Vanhempani eivät rakastaneet minua
Yritän nyt hyväksyä tämän faktan.
Kohtalotovereita?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, joka täällä kirjoittelee aktiivisesti, minkä ikäinen olet? :3
Nämä on kaikkein omituisimpia kommentteja, jotka luulee tunnistavansa kirjoittelijat. Nytkin tänne kirjoittaa ainakin 3-4 ihmistä. Miten voit tunnistaa? Samanlaista häiriköintiä on myös Sussex-ketjussa ja 90 days fiancee -ketjussa: joku luulee pystyvänsä identifioimaan kirjoittajat. Aika rasittavaa. Koko Vauva-palsta pitäisi lakkauttaa, koska tämä edistää vain ihmisten huonoa oloa.
EEiö vauva palstalta voi vain poistua jos kun ei halua näitä juttuja lukea?
Ap, kyllä isäsi rakasti sinua omalla tavallaan. Ei kuiskuttelu ja lepertely seksin aikana ole muutenkaan yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovinistivanhemmat teki minusta perheen syntipukin, olin kiltti ja helppo tyttölapsi. Liekö kohtalon ironiaa, pojat suorittivat koulunsa erityisluokalla kumpikin. Itse olen nykyään lukiossa hyvin arvosanoin, vanhemmat yrittivät estää opiskelemasta, heidän mielestään minun roolini olisi ollut suvun piikana ja jonkun juntin synnytyskoneena. En ole tekemisissä heidän kanssaan, välien katkaisu huonosti kohteleviin kusipäihin oli elämäni voimaannuttavin teko.
Arvostan päätöstäsi katkaista välit. Oli varmasti sinulle parhaaksi. Kiitos kommentistasi.
-ap
Ei tarvitse kiitellä jokaista erikseen. Oletko mummoikäinen?
Oletko aivoinvalidi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovinistivanhemmat teki minusta perheen syntipukin, olin kiltti ja helppo tyttölapsi. Liekö kohtalon ironiaa, pojat suorittivat koulunsa erityisluokalla kumpikin. Itse olen nykyään lukiossa hyvin arvosanoin, vanhemmat yrittivät estää opiskelemasta, heidän mielestään minun roolini olisi ollut suvun piikana ja jonkun juntin synnytyskoneena. En ole tekemisissä heidän kanssaan, välien katkaisu huonosti kohteleviin kusipäihin oli elämäni voimaannuttavin teko.
Arvostan päätöstäsi katkaista välit. Oli varmasti sinulle parhaaksi. Kiitos kommentistasi.
-ap
Ei tarvitse kiitellä jokaista erikseen. Oletko mummoikäinen?
Oletko aivoinvalidi?
Aivoin validi
:D
No toivottavasti annatte omille lapsillenne enemmän rakkautta ja päästätte irti nuo huonot kokemukset ja lakkaatte kieriskelemästä vanhoissa tapahtumissa, joita ei enää voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe selvästi triggeröi ihmisiä.
Ehkä osa näistä ihmisistä jotka täällä halveksuvat aloitustani ovat itse asiassa ihmisiä joilla on samankaltainen kokemus - mutta jotka eivät ole jollain tasolla sitä kyenneet kohdata ja hyväksyä?
-ap
Ei, vaan kuulostaa esimerkiksi mun mielenvikaiselta äidiltä.
Rakastikon sun mielenvikainen äitisi sua mielenvikaisesti? Siksikö olet tuollainen? Ei se olo muiden häpäisemisestä parane.
Ei rakastanut. Se on narsisti ilman tunteita. Rypee itse omassa itsesäälissään. Aika säälittävä tapaus.
Olet hänen rakkaudettomuutensa tulos sitten.
En todellakaan anna sille narsisti akalle mitään kunnioitusta minkälainen minusta tuli 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta vollottaminen, uliseminen ja ruikuttaminen. Sun ongelmat ei ole vanhempiesi syytä. Sun naisettomuus ei ole sun vanhempien syytä.
