Miehen 20v lapsi tuli kylään 2 viikoksi, nyt asunut pummilla jo vuoden, miten eroon?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!
20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!
Sul muuttuu ääni kellossa kun 4-kymppinen lokkipoikasi muuttaa sun kotiisi hamaan hautaasi saakka syömään sun eväät ja pummimaan sun fyrkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!
20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!
Tuohan on täysin eri tilanne kuin ap:lla.
Miten? Mistä sinä tiedät mikä siihen oman isän luo asumaan muuttoon on olut syynä.
Asunnossa asuu virallisesti isän lisäksi ap joten ap voi laillisesti ajaa ylimääräisen ihmisen (miehen lapsen) pois asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on?! Lapsi palasi isänsä luokse! Tiedä vaikka sama kotitalo, missä asui aiemminkin!
Asunnon virallisilla asukkailla on lähtökohtaisesti oikeus päättää siitä, ketkä asunnossa vierailevat tai asuvat. Luvaton ja oikeudeton oleskelu asunnossa voi täyttää kotirauhan rikkomisen tunnusmerkistön. Yksikin talon asukas voi antaa pätevän poistumiskäskyn ulkopuoliselle henkilölle riippumatta muista virallisista asukkaista.
Noin asia menee lain pykälien mukaan. Jos siis ap ei halua, että miehen lapsi majailee tai edes vierailee asunnossa, voi ap lain mukaan häätää ylimääräisen henkilön aunnosta pois. Siihen ei vaikuta se vaikka asunto olisi lapsen lapsuudenkoti.
Jos miehen asunto, niin sulla ei ole sanomista tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten? Mistä sinä tiedät mikä siihen oman isän luo asumaan muuttoon on olut syynä.
Asunnossa asuu virallisesti isän lisäksi ap joten ap voi laillisesti ajaa ylimääräisen ihmisen (miehen lapsen) pois asunnosta.
Jos 20v on siirtänyt kirjat myös asuntoon, niin eipä voikkaan 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on?! Lapsi palasi isänsä luokse! Tiedä vaikka sama kotitalo, missä asui aiemminkin!
Asunnon virallisilla asukkailla on lähtökohtaisesti oikeus päättää siitä, ketkä asunnossa vierailevat tai asuvat. Luvaton ja oikeudeton oleskelu asunnossa voi täyttää kotirauhan rikkomisen tunnusmerkistön. Yksikin talon asukas voi antaa pätevän poistumiskäskyn ulkopuoliselle henkilölle riippumatta muista virallisista asukkaista.
Noin asia menee lain pykälien mukaan. Jos siis ap ei halua, että miehen lapsi majailee tai edes vierailee asunnossa, voi ap lain mukaan häätää ylimääräisen henkilön aunnosta pois. Siihen ei vaikuta se vaikka asunto olisi lapsen lapsuudenkoti.
Jatkan: Toisaalta tilanne on nyt se, että koska ap on antanut tilanteen jatkua jo vuoden ajan niin lapsi saatetaan katsoa nyt viralliseksi asukkaaksi vaikka hänen nimeään ei lukisi missään sopimuksessa. Asioihin pitäisi siksi puuttua nopeasti eikä vain odotella, vaikka monesti se voi ollakin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 20v on siirtänyt kirjat myös asuntoon, niin eipä voikkaan 😀
Siihen on sitten tarvittu ap:n suostumus ja jos noin on niin ap ei voi asialle sitten mitään.
Jätä äijä, lähtee sikiönsäkin saman tien.
Tarinasta puuttuu tieto siitä, mitä lapsen isä sanoo.
Ap:kö vain ominpäin potkaisisi nuoren ulos eikä sillä olisi vaikutusta parisuhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Ei mene läheskään aina ihan noinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika.
Vierailija kirjoitti:
Tarinasta puuttuu tieto siitä, mitä lapsen isä sanoo.
Ap:kö vain ominpäin potkaisisi nuoren ulos eikä sillä olisi vaikutusta parisuhteeseen?
Ap kertoi aloituksessa, että on valmis muuttamaan pois joten ei taida suhde olla mitenkään vakaalla pohjalla muutenkaan.
Ei ihme, että uusperheiden lapsissa on niin paljon häiriintyneitä: koti särjetty, revitään paikasta toiseen, joutuu sietämään vanhempiensa nyxiä ja exiä yms vihamielisiä ihmisiä.
Jos minun uusi puolisoni ei antaisi lapseni muuttaa toiseen kotiinsa, hän saattaisi olla exä alla aikayksikön. Säännöt ja suunnitelmallisuus on niin vaikeaa, kun äijät ajattelevat vain alapäällään. Yhtä hyvin sinun lapsesi on uusperheessä, kun et onnistunut löytämään lapsetonta kumppania.
Ota ä päräsi kainaloon ja poistu talosta. Et omista mitään siitä kuitenkaan.
Ihminen ei joudu helvettiin kuolemansa jälkeen, jos hän on ollut uusperheen jäsen.
Onko teillä miehesi kanssa keskusteluyhteyttä lainkaan vai annatko muten vain kaikessa periksi?
Itse vaatisin miestäni selvittämään asian oman lapsensa kanssa. Minutkin pitäisi selvityksen lopputuloksessa huomioida, yllätys yllätys...
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että uusperheiden lapsissa on niin paljon häiriintyneitä: koti särjetty, revitään paikasta toiseen, joutuu sietämään vanhempiensa nyxiä ja exiä yms vihamielisiä ihmisiä.
Jos minun uusi puolisoni ei antaisi lapseni muuttaa toiseen kotiinsa, hän saattaisi olla exä alla aikayksikön. Säännöt ja suunnitelmallisuus on niin vaikeaa, kun äijät ajattelevat vain alapäällään. Yhtä hyvin sinun lapsesi on uusperheessä, kun et onnistunut löytämään lapsetonta kumppania.
Voimaannuit oikein kunnolla.
Antaisin potkun lapsukaisen persuuksiin ja sanoisin kiitos kivasta vierailusta ja heippa, kutsua vastavierailulle odottaen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin? Isän kotiko ei ole lapsen koti?
Naisilla on hämmästyttävä kyky vihata miehen entisten suhteiden lapsia.