Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isossa Omenassa tänään tapahtunut, ei uskoisi.

Vierailija
09.06.2025 |

Olin 13- ja 10-vuotiaitten poikieni kanssa Isossa Omenassa tänään, menossa markettitasolta liukukäytävää pitkin ylös. Pojat seisoivat rinnakkain (13v vasemmalla puolella) ja minä nuoremman takana. 13-vuotiaan takaa tuli keski-ikäinen mies, otti kiinni pojasta ja työnsi hänet voimallisesti sivuun jotta pääsi itse kävelemään eteenpäin. Sanoin miehen perään lujaa, että "äläpä työnnä lasta". Mies pysähtyi ja käski mennä kotiin ja kasvattaa lapset niin, että osaavat olla pois kävelypuolelta liukukäytävällä. 13v totesi miehelle, että nythän hän (mies) itse seisoo kävelypuolella. Mies suuttui ja sätti poikaa, että tämä oli ensin ollut kävelypuolella, eikä pojalla ollut varaa sanoa mitään.

Tässä vaiheessa nuorempi poika rupesi kutsumaan miestä tyhmäksi ja näytti hänelle keskaria (tiedän, ei järkevää, eikä hyvää käytöstä). Mies suuttui vielä enemmän, tuli poikaa kohti ja nakkasi pojan lippiksen alas liukukäytävän kaiteen yli. Olisin muuten lähtenyt hakemaan vartijaa, mutta 10v itki nyt ja oli tosi vihainen, eli lähdettiin vain alaspäin ja haettiin lippis kerrosta alempaa.

Jätti kyllä ikävän tunteen ja pojat olivat täysin ihmeissään siitä miksi miehen täytyi työntää poika pois tieltä sanaakaan sanomatta. Kävelen usein itse liukukäytävällä ja olen usein pyytänyt kävelypuolella seisovalta (ja näitä on paljon ja kaiken ikäisiä) että voisinko päästä ohi. Ikinä ei ole tullut mieleen työntää ketään. Olen myös pojille opettanut, että toisella puolella kävellään, mutta eivät aina muista.

Kommentit (341)

Vierailija
341/341 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies teki oikein, yritti kouluttaa sun äpäröitä kun et itse ole viitsinyt läski sika👎

Unohdit lääkityksen taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme