Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 20v lapsi tuli kylään 2 viikoksi, nyt asunut pummilla jo vuoden, miten eroon?

Vierailija
07.06.2025 |

Muutan kohta itse pois lasten kanssa. 

Kommentit (171)

Vierailija
161/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!

20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!

Tottakai, mutta ei kai nyt ilman mitään seuraamuksia?

Meillä lapset (3) oppivat jo pienestä pitäen tekemään kotitöitä hyvin, kuten siivoamaan, pesemään pyykkiä/vaatteitaan, leipomaan pullaa 

, laittamaan jonkin verran ruokaa ym pikkujuttuja! Sain kyllä kritiikkiä siitä, koska kavereiden ei tarvinnut siivota, kunhan tekivät vaan läksynsä.

Nyt olen valtavan tyytyväinen heidän taitoihinsa selviytyä kotihommista, ei likavaatteita lojumassa, ei tiskiä pitkin pöytiä ja tekevät itse927 ruokaa ja selviytyvät arkielämästään hyvin.

Vierailija
162/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vähän taustatietoa, jotta voi ottaa kantaa. Tästä päättelen, että AP on riivinrauta, joka pitää miehensä lapsia loisina, mutta omiaan enkeleinä. Jos miehen lapsesta ei ole mitään haittaa, eli ei sikaile tms., niin mikä on ongelma? 

Läsnäolo, muistuttaa miehen eksästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala pyytämään vuokraa. Miehesi voi antaa lysmyillä, onhan hän hänen lapsi,mutta ei sinun, eikä sinun tarvitse elättää/palvella miehen lasta, varsinkaan aikuista lasta.

Tai voit sanoa, että sinä lähdet tai miehen lapsi lähtee. Luultavasti miehen lapsi saa palkkaa/työttömyyskorvausta/opintotukea, eikä sinun tarvitse nostaa miehen lapsen varallisuutta siten että käyttää sinua hyväkseen.

-vuokra

-vesimaksu

-sähkömaksu

-ruokamaksu

-kotityöt

-mahdollinen korvaus auton/bensan käytöstä

Ettei olis niin että.alottaja asuu mihen omistamassa asunnossa  ja 20 v laåsuudenkodissa jonka hän perii ilmaiseksi....tällaisiakin tapauksia nähty

Vierailija
164/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!

20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!

Tuohan on täysin eri tilanne kuin ap:lla.

Miten? Mistä sinä tiedät mikä siihen oman isän luo asumaan muuttoon on olut syynä. 

Asunnossa asuu virallisesti isän lisäksi ap joten ap voi laillisesti ajaa ylimääräisen ihmisen (miehen lapsen) pois asunnosta.

Samalla tavoinko kuin mies ajaa ap:n lapset ulos  kun tulevat täysi-ikäisiksi?

Normaalissa ydinperheissä lapset saavat asua myös kotonaan. Monella tuon ikäisellä on vielä oma huone lapsuudenkodissa.

Lain mukaan kuka tahansa asunnon virallinen asukas saa häätää jokaisen ylimääräisen ihmisen asunnosta pois vaikka kyseessä olisi alaikäinen henkilö.

Kaikki riippuu siitä omistaako aloittaja aaunnon? 

Vierailija
165/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mun 20v lapsi asuu tässä kotosalla myös. On asunut jo 20v. Opiskelee, niin on asunut ihan ilmaiseksi ja se on OK. Heinäkuussa lähtee tosin PV:n huomaan, näillä näkymin 12kuukaudeksi, sen jälkeen on kuulemma muuttamassa omilleen.

Tässähän ei ole kyse ap:n lapsesta joten turha selitellä tuollaisia.

Vaan ap:n miehen lapsesta! Joten sama oikeus sillä miehellä on tarjota koti lapsellensa! Upeata, että lapsi voi asua isänsä kanssa ja luoda suhdetta. Ehkä ap on aikoinaan hajoittanut koko ydinperheen ja poika ottaa nyt menettyä aikaa takaisin isänsä kanssa?!

Ja olla passattavana tekemättä mitään, niinkö?

Eihän aloituksessa sanottu, että 20-v. elää passattavana tekemättä mitään. Hän ei vain maksa vuokraa. Jotenkin Ap ja hänen puolustajansa kuulostavat juuri sellaisilta ilkeiltä äitipuolilta joista tunnetut sadut kertovat. 

Vierailija
166/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on täysin eri tilanne kuin ap:lla.

Miten? Mistä sinä tiedät mikä siihen oman isän luo asumaan muuttoon on olut syynä. 

Asunnossa asuu virallisesti isän lisäksi ap joten ap voi laillisesti ajaa ylimääräisen ihmisen (miehen lapsen) pois asunnosta.

Samalla tavoinko kuin mies ajaa ap:n lapset ulos  kun tulevat täysi-ikäisiksi?

Normaalissa ydinperheissä lapset saavat asua myös kotonaan. Monella tuon ikäisellä on vielä oma huone lapsuudenkodissa.

Lain mukaan kuka tahansa asunnon virallinen asukas saa häätää jokaisen ylimääräisen ihmisen asunnosta pois vaikka kyseessä olisi alaikäinen henkilö.

Kaikki riippuu siitä omistaako aloittaja aaunnon? 

Ei omista. Se on miehen asunto jonka se on maksanut. Tämä oli aikaisemmassa viestissä.

Vierailija
167/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en opettanut lapsille mitään alkeellisimpiakaan tapoja tai itsenäisyyttä. Minut oli opetettu, mutta lähinnä sain aina tehdä kaikkien työt koska olin niin kätevä ja siitä ei maksettukaan mitään. Joten ei ole vörttiä.

Opettajat aina valitti että lapset ei osaa syödä kuin lusikalla. 

Kyllä asioista pitää alkaa maksamaan rahaa että tehdään asioita ja opitaan asioita, muuten työnantajat saa täysin valmiin helpon hyväksikäytettävän käyttöönsä halvalla. Meidän lapset ei tule osaamaan mitään. He oppivat jos heille maksetaan siitä korvausta. Mitään eivät tee ilmaiseksi.

Vierailija
168/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kehtaisi mitään pyytää, jos on työtön eikä rahaa paljon.

SIKSI ne korvaukset maksetaan- että on millä elää ja selviytyä yksin.   niistä pitää maksaa aapille kaikki menonsa- vakuutusta myöten. ne rahat on tarkoitettu elämiseen mitä ikinä tyyppi saakin.

1 kk voisi ymmärtää kun saa avustettuna elämänsä uuteen alkuun.  ja sinne omaan himabömbeliin voi se oma vanhempi käydä jeesaamassa -mutta ei silloinkaan ,että kantaa kaikki rahansa sinne.  ennemmin neuvontaa ja suunnittelua ja ministi rahallista hätä apua jos tiukka kohta. 

ap- kaikki tuki sulle, varmasti risooooo.

Vierailija
169/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei voi asua vanhempiensa luona "pummilla". Kyseessä ei ole vanhemmuussuhde jos tämä veloittaa lapseltaan vuokraa. Iso osa suomalaisista "vanhemmista" ei tunnu ymmärtävän ollenkaan mistä perheellistymisessä on kyse, vaan lähinnä vaan sikiävät ja hylkäävät poikasensa kadulle heti kun on ensimmäinen mahdollinen tilaisuus tähän

Vierailija
170/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mun 20v lapsi asuu tässä kotosalla myös. On asunut jo 20v. Opiskelee, niin on asunut ihan ilmaiseksi ja se on OK. Heinäkuussa lähtee tosin PV:n huomaan, näillä näkymin 12kuukaudeksi, sen jälkeen on kuulemma muuttamassa omilleen.

tää onkin eri asia- huomaatko eron ap:n dilemmaan.

sun kotona ok tilanne toi jos se myös toteutuukin.

Vierailija
171/171 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän ei ole kyse ap:n lapsesta joten turha selitellä tuollaisia.

Ap:n miehen lapsella on oikeus asua isänsä luona jos isä sen sallii. 

Ei pidä ottaa kumppania jolla on lapsia ennestään ellei voi rakastaa niitä kuin omiaan.

Sylvi Kekkonen aikanaan sanoi että pientä on sellainen äidinrakkaus jonka piiriin mahtuu vain omat lapset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan