Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isossa Omenassa tänään tapahtunut, ei uskoisi.

Vierailija
09.06.2025 |

Olin 13- ja 10-vuotiaitten poikieni kanssa Isossa Omenassa tänään, menossa markettitasolta liukukäytävää pitkin ylös. Pojat seisoivat rinnakkain (13v vasemmalla puolella) ja minä nuoremman takana. 13-vuotiaan takaa tuli keski-ikäinen mies, otti kiinni pojasta ja työnsi hänet voimallisesti sivuun jotta pääsi itse kävelemään eteenpäin. Sanoin miehen perään lujaa, että "äläpä työnnä lasta". Mies pysähtyi ja käski mennä kotiin ja kasvattaa lapset niin, että osaavat olla pois kävelypuolelta liukukäytävällä. 13v totesi miehelle, että nythän hän (mies) itse seisoo kävelypuolella. Mies suuttui ja sätti poikaa, että tämä oli ensin ollut kävelypuolella, eikä pojalla ollut varaa sanoa mitään.

Tässä vaiheessa nuorempi poika rupesi kutsumaan miestä tyhmäksi ja näytti hänelle keskaria (tiedän, ei järkevää, eikä hyvää käytöstä). Mies suuttui vielä enemmän, tuli poikaa kohti ja nakkasi pojan lippiksen alas liukukäytävän kaiteen yli. Olisin muuten lähtenyt hakemaan vartijaa, mutta 10v itki nyt ja oli tosi vihainen, eli lähdettiin vain alaspäin ja haettiin lippis kerrosta alempaa.

Jätti kyllä ikävän tunteen ja pojat olivat täysin ihmeissään siitä miksi miehen täytyi työntää poika pois tieltä sanaakaan sanomatta. Kävelen usein itse liukukäytävällä ja olen usein pyytänyt kävelypuolella seisovalta (ja näitä on paljon ja kaiken ikäisiä) että voisinko päästä ohi. Ikinä ei ole tullut mieleen työntää ketään. Olen myös pojille opettanut, että toisella puolella kävellään, mutta eivät aina muista.

Kommentit (341)

Vierailija
141/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain maalaiset seisoo liukuportaissa vierekkäin! Ei ole opittu, kun ei ole missä opetella. Samoin autolla liikennevaloista lähteminen on maalaisille hankalaa.

Tämä on totta! Se on kumma, ettei liukuportaissa tai liikennevaloissa ole kiire mihinkään, mutta suojatietä maalaiset eivät todellakaan osaa kunnioittaa. Mistä se kiire suojatien läheisyydessä tupsahti?

Vierailija
142/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain maalaiset seisoo liukuportaissa vierekkäin! Ei ole opittu, kun ei ole missä opetella. Samoin autolla liikennevaloista lähteminen on maalaisille hankalaa.

Maalaiset tai itsekkäät itsekeskeiset kaupunkilaiset, kuten tämä ap ja samanlaisiksi kasvattaa lapsensa, ellei jotain herätystä tule. Toivottavasti tämä oli riittävä herätys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskiko mies käsillä, vai oliko niin, että änkesi siitä välistä jolloin väkisin osuu kylki ja koskee toiseen.

Häpeäisin, jos omat lapset keskaria näyttäisi kenellekään. 

Vierailija
144/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa tyytyväisiä että pääsitte noin vähällä pk-seudulla ei todellakaan kannta alkaa soittamaan suutaan, koskaan ei tiedä onko toinen aineissa, psykoosissa tai väkivaltainen persu kuten tässä tapauksessa:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011286946.html

Vierailija
145/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ap ikeesti, että voit aina käyttää hyväksesi tuo lapset-korttia. Sunhan olisi pitänyt opettaa lapsilles, miten liukuportaissa ollaan eli seistään oikealla. Mistä sä voit tietää, ettei jollain ole kiire esim. bussiin.

Vierailija
146/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kymmenen vuotias poika ainakin oppi, että jos haistattelee aikuisille ja näyttää keskisormea, niin kannattaa sen jälkeen tirauttaa itkut ja mennä äidin viekkuun. Äiti sitten lohduttaa ja ehkä ostaa jäätelön..

Vierailija
147/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin että heseläiset ovat fiksuja ja koulutettuja ja maalla ollaan urpoja. 

Vierailija
148/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulin että heseläiset ovat fiksuja ja koulutettuja ja maalla ollaan urpoja. 

Tuo Iso-Omena on Espoossa, ei Helsingissä. Ja ap:n perhe lienee sieltä maalta muuttaneita, kun eivät osaa alkeellisia käytössääntöjä.

Vierailija
149/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan törkeä äijä, toivottavasti saa samalla mitalla jossain vaiheessa.

Vierailija
150/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5 provo. Riittävästi yksityiskohtia jotta vaikuttaisi vähemmän keksityltä.

Vierailija
151/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on täällä taas jutut. Valtaosan mielestä ok napata teinistä kiinni. En oo tajunnu, et toi on hyväksyttävää käytöstä.

Oottekste samaa mieltä tästä, mikä itseeni usein ärsyttää, eli omalla kyllä usein mammat rattaiden kanssa tulee vastaan päiväkävelyllä vierekkäin rupatellen, koko jalkakäytävän leveydeltä, joita oon kohteliaisuudesta väistänyt vaikka vi**taa.

Tarvii nakata toinen kärryineen ojaan ens kerralla.

Vierailija
152/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos homma olisi lähtenyt eskaloitumaan, niin olen ymmärtänyt, että Isosta-Omenasta olisi onneksi löytynyt rivakat vartijat, ne olisivat kyllä saaneet melemmat poikasi kuriin ja hapetettua rauhalliseksi.

Vierailija
153/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että Porvoossakin on nykyään Iso Omena, selvä.

Vierailija
154/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivat olla mäkkiläisiäkin.

Vierailija
155/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3/5 provo. Riittävästi yksityiskohtia jotta vaikuttaisi vähemmän keksityltä.

Niin. Ohittaa pojan ja pysähtyy. Eihän tuossa kuviossa ole mitään järkee.

Vierailija
156/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi jollain olla liukuportaissa niin kiire että niissä edes tarvii olla joku kävelykaista?

Vierailija
157/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin seurannut miestä ja soittanut samalla poliisille. Päällekarkaushan tuo oli.

Turussa liukuportaissa ei edes ole mitään kävelypuolta.

Vierailija
158/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oliko näsäviisas poika joka oman mokansa jälkeen alkoi leikkiä liian fiksua. kieltämättä miehellä oli pointtia kun usein on moinessa paikkaa porukkaa tukoksina liukuportaissa. peräkkäin siis oli tarinan opetus?

Tarinan opetus oli, että tämä keski-ikäinen mies olisi voinut pyytää poikaa ystävällisesti siirtymään, eikä töniä häntä.

Mies kaiketi oletti, ettei poikasi osaa puhua suomea.

Painukaa kotiinne täältä!

Vierailija
159/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranen aika liukuportaissa ketään tönitä!! Mitä kun olisi tasapaino pettänyt ja kaatunut portaat alas! 

Vierailija
160/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi