Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytär kertoi kuinka kaikki kommentoivat töissä hänen syömisiään, kotiruokaa

Vierailija
03.06.2025 |

Tytär muutti kotiin kesäksi kun sai tutusta firmasta opiskelemaansa alaa vastaavaa kesätyötä lähes puoleksi vuodeksi. Töissä on ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita, alemman korkeakoulututkinnon ja ammattikoulun suorittaneita ihmisiä lähes 40 kpl, sekä firman omistaja/yrittäjä.

Olen tehnyt kotiruokaa ja vienyt siitä itsekin töihin eväät ja nyt tämä  parikymppinen tytär myös on ottanut eilistä ruokaa evääksi töihin. Listalla on ollut vaikka mitä, terveellistä toki, sillä terveys on tärkeää meille. 

Nyt tytär kertoi kuinka kukaan muu hänen lisäkseen ei syö töissä kotoa tuotua ruokaa, kuin yksi kandi ja paikan omistaja. Kaikki kipasevat kuulemma lähikauppaan ostamaan valmisruokaa/energiajuomaa. Pomo tarjoaa kahvit ja kahvipullat/pikkuleivät, jotka eivät taukotilassa kuulemma kauaa haise. 

Työpaikassa on perheellisiä ihmisiä, joiden luulisi tekevän ruokaa kotona, mutta he kipasevat lähikauppaan. Samoin kaikki osa-aikatyöläiset, joiden palkka muutenkin on pienempi, tuhlaavat päivittäin eineksiin, patukoihin ja energiajuomiin. 

Kommentteja tulee lähes päivittäin että ai että näyttää hyvälle, mitä sulla oikein on taas eväänä, ootko itse tehnyt? 

Onko aikuiset ihmiset tosiaan näin uusavuttomia nykyään?

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ruuat ovat hyviä seuraavana päivänä, saisiko muutaman vinkin, niin voisi poimia sieltä ideoita?

Makaroonilaatikko

Erilaiset kastikkeet + riisi / pasta

Itse asiassa kaikki ruuat ovat hyviä useamman päivän

Ovat kyllä mutta perunat kovettuvat jotenkin epämiellyttäväksi, jos on jokin keitto.

Vierailija
42/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ihan kauhulla seuraan nuorten eväitä. On energiajuomaa, paistopisteen tuotteita, karkkia ja herkkuja tauolla. Einesruoka on sieltä järkevimmästä päästä. Ne joilla on kotiruokaa eväinä, se on jotain nistipataa tai pelkkää makaronia. Mun nuoruudessa käytiin tehtaan ruokalassa syömässä ruokaruokaa tai kipaistiin kotiin syömään oikeaa kotiruokaa tai jopa vedettiin dieettiä. Ja silti ollaan plösähdetty. Mitä kauheaa tapahtuu näille nykynuorille tulevaisuudessa, jos tahti on jo nyt noin paha?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä onkin laadukasta äiti-tytär aikaa. Rollata ihmisten syömisiä. Luovuttavatko muut tyttärellesi ostokuitin, niin  voi pitää kirjanpitoa mitä muut syövät. 

Vierailija
44/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa porukkaa. Meillä suurin osa syö enimmäkseen itsetehtyjä eväitä, osa salaattia, osa lämmittää. Näin on ollut monella aiemmallakin työpaikalla. 

Vierailija
45/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, kuinka vihamielisesti ketjulaiset kommentoivat sitä, että joku on tullut huomioineeksi lapsensa työtovereiden lounasruokailua. Kyllä minäkin olen ihmetellyt, miten rahaa laitetaan eineksiin ja valmissämpylöihin jokaikinen arkipäivä. Se tekee kuukaudessa aika monta satasta. Sekin kummastuttaa, että toisissa ketjuissa moititaan kanssaihmisiä ylipainon kerryttämisestä, mutta einesten syöntiä ei saisi täällä yhtään moittia. 

Vierailija
46/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Ihan kauhulla seuraan nuorten eväitä. On energiajuomaa, paistopisteen tuotteita, karkkia ja herkkuja tauolla. Einesruoka on sieltä järkevimmästä päästä. Ne joilla on kotiruokaa eväinä, se on jotain nistipataa tai pelkkää makaronia. Mun nuoruudessa käytiin tehtaan ruokalassa syömässä ruokaruokaa tai kipaistiin kotiin syömään oikeaa kotiruokaa tai jopa vedettiin dieettiä. Ja silti ollaan plösähdetty. Mitä kauheaa tapahtuu näille nykynuorille tulevaisuudessa, jos tahti on jo nyt noin paha?

Sinä plösähdit siis nuoruudessasi vaikka olit dieetilläkin.

Vierailija
47/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tyttäresi uusavuton kun muutti mamman helmoihin takaisin?

Vierailija
48/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruokaako arvostelivat ? 

Vierailija
49/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, kuinka vihamielisesti ketjulaiset kommentoivat sitä, että joku on tullut huomioineeksi lapsensa työtovereiden lounasruokailua. Kyllä minäkin olen ihmetellyt, miten rahaa laitetaan eineksiin ja valmissämpylöihin jokaikinen arkipäivä. Se tekee kuukaudessa aika monta satasta. Sekin kummastuttaa, että toisissa ketjuissa moititaan kanssaihmisiä ylipainon kerryttämisestä, mutta einesten syöntiä ei saisi täällä yhtään moittia. 

Mitä pahaa siinä on jos ostaa eineksia  tai käy ravintolassa syömässä työpäivän aikana. Ja useimmilla on ravinto tai lounasetu työsuhde etuna. Järjetöntä olla sitä käyttämättä. 

Vierailija
50/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen keski-ikäinen, keskituloinen kolmen teinin äiti ja yhden etätyöläisen vaimo. Kokkaan JOKA päivä päivällisen. Harvoin ruokaa jää kolmen pojan jäljiltä, jos jää niin mies syö kotona lounaaksi. Eli kyllä, olen niin uusavuton, että haen valmiin salaatin lähikaupasta lounaaksi. Kun lapset joskus muuttaa pois, niin kokkaan korkeintaan viikonloppuna ja juhlapyhiksi. Olen saanut osani kokkauksesta.

Vierailija
51/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutusten listaaminen täysin ilman mitään liittymäkohtaa keskustelun aiheeseen, "terveys on meille tärkeää", tosi huono ja läpinäkyvä provo. Kun teet näitä, niin yritä vaikka lukea se teksti sellaisella katseella, että uskoisitko oikeasti jonkun sanovan tosissaan tuollaisia asioita.

Mitä, onko Porvoo närkästynyt?

Vierailija
52/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vaikka olisi nainen, ei enää osaakaan tehdä juuri ruokaa.

Valtaosa. Osa naisista onneksi osaa, mutta määrä varmasti romahtanut.

Siis kyllä itsekin osaan. Ei ole mitään rakettitiedettä se ja youtubesta oppii perusjutut.

Mutta syön itse pääasiassa idätettyjä salaatteja ja yksinkertaisia ruokia, kuten riisiä, perunaa, tai hapanleipää. Jos tällaiset perusruoka-aineet eivät kelpaa, ruokailu ei ole ravitsemusta vaan nautintoa varten, ja siitä seuraa monenlaisia terveys- sekä muita ongelmia. 

Jos ajattelen esimerkiksi lasagnea, niin siinä on äkkiseltään jo kolme ongelmaa. 

1. Liha. Liha ei ole ihmisruokaa eikä sitä ole mitään syytä syödä, muuta kuin äärimmäiseen nälänhätään.

2. Maito/juusto. Näitä tuotetaan r aiskaamalla lehmiä ja viemällä heidän vasikoidensa maidot. Sanomattakin selvää, ettei tällainen elämäntapa ole eettistä, oikein, tai kestävää. En halua tällaista omalle kontolleni.

3. Käsittelemätön vehnä. Tämä aiheuttaa säännöllisesti nautittuna suolisto-ongelmia. Jos haluaa käyttää viljoja, ne pitää hapattaa ensin.

Tällainen ruoka on mässyruokaa ja jos nyt ihan väkisin katsoo, että epäeettinen mässytys on se millä haluaa elämästä nauttia, niin sitä voi syödä sitten vaikka kerran viikossa. Muutoin voi syödä terveellistä ja järkevää ruokaa.

Vierailija
53/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä miesvaltaisilla aloilla (asentajat, raksa, tietyö) , että ukot  ajaa syömään ravintolaan ja naisilla esim hoitajilla on töissä eväät.

Liian isot palkat. T: Saksikäsi Riikka

Vierailija
54/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaivattomuus on niin yleistä nuorilla naisilla Suomessa. On sitä miehilläkin.

On iisimpää käydä Lidlin paistopisteellä itse.

Vierailija
55/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan työntekijöillä olla piikki lähikauppaan ja työnanja maksaa ja työntekijät maksavat vain verotusarvon. Yleinen käytäntö monessa työpaikassa. 

Vierailija
56/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan työntekijöillä olla piikki lähikauppaan ja työnanja maksaa ja työntekijät maksavat vain verotusarvon. Yleinen käytäntö monessa työpaikassa. 

Yritystuet hyvässäkäytössä.

Ei naiset osaa enää tehdä ruokaa.

Vierailija
57/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siinä on jos ostaa eineksia  tai käy ravintolassa syömässä työpäivän aikana. Ja useimmilla on ravinto tai lounasetu työsuhde etuna. Järjetöntä olla sitä käyttämättä. 

Et ymmärtänyt, mikä oli kirjoitukseni sisältö. Ihmettelin sitä, miten ap saa osakseen vihamielisyyttä ottamalla kantaa lounasruokailuun. 

Vierailija
58/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä.Ole iloinen että osaat ja että tytär osaa ja arvostaa kotiruokaa.Nykyihminen osaa woltata ja lämmittää mikroaterian...

Vierailija
59/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen keski-ikäinen, keskituloinen kolmen teinin äiti ja yhden etätyöläisen vaimo. Kokkaan JOKA päivä päivällisen. Harvoin ruokaa jää kolmen pojan jäljiltä, jos jää niin mies syö kotona lounaaksi. Eli kyllä, olen niin uusavuton, että haen valmiin salaatin lähikaupasta lounaaksi. Kun lapset joskus muuttaa pois, niin kokkaan korkeintaan viikonloppuna ja juhlapyhiksi. Olen saanut osani kokkauksesta.

Mikset tee isoja annoksia kerralla? Minun äitini teki aina 3 päivän ruuat. Ihmettelin kun kaverin äiti teki joka päivä ruokaa. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Vierailija
60/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narise raksaäijillekin.

Käyvät ruokatunnilla huoltiksella syömässä.