Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 20v lapsi tuli kylään 2 viikoksi, nyt asunut pummilla jo vuoden, miten eroon?

Vierailija
07.06.2025 |

Muutan kohta itse pois lasten kanssa. 

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!

20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!

Tuohan on täysin eri tilanne kuin ap:lla.

Millä tavoin? Isän kotiko ei ole lapsen koti? 

KYSE ON AIKUISESTA, EI LAPSESTA.

En tiedä millainen lapsuuden koti sinulla oli, mutta kyllä meillä pääsi tarvittaessa takaisin kotiin. Siellä oli omat huoneet sekä veljellä että minull

Kyllä aikuisen kotiinpalaavan pitää tehdä oma osansa edes kotitöistä, vai eikö teidän pitänyt?

Vierailija
82/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei ole varmaankaan kotiin muuttamisesta, vaan siitä 20 vuotias asuu pummilla, eikä maksa kotiin mitään eikä tee kotitöitä. 

Minulle sanottiin ettei minun tarvitse maksaa mitään..

Olen itsekin asunut kotona ok-talossa vanhempien luona,mutta olen toiminut

-autokuskina mm.hakenut töistä yms.

-leikannut nurmikon,

-luonut lunta

-remontissa purin keittiön/makuuhuoneiden kaapit

-purin talosta muovimatot 3sta huoneesta jonka jälkeen ammattilainen asensi niihin parketit. 

-purin takan vahingoittamatta seinää

-olen auttanut ilmaisen valokuidun hankinnassa

-hoitanut muita juridisia asioita(on tietoa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että isä edelleen haluaa tukea poikaansa. Se on aika harvinaista noissa rikotuissa perheissä. 

Riippuu tuesta onko hienoa, jos vain annetaan loisia ettei tee mitään niin tekee sille pojalle vain hallaa.

Vierailija
84/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!

20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!

En tiedä millainen lapsuuden koti sinulla oli, mutta kyllä meillä pääsi tarvittaessa takaisin kotiin. S

Todennäköisesti satunnaisesti tein jotakin, mutta ei ollut mitään kiertävää nakkivuoroa. Söin lämpimän ruoan töissä ja illalla kotona jotain pientä. Viikonloppuna tehtiin enemmän ruokaa, mutta olin usein viikonloppuna omissa menoissani. 

Vierailija
85/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja teki tyypillisesti täkyn, johon useat lähti kiihkeästi kommentoimaan. Aloituksen jälkeen hän on ollut hiiren hiljaa, eikä ole antanut lisätietoja. On vain hykerrellyt kommenttien määrästä. Lopettakaa ketju, jos uutta infoa aloittajalta ei tule. 

Vierailija
86/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea viekoittelemaan häntä seksuaalisesti ja ole oikein irstas. Lähtee varmasti äkkiä pois!

Vierailija
87/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten? Mistä sinä tiedät mikä siihen oman isän luo asumaan muuttoon on olut syynä.

Asunnossa asuu virallisesti isän lisäksi ap joten ap voi laillisesti ajaa ylimääräisen ihmisen (miehen lapsen) pois asunnosta.

Asunnossa voi hyvinkin asua virallisesti myös isän oma lapsi. Meillä on lapsen väliaikainen osoite opiskelupaikkakunnalla, mutta on edelleen kirjoilla lapsuudenkodistaan. 

Niin kun ap ei kerro asuuko lapsi virallisesti asunnossa vai ei. Se olisi hyvin ratkaisevaa siinä mitä ap voi tehdä.

Vierailija
88/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja teki tyypillisesti täkyn, johon useat lähti kiihkeästi kommentoimaan. Aloituksen jälkeen hän on ollut hiiren hiljaa, eikä ole antanut lisätietoja. On vain hykerrellyt kommenttien määrästä. Lopettakaa ketju, jos uutta infoa aloittajalta ei tule. 

Oli aloitus keksitty tai ei niin sinäkin varmasti huomaat, että tällainen aihe aiheuttaa paljon keskustelua.

Vierailija
89/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän jatkaa teillä asumista niin kauan kun sallit sen. Sano hänelle, että hänen on aika itsenäistyä ja muuttaa omaan asuntoon. Ja sano sama miehellesi.

Ei ap:lla ole oikeutta häätää ketään miehen asunnosta.

Vierailija
90/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sul muuttuu ääni kellossa kun 4-kymppinen lokkipoikasi muuttaa sun kotiisi hamaan hautaasi saakka syömään sun eväät ja pummimaan sun fyrkat.

Ei muutu! Tuo on juuri sitä tukea ja turvaa, mitä vanhempien pitää lapsilleen antaa oli ne sitten minkä ikäisiä tahansa. Jos elämä menee pielee, niin aina on koti mihin palata! Siellä saa lämpimän ruuan ja vanhempien rakkauden. Elämässä voi tapahtua mitä vain. Voi sairastua vakavasti, työ mennä alta, puoliso kuolla, voi syntyä riippuvuuksia ja syrjäytyä. Hyvin harvaa tällaiset koskee, mutta turvaa se ihmiselle tuo, että aina on tervetullut kotiinsa ja vanhempien tyköön.

Vierailija
91/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten? Mistä sinä tiedät mikä siihen oman isän luo asumaan muuttoon on olut syynä. 

Asunnossa asuu virallisesti isän lisäksi ap joten ap voi laillisesti ajaa ylimääräisen ihmisen (miehen lapsen) pois asunnosta.

Mistä sinä tiedät tilanteesta mitään? Asunnon voi omistaa mies kokonaan. Nyt siellä asuu myös poika. Vuoden jo asunut.  Kun lakia katsotaan, niin mitään juridista oikeutta ei ole poikaa potkia pois heti kotoaan edes vaikka ap omistaisi kokonaan asunnon noin vaan. Noin pitkän asumisen jälkeen se on häätöprosessi, joka pitää käynnistää. Mutta isällä on sanottavaa tähän jo heti jos omistaa asunnosta edes pienen osan. 

Vierailija
92/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei joudu helvettiin kuolemansa jälkeen, jos hän on ollut uusperheen jäsen. 

On jo helvetissä eläessään.

Vierailija
93/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä kiltti- vai jännäpoika?

Sanoiko ap missään, että kyseessä olisi poika? 

Vierailija
94/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v lapsi on todella nuori, ei tuon ikäistä heitetä pihalle. Lapsesta pidetään huolta, jos sellaisen päättää hankkia.

Vierailija
95/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetaankohan me? Jos olet sama ihminen, niin olet irl todella nipo, valivalivali, tympeä, ahne ja erittäin kitsas ihminen. Et voi määräillä muita ihmisiä ja jos ei sovi, niin muuta muualle. Minua et määräile etkä ketään muutakaan.

Vierailija
96/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän mielestä 20v on vielä lapsi, niin milloin sitten "lapsen" voi potkaista pihalle, 30v? Valitettavasti lähipiirissäni on näitä tapauksia, liittyen päihdesairauksiin yms.  ja tietysti on jalomielistä vanhemmilta huolehtia niistä "lapsista", mutta kun ne vanhemmat 30-40 vuotiaalla alkavat olla väistämättä jo melko iäkkäitä, niin miten sitten käy, kun vanhemmat kuolevat ja "lapsi" ei ole koskaan oppinut huolehtimaan itsestään. Eli viime kädessä on kyllä karhun palvelus hyysätä lapsiaan, kun oikeasti  pitäisi osata kasvattaa heille omat siivet , millä lentää. 

Vierailija
97/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on?! Lapsi palasi isänsä luokse! Tiedä vaikka sama kotitalo, missä asui aiemminkin!

Koska kyse on MIEHEN lapsesta edellisestä suhteesta joka joutaa äitinsä kanssa historiaan.  

Vierailija
98/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sama tilanne kuin ap:n miehellä, eli pojan isällä. Jospa hän on sanonut lapselleen, että kotiin voi aina tulla, vaikka asumaan.

Vierailija
99/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän on edelleen isänsä lapsi, ja jos isä haluaa lapsensa asuvan luonaan, niin mikään lakihan ei sitä kiellä, vaikka lapsi olisi 40v.

Vierailija
100/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on?! Lapsi palasi isänsä luokse! Tiedä vaikka sama kotitalo, missä asui aiemminkin!

Asunnon virallisilla asukkailla on lähtökohtaisesti oikeus päättää siitä, ketkä asunnossa vierailevat tai asuvat. Luvaton ja oikeudeton oleskelu asunnossa voi täyttää kotirauhan ri

AP:n miehen lapsi on tosiaan vielä melkein lapsi. Miksi hän ei voisi asua isänsä luona? Harva parikymppinen on vielä täysin itsenäinen, ja mistä tuon ikäisellä olisi juuri rahaakaan 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi