Kannattaako hyvästä suhteesta erota nelivitosena?
Meillä on pitkä suhde. Lapsistamme nuorinkin ihan kohta 18 v.
Meillä on tasaista, leppoista, mukavaa yhdessä. Paljon mennään erikseen, töissämme (vuorotyöt) ja harrastuksissamme, mutta vietetään aikaa myös yhdessä, mökkeillään, katsotaan leffoja, jutellaan kuulumiset ja lähipiirin päivänpolttamat ja "juorut" ja hyvät vitsit mitä ollaan kuultu. Nauretaan yhdessä. Se k siäkin on silloin tällöin, ihan hyvää.
Arki yhdessä on turvallista ja sujuvaa, taloudellisesti väljää. Emme riitele koskaan. Nuorena riideltiin, mutta kulmat on hiottu, enää ei olla riidelty kunnolla varmaan 10 vuoteen. Toki nyt välillä jotain huokailua ja silmienpyörittelyä "aina vaan nää sun sukat on lattialla" mutta ei muuta.
Vaikka sinänsä oon onnellinen ja kiitollinen parisuhteestani ja miehestäni, oon kuitenkin kauhean kateellinen kaikille sinkuille. Varsinkin näin kesäisin. Haaveilen siitä että saisin ihastua vapaasti muihin, treffailla uusia miehiä, kokea jännitystä, ihastusta, ensihuumaa. Perhosia vatsassa.
Katsoin taannoin sivusta, kun eräs ystäväni suuteli uutta komeaa miesystäväänsä. Se intohimo ja ensihuuma, olin ihan mielettömän kateellinen (siis EN sillä lailla ilkeämielisesti, olen oikeasti onnellinen ystäväni puolesta), mutta kaipaus saada kokea vielä tuota samaa väänsi sisuskaluni solmuun.
Maksaisin mitä vaan, jos voisin vielä suudella jotakuta niinkuin ensimmäisiä kertoja ihastuneena suudellaan. Muistan vielä, että se tunne on parasta, mitä tiedän. Parempi kuin iloinen nousuhumala.
Kannattaako erota? Miksi, miksi ei? Keski-ikäiset sinkut, kertokaa kokemuksianne? Millaista on olla 40-50-vuotiaana sinkku?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadehdit ihan turhaan sinkkuja. Pysy yhdessä, jos elämä ei ole yhtä helvettiä. Miten olisi tanssiharrastus? Kun näet miehesi kelpaavan muille naisille, saatat kokea jotain.
Deittailu tässä iässä on perseestä. Kaikilla on omaa elämää, lastenhoitoviikkoja, joillain lapsia ja jotkut vielä sellaisista unelmoi.
Etsi haluamastasi somepalvelusta videoita naisista, jotka katuvat eroaan ja mieti onko se sen arvoista, kun miehesi lähtee toiselle kierrokselle ja itsellesi jää kissa kumppaniksi.
Kissa on hyvä kumppani. En vaihtaisi kehenkään.
Itse asiassa hullut kissanaiset on kivoja deittejä 😉
Jos teillä on kiintymystä ja muuten hyvä suhde, niin eikö se tuo myös mukavaa vanhuuden turvaa. Ei se ensihuuma kestäisi sen uudenkaan kanssa kovin pitkään. Tasaisia ja hyviä miehiä metsästää monet naiset joten ihan turhaan koitat sitten haikailla takas, kun huomaat että se uusi onkin petturi ja naisen hakkaaja.
Olen kohta viisikymppinen, elämäntilanne melko sama. Luin tämän miehelleni ja saatiin makeat naurut. Kovat on kuvitelmat keski-ikästen sinkkuelämästä ja tarjonnasta. Kakskymppisenä kesät ja miehet oli kuumia, nyt on tilanne vähän toinen. Kotona räplätään tinderiä. Kannattaako romuttaa yhteinen koti, lasten ja lastenlasten yhteisö, talous ja kaikki eletty elämä jonkun teinihaaveen takia?
Olen ylpeä ja kiitollinen onnellisesta pitkästä parisuhteesta. Sinunkin kannattaisi olla.
Ap. taitaa olla melko lapsellinen ja typerä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mä olen myös tyytymätön. Yli 25v yhdessä, aikuiset lapset, yhteinen velka ja omaisuus. Oltiin 1v erossa, ei ollut herkkua se sinkkuilu. En löytänyt ketään, tai ehkä kukaan ei vaan huolinut. Nyt jos joutuisin sinkuksi opettelisin ensin omat rajani ja yksinolon. Mutta en sun tapauksessa suosittele. Miehet on kranttuja. Mua häiritsee eniten että ollaan aika erilaisia. Miestä ei kiinnosta matkailu eikä missään käyminen. Esim konsertti tai ravintola. Tykkää möllöttää kotona koneellaan. Välillä on olo kuin ois yksi lapsi liikaa. Ei osta uusia vaatteita tai huolehdi juurikaan itsestään. Ei tarvii olla hoikka mutta olis hyvä että olis sopivat vaatteet ja siisti. Mä en jaksa olla äitinä ja vaatia tai hankkia. En tiiä mitä pitäis tehdä. Ei mekään riidellä, oon vaan muuten tympääntynyt mutta sitten en kaipaa sinkkuilua. Ennemmin viihdyn seurassa kuin yksin. Ollaan 47 ja 48v
Tämä on kuin omasta elämästäni. Sillä erotuksella, että 20 vuoden jälkeen jätin miehen. Miehen ulkonäkö alkoi lopulta muistuttaa kodittomalta. Minua siis hävetti. Ei halunnut käydä suihkussa ja kaikki mihin hän koski haisi likaiselle. Ei yksinkertaisesti välittänyt yhtään miltä näytti. Piti kiinni vanhoista riepuvaatteista ja ei suostunut käyttämään uusia joita ostin. Itseasiassa se hänen vaatettaminen oli todella rasittavaa. Jos oli jotkut juhlat, niin tinttaili kuin pienet lapset ja olisi pitänyt saada tulla vanhassa t-paidassa. Ero tuli tietenkin hänelle yllätyksenä.
Siellä on taas uusfeminismi tuhoamassa yhden perheen kun mummo/täti-ikään ehtinyt nainen hakee hakemalla vikoja miehestään ja suhteestaan ja yrittää keksiä jopa tuntemattomilta kyselemällä perustetta tuhota hyvä ja pitkä suhde pelkästään sen takia että haluaisi vähän jännäillä ja paneskella ympäriinsä.
Surullista ja helvetin typerää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän monet tunteet on lapsellisia ja typeriä, kuten usein vaikkapa tällaiset jonkinlaisen kriisin aikana koetut. Mutta ap sentään herättelee itseään, eikä suinpäin ole eroamassa ja rikkomassa kaikkea. Tällainen palsta, jos mikä, on hyvä avata sydäntään.
Nelivitoselle naiselle löytyy miesehdokkaat sieltä 60+ ikäryhmästä, nuorempia ei tädit ja mummot kiinnosta. Ne harlekiiniunelmat nuoren salskean Romeon kanssa rakastelusta napolilaisen huvilan kattoterassilla kannattaa unohtaa saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Nelivitoselle naiselle löytyy miesehdokkaat sieltä 60+ ikäryhmästä, nuorempia ei tädit ja mummot kiinnosta. Ne harlekiiniunelmat nuoren salskean Romeon kanssa rakastelusta napolilaisen huvilan kattoterassilla kannattaa unohtaa saman tien.
Kyllä nuo nuoret miehet helposti huolii hetkeksi lakanoihin vanhemmankin mummukan, mutta onhan se ehkä vähän säälittävää panna omien lasten ikäistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta viisikymppinen, elämäntilanne melko sama. Luin tämän miehelleni ja saatiin makeat naurut. Kovat on kuvitelmat keski-ikästen sinkkuelämästä ja tarjonnasta. Kakskymppisenä kesät ja miehet oli kuumia, nyt on tilanne vähän toinen. Kotona räplätään tinderiä.
Kannattaako romuttaa yhteinen koti, lasten ja lastenlasten yhteisö, talous ja kaikki eletty elämä jonkun teinihaaveen takia?
Olen ylpeä ja kiitollinen onnellisesta pitkästä parisuhteesta.
Sinunkin kannattaisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli juuri samanikäisenä keski-iän kriisi. Pitkä liitto tuntui tunkkaiselta, ja vaikka omassa miehessä ei ollut mitään vikaa, halusin bailata, tuntea huumaa, kokeilla omaa viehättvyyttä ym. Olin jo ottamassa eroa miehestä kun sitten mies vaati ruotimaan pitkään ja pohjamutia myöten eron syitä.
Pitkän keskustelun jälkeen, mies ehdotti pariksi vuodeksi avointa suhdetta ja päästi minut menemään vapaasti. Hetken se oli kivaa mutta pian huomasin ettei ne markkinoilla olevat miehet ole yhtään niin kivoja kuin oma mies ja häntä koipien välissä palasin kiltisti kotiin ja normi arkeen. Mies oli viisaampi ja rakasti edelleen minua, hän tajusi että olin avioitunut täysin kokemattomana ja halusi näyttää millaista se radalla olo oikeasti on, etenkin keski-ikäisenä. Ihan kuraa siellä olo oikeasti on
Tämä on ideaali ratkaisu, koska kokemalla sen vapauden, tajuaa aidosti myös tunteen tasolla tasaisen hyvän suhteen arvon. Uskon, että suhteenne on nyt parempi ja olet siihen sitoutuneempi, kun sait kokea myös muita miehiä ja deittailua? Se voi olla kivaakin, mutta hyvän kumppanin tai edes hyvän seksiseuran löytäminen ei todellakaan ole itsestäänselvyys edes nuoremmille. Kyllä ne hyvät miehet on joku onnekas nainen jo napannut talteen.
Mä luulen, et kaipuu huumaan on ihan hormonaalista tässä iässä, kun tavallaan viimeisiä viedään.
Sinkkuelämä ei kuitenkaan kiinnostele yhtään, kuitenkin muut miehet vaan olisi hankalia ja vaikeita, joten ei se auta kuin yrittää sitä kipinää jostain oman rakkaan kanssa kaivella, jos sitä kerran kaipaa.
Mutta myönnettäköön, että jos jonkinnäköisiä kevätviirauksia munkin päässä liikkuu, mutta todellakin jäävät vain pään sisäisiksi.
Vierailija kirjoitti:
No sori nyt vaan mutta moni nainen ei kiinnostu myös itseään paljon vanhemmista miehistä. Ehkä niitäkin on silti. Jospa moni ihminen haluaisi olla vielä nuorempi kuin kroppa näyttää. Pitäisikö naisten mennä ulkomaille jossa on miehiä vapaana ja avarakatseisia.
Hyvä ystäväni erosi keski-ikäisenä surkeasta avioliitosta. Sinkkuelämä ei ole näyttäytynyt mitenkään kadehdittavalta, vaikka ystäväni on normaalipainoinen, kiva ja korkeakoulutettu eikä mikään supernirso. Tarjonta on heikkoa, Tinder pinnallinen, baarista ei enää löydä ketään toisin kuin ysärillä.
Vierailija kirjoitti:
No varmaan paremmin löytyy nyt joku, kuin että odottelee 30v päähän jolloin ei jaksa ajatella enää asiaa tai mistä tietää, voi kai silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sori nyt vaan mutta moni nainen ei kiinnostu myös itseään paljon vanhemmista miehistä. Ehkä niitäkin on silti. Jospa moni ihminen haluaisi olla vielä nuorempi kuin kroppa näyttää. Pitäisikö naisten mennä ulkomaille jossa on miehiä vapaana ja avarakatseisia.
Gambiasta löytyy salskeita nuoria tummia miehiä jotka ovat vapaina ja avarakatseisina valmiita tarjoilemaan rakkautta valkoisille keski-ikäisille tädeille ja mummoille. Ei ehkä kovin pyyteettömästi, mutta kuitenkin. 😂
Sairasta pohdintaa AP. Miten itsekeskeinen, pinnallinen typerys voi olla
Ap on oikeasti sarjaeronnut ja sarjapettänyt trolli joka elää fantasioissaan. Oman elämänsä luuseri. Niin väsynyttä provoilua.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on taas uusfeminismi tuhoamassa yhden perheen kun mummo/täti-ikään ehtinyt nainen hakee hakemalla vikoja miehestään ja suhteestaan ja yrittää keksiä jopa tuntemattomilta kyselemällä perustetta tuhota hyvä ja pitkä suhde pelkästään sen takia että haluaisi vähän jännäillä ja paneskella ympäriinsä.
Surullista ja helvetin typerää.
Ap on mies joka ei osaa rakastaa. Pettää kaikissa suhteissaan.
Voipi olla jotain ikäkriisiäkin, saatat olla ihan oikeassa.
Ap