Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herkät ja empaattiset. Millaiset ihmiset ei yleensä tule toimeen teidän kanssa?

Vierailija
11.06.2025 |

?

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelevat, vedättäjät.

Vierailija
102/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaääniset ekstrovertit, jotka eivät ole kokeneet elämän nurjaa puolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjät ja kakkoset.

Vierailija
104/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään herkäksi ja empaattiseksi kuvaavat ei kyllä koskaan ole herkkiä ja empaattisia. Herkkänahkaisia usein ovat.

Vierailija
105/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, joilla ei ole kykyä itsereflektioon tai yrittävät kontrolloida. Olen herkkä ja empaattinen, mutta moni tuntuu luulevan, että se tarkoittaa samaa että olisin kynnysmatto ja erehtyvät kyllä pahan kerran.

Miksi haluat vetää aina huomion itseesi itkemällä ja uhriutumalla? Tuo viimeinen virkkeesi paljastaa todellisen luonteesi. 

Mikäs räksyttävä terrieri se sinä oikein olet.

Vierailija
106/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empaattisilla ja herkillä on mt-ongelmia, koska heiltä puuttuu järki ymmärtää asioita muustakin näkökulmasta kuin tunteiden pohjalta. Tasapainoisilla ihmisillä ei ole mt-ongelmia. Kaikenlaiset anarkistit, vihervasemmistolaiset ja muut, jotka syyttävät aina muita kaikista omista ongelmistaan, ovat tasapainottomia ongelmatapauksia, jotka vielä kaiken tämän lisäksi kuvittelevat olevansa muita fiksumpia ja tiedostavampia. 

Tunneherkillä ei ole enempää mielenterveysongelmia kuin muillakaan, mutta he ovat usein avoimempia ottamaan vastaan apua ja puhumaan ongelmistaan. Tämä avoimuus taas voi auttaa heitä saamaan tukea ajoissa ja käsittelemään haasteitaan paremmin. Sen sijaan tunnekylmät saattavat kokea vaikeammaksi avautua tai hakea apua, mikä voi johtaa ongelmien pitkittämiseen tai pahenemiseen. 

Vierailija
107/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsissimot, kovat, rääväsuut, sellaiset, joiden omaa tuntoa soimaan jne. , sellaiset, jotka eivät ole empaattisia itse. 

Vierailija
108/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityis herkät ja "empaattiset" ihmiset on todella rasittavia muita kohtaa kun pakottavat kaikki ympärillä olevat kulkemaan niin sanotusti munan kuorillaettei vaan pahoita tämän erityisherkän mieltä lisäksi vielä kun tämmöiset sanovat olevansa empaattisia ei sitä todellisuudessa ole kun ei osaa ajatella kuin itseään ja omaa parastaan eikä todellakaan kykene ajattelemaan että mitähän muut ajattelevat kun pakotan kaikki toimimaan minun ehdoilla minua varten

Vierailija
109/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, joilla ei ole kykyä itsereflektioon tai yrittävät kontrolloida. Olen herkkä ja empaattinen, mutta moni tuntuu luulevan, että se tarkoittaa samaa että olisin kynnysmatto ja erehtyvät kyllä pahan kerran.

Miksi haluat vetää aina huomion itseesi itkemällä ja uhriutumalla? Tuo viimeinen virkkeesi paljastaa todellisen luonteesi. 

Tunteiden ilmaiseminen ei ole huomionhakua, eikä rajojen asettaminen ole uhriutumista. On varsin tyypillistä, että kontrolloivat tai narsistiset ihmiset kääntävät tilanteen päälaelleen ja alkavat syyttää toista juuri silloin, kun tämä ei enää suostu hyväksymään huonoa kohtelua. Syyllistäminen silloin, kun

Tekstistäsi päätellen sun olisi kannattanut lukea lässytyskirjoja ja käsitellä traumojasi. Mihin tää sun raivo edes liittyy?

Vierailija
110/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityis herkät ja "empaattiset" ihmiset on todella rasittavia muita kohtaa kun pakottavat kaikki ympärillä olevat kulkemaan niin sanotusti munan kuorillaettei vaan pahoita tämän erityisherkän mieltä lisäksi vielä kun tämmöiset sanovat olevansa empaattisia ei sitä todellisuudessa ole kun ei osaa ajatella kuin itseään ja omaa parastaan eikä todellakaan kykene ajattelemaan että mitähän muut ajattelevat kun pakotan kaikki toimimaan minun ehdoilla minua varten

Sinun mielipidettäsi erityisherkistä ei aloituksessa pyydetty. Oletko yksinkertainen vai tyhmä?

Vierailija
111/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla on kovat arvot. Ehkä enemmän kyse on silloin näkemyseroista.

Tehokkuusajattelu ihmiset. Nämä ovat jotka eivät kestä.

Vierailija
112/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuudella tarkoitin sitä, että ihminen pystyy hyvään ja pahaan, noudattamaan ja rikkomaan normeja. En elä valheessa tai ole petollinen ihminen vaan empaattisuudesta huolimatta - ja siitä johtuen- kykenen myös olemaa tarpeen vaatiessa muuta.

Valehtelen sujuvasti vaikka työhaastattelussa tai jos joku kysyy näyttääkö perse isolta tässä vaatteessa.

Vierailija
113/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi tunneihmisillä sitten on enemmän mt-ongelmia?"

Mihin tämä kuvitelmasi perustuu? Mitä itse olen ihmisiä seurannut, epävakaimpia ovat he, jotka kieltävät tunteensa ja ovat pantanneet niitä sisällään mahdollisesti pikkulapsesta lähtien. Sitten räjähtelevät toisille, pyrkivät raivoisasti kontrolloimaan toisia, jottei näiden tunteet horjuta heidän psyykkisiä selviytymiskeinojaan, kohtelevat toisia vahingoittavasti ja törkeästi, koska eivät välitä näiden tunteista sen enempää kuin omistaankaan, ja kyräilevät kateellisina ihmisiä, jotka uskaltavat kohdata tunteensa, seurata unelmiaan ja rakentaa itselleen hyvän, onnellisen elämän, koska eivät itse itselleen kyhäämästään häkistä kykene liikkumaan mihinkään, vain marinoitumaan siinä omassa surkeudessaan mutteivät koskaan kohtaamaan ja käsittelemään sitä.

Vierailija
114/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneherkkä vaistoaa nopeasti voiko johonkuhun luottaa vai ei. Osaavat suodattaa ikävät ihmiset sivummalle jolloin muille jä tilaa. Osaavat ennakoivasti keskittyä tapahtumiin. 

Listaa voisi jatkaa pitkästi mutta jätän tämän tähän . 

Vierailija
115/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh 112 viestiin ei lainautunut se, jolle vastasin. Eli se joka käski herätä vuoteen 2025 ja lakata lukemasta lässytyskirjoja. En tiedä on hän yksi ja sama, joka purkaa sietämätöntä mielensä sisältöä h*orittelemalla ja puhumalla tätikerhoista ja Kelan etuuskäsittelijöistä. Ketju ei edes koske häntä, mutta ilmeisesti osui herkkään paikkaan.

Vierailija
116/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi että te tunneihmiset pysytte keskenänne tätikerhoissa ja muissa vastaavissa mielenterveysseuroissa. Me normaalit ihmiset haluamme että asiat hoituvat eikä pikkujuttuja ruveta itkemään tämän tästä. 

Ei empaattisuus tarkoita sitä, että ruvetaan itkemään pikkujuttuja. 

Ei, mutta herkkyys tarkoittaa. Jos sanoo olevansa empaattinen ja HERKKÄ, niin silloin on juuri sellainen, joka ottaa kaiken itseensä, loukkaantuu helposti ja itkee pienestä. 

Vierailija
117/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räväkät 🤮

Tämä.

Vierailija
118/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä puhut nyt herkkänahkaisista. Herkät ovat aivan eri asia. Usein herkät ovat juuri niitä, jotka tekevät kaikkensa, että muilla on hyvä olla, koska eivät kestä surua, vihaa, katkeruutta tai muita negatiivisia tunteita kanssaihmisillään, koska ne fiilikset tarttuvat myös heihin itseensä. Itse olen välillä vaikka surullinen, vaikken edes tiedä miksi. Se tunne on voinut tarttua joltain ihmiseltä, jonka kanssa olen juuri jutellut.

Vierailija
119/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan te ette ole autisteja, sillä niillä ei ole empatiaa eikä muitakaan inhimillisiä tunteita. 

Vierailija
120/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi että te tunneihmiset pysytte keskenänne tätikerhoissa ja muissa vastaavissa mielenterveysseuroissa. Me normaalit ihmiset haluamme että asiat hoituvat eikä pikkujuttuja ruveta itkemään tämän tästä. 

Ei empaattisuus tarkoita sitä, että ruvetaan itkemään pikkujuttuja. 

Ei, mutta herkkyys tarkoittaa. Jos sanoo olevansa empaattinen ja HERKKÄ, niin silloin on juuri sellainen, joka ottaa kaiken itseensä, loukkaantuu helposti ja itkee pienestä. 

Ei tarkoita, vaan sitä, että on läsnä ja huomaa herkästi asioita ympäristöstään, on kosketuksissa siihen, mitä ympärillään tapahtuu. Siihen vielä empatiakyky päälle, ja myötätuntoa, niin saadaan ihana, välittävä ihminen.