Tytär kertoi kuinka kaikki kommentoivat töissä hänen syömisiään, kotiruokaa
Tytär muutti kotiin kesäksi kun sai tutusta firmasta opiskelemaansa alaa vastaavaa kesätyötä lähes puoleksi vuodeksi. Töissä on ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita, alemman korkeakoulututkinnon ja ammattikoulun suorittaneita ihmisiä lähes 40 kpl, sekä firman omistaja/yrittäjä.
Olen tehnyt kotiruokaa ja vienyt siitä itsekin töihin eväät ja nyt tämä parikymppinen tytär myös on ottanut eilistä ruokaa evääksi töihin. Listalla on ollut vaikka mitä, terveellistä toki, sillä terveys on tärkeää meille.
Nyt tytär kertoi kuinka kukaan muu hänen lisäkseen ei syö töissä kotoa tuotua ruokaa, kuin yksi kandi ja paikan omistaja. Kaikki kipasevat kuulemma lähikauppaan ostamaan valmisruokaa/energiajuomaa. Pomo tarjoaa kahvit ja kahvipullat/pikkuleivät, jotka eivät taukotilassa kuulemma kauaa haise.
Työpaikassa on perheellisiä ihmisiä, joiden luulisi tekevän ruokaa kotona, mutta he kipasevat lähikauppaan. Samoin kaikki osa-aikatyöläiset, joiden palkka muutenkin on pienempi, tuhlaavat päivittäin eineksiin, patukoihin ja energiajuomiin.
Kommentteja tulee lähes päivittäin että ai että näyttää hyvälle, mitä sulla oikein on taas eväänä, ootko itse tehnyt?
Onko aikuiset ihmiset tosiaan näin uusavuttomia nykyään?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla jotkut kommentoi erään kotiruokia, syy oli siinä että kun se lämmitteli niitä toimiston kahvitilan mikrossa, niin koko toimisto haisi.
Jotkut piruuttain kehuivat että miten jaksaa oikein tehdä ruokaa, ja selän takana tekivät sille irvistely ja ällötysilmeitä.
Ruuan haju ei kuulu toimistoon.
Ootko päiväkodissa vai koulussa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa ei jaksa kokata. Olen oppilaitoksessa töissä. Siellä lounas maksaa noin 6 euroa. Siis tavallinen kouluruoka. Olen ainoa, joka syö eväitä meidän tiimistä.
Ei ole mitään järkeä syödä eväitä jos lounas maksaa 6 e.
Kuudella eurolla tekee jo monen päivän eväät.
Lisäksi aina haukkuvat sitä kouluruokaa, mutta silti maksavat siitä 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla jotkut kommentoi erään kotiruokia, syy oli siinä että kun se lämmitteli niitä toimiston kahvitilan mikrossa, niin koko toimisto haisi.
Jotkut piruuttain kehuivat että miten jaksaa oikein tehdä ruokaa, ja selän takana tekivät sille irvistely ja ällötysilmeitä.
Ruuan haju ei kuulu toimistoon.
Ootko päiväkodissa vai koulussa töissä?
Koulun ruokalassa ei saa syödä omia eväitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten se tyttösi tietää kaikkien koulutuksen? Minäkään en tiedä, oeln ollut samassa firmassa 8v :D
Ei ole rakettitiedettä, esimerkiksi apteekissa. Farmaseutti on kandi ja proviisori maisteri, tekniset ovat kassalla amispohjalla. Päiväkodissa pomo ja erityisopettaja on maisteri, opettaja kandi ja lastenhoitajat amiksia. Jne
esimerkiksi,
Joka päivä teemme kotona ruokaa ja viikonloppuisin 2x. Teini- ikäinen poika ja mies pitävät huolen, että ruokaa ei yleensä jää. Syön siis töissä eineksiä, joskus toki teen töihin ruuan erikseen.
Kasvislasagne: kesäkurpitsaa, porkkanaa, tomaattimurskaa, papuja... täysjyväpastaa. Juustokastikkeen kyllä teen maidosta ja juustosta.
Otan töihin aina edellispäivän ruokaa, jos jää. Aina ei jää, silloin otan karjalanpiirakkaa tmv. päällysten kera. Hedelmä kylkeen.
Joskus sorrun valmissalaattiin tai einesruokaan. Joskus tilaan talon ruokaa.
Välillä on niin kiire, ettei ehdi syödä ollenkaan, jos jotain ekstraa tapahtui. Vanhustyössä olen. Aamupäivällä ehtii pitää yleensä sen kahvipaussin 10 min. Ruokailu yleensä 13, kun iltavuoro tulee töihin.
Itse siirryin eväisiin, koska lounasravintolamme ateriat olivat surkeita. Kotona syömme paljon paremmin ja ainekset ovat takuulla laadukkaampia.