Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempani eivät rakastaneet minua

Vierailija
08.06.2025 |

Yritän nyt hyväksyä tämän faktan.

Kohtalotovereita?

Kommentit (233)

Vierailija
61/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovinistivanhemmat teki minusta perheen syntipukin, olin kiltti ja helppo tyttölapsi. Liekö kohtalon ironiaa, pojat suorittivat koulunsa erityisluokalla kumpikin. Itse olen nykyään lukiossa hyvin arvosanoin, vanhemmat yrittivät estää opiskelemasta, heidän mielestään minun roolini olisi ollut suvun piikana ja jonkun juntin synnytyskoneena. En ole tekemisissä heidän kanssaan, välien katkaisu huonosti kohteleviin kusipäihin oli elämäni voimaannuttavin teko.

Arvostan päätöstäsi katkaista välit. Oli varmasti sinulle parhaaksi. Kiitos kommentistasi. 

-ap

Vierailija
62/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö keharilla tunteisiin :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD .

Arvoton kommentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että menisit elämässäsi eteenpäin, kieriskelet itsesäälissäsi. Kerjäät muiltakin sääliä ja päänsilitystä. Mene terapiaan.

Hyh mikä kommentti. Älä projisoi minuun hirveitä piirteitäsi. 

Minä olen aloittanut täällä asiallisen keskustelun. Jos et ole aiheesta kiinnostunut niin älä vastaa.

Ruikuttaminen ja uhriutuminen ei ole asiallista vaan ihan sitä itteään 💩

Se mitä kuvailet ruikuttamiseksi ja uhriutumiseksi, on kokemusten käsittelyä. Jos sitä ei tee koskaan, jää siihen uhrin asemaan eikä koskaan kehity niin, että pääsisi asian yli. Pitää kohdata ne haavat, jotka tänään estävät elämästä täyttä elämää. Ja vertaistuki on tärkeää! Joku joka on pidemmällä n

Huvittavin jankkaamisen ja vatvomisen määritelmä mitä olen vähään aikaan lukenut!

Vierailija
64/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aihe selvästi triggeröi ihmisiä.

Ehkä osa näistä ihmisistä jotka täällä halveksuvat aloitustani ovat itse asiassa ihmisiä joilla on samankaltainen kokemus - mutta jotka eivät ole jollain tasolla sitä kyenneet kohdata ja hyväksyä?

-ap

Oot oikeassa. Tää triggeröi nyt aika paljon, se ei kerro ap susta mitään vaan näistä kommentoijista. Pidä oma linjasi, oot oikealla tiellä! Ja tähän tiehen kuuluu juuri se omassa totuudessa pysyminen. Lisäksi meistä kukaan muu kuin sinä ei tiedä, mitä olet joutunut kokemaan. Antaa koirien haukkua, tässäkin ketjussa on muutama, jotka tietävät mitä tarkoitat!

Vierailija
65/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovinistivanhemmat teki minusta perheen syntipukin, olin kiltti ja helppo tyttölapsi. Liekö kohtalon ironiaa, pojat suorittivat koulunsa erityisluokalla kumpikin. Itse olen nykyään lukiossa hyvin arvosanoin, vanhemmat yrittivät estää opiskelemasta, heidän mielestään minun roolini olisi ollut suvun piikana ja jonkun juntin synnytyskoneena. En ole tekemisissä heidän kanssaan, välien katkaisu huonosti kohteleviin kusipäihin oli elämäni voimaannuttavin teko.

Arvostan päätöstäsi katkaista välit. Oli varmasti sinulle parhaaksi. Kiitos kommentistasi. 

-ap

Ei tarvitse kiitellä jokaista erikseen. Oletko mummoikäinen?

Vierailija
66/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle jankkaamista on se, että ihminen käy läpi tunteitaan ja rakenteita, ehkä sinun ei tarvitse ymmärtää sitä. Riittää, että poistut keskustelusta, jota et ymmärrä.

Vierailija
67/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä, ystäväpiirissä, sukulaisissa ei ole yhtään tuollaista ulisijaa kuin sinä ap. Pari kolme kaveria on jopa isätön ja äiditön. Asuneet sijaisperheessa. Ei he silti ole ulisseet mitään, vaan ovat kiitollisia siitä, mitä heille on suotu. Tunnen heidät jo vuosikymmenien ajalta.

Ap sä oot vtun rasittava tyyppi. Sullahan ei ole parisuhdetta? Vika löytyy vanhemmista?

Vierailija
68/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole kohtalontovereita. Me muut osaamme mennä elämässä eteenpäin. Sinä et osaa. Yyyhyyhyyyy

Jos eteenpäin meneminen tarkoittaa muiden lyttäämistä ja tunteiden pilkkaamista, niin ole rauhassa edellä. Minä valitsen toisenlaisen ihmisyyden.

Ihmisyys on kuule hieman eri asia kuin omissa ruikutuksissa kylpeminen. Te olette traumaruikutuksella ympäristöä saastuttavia ihmisiä. 

tutustupa termiin trauma dumping

Vierailija
69/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole kohtalontovereita. Me muut osaamme mennä elämässä eteenpäin. Sinä et osaa. Yyyhyyhyyyy

Jos eteenpäin meneminen tarkoittaa muiden lyttäämistä ja tunteiden pilkkaamista, niin ole rauhassa edellä. Minä valitsen toisenlaisen ihmisyyden.

Unohdit panna kommettisi loppuun - huoris

Vierailija
70/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoris taas spämmännyt ketjun täyteen sontaa, taitaa siellä itsariyksiössä ahdistaa taas extrapaljon. 😁

Keitä muita näet kirkkaana luonasi?

Vierailija
71/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle jankkaamista on se, että ihminen käy läpi tunteitaan ja rakenteita, ehkä sinun ei tarvitse ymmärtää sitä. Riittää, että poistut keskustelusta, jota et ymmärrä.

Unohtui taas. -huoris

Vierailija
72/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit panna kommettisi loppuun - huoris

Kiitos että paljastit, ettei sinulla ollut mitään sanottavaa alun perinkään.

Vierailija
73/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisyys on kuule hieman eri asia kuin omissa ruikutuksissa kylpeminen. Te olette traumaruikutuksella ympäristöä saastuttavia ihmisiä. 

Ihmisyys ei ole aina esteettistä tai helppoa katsottavaa, mutta sen pilkkaaminen kertoo vain siitä, kuinka kaukana olet omastasi. Ja muutenkaan, sinä et määrittele ihmisyyttä.

Vierailija
74/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoris taas spämmännyt ketjun täyteen sontaa, taitaa siellä itsariyksiössä ahdistaa taas extrapaljon. 😁

Tämän kommentin voi jättää noteeraamatta.

Vierailija
75/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä muita näet kirkkaana luonasi?

Terveisin huoris

Vierailija
76/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisyys ei ole aina esteettistä tai helppoa katsottavaa, mutta sen pilkkaaminen kertoo vain siitä, kuinka kaukana olet omastasi. Ja muutenkaan, sinä et määrittele ihmisyyttä.

Ihmisyys on kuule määritelty valmiiksi aikoja sitten. 

Vierailija
77/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän sepustus tämä oli jos on kerran ihan nykypäivää.  Olisiko vanhempasi laittaneet sinut amikseen lukion sijaan?  Samat kolme vuotta sekin.

Anna kun arvaan, jostain pohjanmaan ökötaloista ja naapurin poika katsottu sulle kun on yhteinen leikkuupuimuri muutenkin?

En kyll oo kuullut  täällä maalikylillä.että nykyisin 16-vuotiaita oltaisiin jo naittamassa.

Vierailija
78/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aihe selvästi triggeröi ihmisiä.

Ehkä osa näistä ihmisistä jotka täällä halveksuvat aloitustani ovat itse asiassa ihmisiä joilla on samankaltainen kokemus - mutta jotka eivät ole jollain tasolla sitä kyenneet kohdata ja hyväksyä?

-ap

Oot oikeassa. Tää triggeröi nyt aika paljon, se ei kerro ap susta mitään vaan näistä kommentoijista. Pidä oma linjasi, oot oikealla tiellä! Ja tähän tiehen kuuluu juuri se omassa totuudessa pysyminen. Lisäksi meistä kukaan muu kuin sinä ei tiedä, mitä olet joutunut kokemaan. Antaa koirien haukkua, tässäkin ketjussa on muutama, jotka tietävät mitä tarkoitat!

Miksi vastailet omiin kommentteihesi huoris?

Vierailija
79/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule. Sinä luet tätä keskustelua nyt aivan vapaaehtoisesti - minä en sinulle väkisin mitään dumppaa:DD

-ap

Vierailija
80/233 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten jostain asiasta voi mennä eteenpäin, jos siitä ei saa edes puhua? Sinäkin kannat sukusi vaiettuja traumoja dna:ssasi, alitajunnassasi, käytöstavoissasi ja ajattelutavoissasi. Et edes tiedosta niitä, kun et suostu edes ajattelemaan niitä, saati puhumaan. Siirrä vain traumasi eteenpäin seuraavalle sukupolvelle. Tätä sanotaan perhekonstellaatioksi.