Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneksi ymmärsin viimeinkin, ettei itsestään kannata kertoa juuri mitään työpaikalla

Vierailija
10.06.2025 |

Ei mun työkaverit edes tiedä että mulla on perhe. En kerro nykyään enää itsestäni mitään, koska ketään ei vilpittömästi kiinnosta, vaan tietoja käytetään haukkumiseen. Kahvihuoneessa juoruillaan kaikista vuorotellen ja räävitään läpi yksityisasioita.

Toisekseen suurin osa ihmisistä tykkää olla äänessä ja odottavat vain tilaisuutta päästä taas puhumaan jostain omasta jutusta, niin puhukoot.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapseton sinkku. Yksi työkaveri oli kuulemma pohtinut, olenko lesbo, uskovainen vai hedelmätön. Saa luulla rauhassa mitä haluaa. 

Vierailija
22/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en kerro yhtään mitään. Joskus joku ihan esimies kommentoikin vähän nolosti. Lapsestanikin puhun tyttärenä, en edes mainitse nimeä. Joskus olen jollekin avautunut liikaa ja kadun. 

Sama täällä. Enää en välttämättä kerro mitään. Lapsetki on lapsia, lapsenlapsestani en ole maininnut. Joutuvat lypsämällä lypsämään. Eivät jaksa kauaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän asia piti nostaa esiin koska?

Ei ketään kiinnosta teidän perheet tai mikään. Töissä käydään koska on pakko. Pakko ei ole kuitenkaan kuunnella kenenkään elämän tarinaa. 

Naisvaltaiset alat on juorupesäkkeitä. Sosiaali- ja terveysala on pahimmat. Vaikket kerro mitään, sana kulkee tutun tutun kautta. Kaikkea vatkataan ja käytetään hyväksi. Olen nainen, mutten viihdy naisten seurassa juuri tästä syystä. Miehet on reiluja. Nekin juttelee, mutta kunnioittaa toisen yksityisyyttä.

Vierailija
24/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi töissä pitäisi puhua yksityisasioista? Olen työpaikalla tekemässä töitä, en ruotimassa työkavereiden asioita. Aina löytyy joku ap:n kaltainen, joka esittelee elämänsä jokaisen yksityiskohdan ja sitten ihmettelee, kun muut kertovat asioita eteenpäin.

No vaikka en omista asioista puhu työpaikalla, ei tarkoita, että levittelisin muista kuulemaani. 

Vierailija
25/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi töissä pitäisi puhua yksityisasioista? Olen työpaikalla tekemässä töitä, en ruotimassa työkavereiden asioita. Aina löytyy joku ap:n kaltainen, joka esittelee elämänsä jokaisen yksityiskohdan ja sitten ihmettelee, kun muut kertovat asioita eteenpäin.

Olin nuorempana kova puhumaan, kun halusin kuulua joukkoon. Kyllä hoitoalalla kaikenlainen pälättäminen ja juoruilu on läsnä jatkuvasti. Hoitajat puhuvat kilpaa omista menoistaan, lasten syntymäpäivistä, mökkiaskareista, vaikka mistä. AP

Olen hoitoalalla, kuuntelen sujavasti hiljaa.

Vierailija
26/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä opin suht nuorena, että mitä vähemmän tietyt tietävät susta, niin vähemmän niillä on tarttumapintaa supista sun elämästäsi.

Täydellinen paikka laukoa kunnon legendoja :D 

Vierailija
27/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorempana kova puhumaan, kun halusin kuulua joukkoon. Kyllä hoitoalalla kaikenlainen pälättäminen ja juoruilu on läsnä jatkuvasti. Hoitajat puhuvat kilpaa omista menoistaan, lasten syntymäpäivistä, mökkiaskareista, vaikka mistä. AP

Yksi syy miksen pärjäisi hoitoalalla. Mieluummin juttelisin potilaiden kanssa ja laulaisin dementikoille. Voin kuvitella mikä haukkujen tulva siitä seuraisi hoitajilta...

Tiiäkkö, mulle on noin käyny, mutta en välitä. 

Vierailija
28/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä välissä? Niillähän on omien sanojensa mukaan aina kiire. 

Juuri siinä välissä, kun on muka kiire. 

Vierailija
29/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pälä pälä sössön söö.

Vierailija
30/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin erikoissairaanhoidossa ka samalla osastolla 5 vuotta yhden naisen kanssa, joka oli koko ajan luullut jostain syystä että olen yksinhuoltaja. Koska muilla ei juuri lapsia ollut, en todellakaan kälättänyt omastani, ei minuakaan muiden kakarat juuri kiinnosta. Mistään omista menoistani en kyllä huutele, eikä me ' juoruiltu' mitään. Missä lepokodissa sä olet ollut.. Ihan älykkäitä keskusteluja ajankohtaisista aiheista, varsinkin yövuoroissa.

Vierailija
31/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin olematon yksityiselämä että siitä ei ole mitään puhuttavaakaan. Kuvitelkoon sitten ihan vapaasti omiaan :D

Vierailija
32/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en kerro mitään. Näin, että joitain se ärsytti, halusivat kysellä paljon juttuja. Musta työpaikalla tehdään töitä, eikä juoruilla ja pölistä. Tietysti ystävällinen olen aina.

Vierailija
33/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on näitä, joille työpaikka on päivätoimintakeskus.

Vierailija
34/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä välissä? Niillähän on omien sanojensa mukaan aina kiire. 

SIllä sen kiireen juuri saa aikaan.

Vierailija
35/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään.

Vierailija
36/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä opin suht nuorena, että mitä vähemmän tietyt tietävät susta, niin vähemmän niillä on tarttumapintaa supista sun elämästäsi.

Mä taas en kiinnosta ketään, joten ihan sama mitä puhun.

Supisijat kelpaa kaikki matsku. Täyttävät sitten aukot ja alkavat puhumaan paskaa.

Vierailija
37/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lapseton sinkku. Yksi työkaveri oli kuulemma pohtinut, olenko lesbo, uskovainen vai hedelmätön. Saa luulla rauhassa mitä haluaa. 

Ja joku kuunnellut mielenkiinnolla vieressä ja vetänyt omat johtopäätöksensä ja nyt kertoo totena asiaa. Joinain päivänä on ihan hauskaakin kuulla, miten on päätynytkin jonkun juorun kohteeksi. Toisaalta ei aina jaksais.

Vierailija
38/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on paras, kun ei viedä kotiasioita työpaikalle, eikä työasioita kotiin. 

Vierailija
39/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin pitkään sen tampion kanssa menee kohtalaisesti, kunnes keksii elämästäsi ja asioistasi jonkun mehukkaan teorian, jota alkaa sitten totuuksina levittämään. Jotkut ovat aivan liian uteliaita. Kaikki pitäisi saada tietää.

Vierailija
40/49 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama neuvo pätee naapureihin.