Isossa Omenassa tänään tapahtunut, ei uskoisi.
Olin 13- ja 10-vuotiaitten poikieni kanssa Isossa Omenassa tänään, menossa markettitasolta liukukäytävää pitkin ylös. Pojat seisoivat rinnakkain (13v vasemmalla puolella) ja minä nuoremman takana. 13-vuotiaan takaa tuli keski-ikäinen mies, otti kiinni pojasta ja työnsi hänet voimallisesti sivuun jotta pääsi itse kävelemään eteenpäin. Sanoin miehen perään lujaa, että "äläpä työnnä lasta". Mies pysähtyi ja käski mennä kotiin ja kasvattaa lapset niin, että osaavat olla pois kävelypuolelta liukukäytävällä. 13v totesi miehelle, että nythän hän (mies) itse seisoo kävelypuolella. Mies suuttui ja sätti poikaa, että tämä oli ensin ollut kävelypuolella, eikä pojalla ollut varaa sanoa mitään.
Tässä vaiheessa nuorempi poika rupesi kutsumaan miestä tyhmäksi ja näytti hänelle keskaria (tiedän, ei järkevää, eikä hyvää käytöstä). Mies suuttui vielä enemmän, tuli poikaa kohti ja nakkasi pojan lippiksen alas liukukäytävän kaiteen yli. Olisin muuten lähtenyt hakemaan vartijaa, mutta 10v itki nyt ja oli tosi vihainen, eli lähdettiin vain alaspäin ja haettiin lippis kerrosta alempaa.
Jätti kyllä ikävän tunteen ja pojat olivat täysin ihmeissään siitä miksi miehen täytyi työntää poika pois tieltä sanaakaan sanomatta. Kävelen usein itse liukukäytävällä ja olen usein pyytänyt kävelypuolella seisovalta (ja näitä on paljon ja kaiken ikäisiä) että voisinko päästä ohi. Ikinä ei ole tullut mieleen työntää ketään. Olen myös pojille opettanut, että toisella puolella kävellään, mutta eivät aina muista.
Kommentit (341)
Luin alun. Mutta siis mulle, olen melko pienehkö nainen- bussikuski on kerran "siirtänyt" eli koska olin ilmeisesti tiellä (ei sanonut mitään) otti molemmilla käsillä olkapäistä kiinni ja työnsi.
Lisäksi muutaman kerran mies metrossa väkivaltaisesti änkenyt esim viereen istumaan ja kerran takaapäin änki niin että työnsi laukkuani joka oli kireällä hihnalla, se oli väkivaltaa.
Ja olen ihan aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin ollut tuo mies, olisin vielä pysäyttänyt äidin ja lapset liukuportaiden lopussa ja pitänyt pitkän puhuttelun lasten kasvatuksesta, käytöstavoista ja vanhempien kunnioituksesta.
Huh huh, mies joka tönii lasta ja heittää toisen lapsen lippiksen menemään pitämässä tapakasvatusta..
Ap:n olisi nyt syytä ottaa yhteyttä tähän kauppakeskukseen. Valvontakameroihin on varmasti taltioitunut tuon kahjon ukon toiminta;
Ensin töni ja sitten lippis lattialle.
Korvauksia hakemaan ja ukolle päiväsakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin välittömösti tirvaissut äijää turpiin. Olen sen verran iso mies. Naiselle tuollaiset uskaltavat suuta soittaa ja töniä lapsia.
Just tuollaiset isät niin kuin sinä kasvattavat sellaisia kymmenenvuotiaita pentuja, jotka ryhtyvät julkisilla paikoilla vieraita haukkumaan ja näyttämään niille keskisormea sen jälkeen kun itse ovat tehneet virheen! Sosiopaatti, joka on myöhemmin elämässä ongelmissa ostoskeskuksen vartijoiden kanssa ja sitten poliisin kanssa.
Saako sinua töniä, jos teet virheen? Saa vai? No, hyvä laitan mieleen.
Alat haukkumaan ja näytät keskaria vai? Ihan tiedoksesi, että sellainen on huonoa käytöstä siinä missä toisten töniminenkin. Fiksumpi ihminen ei vastaa huonoon käytökseen käyttäytymällä itse yhtä huonosti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin ollut tuo mies, olisin vielä pysäyttänyt äidin ja lapset liukuportaiden lopussa ja pitänyt pitkän puhuttelun lasten kasvatuksesta, käytöstavoista ja vanhempien kunnioituksesta.
Huh huh, mies joka tönii lasta ja heittää toisen lapsen lippiksen menemään pitämässä tapakasvatusta..
Taitaisi mies itse joutua käräjäoikeuteen keskustelemaan lapsen tönimisestä.
Ansaitut keskisormet, mutta missäs vartija oli?
Olisi laittanut nippuun tuon ärisijän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä haistattelija penskat olisi pitänyt heittää portaista alas lippalakkinsa perään ja äiti kolmantena.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n olisi nyt syytä ottaa yhteyttä tähän kauppakeskukseen. Valvontakameroihin on varmasti taltioitunut tuon kahjon ukon toiminta;
Ensin töni ja sitten lippis lattialle.
Korvauksia hakemaan ja ukolle päiväsakkoja.
AP:n olisi syytä pitää puhuttelu huonosti kasvatetuille penskoilleen ja opettaa olemaan rullaportaissa sekä olemaan heiluttelematta keskisormea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä haistattelija penskat olisi pitänyt heittää portaista alas lippalakkinsa perään ja äiti kolmantena.
Tyhmä kommentti tyhmältä ihmiseltä.
Onneksi ei tullit vartijoita paikalle. Kaikki muistavat miten viimeksi kävi.
Eihän liukuportaissa ainakaan saa kävellä, ja pitäisi pitää kaiteesta kiinni, koska saattavat stopata yhtäkkiä. Sama se kai on liukukäytävässä. Ottaa itseäni ainakin päähän ihmiset, jotka tunkee kävellen ohitse ahtaissa liukuportaissa. Jee, säästit ehkä sekunnin kallista aikaasi, kun jätit jonottamatta portaistapoistumisvuoroasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuossa oliai ollut aihetta kuristaa koko pikku perhe. Penskat kuriin kauppakeskuksessa!
Vierailija kirjoitti:
Eihän liukuportaissa ainakaan saa kävellä, ja pitäisi pitää kaiteesta kiinni, koska saattavat stopata yhtäkkiä. Sama se kai on liukukäytävässä. Ottaa itseäni ainakin päähän ihmiset, jotka tunkee kävellen ohitse ahtaissa liukuportaissa. Jee, säästit ehkä sekunnin kallista aikaasi, kun jätit jonottamatta portaistapoistumisvuoroasi.
Pysy juntti kotona jos et osaa käyttäytyä. Ehkä teille sinne Hevonperseensuolle tulee joskus ne liukuportaat missä voit yksin ajella :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lapsen keskarin näyttö on pahempaa kuin aikuinen, joka tönii lasta ja heittää lippiksen eri kerrokseen?? Uskallanko edes kysyä mitä sinä olet tehnyt tai sanonut (tai tekisit) lapselle joka näyttää sinulle keskaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuossa oliai ollut aihetta kuristaa koko pikku perhe. Penskat kuriin kauppakeskuksessa!
Nettivinkattu poliisille. Liittymästäsi on lähetetty tänne toistuvasti niin sairaita viestejä, että kohta oveasi kolkutetaan.
Yleensä kun verta kaivaa nenästään, niin sitä alkaa sieltä jossain vaiheessa vuotamaan. Hyvä opetus lapselle, kun vanhempiem kasvatus on epäonnistunut. Lippalakki lattialle, kenellekään ei sattunut mikään. Kymmenen vuotta vanhempana tuo sama lapsi sillä keskisormella tuntemattomille haistattelemalla saattaisi saada oikeasti sen veren valumaan siitä nenästään. Nyt ehkä sai opetuksen, joka edes hieman rauhoittaa toimintaa. Mene ja tiedä. Jotkuthan eivät koskaan opi.
Eipä olisi tullut omana aikana mieleekään 10-vuotiaana oman äidin seurassa tuntemattomille keskisormea näyttää! Pelottaa millainen tuollaisesta pojasta voi kasvaa, jos kukaan ei kasvata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lapsen keskarin näyttö on pahempaa kuin aikuinen, joka tönii lasta ja heittää lippiksen eri kerrokseen?? Uskallanko edes kysyä mitä sinä olet tehnyt tai sanonut (tai tekisit) lapselle joka näyttää sinulle keskaria.
Aiheesta tönitty ja olisi ollut selkäsaunan paikka. Ikävää että muut joutuvat kasvattamaan AP:n lapsia kun kotona ei ole kasvattaminen maistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettivinkattu poliisille. Liittymästäsi on lähetetty tänne toistuvasti niin sairaita viestejä, että kohta oveasi kolkutetaan.
Lässyti lää. Turpaan tuommoisia ipanoita jotka eivät osaa käyttäytyä. Kasvattakaa lapsenne niin ei tarvitse muiden kasvattaa.
Tämän tuuppijamiehen perhe saa varmasti päivittäin osakseen tuupintaa, tönimistä sekä ärjähtelyä.
Ihan oikeasti, kaikki saa seistä rullaportaissa ihan missä kohtaa haluavat. Ei ole olemassa lakia oikealla seisomisesta. Päinvastoin muiden ohi tunkeminen on huonoa käytöstä. Lapsilla on kesäloma ja olivat kauppakeskuksessa, eivät Pasilan asemalla aamuruuhkassa. Nyt hiukka rajaa. Aikuinen mies oli moukka!
Terveisin syntyperäinen helsinkiläinen 2.polvessa