Syy löytyy itsestäsi.
Sä et edes yritä ymmärtää, sä haluat tuhota. Jos ainoa tapa jolla sä osaat reagoida toisen kipuun on halveksunta, niin silloin sä et ole paremmassa paikassa, sä oot vain syvemmällä paskassa.
Kipuun. Nyyh. Kyynel 😢.
Sä naurat kyynelille, mutta en ihmettele. Ei se tule ulos, jos on koko elämänsä pidätellyt.
Jankuta vielä vähän.
Miksi jankutat jankutuksesta?
Mikä tässä ketjun aiheessa sua sivu kaupalla vetää puoleensa ja vielä ajaa kommentoimaan koko ajan, jollei aihe kosketa sua mitenkään?
Onko se niin pelottavaa että joku sanoo totuuksia ääneen?
Vierailija kirjoitti:
Tää ap kirjoitti aloituksessaan menneessä muodossa vanhemmistaan. Huomattavaa, että jo kuolleet vanhemmat pyörii mielessä iäkkäällä aloittajalla.
Onko sinulle yllätys, että vanhana ihminen usein punnitsee mielessään mennyttä elämäänsä ja ihmissuhteitaan, ja myös omia tekojaan? Kaiken alkaa nähdä paremmin, kun on isompi kokonaisuus koossa.
Ja kun ihminen kuolee, esim. oma vanhempi, niin hänen elämänsäkin alkaa omainen nähdä selkeämmin.
Isäni sanoi 90-vuotiaana, että omatunto onkin kummallinen kapistus, se alkaa toimia vanhana uudella lailla. Hänkin murehti aika pieniäkin virheitä, joita oli elämänsä aikana tehnyt.
Palataan aiheeseen. Ap, se on iso juttu kun tajuaa jääneensä vaille rakkautta lapsena! Tuntuu kuin menisi pohja aivan kaikelta, se musertaa. Mutta se on lähtölaukaus paranemiselle, tajuaa että oma mieli, alitajunta ja olemus on kuin valkoinen kangas, jonka saa itse täyttää itselle oikeilla asioilla. Enää ei tarvitse miettiä, mitä vanhemmat sanoisivat, mitä olisivat mieltä, sillä he eivät toivo sinun parastasi vaan omaansa! Opettele asettamaan omat rajasi, siten opit rakastamaan itseäsi ja siten pystyt vastaanottamaan rakkautta myös muilta. Ja käytännössä tässä auttaa parhaiten terapia, siellä saat työkalut tämän toteuttamiseen ja eheytymiseen. Tsemppiä ja kaikkea hyvää tälle matkalle omaksi itseksesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän sepustus tämä oli jos on kerran ihan nykypäivää. Olisiko vanhempasi laittaneet sinut amikseen lukion sijaan? Samat kolme vuotta sekin.
Anna kun arvaan, jostain pohjanmaan ökötaloista ja naapurin poika katsottu sulle kun on yhteinen leikkuupuimuri muutenkin?
En kyll oo kuullut täällä maalikylillä.että nykyisin 16-vuotiaita oltaisiin jo naittamassa.
Eli 'ylläriä' taas pukkaa - koko pointti vihelsi pääsi ohi.🤪
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti annatte omille lapsillenne enemmän rakkautta ja päästätte irti nuo huonot kokemukset ja lakkaatte kieriskelemästä vanhoissa tapahtumissa, joita ei enää voi muuttaa.
Niitä on mahdotonta olla siirtämättä omille lapsille, ellei niitä ensin tunnista omissa vanhemmissa ja itsrssään. Vain ne, jotka ottavat asiat käsittelyyn voivat katkaista sukupolvien traumasiirtymän ketjun.
Nämä "jankkauksesta" huutelijat ovat valitettavasti pahimpia traumojen eteenpäin siirtäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Olipa jotenkin ylimielinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä osa näistä ihmisistä jotka täällä halveksuvat aloitustani ovat itse asiassa ihmisiä joilla on samankaltainen kokemus - mutta jotka eivät ole jollain tasolla sitä kyenneet kohdata ja hyväksyä?
-ap
Niin, tuli kanssa mieleen, että monet varmasti haluaisivat kieltää tuon surullisen totuuden omien vanhempiensa kohdalla
Eivät ehkä halua käsitellä asiaa, koska se on liian kipeä asia heille, eikä heillä ole siihen kapasiteettia ainakaan vielä.
Vaan ehkä tämä sysäsi heidät lähemmäksi ko. totuutta ja siitä syystä raju aggressiohyökkäys Ap:tä vastaan.
No, tämä on vaan keittiöpsykologin mielipide.
Kyllä. Tuolta minustakin tuntuu. On helpompi hyökätä minua vastaan kun yrittää kohdata se tuskallinen totuus mitä tämä otsikkoni heissä mahdollisesti laukaisi.
Sinänsä ymmärrettävää ja herättää empatiaa. Mutta nuo jotkut kommentit olivat kyllä niin ala-arvoisia että ei mitään tekosyytä.
Olin hyvin ihana ja hyvä pieni lapsi. Kaiken rakkauden arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on kaikkein omituisimpia kommentteja, jotka luulee tunnistavansa kirjoittelijat. Nytkin tänne kirjoittaa ainakin 3-4 ihmistä. Miten voit tunnistaa? Samanlaista häiriköintiä on myös Sussex-ketjussa ja 90 days fiancee -ketjussa: joku luulee pystyvänsä identifioimaan kirjoittajat. Aika rasittavaa. Koko Vauva-palsta pitäisi lakkauttaa, koska tämä edistää vain ihmisten huonoa oloa.
Pyydän parempaa moderointia Sanoma Oy:lta, eikö mode lue ollenkaan näitä kommentteja, kun henkilöön käyvä julmuus sallitaan. Ymmärrän sen moderoimattomalla sivulla, mutta tätähän valvotaan. Olisi kiva keskustella ihmisystävällisessä hengessä, mutta ehkä sen aika on somessa jo ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydän parempaa moderointia Sanoma Oy:lta, eikö mode lue ollenkaan näitä kommentteja, kun henkilöön käyvä julmuus sallitaan. Ymmärrän sen moderoimattomalla sivulla, mutta tätähän valvotaan. O
En tiedä. Moderointi ihan shaissea täällä.
Paljon on keskusteluja pystyssä, joissa vain kiusaamista. Ja sitten asialliset keskustelut poistuu.
Voitaisiinko ohittaa tuo häirikkö, joka ei taatusti muutu tässä keskustelussa mihinkään, vaan nauttii siitä. Eli ei vastata hänen provokaatioihinsa, vaan keskustellaan ap:n aiheesta.
Kohtelivatko vanhempasi sinua huonosti, esim. väkivallalla, vai oliko kotisi "vain" kylmä ja tunteeton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Niin, tuli kanssa mieleen, että monet varmasti haluaisivat kieltää tuon surullisen totuuden omien vanhempiensa kohdalla
Eivät ehkä halua käsitellä asiaa, koska se on liian kipeä asia heille, eikä heillä ole siihen kapasiteettia ainakaan vielä.
Vaan ehkä tämä sysäsi heidät lähemmäksi ko. totuutta ja siitä syystä raju aggressiohyökkäys Ap:tä vastaan.
No, tämä on vaan keittiöpsykologin mielipide.
Kyllä. Tuolta minustakin tuntuu. On helpompi hyökätä minua vastaan kun yrittää
Et narsku näköjänsä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukiolainen av-palstalla? Ei Herrajjumala.
Älä lausu turhaan Herra Jumalan nimeä, se on syntiä ja pilkkaa.