Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 20v lapsi tuli kylään 2 viikoksi, nyt asunut pummilla jo vuoden, miten eroon?

Vierailija
07.06.2025 |

Muutan kohta itse pois lasten kanssa. 

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun miesystäväni asunnossa, alakerrassa 2 huonetta airbnb käytössä.

Pari v sitten puolison kuopus ehdotti hän muuttaisi minun asuntooni. Tämä on vuokralla ja saan siitä yli 2000 e käteen. Kysyin onko summa ok ja miten aikoo rahoittaa tämän. Tästä tuli melkoinen haloo ja lopulta ilmoitti muuttaa sitten takaisin omaan huoneeseensa. 
Kerroin tervetuloa, mutta ei ihan vielä, koska  yöpymisiä on varattu pitkään.

Hommahan kaatui omaan mahdottomuuteen, koska asunto on kaukana ja vaaditaan auto.

Olen listaihminen ja näytin minun vuosikalenteria, missä on perunoiden istuttamiset, ikkunoiden pesemiset, eli kaikki työt mitä tehdään viikottain aina kerran vuodessa.

Poika kun alkoi nauraa ja sanoi jotain typerää, isänsä sanoi minä en maksa mitään vuokraa, koska maksan ylläpitoni työllä. Tietenkin poika osallistuu myös ylläpitoon.

Näistä velikullista on paljon ollut iloa. Tästä ei ole kauaa, kun ehdotti isänsä maksaa vuokrat kummallekin tai mielummin ostaa kummallekin omat asunnot. Käytännössä aina, kun näitä kuningasajatuksia tulee, lasten äiti soittaa ja kertoo olevansa samaa mieltä. Lompakko auki ja kerran se vaan kirpasee on kuultu lukuisia kertoja

Vierailija
142/171 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän taustatietoa, jotta voi ottaa kantaa. Tästä päättelen, että AP on riivinrauta, joka pitää miehensä lapsia loisina, mutta omiaan enkeleinä. Jos miehen lapsesta ei ole mitään haittaa, eli ei sikaile tms., niin mikä on ongelma? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!

20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!

Mistä päin olet? Kun et ainakaan ole suomalainen. Suomalainen on katkera ja kateellinen jopa omalle lapselleen.

Vierailija
144/171 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän huolen loppuelämäni siitä, että minun lapseni voi tulla koska tahansa minun kotiini, jos on tarvetta. Oli tarve sitten minkä pituinen tahansa. Tosin en ihan hirveän mielelläni muuta kenenkään kanssa yhteen, kun sitten alkaa juuri tämä ap:n kaltaisten valitus. Ap sanoo, että miehen lapsi asuu pummilla, vaikka ap asuu itse toisen omistamassa asunnossa lapsineen. Ei ole tarvinnut sijoittaa latiakaan asumiseensa, vain kulunsa maksaa. Sitten pitäisi jo saada päättää, kuka saa tulla asuntoon, josta ei omista jalkalistaakaan.

Ap, oma tupa oma lupa. Osta oma asunto, niin saat päättää mitä haluat. 

Vierailija
145/171 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä nuo uusperheet.

Itse kasvoin vastaavassa, lapset noissa uhreja. Ei ole helppo tie niillä jotka saa huonon isä tai äitipuolen.

Omalla kohdalla huostaanotettiin lopulta mutta vakavaa vahinkoa tuli silti, normaali kehitys meni täysin pieleen.

Nykyään toipunut suurimmaksi osaksi.

Yleensä nämä isä ja äitipuolet tunkevat itsensä lapsen elämään ja alkavat kohtelemaan huonosti, kovia kohtaloita lapsille. Aikuinen on vastuussa ja jos ei tykkää lapsesta niin ei pitäisi tunkea itseänsä lapsen elämään, aikamoista vahinkoa voi tulla lapselle tuosta 

Vierailija
146/171 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on varmaankin siitä, että 20 vuotias pummaa kotona eli ei maksa kotiin yhtään mitään.

Kotiin voi tulla, mutta ei loisimaan.

Kuulostat lempeältä ja rakastavalta vanhemmalta. Ei muuta kuin rahat pois kakaralta.

Vierailija
147/171 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on ihme kiire potkia lapset maailmalle mielummin heti kun täyttävät 18 vee. Vaikka vanhemmat asuisivat isommassakin lukaalissa.

Ja pitää pärjätä omillaan ja pitää sitä sun tätä.

Muualla maailmalla saavat asua kotona pitempään, ja säästää siihen ekaan asuntoon rahaa.

Ap mikä on omien lapsiesi ikä?

Vierailija
148/171 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan asumisestani vuokraa miehelleni. Eli maksan myös lapsistani vuokraa. Mieheni ei maksa asumisesta koska omistaa tämän talon joka on jo maksettu. Velkaa ei ole. Jos minä kerran maksan niin saan kai vaikuttaa siihen ketkä täällä asuvat.

AP

Entäpä talon omistaja?

Vierailija
149/171 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lapseni on asunut meillä pummilla ihan syntymästään saakka.

Vierailija
150/171 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ränttätänttä alkaa jos mukula ei kohta ala pakkaamaan laukkuansa.  Siinähä äijä sitte ihmettelee että mihin  vaimo katosi. Saa itse kokata neljälle kersalle kun minä lähden muualle .  

Eiks noi muut korsat ole aapeen edellisestä suhteesta?

Joo, oma lapsi maailmalle ja pitää hyysätää vieraan rakkaudenhedelmiä.

Kuulostaa todella oikeudenmukaselta. Not.

Siinä menee yhteys omaan lapseen ja noi lapsipuolet nyt ei muista yhtään jos tiet erkanee.

Veri pitäis olla vettä sakeampaa tässä tilanteessa.

Vierailija
151/171 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei joudu helvettiin kuolemansa jälkeen, jos hän on ollut uusperheen jäsen. 

Saattaa joutuakin, jos on ollut se hirveä väkivaltainen äitipuoli tai lapsia hyväksikäyttävä isäpuoli.  Syytä ainakin olisi.

Vierailija
152/171 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari v sitten puolison kuopus ehdotti hän muuttaisi minun asuntooni. Tämä on vuokralla ja saan siitä yli 2000 e käteen. Kysyin onko summa ok ja miten aikoo rahoittaa tämän. Tästä tuli melkoinen haloo ja lopulta ilmoitti muuttaa sitten takaisin omaan huoneeseensa. 

Hommahan kaatui omaan mahdottomuuteen, koska asunto on kaukana ja vaaditaan auto.

Olen listaihminen ja näytin minun vuosikalenteria, missä on perunoiden istuttamiset, ikkunoiden pesemiset, eli kaikki työt mitä tehdään viikottain aina kerran vuodessa.

Poika kun alkoi nauraa ja sanoi jotain typerää, isänsä sanoi minä en maksa mitään vuokraa, koska maksan ylläpitoni työllä. Tietenkin poika osallistuu myös ylläpitoon.

Näistä velikullista on paljon ollut iloa. Tästä ei ole kauaa, kun ehdotti isänsä maksaa vuokrat kummallekin tai mielummin ostaa kummallekin omat asunnot. Käytännössä aina, kun näitä kuningasajatuksia tulee, lasten äiti soittaa ja kertoo olevansa samaa mieltä. Lompakko auki ja kerran se vaan kirpasee on kuultu lukuisia kertoja

Sulla ei varmaankaan ole lapsia? Kai muistat ilmottaa verottajalle asunnostasi tienaamat tuotot? 

Vierailija
153/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei varmaankaan ole lapsia? Kai muistat ilmottaa verottajalle asunnostasi tienaamat tuotot? 

On, on omia lapsia. 
Miten edes voit kuvitella en ilmoittaisi verottajalle verotuloja ?

Tietenkin ilmoitan

Vierailija
154/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on varmaankin siitä, että 20 vuotias pummaa kotona eli ei maksa kotiin yhtään mitään.

Kotiin voi tulla, mutta ei loisimaan.

Kuulostat lempeältä ja rakastavalta vanhemmalta. Ei muuta kuin rahat pois kakaralta.

Aloittajan mies on nyhverö joka toivoo että ap häipyisi mutta ei saa sitä sanotuksi. Siksi pojan kanssa on tehty diili että savustetaan ap hiljaisesti ulos hermostuttamalla tämä. 

Vierailija
155/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asunto on miehen ja SILTI ap:n lapset saavat asua siellä! Sen sijaan ap ei antaisi MIEHEN lapsen asua miehen omistamassa kodissa? Uskomaton muija.

Vierailija
156/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunkin lapset elävät pummilla eli lokkeilevat luonasi.

Vierailija
157/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos "pummi" ei asu asunnossa virallisesti, mutta sinä ap asut, niin sinulla on laillinen oikeus ajaa pummi pois asunnosta. Jos pummi ei lähde niin voit kutsua poliisin paikalle hakemaan pummi pois. Tosin poliisi ei tule paikalle ennen kuin tilanne on eskaloitunut rähinäksi.

Vo olla provokin. Mahtaisi suhde mieheen olla vahvalla pohjalla sen jälkeen, jos miehen lapsi ajettaisiin isänsä luota pois poliisivoimin? Kannattaisiko puhua myös lapsen isän kanssa, mitä hän on mieltä oleskelusta. Tässähän tuo nainen ajattelee vain omia lapsiaan. Heidän ikäänsä hän ei kerro, voivat olla lähellä samaa ikää.

Vierailija
158/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehen asunto, niin sulla ei ole sanomista tähän.

Ei mene läheskään aina ihan noinkaan.

Ei menekään, voi olla, että asunnosta lähteekin ap. lapsineen.

Vierailija
159/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala pyytämään vuokraa. Miehesi voi antaa lysmyillä, onhan hän hänen lapsi,mutta ei sinun, eikä sinun tarvitse elättää/palvella miehen lasta, varsinkaan aikuista lasta.

Tai voit sanoa, että sinä lähdet tai miehen lapsi lähtee. Luultavasti miehen lapsi saa palkkaa/työttömyyskorvausta/opintotukea, eikä sinun tarvitse nostaa miehen lapsen varallisuutta siten että käyttää sinua hyväkseen.

-vuokra

-vesimaksu

-sähkömaksu

-ruokamaksu

-kotityöt

-mahdollinen korvaus auton/bensan käytöstä

Ei kai ap sentään nykyään maksa miehen 20v lapsen ruokia, sähköä ja vesimaksua, tai pese hänen vaatteitaan tms?

Ja toisaalta maksaahan ap omista lapsistaan ja itsestään nuo kaikki edellä luetellut kulut? 

Maksaako?

Vierailija
160/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies asuu , missä sinäkin, ja lapsi asuu missä isänsä. Mikä ongelma tässä on? Uusperhekuvioon lähtevän on hyvä tietää, että lapset ovat aina vanhempansa lapsia, vaikka puoliso vaihtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi