Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 20v lapsi tuli kylään 2 viikoksi, nyt asunut pummilla jo vuoden, miten eroon?

Vierailija
07.06.2025 |

Muutan kohta itse pois lasten kanssa. 

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakota se muuttamaan pois. Vaik omalle äidilleen. Tai minne tahansa. Kuhan potkit sen itse ulos. Sen ikäisen pitäisi opiskella, olla töissä ja ansaita itse omat rahansa ja vuokrata itse oma asunto. Ei sitä tarvitse ostaa itse. Ei siin sen kummempaa sitten. Ja ei, kun tuumasta toimeen nyt ! 

Eihän ap asu itsenäisesti 😌

Vierailija
62/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kehtaisi mitään pyytää, jos on työtön eikä rahaa paljon.

Ei ap:n tarvitse häntä elättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestäsi ap:n pitää elättää ja passata häntä?

Vierailija
64/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mun 20v lapsi asuu tässä kotosalla myös. On asunut jo 20v. Opiskelee, niin on asunut ihan ilmaiseksi ja se on OK. Heinäkuussa lähtee tosin PV:n huomaan, näillä näkymin 12kuukaudeksi, sen jälkeen on kuulemma muuttamassa omilleen.

Eri asia.

Vierailija
65/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!

20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!

Tuohan on täysin eri tilanne kuin ap:lla.

Miten? Mistä sinä tiedät mikä siihen oman isän luo asumaan muuttoon on olut syynä. 

Asunnossa asuu virallisesti isän lisäksi ap joten ap voi laillisesti ajaa ylimääräisen ihmisen (miehen lapsen) pois asunnosta.

Asunnossa voi hyvinkin asua virallisesti myös isän oma lapsi. Meillä on lapsen väliaikainen osoite opiskelupaikkakunnalla, mutta on edelleen kirjoilla lapsuudenkodistaan. 

Vierailija
66/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka omistaa talon? Kenen rahoista on kyse? Apn kannattaa puhua asiasta miehen kanssa.

Vierailija
67/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!

20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!

Miten on?! Lapsi palasi isänsä luokse! Tiedä vaikka sama kotitalo, missä asui aiemminkin!

Silloin isä maksaa ja pitää huolen että aikuinen tekee kotona oman osansa kotitöistä.

Vierailija
68/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mun 20v lapsi asuu tässä kotosalla myös. On asunut jo 20v. Opiskelee, niin on asunut ihan ilmaiseksi ja se on OK. Heinäkuussa lähtee tosin PV:n huomaan, näillä näkymin 12kuukaudeksi, sen jälkeen on kuulemma muuttamassa omilleen.

Tässähän ei ole kyse ap:n lapsesta joten turha selitellä tuollaisia.

Vaan ap:n miehen lapsesta! Joten sama oikeus sillä miehellä on tarjota koti lapsellensa! Upeata, että lapsi voi asua isänsä kanssa ja luoda suhdetta. Ehkä ap on aikoinaan hajoittanut koko ydinperheen ja poika ottaa nyt menettyä aikaa takaisin isänsä kanssa?!

Ja olla passattavana tekemättä mitään, niinkö?

Vierailija
69/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakota se muuttamaan pois. Vaik omalle äidilleen. Tai minne tahansa. Kuhan potkit sen itse ulos. Sen ikäisen pitäisi opiskella, olla töissä ja ansaita itse omat rahansa ja vuokrata itse oma asunto. Ei sitä tarvitse ostaa itse. Ei siin sen kummempaa sitten. Ja ei, kun tuumasta toimeen nyt ! 

Sen jälkeen lentäisi akka ulos kakaroiden kanssa.

Vierailija
70/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinasta puuttuu tieto siitä, mitä lapsen isä sanoo.

Ap:kö vain ominpäin potkaisisi nuoren ulos eikä sillä olisi vaikutusta parisuhteeseen?

Ap kertoi aloituksessa, että on valmis muuttamaan pois joten ei taida suhde olla mitenkään vakaalla pohjalla muutenkaan.

Ehkä se olisi paras ratkaisu. Seuraan vierestä tapausta, jossa äitipuoli yrittää päästä eroon nyksän teinistä "minä tai hän" -logiikalla. Taitaa hävitä kiistan.

Ap:n tapauksessa ei ole kyse teinistä vaan aikuisesta.

Vierailija
71/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei varmaankaa ole itsenäistymisestä, vaan pummilla elämisestä eli 20vuotias ei maksa asuinpaikkaan mitään eikä tee kotitöitä.

Vierailija
72/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala pyytämään vuokraa. Miehesi voi antaa lysmyillä, onhan hän hänen lapsi,mutta ei sinun, eikä sinun tarvitse elättää/palvella miehen lasta, varsinkaan aikuista lasta.

Tai voit sanoa, että sinä lähdet tai miehen lapsi lähtee. Luultavasti miehen lapsi saa palkkaa/työttömyyskorvausta/opintotukea, eikä sinun tarvitse nostaa miehen lapsen varallisuutta siten että käyttää sinua hyväkseen.

-vuokra

-vesimaksu

-sähkömaksu

-ruokamaksu

-kotityöt

-mahdollinen korvaus auton/bensan käytöstä

Ei kai ap sentään nykyään maksa miehen 20v lapsen ruokia, sähköä ja vesimaksua, tai pese hänen vaatteitaan tms?

Ja toisaalta maksaahan ap omista lapsistaan ja itsestään nuo kaikki edellä luetellut kulut? 

Vierailija
73/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän ei ole kyse ap:n lapsesta joten turha selitellä tuollaisia.

Eikö ap:n mies asu samassa osoitteessa?

Vierailija
74/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin? Isän kotiko ei ole lapsen koti? 

KYSE ON AIKUISESTA, EI LAPSESTA.

Vierailija
75/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on?! Lapsi palasi isänsä luokse! Tiedä vaikka sama kotitalo, missä asui aiemminkin!

Silloin isä maksaa ja pitää huolen että aikuinen tekee kotona oman osansa kotitöistä.

Miksi alapeukku?

Vierailija
76/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen lentäisi akka ulos kakaroiden kanssa.

Heittäisit omat lapsesi ulos?

Vierailija
77/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ei varmaankaa ole itsenäistymisestä, vaan pummilla elämisestä eli 20vuotias ei maksa asuinpaikkaan mitään eikä tee kotitöitä.

Näin minäkin asian käsitin.

Vierailija
78/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin? Isän kotiko ei ole lapsen koti? 

KYSE ON AIKUISESTA, EI LAPSESTA.

En tiedä millainen lapsuuden koti sinulla oli, mutta kyllä meillä pääsi tarvittaessa takaisin kotiin. Siellä oli omat huoneet sekä veljellä että minulla. Kotona käytiin lomilla ja monena kesänä oltiin kesätöissä. Ei sieltä heitetty ulos, jos ei ollut kesätöitä.

Vierailija
79/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että isä edelleen haluaa tukea poikaansa. Se on aika harvinaista noissa rikotuissa perheissä. 

Vierailija
80/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön voi hoitaa kaikki kotityöt! Ei Luoja laiskoja elätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi