Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 20v lapsi tuli kylään 2 viikoksi, nyt asunut pummilla jo vuoden, miten eroon?

Vierailija
07.06.2025 |

Muutan kohta itse pois lasten kanssa. 

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinasta puuttuu tieto siitä, mitä lapsen isä sanoo.

Ap:kö vain ominpäin potkaisisi nuoren ulos eikä sillä olisi vaikutusta parisuhteeseen?

Ap kertoi aloituksessa, että on valmis muuttamaan pois joten ei taida suhde olla mitenkään vakaalla pohjalla muutenkaan.

Ehkä se olisi paras ratkaisu. Seuraan vierestä tapausta, jossa äitipuoli yrittää päästä eroon nyksän teinistä "minä tai hän" -logiikalla. Taitaa hävitä kiistan.

Vierailija
42/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatte niin ison vuokran, että samaan hintaa löytää paremman asunnon toisaalta!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvisi vähän enemmän tietoja, mutta ap ei niitä anna niin oletan trolliksi. 

On totta, että 20-vuotias on nuori ja ei se väärin ole muuttaa takaisin kotiin (mikäli tästä kyse) jos/kun elämä ei lähtenytkään rullaamaan kuten piti. On kuitenkin ihan kohtuullista nuoruudesta huolimatta ettei asu kotonaan nuorena aikuisena siivellä eikä tee mitään asioiden eteen jotta saisi juurikin lopulta oman asunnon ja aloittaa itsenäisen elämän. On ensinnäkin enemmän kuin välttämätöntä vaatia osallistumista arkeen ja kotitöihin, ei voi olettaa että vanhempi/vanhemmat tai heidän puolisonsa tekee puolesta kaiken. Pyykinpesut, siivous, ruuanlaitto, kaupassakäynnit jne. 

Lisäksi pitäisi myös joko hakea töitä tai opiskella. Jos vaan makaa kaiket päivät menee ja tekee miten lystää niin eihän tuosta tule mitään. Nää on sit just näitä poikia jotka katkeroituu kun ei löydy tulevaisuudessa puolisoa itselle joka on äidin korvike.  

Vierailija
44/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!

20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!

Tuohan on täysin eri tilanne kuin ap:lla.

Millä tavoin? Isän kotiko ei ole lapsen koti? 

Lain mukaan periaatteessa juuri noin jos asunnossa asuu isän lisäksi hänen nykyinen puolisonsa.

Vierailija
45/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!

20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!

Miten? Mistä sinä tiedät mikä siihen oman isän luo asumaan muuttoon on olut syynä. 

Asunnossa asuu virallisesti isän lisäksi ap joten ap voi laillisesti ajaa ylimääräisen ihmisen (miehen lapsen) pois asunnosta.

Samalla tavoinko kuin mies ajaa ap:n lapset ulos  kun tulevat täysi-ikäisiksi?

Normaalissa ydinperheissä lapset saavat asua myös kotonaan. Monella tuon ikäisellä on vielä oma huone lapsuudenkodissa. 

Vierailija
46/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin? Isän kotiko ei ole lapsen koti? 

Lain mukaan periaatteessa juuri noin jos asunnossa asuu isän lisäksi hänen nykyinen puolisonsa.

Onkohan kyseessä tämän lapsen lapsuudenkoti, johon ap on muuttanut lastensa kanssa? 

Vierailija
47/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pitäisi jostain mieheni sukulaisesta ja/tai siitä, että hän parkkeeraa meille kuukausiksi/vuosilsi käyttäen hyväkseen taloudellisesti ja muutenkin, sanoisin miehelleni, että VALITSE.

Aina ei voi saada kaikkea haluamaansa vaan on pakko valita.

Vierailija
48/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten? Mistä sinä tiedät mikä siihen oman isän luo asumaan muuttoon on olut syynä. 

Asunnossa asuu virallisesti isän lisäksi ap joten ap voi laillisesti ajaa ylimääräisen ihmisen (miehen lapsen) pois asunnosta.

Samalla tavoinko kuin mies ajaa ap:n lapset ulos  kun tulevat täysi-ikäisiksi?

Normaalissa ydinperheissä lapset saavat asua myös kotonaan. Monella tuon ikäisellä on vielä oma huone lapsuudenkodissa.

Lain mukaan kuka tahansa asunnon virallinen asukas saa häätää jokaisen ylimääräisen ihmisen asunnosta pois vaikka kyseessä olisi alaikäinen henkilö.

Vierailija
49/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei "lapsi" mene äitinsä luokse asumaan, jos ei vielä 20v. iässäkään halua itsenäistyä ja viihtyä omassa asunnossa? Olisiko äiti tiukempi ja vaatisi jopa vuokraa?

Onko isä rikkaampi ja helpommin hyväksikäytettävissä?

Vierailija
50/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en pitäisi jostain mieheni sukulaisesta ja/tai siitä, että hän parkkeeraa meille kuukausiksi/vuosilsi käyttäen hyväkseen taloudellisesti ja muutenkin, sanoisin miehelleni, että VALITSE.

Aina ei voi saada kaikkea haluamaansa vaan on pakko valita.

Koetko omien lastesi olevan sukulaisiasi vai lapsiasi? 

Vierailija
51/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään miehen jonka äiti maksaa edelleen sen liittymän. Ihmettelin vähän miten oikein kehaisemalla kehtasi kertoa. Lopetin tapailun siihen.

Vierailija
52/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei joudu helvettiin kuolemansa jälkeen, jos hän on ollut uusperheen jäsen. 

Voi joutua, mutta se tuntuu taivaalta uusperhe-elämään verrattuna.

Vierailija
53/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei "lapsi" mene äitinsä luokse asumaan, jos ei vielä 20v. iässäkään halua itsenäistyä ja viihtyä omassa asunnossa? Olisiko äiti tiukempi ja vaatisi jopa vuokraa?

Onko isä rikkaampi ja helpommin hyväksikäytettävissä?

Tarkoitatko, että ap ei hyväksikäytä rikasta puolisooan, mutta rikkaan puolison oma lapsi taas olisi hyväksikäyttäjä. Erikoinen ajatusmaailma. Kannattaisi herätä reaalimaailmaan. 

Vierailija
54/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ap:n lapset tämän uuden miehen kanssa tehtyjä ja siis lokkeilijan sisarpuolia?

Kyllä aikuisen ihmisen pitää ymmärtää etsiä itselleen oma asunto eikä loisia toisten nurkissa. Varmaan hän vie sieltä yhden huoneen, mikä on pienemmiltä lapsilta pois. Miksei tämä aikuinen lapsi asu äitinsä kotona? Onko siellä äidin uusi kumppani todennut, että kaksi viikkoa tuli täyteen, ja näyttänyt ovea?

Kyllä ap:n pitää puhua miehensä kanssa ja sanoa, että huusholliin ei mahdu ylimääräistä aikuista ilmaiseksi hotellivieraaksi. Joko tämä muuttaa pois tai sitten alkaa tasavertaiseksi aikuiseksi, tekee osuutensa kotöistä ja tuo rahaa pöytään. Kolmasosa vuokrasta, laskuista ja ruokakuluista nyt ainakin.

Vierailija
55/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sul muuttuu ääni kellossa kun 4-kymppinen lokkipoikasi muuttaa sun kotiisi hamaan hautaasi saakka syömään sun eväät ja pummimaan sun fyrkat.

Ei vaan puolison nelikymppinen lokkipoika.

Vierailija
56/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilapäisen muuton ymmärrän, mutta vuodessa olisi pitänyt saada jo asioita järjestykseen ja muuttaa takaisin omilleen.

Vierailija
57/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ap:n lapset tämän uuden miehen kanssa tehtyjä ja siis lokkeilijan sisarpuolia?

Kyllä aikuisen ihmisen pitää ymmärtää etsiä itselleen oma asunto eikä loisia toisten nurkissa. Varmaan hän vie sieltä yhden huoneen, mikä on pienemmiltä lapsilta pois. Miksei tämä aikuinen lapsi asu äitinsä kotona? Onko siellä äidin uusi kumppani todennut, että kaksi viikkoa tuli täyteen, ja näyttänyt ovea?

Kyllä ap:n pitää puhua miehensä kanssa ja sanoa, että huusholliin ei mahdu ylimääräistä aikuista ilmaiseksi hotellivieraaksi. Joko tämä muuttaa pois tai sitten alkaa tasavertaiseksi aikuiseksi, tekee osuutensa kotöistä ja tuo rahaa pöytään. Kolmasosa vuokrasta, laskuista ja ruokakuluista nyt ainakin.

Naapuriin muutti eron myötä uusi yh nyxä lapsineen. Lapset olivat hyvin lähellä naapurin omia lapsia. Nämä uuslapset muuttivat suoraan naapurin lasten huoneisiin, niihin hommattiin vain kerrossängyt että sinne mahtui kätevästi kaksi lasta per huone. 

Naapurin omien lasten vierailut vähenivät radikaalisti. Tilanne kesti noin pari vuotta ja tuli taas ero. Naapurin lapset palasivat omiin huoneisiinsa ja ovat välillä kodissaan myös nyt täysi-ikäisinä. 

Vierailija
58/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren on mahdotonta nykyaikana itsenäistyä kun ei ole töitä ja läpi elämän on kaikki tuotu nenän eteen kuten manulle illallinen.

Tuo lapsi on syrjäytymisvaarassa ja joku kunnon keskustelu pitäis nyt kaikkien aikuisten kesken käydä.

Vierailija
59/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakota se muuttamaan pois. Vaik omalle äidilleen. Tai minne tahansa. Kuhan potkit sen itse ulos. Sen ikäisen pitäisi opiskella, olla töissä ja ansaita itse omat rahansa ja vuokrata itse oma asunto. Ei sitä tarvitse ostaa itse. Ei siin sen kummempaa sitten. Ja ei, kun tuumasta toimeen nyt ! 

Vierailija
60/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala pyytämään vuokraa. Miehesi voi antaa lysmyillä, onhan hän hänen lapsi,mutta ei sinun, eikä sinun tarvitse elättää/palvella miehen lasta, varsinkaan aikuista lasta.

Tai voit sanoa, että sinä lähdet tai miehen lapsi lähtee. Luultavasti miehen lapsi saa palkkaa/työttömyyskorvausta/opintotukea, eikä sinun tarvitse nostaa miehen lapsen varallisuutta siten että käyttää sinua hyväkseen.

-vuokra

-vesimaksu

-sähkömaksu

-ruokamaksu

-kotityöt

-mahdollinen korvaus auton/bensan käytöstä

Ei kai ap sentään nykyään maksa miehen 20v lapsen ruokia, sähköä ja vesimaksua, tai pese hänen vaatteitaan tms?

Tottakai ap maksaa lapsen "ruuat, sähköt ja vedet", samalla ap myös pesee kiltisti "20v pojan" vaatteet. Sillä ne ovat naisten työt. Samalla kun miehet löhöttävät sohvalla piereskellen ja kaljaa juoden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän