Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytär kertoi kuinka kaikki kommentoivat töissä hänen syömisiään, kotiruokaa

Vierailija
03.06.2025 |

Tytär muutti kotiin kesäksi kun sai tutusta firmasta opiskelemaansa alaa vastaavaa kesätyötä lähes puoleksi vuodeksi. Töissä on ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita, alemman korkeakoulututkinnon ja ammattikoulun suorittaneita ihmisiä lähes 40 kpl, sekä firman omistaja/yrittäjä.

Olen tehnyt kotiruokaa ja vienyt siitä itsekin töihin eväät ja nyt tämä  parikymppinen tytär myös on ottanut eilistä ruokaa evääksi töihin. Listalla on ollut vaikka mitä, terveellistä toki, sillä terveys on tärkeää meille. 

Nyt tytär kertoi kuinka kukaan muu hänen lisäkseen ei syö töissä kotoa tuotua ruokaa, kuin yksi kandi ja paikan omistaja. Kaikki kipasevat kuulemma lähikauppaan ostamaan valmisruokaa/energiajuomaa. Pomo tarjoaa kahvit ja kahvipullat/pikkuleivät, jotka eivät taukotilassa kuulemma kauaa haise. 

Työpaikassa on perheellisiä ihmisiä, joiden luulisi tekevän ruokaa kotona, mutta he kipasevat lähikauppaan. Samoin kaikki osa-aikatyöläiset, joiden palkka muutenkin on pienempi, tuhlaavat päivittäin eineksiin, patukoihin ja energiajuomiin. 

Kommentteja tulee lähes päivittäin että ai että näyttää hyvälle, mitä sulla oikein on taas eväänä, ootko itse tehnyt? 

Onko aikuiset ihmiset tosiaan näin uusavuttomia nykyään?

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on uusavuttomuutta? Me tehdään joka ilta itse ruokaa, mutta ei siitä yleensä riitä molemmille sen illallisen lisäksi eväiksi asti. Silloin otetaan sitä valmista ennemmin kuin tehdään vielä erikseen jotain eväsruokaa.

Ei tietenkään kukaan tee kahta eri ruokaa illalla, vaan sitä yhtä sen verran reilusti, että molemmille riittää seuraavan päivän eväsruuaksikin.

Vierailija
62/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen keski-ikäinen, keskituloinen kolmen teinin äiti ja yhden etätyöläisen vaimo. Kokkaan JOKA päivä päivällisen. Harvoin ruokaa jää kolmen pojan jäljiltä, jos jää niin mies syö kotona lounaaksi. Eli kyllä, olen niin uusavuton, että haen valmiin salaatin lähikaupasta lounaaksi. Kun lapset joskus muuttaa pois, niin kokkaan korkeintaan viikonloppuna ja juhlapyhiksi. Olen saanut osani kokkauksesta.

Mikset tee isoja annoksia kerralla? Minun äitini teki aina 3 päivän ruuat. Ihmettelin kun kaverin äiti teki joka päivä ruokaa. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

No joo, ehkä kyseinen äiti saisi jotain jäämään seuraavaksi päiväksi, jos tekisi keittoa kymmenen litran kattilassa. Pienemmillä kattiloilla ei kolmen teini-ikäisen pojan ja yhden aikuisen miehen jälkeen jää seuraavaksi päiväksi syötävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5, ei ihmisiä oikeasti kiinnosta toisten syömiset niin paljon, että kommentoisivat lähes päivittäin työkaverin lounasta. :D 

Vierailija
64/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuo nyt välttämättä uusavuttomuutta ole, vaan laiskuutta tai sitä, ettei vaan haluta tehdä työpaikkaruokailua varten itse ruokaa. 

Ovathan ne valmiseväät vaihtelua kotiruoalle. Mitä se terveellinen kotiruoka sitten on: makaronilaatikkoa ja jauhelihakastiketta ja spagettia?

Vierailija
65/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä ole uusavuton se aikuinen tytär jolle äiti tekee eväät.

Vierailija
66/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan syö ruokaa jota on tehty jo 1800-luvulla. 

Vierailija
67/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2/5, ei ihmisiä oikeasti kiinnosta toisten syömiset niin paljon, että kommentoisivat lähes päivittäin työkaverin lounasta. :D 

Taitaa tytär kommentoida joka pv muiden syömisiä. Äitiinsä tullut.

Vierailija
68/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön aina valmisaterioita töissä koska en yksinkertaisesti ole kiinnostunut kokkaamisesta. Joskus viikonloppuna saatan vääntää jotain yksinkertaista, mutta monesti herkutellaan ravintolaruualla yhtenä päivänä.

Tämä kotiruokahehkutuksesi on jotenkin 50-luvulta, who cares mitä muut syö?

Vierailija
69/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä ja tyttäresi jotain pahimman luokan autisteja? Yleensä tuollainen ns. kommentointi on ihan tavallista small talkkia työpaikalla.

Ai niin, olet trolli. 

Vierailija
70/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on aikaavieviä harrastuksia, mutta osa ovat kyllä puhtaasti vain laiskoja. Monet valmisruoat ja kaupan salattibaarin antimet ovat oikein hyvä lounas. Ei kotiruoka välttämättä ole parempi tai tarveellisempi vaihtoehto, varsinkaan, jos se on tasoa makaronilaatikko.

Mieluummin minä söisin kotona tehtyä makaronilaatikkoa kuin vettynyttä valmissalaattia.

Vierailija
71/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei kyllä monet kommentoi, mutta se on ihan vaan kohteliasta small talkia. Ei niitä oikeasti kiinnosta.

Vierailija
72/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne piirtää kenellä on liitua. Vituttais muakin olla köyhä.

Jokainen, joka joutuu tekemään palkkatöitä on köyhä ali-ihminen.

Mukava että palstalla on tasokastakin väkeä. 

Vierailija
73/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä luettelet tyttäresi kesätyöpaikan 40 ihmisen koulutukset?

Mistä edes tiedä heidän koulutuksensa?

Vierailija
74/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka työpaikassa näitä ravintoliuosten ja energiajuomien lipittäjiä näkee. Esimerkiksi laihdutetaan siten, ettei syödä yhtään mitään.

Itse tein aina pari kunnon ruisleipää evääksi töihin, joita söin sitten aamuisella kahvitauolla, koska syön aamiaisen kotona niin varhain, että tarvitsen syötävää jo siihen aikaan ensimmäisen kerran. Että se olikin punainen vaate joillekin työ-"kavereille", että söin ruisleipää siihen aikaan! No paikassa ei muutenkaan ollut ilmapiiri ja asiat oikein hyvin, joten ilmeisesti he olivat vain keskimääräistä kettumaisempia ihmisisä muutenkin. Lähdin pois. Jos ei ihmiset siedä edes eväitäni, niin on varmaan aika turha odottaa, että muutenkaan sietäisivät minua.

Vierailija
75/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yleistä. Eivät ihmiset osaa säästää. Syödään jotain valmisreissumiestä 5€, haloo.

Ei kaikkien tarvitse säästää. Raha kiertoon. 

Vierailija
76/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuus on kyllä jotain ihan muuta täällä oikeassa elämässä, mutta porvoossa se voi tarkoittaa tuotakin, ettei kiinnosta tehdä ruokaa.

Vierailija
77/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yleistä. Eivät ihmiset osaa säästää. Syödään jotain valmisreissumiestä 5€, haloo.

Ei kaikkien tarvitse säästää. Raha kiertoon. 

Niinpä. Miksi pitäisi säästää jos rahaa on? Ei mulla talous kaadu valmisruokien oston takia. 

Vierailija
78/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä tyttäresi sopparissa lukee yrityksen liikesalaisuuksien ja asioiden levittämisestä äidille ja julnisesti, joka juoruaa ne eteenpäin. Jos tyttäresi olisi meillä töissä, hänen työsopimus purettaisiin varotoimena välittömästi, sillä hänen ei voi luottaa. Ja mitä kenellekään kuuluu, mitä työntekijät syövät, se ei kuulu edes esihenkilölle.  Löysää työmoraali. 

Työkaverin lounasruoka tuskin on mikään liikesalaisuus. Täältä sivusta. 

Vierailija
79/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erehdyt, nykyään ei muuta tehdäkään kun katsotaan ja kommentoidaan toisten syömisiä. Tällä palstalla myös, syöminen ja ruoka on ihan paras aihe johon heti tartutaan hanakasti ja laihduttajille jaetaan sivukaupalla hyviä neuvoja kunnes ketju päättyy riitelyyn ja vattuiluihin. 

Ilkeitä kommentteja olette nytkin saaneet aikaiseksi. 

Vierailija
80/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hyvää että ihmiset ostavat valmisruokia => lisää alveja valtion kassaan.