Mies elää kuin olisi sinkku
Teen perheessä kaiken metatyön ja suurimman osan kotitöistä ylipäätään. Mies laukkaa harrastuksissa, festareilla ja muissa sosiaalisissa riennoissa mielensä mukaan ja pitää selviönä, että minä huolehdin lapsesta ja lemmikeistä. Eniten loukkaa, että se on pariin kertaan riidan yhteydessä kehdannut vielä kuittailla, miten nolife meikäläinen on kun en töiden ja parin harrastuksen ohella käy enää paljon missään tai tapaa ketään. No onko ihme. Jokin aika sitten se viihteeltä tullessaan kehaisi, miten hauskan oloinen tyyppi hänen kaverinsa tyttöystävä on. Tällä kaveripariskunnalla on siis parisuhdehistoriaa joku puoli vuotta, ei lapsia ja ovat vielä elämässään ja keskinäisessä suhteessaan siinä pisteessä että on energiaa ja aikaa laukata yhdessä kylillä. Tuntui vähän siltä että sieltä tuli rivien välistä että mikset sä voi olla enemmän tuollainen iloluontoinen ja menevä bileprinsessa. Olin siinä just pyykkäämässä hänen kalsareitaan, et kiva kiitti. Pitäiskö ottaa äkkilähtö Ibizalle yksin? Voisin pistää tekstarin kentältä että hei kato miten jännittävä ja spontaani olen.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Luin metatyö-sanaan asti, se riitti.
Kyseisen sanan käyttö ärsyttää ainoastaan vapaamatkustajia.
Luin just tutkimuskatsausta, jonka mukaan kaikista tyytyväisimpiä elämäänsä ovat lapsettomat sinkkunaiset. Avioliitto heikentää naisten hyvinvointia ja onnellisuutta, mutta miesten osalta se lisää sitä.
Kun on lapsia, on tosi vaikea tehdä äkkinäisiä irtiottoja, jos ei voi olla varma, että mies edes huolehtii lasten ravitsemuksesta tai muista perustarpeista!
Tuollaisen miehen taustalla on aina nainen joka mahdollistaa hänen toiminnan. Lakkaa mahdollistamasta! Muista ettei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka suostuu. Sinä olet nyt se hölmö joka suostuu kaikkeen mitä miehesi päättää tehdä. Aseta rajat, vaadi itsellesi sama määrä vapaa-aikaa ja että miehesikin osallistuu kotitöihin. Jos tämä ei onnistu niin eroa. Haluatko oikeasti passata tuollaista urpoa lopun elämääsi. Turha odottaa että tuo ikinä muuttuu jos se ei nyt muutu.
Ukko jorpakkoon. Hyi mikä vätys! Tuommoisen sukkia sinäkin peset. Kaikkea hurlumheitä te naiset siedätte!!!
Tein joskus niin että ilmoitin 3 päivää ennen joulua että lähden siskoni kanssa ulkomaille kahdeksi viikoksi ja mies jää hoitamaan lapsia. Siitä se suuttui ja sanoi ettei suostu. Minä oli monta joulua tehnyt yksin lapsille ja miehelle. Kuvitteli että palvelen joka joulun aina. No meille tuliin ero aika pian kun mies ei alkanut hoitamaan kotitöitä niin sanoin etten tarvitse enää miestä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ota hotellihuone jostain isosta kaupungista pariksi päiväksi ja jätä mies lapsia hoitamaan :). Miehen luottokortti lainaan :)
Miksi rahat pitäisi varastaa mieheltä? Miehen kannattaa tehdä rikosilmoitus jos luottokortti lähtee ap:n mukaan.
Miten mies voi pitää noita aloituksessa mainittuja asioita selviönä? Kannattaa varmaan avata suu ja kertoa, että ne ei sitä ole.
Täällähän nyt tietenkin on otollinen maaperä miehen lynkkaamiselle ja totta on, että fiksun pitäisi ymmärtää, että oma korsi pitää kantaa kekoon.
Mutta ehkä kannattaa tosiaan mainita miehelle asiasta. Ja jos mies jotain tekee, niin hyväksyä myös se, että asia ei tule tehdyksi juuri samalla tavalla kuin se sinun ainoa oikea tyyli on.
Itseäni ainakin välillä vähän pännii, kun vaimo helposti löytää huomautettavaa jostain tekemästäni kotityöstä ja osaa niitä arvostella. ja yleensä kyseessä on täysin merkityksetön asia, mutta se on vain tehty eri tavalla kuin hän tekisi sen.
Joojoo, olen elänyt pitkälle yli kolmikymppiseksi ihan omaa taloutta ja osaan hoitaa asiat. Vaimon tullessa kuvioihin on yllättäen löytynyt todella paljon asioita, joita en näköjään osaakaan. Vaikka ne on silti tullut aina ennen hoidettua hyvin. Ja se syö sekä motivaatiota että oma-aloitteisuutta. Ei paljon kiinnosta tehdä jotain jos siitä tulee vain sanomista.
Huvitan itseäni joskus miettimällä, miten hänen kiitoksen kipeä ja kritiikille herkkä luonteensa reagoisi jos minä samalla tavalla arvostelisin hänen toiminaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota hotellihuone jostain isosta kaupungista pariksi päiväksi ja jätä mies lapsia hoitamaan :). Miehen luottokortti lainaan :)
Miksi rahat pitäisi varastaa mieheltä? Miehen kannattaa tehdä rikosilmoitus jos luottokortti lähtee ap:n mukaan.
En minä tarvitse miehen luottokorttia mihinkään. Olen häntä varakkaampi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten mies voi pitää noita aloituksessa mainittuja asioita selviönä? Kannattaa varmaan avata suu ja kertoa, että ne ei sitä ole.
Täällähän nyt tietenkin on otollinen maaperä miehen lynkkaamiselle ja totta on, että fiksun pitäisi ymmärtää, että oma korsi pitää kantaa kekoon.
Mutta ehkä kannattaa tosiaan mainita miehelle asiasta. Ja jos mies jotain tekee, niin hyväksyä myös se, että asia ei tule tehdyksi juuri samalla tavalla kuin se sinun ainoa oikea tyyli on.
Itseäni ainakin välillä vähän pännii, kun vaimo helposti löytää huomautettavaa jostain tekemästäni kotityöstä ja osaa niitä arvostella. ja yleensä kyseessä on täysin merkityksetön asia, mutta se on vain tehty eri tavalla kuin hän tekisi sen.
Joojoo, olen elänyt pitkälle yli kolmikymppiseksi ihan omaa taloutta ja osaan hoitaa asiat. Vaimon tullessa kuvioihin on yllättäen löytynyt todella paljon asioita, joita en näköjään
Miksi oletat, että miehelle ei ole ikinä sanottu asiasta? Yleensä näihin saa reaktiona jonkinlaista väistämistä tai mitätöintiä. Saatetaan vaikka sanoa että juu kyllä sinunkin pitäisi käydä joskus jossain tuulettumassa sillä välillä kun minä hoidan lapsia, mutta jotenkin sitä sopivaa kohtaa ei kalenterista koskaan sitten löydy, aina olisi herralla itsellään jotain tärkeää menoa. Tai jos löytyykin niin kotiin tullessa selviää että lapset on saaneet viikonlopun ajan ruoaksi jogurttia ja voileipiä ja ovat nököttäneet vain sisätiloissa telkkarin tai pelikoneen ääressä. Ja mitä kotitöihin tulee niin osa miehistä myös tuntuu tekevän asiat tahallaan niin hitaasti tai päin helvettiä että nainen viimeistään parin kerran jälkeen hoitaa asian suosiolla itse. Joo, olen eronnut.
Jatka vain uhriutumista ja kotimarttyyrina elämistä. Saat siitä hyvin mielen ja pääset nalkuttamaan miehellesi. Sitten kun ukkosi saa tarpeekseen, voit lohduttaa itseäsi sillä miten hyvä ihminen sinä olit ja miten täydellisesti uhrauduit kodin eteen. Ja haukkua miestä lopunelämäsi.
Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja istutat sen äijän penkkiin. Sen jälkeen kerrot mihin on iloisuus hävinnyt. Vaihtoehdot: mies tekee vast edes puolet kotihommista. Toinen palkkaatte siivoojan. Tai ero. Älä tuhlaa elämääsi ,on vain 1 elämä meillä jokaisella!
Ja sinä itse annat hänen elää tuolla tavalla. Ala itse elää samalla tavalla niin johan on pakko miehen asettua. Perus saamaton mamma joka valittaa omaa saamattomuuttaan. Meillä jos yrittää tuolla tavalla paeta nii vaimo laittaa kaikki 110 kiloaan oven eteen parkkiin ja alkaa uhota, mihin luulet meneväs, tuolla on tiskit laittamatta, märät pyykit koneessa, kaupassaki pitäis käydä ja siivota. Ei sitä niin vain lähdetä. Miksi se pitää hyväksyä että mies menee kuin sinkku? Iskäx3
"Miksi oletat, että miehelle ei ole ikinä sanottu asiasta?"
Helppo olettaa, kun ei kerta sanota, mitä mies on siihen meinannut. Miksi olettaisin, että asiasta olisi puhuttu, jos sitä ei kerta mainita. Koska jos puhuttu olisi, niin saisimme kyllä lukea, miten mies tähän on reagoinut. Tai niin ainakin voi olettaa.
Yleensä oletan todennäköisimpiä skenaarioita.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta nyt hyvänen aika pesemästä miehen pyykkejä ja passaamasta. Lisäksi laita hänet hoitamaan koti ja lapsi ja lähde harrastamaan ja bilettämään. Laske viikkotasolla, että kumpikin saa yhtä paljon omaa aikaa ja jakakaa kotivastuut 50 / 50.
Kun ei sitä VOI jättää! Kokeiltu on - ja lapset kärsii" isi tekee itselleen ruokaa ja nakkaa lapsille sipsipussin, ei huolehdi pesuista tai hampaiden pesuista, ei nukkumaan meno ajoista jne... lapset nälissään TAI jopa jättää ne yksin.......
Mä en kattelis tuollaista yhtään. Käyttäytyy ilman vastuuta mistään eikä välitä mistään. Sehän on kun yks lapsi lisää, keskenkasvuinen teini., Nakkaa pihalle koko tyyppi. Tosi hyvä esimerkki teidän lapsille.. He oppivat kohtelemaan omaa puolisoaan ja perhettään samalla lailla.
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen tehdä ne metatyöt ja tee sinä loput.
Mies ei pysty, ei kykene. Pää ylikuumenee kaljan puutteesta. Uuh
Onletko sinä ap Mirkit? Ja miehesi Jesse-Juha?
Meinaat, että se kaverin tyttöystävä on tylsimys?