuedät itsekin mitä pitäisi tehdä. Hukkaat elämäsi ja vuotesi tuohon äijään.
Usko minua, kun tapaat vertaisesi tasapainoisen ja hyvän miehen, et joudu tekemään näitä aloituksia ikinä.
Se vaan että miksi "tasapainoinen ja hyvä" nainen valitsee aina sen öykkärin?
Omat rajat. Missä sun omat rajat on?
Mihin oot alistunut?
Nyt nouse eteismaton alta ja ota se keittiöpiian esiliina pois.
Olet palvelija. Ja sulle nauretaan.
Missä sun ihmisarvo on?
Kaikki johtuu siitä ettet ole tehnyt selväksi mikä sopii. Nalkuttamalla se ei tapahdu vaan näyttämällä.
Se äkkilähtö on näyttämistä. Etkö uskalla? Katso mitä sun mies uskaltaa tehdä sulle!
Mun mies oli samanlainen. Ongelman ydin oli lopulta siinä, että mies oli ulkoisesti ihan toista luokkaa kuin minä. Siis huomattavan komea. Parien kannattaa aina valita samaa ulkonäöllistä tasoa olevat puolisot. Varsinkin naisten, ettei tule näitä itsetunnon musertavia avo - tai avioliittoja.
Paras kun pysyttekin.