Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä tällainen? Kesken askareen huomaat jonkin toisen jutun...

Vierailija
01.03.2023 |

Teet jotain, huomaat jonkin toisen askareen ja alatkin tehdä sitä, kunnes tulee joku toinen juttu tai tekeminen, ja siirrytkin sen pariin?
Taas äsken kesken tiskien muistin, että pitää katsoa välikausitakkia ja meneekö se päälle, ja menin vain kaapille, kunnes lähdin kahville vaatekaapin tongittuani, jolloin muistin tiskit. Etenkin vähänkin puuhakkaampi päivä jos on, niin teen kaikkea sekaisin ja vaihtelen esim siivotessa kohdetta ihan miten sattuu. Mietin vaan, että onkohan muilla tällaista :D

Ai niin, kahvinkeitin sammuu kohta jos en ota sitä kahvia...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keskusteltavaa..

Vierailija
2/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, teen yhden asia kerralla että tulee jotain valmista eikä ole useita keskeneräisiä projekteja joiden valmistuminen kestää ja kestää ja kestää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tän takia siivoan tosi harvoin,koska en pysty keskittymään vain yhteen kohtaan vaan huomaan aina uuden siivouskohteen ja homma vyöryy koko ajan isommaksi ja tulen vain kiukkuiseksi kun kaikki on levällään ja kesken,ja pieni siistiminen on muuttunut suursiivoukseksi,oi voi :(

Vierailija
4/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! Oon just tollanen!

En siis ihan aina ala kesken tekemään jotain muuta, mutta silloin tällöin.

Ja ei, en jätä asioita tekemättä, kaikki kyllä hoidan loppuun mutta omassa kodissa on lupa vähän säätää eikä tarvitse suorittaa niin tehokkaasti 🙂

En voisi silti kuvitella että jättäisin asioita levällään edes seuraavaan päivään, oon kyl sillai tarkka.

Vierailija
5/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollainen. Aloitettu tehtävä voi sitten unohtuakin, kun tulee muuta tärkeää tekemistä.

Vierailija
6/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tän takia siivoan tosi harvoin,koska en pysty keskittymään vain yhteen kohtaan vaan huomaan aina uuden siivouskohteen ja homma vyöryy koko ajan isommaksi ja tulen vain kiukkuiseksi kun kaikki on levällään ja kesken,ja pieni siistiminen on muuttunut suursiivoukseksi,oi voi :(

Kyllä kyllä!

Oon ihan tolkuton.

Toki nykyään olen tehnyt jo viivyttelystäkin taidetta; jätän joitakin asioita aloittamatta kokonaan, koska pelkään kasvavassa määrin etten sitten saa asioita loppuun...

Vierailija
7/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kaikki on tuollaisia, mutta mun aikuinen tytär aina tsemppaa mua tekemään aloitetun homman loppuun ennen kuin aloitan toista, eli hän ilmeisesti kykenee tekemään yhden työn alusta loppuun.

Vierailija
8/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin lähtee joku kaapin siivous koko asunnon suursiivoukseksi helposti :D ja jää kyllä keskenkin... Usein myös kyllä keksin jonkun vaikka taideprojektin kesken siivoushomman ja pakotan itseni äkkiä laittamaan paikat jonkinlaiseen kuntoon, niin että pääsen sen oikeasti mukavan jutun pariin.

Välillä tuntuu, että siivotessa jos milloin saan inspiraatiota tehdä vaikka mitä... Joka onkin luultavasti vaan pakenemista siivoilusta :D

Vierailija
9/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jop just tuollainen. Pitää ihan päättää, että minkä homman tekee loppuun jos aika ei meinaa riittää kaikkeen.

Kämppä on sen kokoinen, että en voi vetää suursiivousta monta kertaa viikossa joten jos päätän vähän siistiä, pitää ihan tosissaan pitää ittensä kurissa. Muuten on joka paikka levautettu auki.

Vierailija
10/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä käy jatkuvasti noin. Menen vilkaisemaan (muka) kasvimaalle ja puutarhaan tai terrassille ja sieltähän löytyy aina jotain tekemistä jopa tunneiksi. Sisähommat jäävät sitten sen aamupäivän aikana tekemättä, vaikka oli jotain aloitettu kuten lakanoiden vaihtoa tms. Välillä suutunkin itselleni ja kiehautan espresson itselleni ja sen juotuani olenkin taas sovussa itseni ja hommieni kanssa. Minulla on ollut nuorestä lähtien muuten sellainen vika, että menen tukka putkella kellariin ja kun saavun sinne, en tiedä enää miksi sinne tulin. Nykyisin kirjoitan pikkulapun taskuuni mitä sieltä kellarista menen hakemaan ja toimii. 

Vierailija
11/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Saatan kyllä nykyään joskus komentaa itseäni tekemään sen kesken jääneen asian ensin.

Esim. olin laittamassa uuniin ruokaa kunnes yhtäkkiä kesken uunin avaamisen halusinkin laittaa hiuksiin hoitoainetta. Jätin ruuan hellalle ja lähdin hakemaan hiussuihketta. Mutta kesken matkan käskinkin itseäni kääntymään ja laittamaan ensin sen ruuan uuniin.

Vierailija
12/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun on tuhat asiaa päässä pyörimässä (työasioita ja muita) niin helposti unohdan niitä vähemmän tärkeitä, jos en tee heti. Pesen perunoita - kissat haluaa ulos- päästän kissat ulos ja huomaan ovensuussa kissanhiekkapussit roskiin menossa - vien ne roskiin - katson samalla postin - aukaisin verotoimistosta tulleen kirjeen - vien kirjekuoren keräyspaperipinoon - huomaan, että kartonkiroskis on täynnä, siirrän sen verannalle - paprikat tartteekin vettä - haen vettä niille ja huomaan ne pesua kaipaavat perunat. No, kissat pääsi ulos ja kirjekuori meni keräyspaperiin. Paprikat jäi kastelematta mutta perunat tuli lopulta pestyä. Kissat unohtui pihalle, mutta onneksi ne tulevat ikkunalle keikkumaan, että huomaan ne.

Vierailija
13/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen yhden asian kerrallaan. Esim. siivoamisessa ja järjestelemisessä se tilanne eskaloituu ja homma rönsyilee. Yhden kohdan siivoaminen johtaa toiseen, kolmanteen ja neljänteen asian. Pian on kämppä siivottu ja järjestetty. Siivotessa käyn sisäistä dialogia itseni kanssa. Samalla järjestelen ajatuksiani ja ratkon ongelmia. Taustalla soi aina musiikki.

Varsinkin ongelmatilanteissa olen huomannut, siivoaminen on hyvin terapeuttista.

Vierailija
14/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paljon tylsiä tehtäviä kotona niin vuorottelen niiden tekemisessä. Ja teen asioista hauskempia niin että vtutuksen voimalla teen niin nopeasti kuin pystyn sähläämättä, niinkuin leikin että olisi kova paine niskassa ja tulosta pitää tulla :D Jos joku olisi ikäänkuin kärpäsenä katossa niin näyttäis varmaan aivan mielipuoliselta touhu

Vierailija
15/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Sen lisäksi usein jää siivoamatta, kun en tiedä, mistä pitäisi aloittaa. Sitten teen jotain sieltä täältä eikä tule valmista.

Vierailija
16/16 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tein aamulla tehtävälistan. Lähdin tekemään, hukkasin listan. Tein vähän kaikenlaista, multitaskaan aina montaa asiaa yhtäaikaa, kaikki oli levällään. Jossain kohtaa oli päästävä pois tilanteesta, joten lähdin koiran kanssa kävelylle selvittämään päätä. Parin tunnin kuluttua tultiin kotiin. Laitoin kahvit, istuin sohvalle kupposen kanssa ja kas, löysin hukkaamani listan. Ruksasin listasta jo tekemäni asiat, vedin yli asiat jotka tuntuivat olevan ylitsepääsemättömiä, lisäsin muutaman mieleen juolahtaneen asian.

Jäi vielä keskeneräisiä ja aloittamattomia tehtäviä, onhan se päivä huomennakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi