Ilta-Sanomat: Sugar daddy Markku maksaa 400€ tapaamisesta 18 vuotiaiden kanssa - laukoo suoran kommentin "äiti-ihmisistä
https://www.is.fi/viihde/art-2000011287892.html
Markku, noin keski-ikäinen mies, kertoo Ilta-Sanomien podcastissa sokerideittailusta, johon hän koukuttui avioeronsa jälkeen. Hän maksaa naisille 200-400 euroa per tapaaminen, ja tarjoaa lisäksi lahjoja kuten laukkuja ja koruja. Hän kokee, ettei kyse ole pelkästä seksin ostamisesta, vaan sokerisuhteet tarjoavat myös "henkistä yhteyttä". Hänen suhteensa ovat pääasiassa nuorten, 18-25-vuotiaiden naisten kanssa. Markun mielestä perinteinen parisuhde "äiti-ihmisen" kanssa ei enää kiinnosta, ja sokerideittailu on nostanut hänen itsetuntoaan.
Markku puhuu suoraan seksistä ja rahasta, mutta yrittää samalla korostaa, ettei hänen toimintansa ole prostituutiota, koska mukana on "luontevuutta ja mentoruutta". Hän kertoo saaneensa paljon mielihyvää, ja jopa ystäviään mukaan samaan touhuun.
Kommentit (1425)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisissa harhoissa täytyy elää, että se nosta itsetuntoa, että mieleistään seuraa saa vain maksamalla heille?
Ehkä se itsetuntoa hivelevä fiilis tulee siitä, että on varakas eli on valtaa suhteessa muihin ja näyttää menestyneeltä muiden silmissä. Eli jos sinulla on nuori kaunis ja hoikka nainen seuralaisena, sinuun liitetään muiden mielikuvissa positiivisia asioita, eli sinun täytyy olla jollakin tavalla hyvä tyyppi ja menestynyt, muutenhan se nainen - jollaiselle olisi muitakin ottajia - olisi jonkun muun kanssa, tai ei ainakaan sinun kanssasi.
Ei Suomessa, ennen ole tollasta pidetty ylpeilyn aiheena, pöinvastoin. Kyllä tänne on tullut aivan omituisia kehitysnaatason misogyynisiä trendejä nyt maailmalta, jos vanhat äijät kehtaa kulkea parikympp
No onhan. Se tyyppi voisi olla lapsesi. Tuollainen ukko on riski omille lapsilleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha patu saa nuorta pildeä vain rahalla.
Säälittävää.
Säälittävää, että vanha rummo on kateellinen ritsapilluille.
Mies joka ei kunnioita naisia, kertoo miten elää.
Miksi naisia pitäisi kunnioittaa? Ei naisetkaan kunnioita miehiä.
Kunnioitan kaikkia fiksuja miehiä. Markku ei sellainen ole.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää.
Miten niin ei? Saatte elää puolestani omaa elämäänne siinä missä kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää.
Sellaisia miehiä kunnioitetaan, jotka sen ansaitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisissa harhoissa täytyy elää, että se nosta itsetuntoa, että mieleistään seuraa saa vain maksamalla heille?
Ehkä se itsetuntoa hivelevä fiilis tulee siitä, että on varakas eli on valtaa suhteessa muihin ja näyttää menestyneeltä muiden silmissä. Eli jos sinulla on nuori kaunis ja hoikka nainen seuralaisena, sinuun liitetään muiden mielikuvissa positiivisia asioita, eli sinun täytyy olla jollakin tavalla hyvä tyyppi ja menestynyt, muutenhan se nainen - jollaiselle olisi muitakin ottajia - olisi jonkun muun kanssa, tai ei ainakaan sinun kanssasi.
Ei Suomessa, ennen ole tollasta pidetty ylpeilyn aiheena, pöinvastoin. Kyllä tänne on tullut aivan omituisia kehitysnaatason misogyynisiä trendejä nyt ma
Kyllä. Markku on seksuaalinen riski ja uhka. Moneltakin kantilta.
"En voi kyllä itse nuorehkona naisena kuin ihmetellä tätä miesten viehtymystä tyttäriensä ikäisiin naisiin"
Eli sinä tunnet vetoa veljesi ikäisiin miehiin? Auttaako tuo ymmärtämään? Miehet pitävät kauneimpana 23-vuotiaita naisia riippumatta miehen iästä. Miehiin vetoaa nuoruus ja kauneus, ei siinä ole sen kummemmin ihmettelemistä.
En lähde moralisoimaan. Mies ostaa palveluja selvällä rahalla. Voi olla harkitsematonta nuorelta naiselta käyttäytyä noin mutta jokainen tekee omat valintansa. Olemme jo kauan korostaneet naisten oikeutta päättää kehostaan, se toimii myös näin, ilman tekopyhyyttä.
Sinänsä pidän sekä palveluun myyjää että ostajaa outoina, mutta selvästikin tarpeet kohtaavat. Ei häiritse minua, ehkä siksi että olen jo poissa suhdemarkkinoilta.
Vierailija kirjoitti:
Näin terveydenhuollon näkökulmasta toivon että te maksullista seksiä harrastavat muistatte myös käydä säännöllisesti seksitautitesteissä. Tilastollisesti sekä HIV että B-hepatiitti ovat kohonneessa riskissä seksityöntekijöillä ihan näin meillä Suomessakin.
Kerrotko miksi HIVn estolääkkeestä on tehty niin vaikea saada vaikka se oikeasti toimii? Miksi halutaan tartuttaa tahallaan tuota tautia? Veikkaan että rahan takia. Estolääke tulee varmasti paljon halvemmaksi kuin mitä maksaa sairastuneen lääkkeet.
Ketä miestä nyt ei houkuttelisi tyttärensä ikäinen kaunis nainen.
Suomalaiset naiset on jo 30-vuotiaina osa niin huonossa kunnossa fyysisesti, että ymmärrän miksi jotkut maksaa nuoremmasta ja kauniimmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin terveydenhuollon näkökulmasta toivon että te maksullista seksiä harrastavat muistatte myös käydä säännöllisesti seksitautitesteissä. Tilastollisesti sekä HIV että B-hepatiitti ovat kohonneessa riskissä seksityöntekijöillä ihan näin meillä Suomessakin.
Kerrotko miksi HIVn estolääkkeestä on tehty niin vaikea saada vaikka se oikeasti toimii? Miksi halutaan tartuttaa tahallaan tuota tautia? Veikkaan että rahan takia. Estolääke tulee varmasti paljon halvemmaksi kuin mitä maksaa sairastuneen lääkkeet.
Sitä pitäisi saada ilman reseptiä osuuskaupasta.
Vierailija kirjoitti:
"En voi kyllä itse nuorehkona naisena kuin ihmetellä tätä miesten viehtymystä tyttäriensä ikäisiin naisiin"
Eli sinä tunnet vetoa veljesi ikäisiin miehiin? Auttaako tuo ymmärtämään? Miehet pitävät kauneimpana 23-vuotiaita naisia riippumatta miehen iästä. Miehiin vetoaa nuoruus ja kauneus, ei siinä ole sen kummemmin ihmettelemistä.
Jep. Itse pidän moraalittomana sokerideittailuja yms., mutta en ymmärrä näitä "Hän voisi olla tyttäresi"-heittojakaan, jos seurustelukumppani tai puoliso on selvästi nuorempi. Jos nainen ei ole ko. miehen tytär, niin hän ei ole, yhtään sen enempää kuin se suunnilleen samanikäinen "voisi olla veljesi".
Vierailija kirjoitti:
Minä äiti-ihmisenä raatelisin markun kappaleiksi, jos minun tyttäreen kajoaisi.
Eli menisit vankilaan vuosikausiksi kun tyttäresi olisi omasta tahdostaan antanut Markulle pillua? Uskon, olette niin tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden kuluttua nämä nuoret naiset uhriutuvat iltalehdessä kun on tullut tajuttua mitä teki merkkilaukun saadakseen.
Eikös tuolla logiikalla "Markun" pitäisi olla jo siinä iässä että tajuaa olla hyväksikäyttämättä hölmöjä teinejä ja nuoria parikymppisiä? Vai eikö tätä samaa vastuuta vaaditakaan miehiltä?
Mutta onhan tämä
https://www.stara.fi/2011/09/26/bb-amanda-paljasti-ryhmaseksia/
paljon inhottavampaa kuin Markun tekemiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden kuluttua nämä nuoret naiset uhriutuvat iltalehdessä kun on tullut tajuttua mitä teki merkkilaukun saadakseen.
Eikös tuolla logiikalla "Markun" pitäisi olla jo siinä iässä että tajuaa olla hyväksikäyttämättä hölmöjä teinejä ja nuoria parikymppisiä? Vai eikö tätä samaa vastuuta vaaditakaan miehiltä?
Markku on ollut itsekin nuori ja olettaa, että naiset ovat yhtä kypsiä kuin hän oli nuorena. Vai kuinka vanhaksi asti naisia pitää kohdella pikkulapsina?
"Kuka tässä mistään fyysisestä päällekarkaamisesta puhuukaan? Huomattavasti enemmän haittaa ja vahinkoa saa aikaan ihan muilla keinoilla kuin väkivallalla, ja vieläpä laillisia keinoin. Kyllä vihainen nainen tarvittaessa keinot keksii.
T.eri"
Uli Uli, vitut mitään keksi
Pyörin aikanani itseäni selvästi nuoremman naisen kanssa, ja joku kysyi suoraankin tyyliin, että onko hän vaimo vai tytär. Itse asiassa meillä oli ikäeroa vain 14 v ja hänkin oli lähemmäs kolmikymppinen, näytti vain ikäistään selvästi nuoremmalta, joten väärinkäsityksiäkin tulee.
-Yksi näkökulma
Vierailija kirjoitti:
Olen 40-vuotias nainen ja mun työkaverit on ikähaitarilla 18-65v. Olen siis 5pv viikossa tekemisissä 18-25-vuotiainen naisten kanssa. Samanikäisten, joilta Markku ostaa seksiä. Kuuntelen niitä juttuja ja seuraan vierestä touhuja ja kyllä he ovat ihan lapsen tasolla vielä. Jopa 25-30v nuoret naiset ovat käytökseltään ja ajatusmaailmaltaan niin epäkypsiä, että en todella jaksa edes puolta tuntia heidän kanssa oleskella, kun eihän heidän kanssa voi edes keskustella mistään. Kun eivät mistään oikeista asioista mitään ymmärrä. Välillä mietin, että olinko tosiaan itsekin noin lapsen tasolla 23-vuotiaana, kun sain ensimmäisen oman lapseni...?
Ei voi keski-ikäisellä setämiehellä olla kaikki inkkarit kanootissa, jos väittää kokevansa jotain henkistä yhteyttä näiden typyköiden kanssa.
Sinä olet nainen.
"Oikeat asiat" joista sinä haluat keskustella miehen kanssa eivät välttämättä ole samoja, joista mies haluaa keskustella naisen kanssa.
Olen itse ollut sinun kriteeriesi mukaan ikäerosuhteessa (minä 40+, nainen <30v) ja myös tapailushteessa jossa ikäeroa oli tuotakin enemmän. En minä hakenut keskustelua arjesta tai jauhamista työasioista. Arjesta keskusteleminen ei kiinnosta, ja työasiat puhutaan työkaverien tai miespuolisten kaverien kanssa. Missään tapauksessa en halua mitään "kotitiimiä" jossa tsempataan puolin toisin työasioissa. Te naiset yleensä kaipaatte sitä tsemppi-tuki-tiimi-arjen liittoa, mutta hyvin monet miehet näkevät asian eri tavalla.
Jos ei olla edes muuttamassa yhteen, sitäkin suuremmalla syyllä kirjoittamani pätee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää.
Näinhän se on, kunnioitus on ansaittava.