Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina sanotaan että se on oma syy, jos ei ole ystäviä?

Vierailija
07.06.2025 |

Kyllä se voi myös olla että on sellainen ihminen jonka ystävä kukaan ei halua olla eli vastuu on niillä muilla. Syitä voi olla esim. rumuus ja köyhyys, ja että näiden myötä ei pääse elämässä eteenpäin. Niin silloin ei välttämättä kelpaa kaveriksi edes vertaisilleen.

Kommentit (455)

Vierailija
81/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää edes ymmärtää, että moni hylkää ihmisen, jolla on esim. asperger tai adhd tms. koska hän ei osaa puhua siten kuten te haluaisitte.

Tämä on monelle yksinnäiselle iso ongelma, jota ei itsekään ymmärrä, eikä sille ole mitään tehtävissä.

Kritiikkiä tulee vaikka tuntisi olevansa erittäin hyväntahtoinen, iloinen, puhelias, auttavainen ja suurin unelma olisi saada pysyviä ystäviä. 

Näitä asioita ei ole vuosikymmeniä sitten tietenkään diagnosoitu, eikä niihin saa mitään apua mistään. Terveydenhoito ei välitä tutkia näitä ongelmia jollet ole enää 10-18v. 

Meissä yksinäisissä on paljon, joilla on tällainen ominaisuus siihen syynä. Olitpa sukulainen tai kuka tahansa, et vain ymmärrä meitä. 

ymmärrykseen tarvitaan, että toinen avautuu ja kertoo ja auttaa ymmärtämää

Ei rikkaat ja keskituloiset halua aloittaa keskustelua jonkun ongelmista.

Vierailija
82/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme jankutusta tässä ketjussa. Kuten jo sanoin, se että ottaa jonkun asian puheeksi tällä foorumilla ei todellakaan tarkoita että se olisi ainoa puheenaihe koko elämässä ja on täyttä paskaa olettaa toisesta koko ajan sellaista. Tässä nyt kyse vain siitä että te ette myönnä että on olemassa rumien ja köyhien syrjintää mutta kyllä se on fakta. 

Jos oikeita ystäviä kaipaat niin unohda ne ahneet ja itsekkäät kauniit ja rohkeat ja suuntaa tutkasi mieluummin sinne köyhempien ja hieman vaatimattomammilla ulkoisilla avuilla varustettujen ihmisten suuntaan. Sieltä suunnalta löytyy niitä helmiä jos ystävyyksiä kalastelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole oma itsesi. Et ole luonnollinen vaan esität jotain. Joko ujouttasi tai sitten yrität liikaa. Katso ympärillesi. Ihmiset jotka saavat seuraa ovat luonnollisia. Se kikattava blondi tai jurottava hevimies ovat omia itsejään. (Anteeksi stereotypiat).

Ei pidä paikkaansa. Ylimielisyyttä tämäkin, että esität itsellesi tuntemattomasta ihmisestä tällaisen väitteen muka paikkansa pitävänä.

Onko sinulla esittää perusteluja vastaväitteellesi? Ei pidä paikkaansa on tässä yhteydessä typerä ilmaisu, mikäli mielipiteellesi ei kerrota syytä.

Joo. Väität että en ole oma itseni. No se ei pidä paikkaansa. Mitä muuta tästä asiasta pitäisi sanoa? Kuin että olet selvästi ylimielinen kun väität tuollaista ilman perusteita. Sinullahan ne perustelut tästä pitäisi olla eikä minulla, kun en ole sinusta väittänyt yhtään mitään.

Vierailija
84/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tavallasi ajatella asioita tekemistä sen kanssa.

Yleistätkö normaalissa elämässä samoin kuin otsikossasi? Käytät sanaa aina. Epäilen, että käytät yleisesti myös sanaa kaikki. Mikset käytä sanoja joskus, ajoittain, moni tai muutama. Jos koet, että esimerkiksi lenkkeilyä harrastava on ärsyttävä, niin ajatteletko muista lenkkeilijöistä samoin? Haluatko tutustua heihin?

AP on liian valikoiva. Ei voi olla jonkun kaveri, koska joku samanlainen oli typerä vuonna 2018 tms.

😄 Tämähän menee jo hauskaksi! Tämä ketju juuri on hyvä esimerkki siitä millaista paskaa köyhät ja rumat saavat niskaansa 🙂

Mnulla on ystävänä köyhä ja (omasta mielestään) ruma ystävä ja minä olen sitten kai se rikas (ja omasta mielestäni) ruma ystävä. Ei meillä mitään ongelmia ole ystävyytemme kanssa. Ei hän tietenkään voi lähteä kanssani jollekin viikonloppureissulle mihinkään, koska hänellä ei ole varaa, mutta tehdään yhdessä sitten sellaisai asioita, joihin hänelläkin on varaa. ELi kiakenlaista ilmaishommaa. Ja puhutaan rahastakin, vaurastumisestakin, hänkin säästää ja koittaa lähteä joskus sijoittamisen maailmaan ja minä olen siellä ollut pidempään. En usko, että köyhä tai ruma saa mitenkään eritysiesti paskaa niskaansa, patisi teitnekin tällä palstalla niden mene töihin tai laihduta huutotrollausten kanssa, tai riikka purralta, joka kävi joskus lavallakin mikkiin huutamassa ihmisille, että menkää töihin, menkää töihin!, mutta kun nämä ihmiset eivät ole kaikki ihmiset. Eiköhän päästään terveet ihmiset ymmärrä, että kyllä se köyhäkin menisi töihin, jos niitä töitä olisi. 

Enemmän ratkaisee oikeasti elämänasenne. Et voi olla ystävä ihmisen kanssa, jonka elämänasenne on kovin erilainen omasi kanssa. Tai ehkä voit, mutta sitten pitää olla sellainen persoonallisuuden piirre, että tykkää yhteentörmäyksistä ja niiden setvimisistä. on heitäkin. 

Vierailija
85/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme jankutusta tässä ketjussa. Kuten jo sanoin, se että ottaa jonkun asian puheeksi tällä foorumilla ei todellakaan tarkoita että se olisi ainoa puheenaihe koko elämässä ja on täyttä paskaa olettaa toisesta koko ajan sellaista. Tässä nyt kyse vain siitä että te ette myönnä että on olemassa rumien ja köyhien syrjintää mutta kyllä se on fakta. 

Jos oikeita ystäviä kaipaat niin unohda ne ahneet ja itsekkäät kauniit ja rohkeat ja suuntaa tutkasi mieluummin sinne köyhempien ja hieman vaatimattomammilla ulkoisilla avuilla varustettujen ihmisten suuntaan. Sieltä suunnalta löytyy niitä helmiä jos ystävyyksiä kalastelet.

No, näin kyllä teenkin. Mutta heikko-osaistenkin keskuudesta löytyy aika paljon niitä jotka suhtautuvat kielteisesti omaan ryhmäänsä ja roikkuvat niiden menestyvien luksusihmisten perässä ja etsivät heiltä hyväksyntää, vaikka saavat heiltä paskaa niskaansa, se on sitten ilmeisesti sen arvoista heidän mielestään... ehkä he sitten pääsevät "alempiarvoisina" mukaan purjehtimaan tai jotain vaikka heitä kohdellaankin koko ajan vähän ikävästi ja saavat helposti olla omissa oloissaan... 

Vierailija
86/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ja rumat ovat kiinnostuneita ihan samoista asioista kuin kauniit ja rikkaatkin, joten yhteisen mielenkiinnon puute ei ole este.

Sen sijaan köyhän mahdollisuudet tehdä niitä kiinnostavia asioita on rajalliset. Köyhä voi tykätä ratsastuksesta, mutta ei ole rahaa hankkia hevosta tai kamppeita sitä harrastusta varten. Se ärsyttää lopulta varakkaampia kavereita.

Mutta siis kaikille, jotka voivottelevat sitä ettei ole rahaa hevosharrastukseen, niin kai sitä nykypäivänkin voi tarjoitua ilmaistyöhön hevostilalle ja saada siitä korvaukseksi sitten ilmaisia ratdsastustunteja ja sen jälkeen oikeuden käydä ratsastamassa joskus

Minä olen ollut se rikas ratsastaja, joka on ennakkoluulottomasti ystävystynyt naapuritontin vuokra-asujien kanssa. Aika pian iski realismi vastaan ja nyt olen sitä mieltä, että jos minulla olisi lapsia, he eivät mielellään saisi olla kovin läheisiä ystäviä kaupungin vuokratalojen lasten kanssa. Enkä itse ole edes mikään superrikas snobi.

Älykkyysero tulee esille aika pian,mikä tekee ystävyyden itselle vähemmän antoisaksi. Huumorintajun tyyli myös eri. On kaikenlaista ongelmaa. Rahaa pummataan. Keskustelunaiheet ovat toisenlaisia kuin omantyylisessä piirissä. Olin lisäksi sinisilmäisesti hyväksikäytettävä, kunnes tajusin, etteivät kaikki aikuiset "aikuistu" rakentavan käytöksen omaaviksi vaan koulukiusaajat kiusaavat aikuisinakin jne. 

Trollihan sinä olet, mutta silti. Älä yleistä. Tuo on pahinta mitä ihminen voi tehdä. Eivät kaikki vuokratalojen asukkaat ole pummeja tms. eivätkä kaikki rikkaat halveksi köyhiä.

Olet oikeassa siinä, että keskustelunaiheet ovat erilaisia johtuen taustasta. Ei silti, ei samasta taustasta olevatkaan välttämättä jaa samoja mielenkiinnon kohteita.

Vierailija
87/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei voi valita omia ystäviä tai ihmisiä joiden kanssa joutuu tekemisiin. Helposti kuuluu esim. sellaisiin ryhmiin kuin oman lapsen päiväkotiystävien vanhemmat tai koulukavereiden vanhemmat, ja näiden kanssa vähän täytyy olla tekemisissä juhlien, vanhempainiltojen, synttäreiden ynnä muun merkeissä. Ja niissä ne kohtaamiset sitten ovat vähän mitä ovat. 

Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vähän ihmettelen, miksi yksinäisyydestä pitäisi syyttää yhtään ketään. Eiköhän se ole lähinnä sattumaa, että jossain kohtaa jonkun, jonka kanssa on samanlaisia kiinostuksenkohteita (tekemiset ja/tai puheenaiheet), samanlaiset odotukset uudesta tuttavuudesta (onko uutta ystävää vailla vai riittääkö ihan vaan tuttavuus), toisiinsa sopivat luonteet sekä käytettävissä olevat resurssit. Mun läheisin ystäväni on köyhä ja lisäksi liikuntarajoitteinen eli ei pysty kulkemaan edes bussilla minnekään, mutta pidän häneen enemmän yhteyttä kuin muihin ystäviini. Meidän luonteemme vaan osuvat erinomaisesti yhteen, samoin kiinnnostuksenkohteet ja huumorintaju. Ei ole koskaan haitannut, että mulla on rahaa ja hänellä ei, koska mun kiinnostuksenkohteisiini ei muutenkaan kuulu rahan kuluttaminen.

Vierailija
89/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole oma itsesi. Et ole luonnollinen vaan esität jotain. Joko ujouttasi tai sitten yrität liikaa. Katso ympärillesi. Ihmiset jotka saavat seuraa ovat luonnollisia. Se kikattava blondi tai jurottava hevimies ovat omia itsejään. (Anteeksi stereotypiat).

Ei pidä paikkaansa. Ylimielisyyttä tämäkin, että esität itsellesi tuntemattomasta ihmisestä tällaisen väitteen muka paikkansa pitävänä.

Onko sinulla esittää perusteluja vastaväitteellesi? Ei pidä paikkaansa on tässä yhteydessä typerä ilmaisu, mikäli mielipiteellesi ei kerrota syytä.

Joo. Väität että en ole oma itseni. No se ei pidä paikkaansa. Mitä muuta tästä asiasta pitäisi sanoa? Kuin että olet selvästi ylimielinen kun väität tuollaista ilman perusteita. Sinullahan ne perustelut tästä pitäisi olla eikä minulla, kun en ole sinusta väittänyt yhtään mitään

Oletko kysynyt muilta millaisen kuvan annat? Sinä voit pitää käytöstäsi luonnollisena, mutta muut näkevät asian eri tavalla. Kannattaa ainakin kysyä. Et menetä siinä mitään. Jos sinulle sanotaan, että olet luonnollinen, niin olet osannut tulkita käyttäytymistäsi oikein. Jos sanotaan ettet ole, voit miettiä miksi näin.

Itselläni ainakin oli jäänyt huomaamatta tietty hermostuneisuus käytöksessäni muiden seurassa. Se oli niin luonnollinen osa minua etten edes havainnut tai tiedostanut sitä. Se karkotti ihmisiä pois. Muut tulkitsivat etten halua olla heidän seurassaan.

Vierailija
90/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ja rumat ovat kiinnostuneita ihan samoista asioista kuin kauniit ja rikkaatkin, joten yhteisen mielenkiinnon puute ei ole este.

Sen sijaan köyhän mahdollisuudet tehdä niitä kiinnostavia asioita on rajalliset. Köyhä voi tykätä ratsastuksesta, mutta ei ole rahaa hankkia hevosta tai kamppeita sitä harrastusta varten. Se ärsyttää lopulta varakkaampia kavereita.

Mutta siis kaikille, jotka voivottelevat sitä ettei ole rahaa hevosharrastukseen, niin kai sitä nykypäivänkin voi tarjoitua ilmaistyöhön hevostilalle ja saada siitä korvaukseksi sitten ilmaisia ratdsastustunteja ja sen jälkeen oikeuden käydä ratsastamassa joskus hevosella. Tai jos on rikkaita ratsastusta harrastavia ystäviä, niin onko niiden kanssa pakko mennä

no miksei ei haluaisi lähteä? Ehkä heillä on samanlainen lenkkivauhti tai samanlainen tapa olla lenkillä (toiset haluaa puhua lenkin aikana kaverin kanssa, toiset haluaa olla hiljaa yhdesäs kaverin kanssa, toiset haluaa kaverilta apua vaikka kellottamiseen).  

Vierailija
91/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tässäpä miettimistä. Periaatteessa rikas ratsastajalla ja vuokralla asuvalla työttömällä voisi olla yhdistäviä tekijöitä. Esimerkiksi huumori, he pitävät pitkistä kävelylenkeistä metsässä aamuvarhain jne. Ongelmaksi muodostuu etteivät he tapaa. Heillä on todennäköisesti aivan erilainen arki."

Ei mene noin. Hyvin iso osa ihmisistä haluaa tutustua vain sellaisten ihmisten kanssa jotka auttavat heitä nostamaan elintasoaan tai joiden mökkejä tai purjemme veneitä päästäisiin lainaamaan yms. Joiden kanssa voidaan lähteä kalliille lomalle ja joiden tunteminen jollain tapaa nostaa statusta.

Älä viitsi trollata...

Vierailija
92/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Älä yleistä liikaa. Ei jokainen varakas arvota asioita rahalla."

Mutta köyhän kanssa ei voi harrastaa kalliita harrastuksia tai mitään muutakaan mikä vaatii suuria rahoja, eikä voida myöskään suunnitella sellaisia joten tämä jo riittää hylkäämään hänet jos omiin mielenkiinnon kohteisiin kuuluu lähinnä kalliit lomailut Alpeilla tai Havaijilla. Bailaaminen kalliissa baareissa.

Miksi ystävien tulisi viettää kaikki aika toistensa seurassa? Ei ystävyys vaadi yhdessäoloa 24/7/365

Vierailija
93/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on idiootti (=trolli) jos kuvittelee ystävyyden perustuvan ulkonäköön tai varallisuuteen. 

Vierailija
94/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oma itseni. Jos minä jotain tästä elämästä olen oppinut niin sen että Haluan aina olla oma itseni en edes tykkää teeskennellä tai esittää mitään muuta. Jos minulle annetaan mahdollisuus ihmiset yleensä pitävät seurastani ja viihtyvät siinä kyllä. Arvostan paljon huumoria ja usein jopa saan jutuillani muut nauramaan. Olen kiinnostunut ihmisistä ja heidän kuulumisista ja kertomisistaan, tykkään myös tehdä asioita yhdessä. Mutta monet ihmiset eivät halua antaa minulle tätä mahdollisuutta ja ne ovat yleensä niitä korkeamman elintason tyyppejä. Ei minua tietenkään voi olla heidän kanssaan yhteistä keskustelun aiheetta kalliista lomamatkoista tai korkeapalkkaisista työpaikoista joten köyhyyden myötä myöskin iso osa yhteisistä keskustelun aiheista tietyllä tapaa rajautuu ulos. Mutta kyllä minäkin esim. yhteisiä uimareissuja tai picnicreissuja arvostan kuten kaikki, kyllähän kaikilla ihmisillä olisi myös paljon yhteistä.

Vierailija
95/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta köyhän kanssa ei voi harrastaa kalliita harrastuksia tai mitään muutakaan mikä vaatii suuria rahoja, eikä voida myöskään suunnitella sellaisia joten tämä jo riittää hylkäämään hänet jos omiin mielenkiinnon kohteisiin kuuluu lähinnä kalliit lomailut Alpeilla tai Havaijilla. Bailaaminen kalliissa baareissa.

Miksi ystävien tulisi viettää kaikki aika toistensa seurassa? Ei ystävyys vaadi yhdessäoloa 24/7/365

😂 Olenko väittänyt?

Vierailija
96/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on idiootti (=trolli) jos kuvittelee ystävyyden perustuvan ulkonäköön tai varallisuuteen. 

The Google-haku hakusanoilla "köyhiä syrjitään" ja huomaat että enemmän on ihmisiä jotka ovat samaa mieltä minun kanssani kuin niitä jotka ovat samaa mieltä sinun kanssasi.

Vierailija
97/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 Olenko väittänyt?

Kyllä. Köyhän kanssa ei voi harrastaa kallliita harratuksia tai mitään muutakaan... 

Vierailija
98/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 Olenko väittänyt?

Kyllä. Köyhän kanssa ei voi harrastaa kallliita harratuksia tai mitään muutakaan... 

No enhän minä tuossa sanonut mitä väitit.

Vierailija
99/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 Olenko väittänyt?

No enhän minä tuossa sanonut mitä väitit.

Millä sitten perustelet sen, ettei köyhä voi olla ystävä rikkaan kanssa joka harrastaa kalliita lajeja? Eikö rikas voi käydä kahvilla köyhän luona tai toisin päin? 

Vierailija
100/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eikä kaikki miehet satuta naisia, kaikki tupakoitsijat ei saa syöpää jne. Totta kai on olemassa kaikenlaisia ihmisiä, tilanteita ja ystävyyssuhteita. Kuitenkin voidaan puhua laajemmasta sosiopoliittisesta ilmiöstä, jota on eriarvoistuminen ja kasvavat luokkaerot. Voit yrittää vääntää asiasta, mutta tutkimustieto kertoo tästä ilmiöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi