Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?
Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?
Kommentit (20053)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pitivät lapset kotikoulussa.
Mutta ilman opetusta
Mitä höpötät? Siitähän uutisoitu että ovat kotiopetuksessa ja pärjäävät oikein hyvin. Hyvin on siis opetettu siellä kotona.
Paskanvitut, suollat ihan valheita. Äiti on kertonut haastattelussa lasten pärjänneen hyvin, mitään muita todisteita siitä ei ole. Meinaatko, että hän kotikoulun kannattajana kertoisi rehellisesti lasten pärjäävän surkeasti ja sossun huolen olevan siten aiheellinen?
Joku sanoi, että vanhin lapsi oli lukiossa. Kyllähän lukioon sisäänpääsyyn on keskiarvorajat. Myös maaseudulla.
Missään ei ole uutisoitu kenenkään olleen lukiossa tai pärjänneen koulussa hyvin. Se on fakta. Ainut lausunto aiheesta on tullut äidiltä - joka voi väittää mitä tahansa tietäen, etteivät viranomaiset voi noita väitteitä oikaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta elivät eristyksissä? Edes kukaan heidän läheisistään tai läheisimmistä ystävistään ei ole kuullut perheestä mitään, saati sitten, että olisivat tekemisissä joidenkin satunnaisten nettituttujen kanssa sen jälkeen kun ovat kaapanneet lapsensa ja tietävät, että heitä etsitään??"
Meinaat, että ystävä vasikoisi? Tule nyt tähän reaalimaailman meidän kanssa.
Meinaat, että ystävillä on varaa ruokkia tuota perhettä vuosikausia? Nuohan syövät tuhansilla euroilla jo kuukaudessa. Kyse ei ole nyt mistään vierailusta vaan piileskelystä, mahdollisesti seuraavat noin 18 vuotta kunnes kaikki lapset ovat aikuisia.
Ainoa ystävä, joka on nimellään ja naamallaan tullut julkisuuteen, on kotiopettajayhdistyksen Paavolainen. Perhe asui vuosia sitten hänen luonaan jonkin aikaa vesivahingon takia, mutta tuskin Paavolainen heitä ruokki. Nyt perheellä ei ole
Kai meidän ymmärrys maailmasta poikkeaa aika paljon toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa tukee tätä perhettä. Henkilökunta ajatteli kuten kansa?
Ei, minä eikä kukaan mun tuttu äiti/isä tue tätä perhettä. Kaikki toivotaan, että löytyvät mahdollisimman nopeasti ja asia saadaan selvitettyä.
Kaikki me normaalit toivotaan, että perhe pysyy yhdessä.
Kunhan lapset saavat käydä koulua ja pääsevät neuvolaan ja lääkäriin, saavat ulkoilla ja tavata kavereita.
Jos tämä ei toteudu, ei lapsia voi jättää vanhempien armoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tommy-ja-karoliina-saivat-tuta-koti…
Ja tämä on vanhempien kertomus. Ei kenenkään muun.
Olihan siinä faktaakin. Lasu saanut valitukset toiminnastaan.
Ja sitten jatkanut toimintaa useita vuosia ilman seuraamuksia ja vielä huostaanottanut lapset ?
Lastensuojelu alkaa olla melkoisen erikoista meillä suomessa. Lueppas vaikka tuolta;
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/erkkilaukkanen/onko-lastensuojelubisne…
Vierailija kirjoitti:
Tuolla suunnalla ollaan rokotevastaisia ja uskotaan kaikenlaiseen maria nordin-humpuukiin. Ehkä eivät käyttäneet lapsiaan neuvolassa ja yrittivät muutenkin pitää järjestelmäm ulkopuolella, kun kouluunkaan eivät päässeet. Sellainen voi asettaa lapset vakavaan vaaraan, etenkin jos ilmenee sairauksia tai erityisen tuen tarvetta.
Jännä sinänsä, sillä ainakin tuntemani lestadiolaiset ovat kyllä koulutusmyönteisiä enkä ole kuullut rokotevastaisuudestakaan. Neuvolaa käyttävät ahkerasti, moni vl-nainen on itsekin lasten parissa hoitoalalla.
Pohjanmaan lestadiolaiset ei ole vanhoillislestadiolaisia, vaan esikoislestadiolaisia.
Joku sanoi, että ovat vasemmistolibertaareja. He ovat yhteisöllistä porukkaa.
Mutta elivät eristyksissä? Edes kukaan heidän läheisistään tai läheisimmistä ystävistään ei ole kuullut perheestä mitään, saati sitten, että olisivat tekemisissä joidenkin satunnaisten nettituttujen kanssa sen jälkeen kun ovat kaapanneet lapsensa ja tietävät, että heitä etsitään??
Tämä onkin todellinen Schrödingerin perhe.
Jos Karfeilla on niin varakkaita ystäviä että pystyvät laittamaan vuodessa kymmeniä tuhansia kymmenen ihmisen ruokintaan ja muuhun elättämiseen jossain piilossa, miksi ne ystävät eivät auttaneet silloin kun laskuja alkoi mennä ulosottoon? Tai auttaneet paremman asunnon etsimisessä?
"Mutta elivät eristyksissä? Edes kukaan heidän läheisistään tai läheisimmistä ystävistään ei ole kuullut perheestä mitään, saati sitten, että olisivat tekemisissä joidenkin satunnaisten nettituttujen kanssa sen jälkeen kun ovat kaapanneet lapsensa ja tietävät, että heitä etsitään??"
Minä en näe tuossa mitään ristiriitaa. Johtuuko siitä, että olen itsekin libertaari?
Vierailija kirjoitti:
Jos Karfeilla on niin varakkaita ystäviä että pystyvät laittamaan vuodessa kymmeniä tuhansia kymmenen ihmisen ruokintaan ja muuhun elättämiseen jossain piilossa, miksi ne ystävät eivät auttaneet silloin kun laskuja alkoi mennä ulosottoon? Tai auttaneet paremman asunnon etsimisessä?
Tätä olen myös ihmetellyt. Kuuleman mukaan laaja tuttavapiiri, mutta kukaan ei antanut taloudellista tukea?
Jos lasten kotikoulu olisi ollut kelvotonta, niin eiköhän vanhemmille olisi jotain sanktioita tullut. Kuitenkin media penkonut näiden taustoja, eikä sakkojakaan tullut lasten oppivelvollisuuden tms laiminlyönnistä
Itse epäilen että eivät ole Suomessa. Eipä noi Iltalehden jutut tavoita heitä.
Viljelevät varmaan itse 75% ruuastaan. Lapset on pelloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen myös ihmetellyt. Kuuleman mukaan laaja tuttavapiiri, mutta kukaan ei antanut taloudellista tukea?
Eristyksissä oleva perhe jolla on laaja tuttavapiiri :D
Eikö ole selvää, että perheen ystävät joko eivät tiedä missä perhe on tai valehtelevat poliisille ja medialle? Heitä ei muuten kutsuttaisi ystäviksi.
Ystävä joka vasikoi poliisille ei ole ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Viljelevät varmaan itse 75% ruuastaan. Lapset on pelloilla.
Missä? Millä rahalla he peltoa olisivat hankkineet? Siitäkin kaupasta jäisi merkintä.
Euroopasta tuskin ovat pois päässeet ilman passeja, viisumeita ja lippuja ja vaikka Euroopassa on korruptoituneitakin maita, en usko, että kukaan ottaisi seitsemää lasta ja raskaana olevaa naista omille pelloilleen töihin tai sitten kyse on jostain pahemmasta, töitä aamusta iltaan, likaiset patjat ja ruuaksi kalanpääsoppaa kuten Suomen marjatiloilla.
Alkaa tuntua siltä, että lasten paras olisi ollut jäädä sijoitukseen kunnes perhe saa paremman asunnon ja asiansa järjestykseen, vauva olisi syntynyt turvallisesti sairaalassa ja saanut henkilötunnuksen. Tuollainen paperiton lapsi on erittäin suuressa vaarassa päätyä ihmiskaupan uhriksi ellei muu perhe suojele häntä ikuisesti.
Kyllä tässä nyt pilattiin lasten tulevaisuus kertaheitolla sikäli kun hengissä ovat. Aivan järjetön teko.
Luulen, että perheen isällä (ja kenties äidilläkin) on mt-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa tukee tätä perhettä. Henkilökunta ajatteli kuten kansa?
Ei, minä eikä kukaan mun tuttu äiti/isä tue tätä perhettä. Kaikki toivotaan, että löytyvät mahdollisimman nopeasti ja asia saadaan selvitettyä.
Kaikki me normaalit toivotaan, että perhe pysyy yhdessä.
Kunhan lapset saavat käydä koulua ja pääsevät neuvolaan ja lääkäriin, saavat ulkoilla ja tavata kavereita.
Jos tämä ei toteudu, ei lapsia voi jättää vanhempien armoille.
Niin just, että huostaan vaan jos eivät käy koulussa. Ja sitten täällä monet ihan pokkana ihmettelevät että ei kukaan kotikoulua vastusta.
Kotikoulu pitää lailla kieltää ennen kuin sitä voi käyttää perusteena huostaanotolle. Samoin tarkastusten vapaaehtoisuus pitää perua jos siitä seuraa vaikeuksia. Niin kauan kun se on laillista lapset todellakin pitää "jättää vanhempien armoille".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yleisön vihjeitä poliisi pyysi kuitenkin vasta yli vuosi katoamisen jälkeen. Syynä oli umpikuja. Tony Rauman mukaan mitään akuuttia huolta esimerkiksi lasten hyvinvoinnista ei ollut herännyt."
Tämä on outoa. Lapset on huostattu, mutta ovat vuoden verran kateissa vanhempiensa kanssa ja silti ei ole huolta lasten hyvinvoinnista. Miksi sitten on huostaanotettu?
Ymmärrätkö, mitä eroa huolella ja akuutilla huolella on? Akuutin huolen puuttuminen tarkoittaa kutakuinkin sitä, että lasten ei uskota olevan missään akuutissa vaarassa. Jos joku sattuisi vaikka tajuamaan että hän on nähnyt Karfeilta vaikuttavan perheen paikassa x, on turha leikkiä sankaria ja rynnätä perheen piilopaikkaan pelastamaan lapsia mahdollisimman pian, vaan hän voi soittaa kaikessa rauhassa hätänumeroon ja jättää loput viranomaisten huoleksi.
Eipä kyllä kovin iso huoli ole, kun perhe voi vuoden rauhassa pakoilla, ennenkuin laitetaan iso vaihde päälle.
Vaikka tunnetustihan lastensuojelulaitoksetkaan eivät kovin turvallisia paikkoja ole, kun mietitään esimerkiksi hatkanuoria.
Vierailija kirjoitti:
Jos lasten kotikoulu olisi ollut kelvotonta, niin eiköhän vanhemmille olisi jotain sanktioita tullut. Kuitenkin media penkonut näiden taustoja, eikä sakkojakaan tullut lasten oppivelvollisuuden tms laiminlyönnistä
No tulihan niitä sanktioita. Lapset otettiin huostaan mm. sen takia, että opiskelu- ja asuinoloissa oli jotain vialla.
Kotikoulun lukioon sisäänpääsyraja? Ei ehkä kannata uskoa vaikka joku niin sanoikin.