Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raaskitko keittää edes kahvia, jos pörssisähkön hinta nousee maksimiin eli 4€/kWh

Vierailija
11.09.2026 |

Kahvin keittäminen tulee silloin todella kalliiksi.

Kommentit (17)

1/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en seuraa hintoja 😃

Vierailija
2/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaskin. Mulla kun on määräaikaissoppari ja jos persuja uskomme, uusi ydinvoimalahan pieraistaan pystyyn vuodessa tai kahdessa ja sittenhän sitä halpaa sähköä riittää taas.

(Kuka uskoisi idioottisakkia, joka vaihtoi valtakunnan lasihelmiin, hahaha!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliset arjen toiminnot tehdään, mutta siirrettävissä olevia ajoitetaan halvemmille tunneille.

Vierailija
4/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en päivittäisestä pannullisesta kahvistani luovu!

Vierailija
5/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri neljä euroa olisi maksimi? 

Vierailija
6/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhella on näitä hintoja varten 

Vierailija
7/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tällä hetkellä on kiinteähintainen soppari. Ja puuhellalla voi kahvit aina kiehauttaa.

Vierailija
8/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en päivittäisestä pannullisesta kahvistani luovu!

Minä keitän kävyillä  hiiligrillillä. Onneksi on vanha nuotiopannu tallella.

Vierailija
9/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkamasteri keittää 12 kupillista 6 min, teho 1,5 kW = 0,15 Kwh * 4€ = 0,6€. Juu keittäisin

Vierailija
10/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri neljä euroa olisi maksimi? 

Se on sähkönhintakatto. Virossa on ollut muutamia kertoja sähkön hinta 4€/kWh. Suomessa on ollut toistaiseksi noin 2€/kWh muutaman kerran.

Vierailija
11/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sähkö olisi noissa hinnoissa, niin ei taida monta senttiä muutaman kahvikupin hinnaksi vieläkään tulla.

Vierailija
12/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoa hetkauta. Kerrostalokaksioni sähkölasku oli elokuussa 15,85€ Siirtomaksu siihen 33 euroa. Pitää aika paljon nousta ennen kuin talouteni kärsii. Toki säästän sähköä luonnostaan, sisällä palaa yleensä vain 3 valaisinta, olen paljon iltatöissä, joten illalla päivä- ja iltatöissä valaistusta ei ole. Jääkaappi-pakastin on päällä, mutta enpä ole taas viikkoon avannut ovea, koska syön työpaikalla. Kahvinkeitin vie aamulla hetken, samoin mikro kun aamupalan teen. Läppäriä ja puhelinta lataan, televisiota en katso kun olen illat töissä.. Oli olen ehkä poikkeuksellisen vähän sähköä käyttävä, mutta en nyt usko että muilla paljoa suurempi lasku voi olla.

Vierailija
13/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia eikä minulla ole muitakaan päivittäisiä addiktiota jotka vaatisivat sähköä. 

Vierailija
14/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ja Ruotsissa on jo kauan ollut Euroopan halvinta sähköä. Onhan siitä jäänyt säästöjä vaikka kahvin ostoon.

Vierailija
15/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Soppari vielä 1,5v 6,6cnt/kwh. Mietitään sitten uudelleen

Vierailija
16/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljoa hetkauta. Kerrostalokaksioni sähkölasku oli elokuussa 15,85€ Siirtomaksu siihen 33 euroa. Pitää aika paljon nousta ennen kuin talouteni kärsii. Toki säästän sähköä luonnostaan, sisällä palaa yleensä vain 3 valaisinta, olen paljon iltatöissä, joten illalla päivä- ja iltatöissä valaistusta ei ole. Jääkaappi-pakastin on päällä, mutta enpä ole taas viikkoon avannut ovea, koska syön työpaikalla. Kahvinkeitin vie aamulla hetken, samoin mikro kun aamupalan teen. Läppäriä ja puhelinta lataan, televisiota en katso kun olen illat töissä.. Oli olen ehkä poikkeuksellisen vähän sähköä käyttävä, mutta en nyt usko että muilla paljoa suurempi lasku voi olla.

Elokuussa sähkön hinta oli keskimäärin ehkä 0,04€/kWh. Jos sähkön hinta nousee 4€/kWh, olisi sähkölaskusi 1585€ kuukaudessa. Siirtomaksut siihen päälle.

Vierailija
17/17 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pörssisähköä joten en seuraa sähkön hintoja 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän