Miehen 20v lapsi tuli kylään 2 viikoksi, nyt asunut pummilla jo vuoden, miten eroon?
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!
20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!
Tuohan on täysin eri tilanne kuin ap:lla.
Miten on?! Lapsi palasi isänsä luokse! Tiedä vaikka sama kotitalo, missä asui aiemminkin!
Asunnon virallisilla asukkailla on lähtökohtaisesti oikeus päättää siitä, ketkä asunnossa vierailevat tai asuvat. Luvaton ja oikeudeton oleskelu asunnossa voi täyttää kotirauhan rikkomisen tunnusmerkistön. Yksikin talon asukas voi antaa pätevän poistumiskäskyn ulkopuoliselle henkilölle riippumatta muista virallisista asukkaista.
Noin asia menee lain pykälien mukaan. Jos siis ap ei halua, että miehen lapsi majailee tai edes vierailee asunnossa, voi ap lain mukaan häätää ylimääräisen henkilön aunnosta pois. Siihen ei vaikuta se vaikka asunto olisi lapsen lapsuudenkoti.
Jos puolisoni tekisi tuon tempun lapselleni, että heittäisi poistumiskäskyllä ulos, niin sillä samalla sekunnilla kyse olisi ex-puolisosta. En antaisi ikinä tuollaista tekoa anteeksi.
Tuo vastaus on mainoksesta, ei lakikirjasta. Tekoäly ei erota, milloin tieto on totta, milloin ei. Talon omistajan tahtoa vierailijoista ei asukas voi vaatimuksillaan ohittaa, vaikka asuisivat yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!
20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!
Tuohan on täysin eri tilanne kuin ap:lla.
Miten? Mistä sinä tiedät mikä siihen oman isän luo asumaan muuttoon on olut syynä.
Asunnossa asuu virallisesti isän lisäksi ap joten ap voi laillisesti ajaa ylimääräisen ihmisen (miehen lapsen) pois asunnosta.
Samalla tavoinko kuin mies ajaa ap:n lapset ulos kun tulevat täysi-ikäisiksi?
Normaalissa ydinperheissä lapset saavat asua myös kotonaan. Monella tuon ikäisellä on vielä oma huone lapsuudenkodissa.
Lain mukaan kuka tahansa asunnon virallinen asukas saa häätää jokaisen ylimääräisen ihmisen asunnosta pois vaikka kyseessä olisi alaikäinen henkilö.
Kummallista, että tuollaista kohtaa ei laista löydy. Oletko miettinyt, että jos noin olisi, niin taaperot saisivat määrätä, keitä perheessä käy kylässä!
Tuo tekoälyn kertoma häätöoikeus liittyy kotirauhan rikkomiseen ja jos minä kutsun jonkun kotiini, ei puolisollani ole oikeutta häätää vierastani vain siksi, että hän ei meille vieraita halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mun 20v lapsi asuu tässä kotosalla myös. On asunut jo 20v. Opiskelee, niin on asunut ihan ilmaiseksi ja se on OK. Heinäkuussa lähtee tosin PV:n huomaan, näillä näkymin 12kuukaudeksi, sen jälkeen on kuulemma muuttamassa omilleen.
Tässähän ei ole kyse ap:n lapsesta joten turha selitellä tuollaisia.
Samalla tavalla se mies on isä sille pojalleen vaikka lapsella eri äiti onkin! Missä kodeissa ne nuoret eronneiden vanhempien lapset asuu tai mihin palaa jos kerran vanhemmat asuu eri osotteissa? Jos valitsee alkaa perustaan perhettä ihmisen kans jolla on aiemmasta lapsia niin täytyy myös ymmärtää että niillä vanhemmilla lapsilla on oikeus vanhempiensa tukeen yhtä lailla. Paapoa ei tartte mutta tukea täytyy!!!! Satujen ilkeät äitipuolet ei taida olla pelkästään keksitty juttu.
Eli AP ajattelee että hänen lapset saavat asua koska hänellä on kannustinloukku.
Asun omassa talossa ja minulla on täällä naisystävä. Maksaa talon muuttuvia kustannuksia. Mulla kaksi tytärtä jotka ovat opintojen ohessa asuneet täällä mm harjoitteluun liittyen. Nyxän tytär erosi ja kuvitteli että muuttaa tänne. No pari viikkoa oli tai jo ensimmäisen jälkeen ilmoitin että etsii asunnon. Vähän kitisi että minunkin tyttäret ovat asuneet täällä. No 16 päivää ja katosi. Hänen poikansa asui viikonlopun mutta kun oli sopivasti pihatöitä niin tiistaina oli uusi asunto. Tosin meillä Nyxä on ollut samaa mieltä kuin minä.
Eri asia voisi olla jos talo olisi yhteinen.
Minä maksan asumisestani vuokraa miehelleni. Eli maksan myös lapsistani vuokraa. Mieheni ei maksa asumisesta koska omistaa tämän talon joka on jo maksettu. Velkaa ei ole. Jos minä kerran maksan niin saan kai vaikuttaa siihen ketkä täällä asuvat.
AP
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan asumisestani vuokraa miehelleni. Eli maksan myös lapsistani vuokraa. Mieheni ei maksa asumisesta koska omistaa tämän talon joka on jo maksettu. Velkaa ei ole. Jos minä kerran maksan niin saan kai vaikuttaa siihen ketkä täällä asuvat.
AP
Onko ap:n tilanne nyt vuoden aikana muuttunut suuntaan tai toiseen?
Tai en siis vuokraa maksa mutta maksan puolet yhtiövastikkeesta, asunnosta jota en itse edes omista..
AP
lisäksi mieheni lapsi nukkuu kaiket päivät eikä kunnioita minua tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
AP
No niin, siinähän se tuli, mies omistaa talon, joka saattanee hyvinkin olla pojan lapsuuden koti. Eihän ap voi määrätä miestä häätämään omaa lastaan omasta talostaan.
Jos jo vuoden asunut niin 19-vuotiaana muuttanut takaisin. Minkä ikäisenä hän edes on kotoaan pois muuttanut? Aika nuori ollut kyllä. Ja on edelleen.
Siinähän muutat helvettiin sieltä! Se lapsi on ollut miehellä ennen sinua ja sinä olet pelkkä hutsuämmä ja kodinrikkojahuora joka on pilannut hänen perheensä! HÄPEISIT!
Vastike ei voi olla kovin suuri
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei oikeastaan voi vaikuttaa, et omista taloa, et tule koskaan omistamaan. Olet vain vuokralla siellä.
Uusperheet, vaikka kaikki menisi superhyvin, aiheuttavat kaikille osapuolille hammastenkiristelyä aika ajoin. Kuka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Lapset eivät häviä ikinä, aikuisinakaan, oli ne eksiä tai nyksiä.
Ränttätänttä alkaa jos mukula ei kohta ala pakkaamaan laukkuansa. Siinähä äijä sitte ihmettelee että mihin vaimo katosi. Saa itse kokata neljälle kersalle kun minä lähden muualle .
Vierailija kirjoitti:
Ränttätänttä alkaa jos mukula ei kohta ala pakkaamaan laukkuansa. Siinähä äijä sitte ihmettelee että mihin vaimo katosi. Saa itse kokata neljälle kersalle kun minä lähden muualle .
Miehesi kokkaa siis sinun kolmelle lapsellesi ja yhdelle omalleen? Missä lastesi isä on?
Tuo lapsi on ollut miehen elämässä jo ennen sinua ja miehellä on täysi oikeus huolehtia omasta lapsesta, vaikka hän jo täysi-ikäinen, mutta siitä huolimatta 20v on vielä hyvin nuori, eikä välttämättä pärjää vielä itsenäisessä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mun 20v lapsi asuu tässä kotosalla myös. On asunut jo 20v. Opiskelee, niin on asunut ihan ilmaiseksi ja se on OK. Heinäkuussa lähtee tosin PV:n huomaan, näillä näkymin 12kuukaudeksi, sen jälkeen on kuulemma muuttamassa omilleen.
Tässähän ei ole kyse ap:n lapsesta joten turha selitellä tuollaisia.
Apn kumppanin lapsesta eli ei muuta asiaa. Hirveän julmaa porukkaa taas täällä. Minä ainakin antaisin nuoren miehen asua.
Vierailija kirjoitti:
AP
Eli mielestäsi saat päättää koska maksat jotain miehelle. Mies ei mielestäsi maksa mitään vaikka omistaa asunnon. Niin ja tietysti teet suuria uhrauksia kun levität jalkasi pari kertaa kuussa. Mitäs jos mies onkin keksinyt että jos löytyisi joku vähemmän kitisevå ilman lapsia.
Mutta jotenkin mystisesti miehen lasten kohdalla kyse ei ole koko paketista? Jessus, mikä kusipää olet.