Nyt pääsykokeeseen pitää lukea 3 päivässä 200 sivua
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, eipähän kenenkään tarvitse enää pitää kokonaista välivuotta pääsykokeisiin valmistautumista varten!
Mitenköhän aiemmin ehdittiin kirjoitusten päättymisen jälkeen lukea pääsykokeisiin?
Huonosti. Lääkikseen ja oikikseen päästiin harvoin heti yo vuonna. Ja esim oikikseen päässeistä 100% kävi valmennuskurssin (todella kalliita). Tuo kuulostaa tosi hyvältä uudistukselta.
Nyky-Suomessa ajatellaan, että hitaille ja tyhmille pitäisi "tasa-arvon nimessä" taata sama painoarvo mielipiteille ja koulutukselle kuin älykkäille ja nopeille. Täällä ei kuitenkaan ymmärretä edes sitä, että suurin osa kykkii aivan toisen kansan identiteetillä ja alkuperäiskielellä. Humanistisella puolella tilanne on tämän vuoksi täyskatastrofi. S i p e r i a l a i s e t selittävät työkseen mitä sattuu ja vastaavat hourut politiikassa sensuroivat faktoja. Tilanne siis heijastuu koko yhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö kirjoitetaan esseitä vai onko joku monivalinta?
Eiköhän se tosiaan ole monivalinta, kun koeaikakin on lyhentynyt tuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 sivua on aikas vähän, tentteihin tulee paljon enemmän.
Itse luen helposti 500-600 sivua päivässä.
Tuon lukee junamatkan aikana hesasta jyväskylään eli helposti luet ne vaikkapa kuuteen kertaan tuossa ajassa. Itse luin Papillonin vuorokaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä uudistushan tuli säästöjen takia. Ei ole enää varaa pitää monia eri pääsykokeita. Niin kun ei ole varaa mihinkään enää Suomessa. Sen verran on kokoomus veropohjaa romauttanut. Tehtiin sitten tällainen yhdentekevä rasti ruutuun koe.
Jatkossa varmaan sitten kierrätetään samoja kysymyksiä vuodesta toiseen ja ne kysymyslistat opetellaan ulkoa. Ihan sama kuin hakijat vaan arvottaisiin kaikista halukkaista.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mutta normitentissä sitä aihetta on myös jauhettu koko lukukausi luennoilla ja mahdollisesti harjoituksissakin. Eli oikeasti tenttiin luku on vaan kertausta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän hakea, olen erityisen nopea lukija.
Kokeile ihmeessä seuraavissa kokeissa, jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyky-Suomessa ajatellaan, että hitaille ja tyhmille pitäisi "tasa-arvon nimessä" taata sama painoarvo mielipiteille ja koulutukselle kuin älykkäille ja nopeille. Täällä ei kuitenkaan ymmärretä edes sitä, että suurin osa kykkii aivan toisen kansan identiteetillä ja alkuperäiskielellä. Humanistisella puolella tilanne on tämän vuoksi täyskatastrofi. S i p e r i a l a i s e t selittävät työkseen mitä sattuu ja vastaavat hourut politiikassa sensuroivat faktoja. Tilanne siis heijastuu koko yhteiskuntaan.
Tiukemmat vaatimukset pitäisi kohdistua myös humanistisille, ei vain ns. eliittialoille. Suurin osa esim. poliitikoista on nykyään vähäjärkisiä valtiotieteen maistereita ja vast. jopa peräkylien kissanrääkkääjiä. Miksi tällaiseen epäkohtaan ei ole kiinnitetty huomiota?
Vierailija kirjoitti:
Jutun pointti on se että omalla työllä ei voi enää muuttaa kohtaloaan jos 15-18 ikävuosina meni pieleen. Aikaisemmin pystyi juuri tuolla pääsykoeurakoinnilla ottamaan vielä uuden suunnan elämässään. Nyt kaikki on ohi jos et kirjoituksissa pärjää. Suomella on näköjään varaa syrjäyttää hitaammin kypsyvät yhteiskunnasta. Yksilön ja tämän elämän kannalta katastrofi mutta eihän yksilöitä koskaan täällä ole ajateltu.
Joo kyllä elämä on pilalla jos ei pääse juristiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakitekstiä?
Mistähän tuo kolme päivää on repäisty! Miksei aikaa ole vaikkapa 1 viikko.
Saapa nähdä, niin tämäkään kokeilu ei ole voimassa kuin muutaman vuoden, koska kuulostaa aika höpsöltä. Perustelu: Iso osa valitaan todistusvalinnassa. Hyvä todistus saadaan useimmiten uurastamalla. Sitä vasten tällainen kolmen päivän valmistautumisaika on nurinkurinen, ei looginen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö kirjoitetaan esseitä vai onko joku monivalinta?
Eiköhän se tosiaan ole monivalinta, kun koeaikakin on lyhentynyt tuntiin.
Monivalinta, konekorjattava
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, eipähän kenenkään tarvitse enää pitää kokonaista välivuotta pääsykokeisiin valmistautumista varten!
Tämä on kyllä totta. Kun kokeisiin on aikaa valmistautua vain se kolme päivää ei kenelläkään ole mitään syytä käyttää kokonaista vuotta ihan vaan lukeakseen pääsykokeisiin, kuten moni aiemmin teki.
Toisaalta nyt on tilalle tulleet ne, jotka käyttää useita vuosia siihen, että yrittää korottaa arvosanojaan todistusvalintaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun pointti on se että omalla työllä ei voi enää muuttaa kohtaloaan jos 15-18 ikävuosina meni pieleen. Aikaisemmin pystyi juuri tuolla pääsykoeurakoinnilla ottamaan vielä uuden suunnan elämässään. Nyt kaikki on ohi jos et kirjoituksissa pärjää. Suomella on näköjään varaa syrjäyttää hitaammin kypsyvät yhteiskunnasta. Yksilön ja tämän elämän kannalta katastrofi mutta eihän yksilöitä koskaan täällä ole ajateltu.
Suomessa humanistinen puoli on täynnä re-tardeilta vaikuttavia houriskelijoita, jotka ovat lähinnä rasite tieteelle ja sivistysyhteiskunnalle. Eräskin yliopiston historianopettaja kirjoitti, että "moniarvoisessa tieteessä on se hyvä puoli, että kaikki eivät ole samaan aikaan väärässä saman asian suhteen".
Terv. äiti, jonka lapsella kaikki kymppejä lukion päästötodistuksessa.
Miten sun lapsen kympit vaikuttaa sinun käsitykseen jonkun yliopiston lehtorin kirjoituksesta, jota et näy ymmärtävän?
Vierailija kirjoitti:
Et voi tehdä mitään enää jos YO menee pieleen.
Voi uusia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit lukea, mutta et ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän hakea, olen erityisen nopea lukija.
Myös ymmärtää, soveltaa, muistaa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon lukee junamatkan aikana hesasta jyväskylään eli helposti luet ne vaikkapa kuuteen kertaan tuossa ajassa. Itse luin Papillonin vuorokaudessa.
Minä kaikki Tolstoin teokset vuorokaudessa......
Aina voi pyrkiä persujen kansanedustajaksi, jos ei oikein osaa lukea eikä kirjoittaa ja puhuminenkin tapahtuu änkyttämällä hiirenkorvat punaisina heiluen.