Tytär kertoi kuinka kaikki kommentoivat töissä hänen syömisiään, kotiruokaa
Tytär muutti kotiin kesäksi kun sai tutusta firmasta opiskelemaansa alaa vastaavaa kesätyötä lähes puoleksi vuodeksi. Töissä on ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita, alemman korkeakoulututkinnon ja ammattikoulun suorittaneita ihmisiä lähes 40 kpl, sekä firman omistaja/yrittäjä.
Olen tehnyt kotiruokaa ja vienyt siitä itsekin töihin eväät ja nyt tämä parikymppinen tytär myös on ottanut eilistä ruokaa evääksi töihin. Listalla on ollut vaikka mitä, terveellistä toki, sillä terveys on tärkeää meille.
Nyt tytär kertoi kuinka kukaan muu hänen lisäkseen ei syö töissä kotoa tuotua ruokaa, kuin yksi kandi ja paikan omistaja. Kaikki kipasevat kuulemma lähikauppaan ostamaan valmisruokaa/energiajuomaa. Pomo tarjoaa kahvit ja kahvipullat/pikkuleivät, jotka eivät taukotilassa kuulemma kauaa haise.
Työpaikassa on perheellisiä ihmisiä, joiden luulisi tekevän ruokaa kotona, mutta he kipasevat lähikauppaan. Samoin kaikki osa-aikatyöläiset, joiden palkka muutenkin on pienempi, tuhlaavat päivittäin eineksiin, patukoihin ja energiajuomiin.
Kommentteja tulee lähes päivittäin että ai että näyttää hyvälle, mitä sulla oikein on taas eväänä, ootko itse tehnyt?
Onko aikuiset ihmiset tosiaan näin uusavuttomia nykyään?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään vaikka olisi nainen, ei enää osaakaan tehdä juuri ruokaa.
Valtaosa. Osa naisista onneksi osaa, mutta määrä varmasti romahtanut.
Mitkä ruuat ovat hyviä seuraavana päivänä, saisiko muutaman vinkin, niin voisi poimia sieltä ideoita?
Vierailija kirjoitti:
Alapäälläkö ruokaa tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yleistä. Eivät ihmiset osaa säästää. Syödään jotain valmisreissumiestä 5€, haloo.
Syön joka päivä 13,70 € maksavat lounaan, haloo. Ei tarvitse pihistellä tuollaisesta.
Kun vanhuus on kohdallasi totta olet tyhjä ja köyhä kuin kirkonrotta.
Sori mutta näin ei tule tapahtumaan. Tulot on suuret molemmilla puolisoilla ja perinnötkin vielä saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ja mietilääpä ihmettelijät tätä: Minä teen etätöitä, mutta silti syön 1-3 kertaa viikossa valmisruuan :) Joskus se edellisen päivän ruoka esim. loppuu seuraavana iltana, jolloin lounaalle ei jää mitään, joten syön lounaaksi esim. valmissalaatin tai thaikuution.
Mää kyllä kokkaan koko viikoksi. Ei lopu kesken.
Toisaalta ihanaa kun on työtön. Ei tarvitse sietää i dioottien käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ruuat ovat hyviä seuraavana päivänä, saisiko muutaman vinkin, niin voisi poimia sieltä ideoita?
Makaroonilaatikko
Erilaiset kastikkeet + riisi / pasta
Itse asiassa kaikki ruuat ovat hyviä useamman päivän
Hyi. Ymmärtäisin tuon jos olisi oikeasti laadukas buffet. Itse olin paikassa, missä oli oma lounasravintola, mutta raaka-aineet olivat halvimpia mahdollisia ja sain jopa allergisia oireita kaikesta, missä oli öljyä, joten eväiksihän se useimmiten meni. En käsitä tuota öljyhommaa, sillä kotona en saa oliiviöljystä koskaan mitään - tuolla oli aina hirveää röhinää ja röhkintää syömisen jälkeen. En tiedä mitä käyttivät, mutta maustepöydästä päätellen kaikkein halvinta.
Tuo että syö jotain eineksiä on ihan syvältä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään vaikka olisi suomalainen, ei enää osaakaan kirjoittaa juuri suomea.
Vierailija kirjoitti:
Mikäkö ei olisi? Kaikki on hyvää monta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mietilääpä ihmettelijät tätä: Minä teen etätöitä, mutta silti syön 1-3 kertaa viikossa valmisruuan :) Joskus se edellisen päivän ruoka esim. loppuu seuraavana iltana, jolloin lounaalle ei jää mitään, joten syön lounaaksi esim. valmissalaatin tai thaikuution.
Ai syöt koko viikon samaa ruokaa? Vai kokkaat useamman ruuan samaan aikaan? Itse teen sen verran, että riittää ihan max 2,5 päivää, enkä tee uutta ennenkuin se on syöty. Ei tule hävikkiä.
Surullista, miten vähäistä on joidenkin elämänsisältö. Tyttären eväsleivät. Kannattaisiko hankkia elämä.
Eikä omena ole kauan puusta pudonnut, kun kesäapulainen vahtii töissä mitä 39 työtekijää syö ruokatauolla. Ehtiikö hän syödä itse lainkaan, kun ruokatauko 20 minuuttia?
Miksi tyttäresi ja sinä siinä sivussa ruoditte toisten tapoja? Ja vielä kerrotte niistä eteenpäin vieraille ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaroonilaatikko
Hän kysyi, mitkä ruoat ovat hyviä seuravaana päivänä. Ensinnäkään makaronilaatikossa ei ole juuri mitään ravintoaineita ja toiseksi, se ei ole hyvää edes tuoreena. Ja riisi ei todellakaan säily montaa päivää.
Vierailija kirjoitti:
Siis 40 ihmistä ja kaikki kommentoi yhden syömisiä, ihanko todella ja oikeasti joka päivä?
Miksi tämä vaikuttaa hyvin vahvasti liioittelulta?
Miten sun tytär ehtii vahtimaan muiden syömisiä noin tarkasti ja tietää, että lounaalla ei käydä lähilounaspaikoissa, vaan kaikki ostaa energiapatukoita. Jotenkin ahdistava stalkkaaja jää tunteeksi lapsestasi, oletko opettanut kotona, miten kaikki muiden tekemiset merkitään mustaan vihkoon.
Tytär on keksinyt, miten äiti pidetään hyvällä tuulella hellan ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yleistä. Eivät ihmiset osaa säästää. Syödään jotain valmisreissumiestä 5€, haloo.
Syön joka päivä 13,70 € maksavat lounaan, haloo. Ei tarvitse pihistellä tuollaisesta.
Kun vanhuus on kohdallasi totta olet tyhjä ja köyhä kuin kirkonrotta.
Kyllä se eletty elämä lämmittää vanhana enemmän kuin paksu pankkitili. Jos pihistelee läpi elämänsä niin ei sitä osaa vanhanakaan käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi säästää jos ei ole rahasta pulaa? Minä ainakin mielelläni laitan rahaa asioihin jotka helpottaa mun elämää, ihan sama vaikka voisi päästä halvemmallakin.
Se vaan että ihmisiltä on aikalailla rahat loppu.
No kannattaako olla köyhä paska?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaroonilaatikko
Onko tuo nyt sitä terveellistä kotiruokaa? Makaronia ja riisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et taida kovin ihmeellisiä ruokia syödä. En pystyisi syömään samaa ruokaa useana päivänä peräkkäin yksipuolisesti.
Mitä siellä tyttäresi sopparissa lukee yrityksen liikesalaisuuksien ja asioiden levittämisestä äidille ja julnisesti, joka juoruaa ne eteenpäin. Jos tyttäresi olisi meillä töissä, hänen työsopimus purettaisiin varotoimena välittömästi, sillä hänen ei voi luottaa. Ja mitä kenellekään kuuluu, mitä työntekijät syövät, se ei kuulu edes esihenkilölle. Löysää työmoraali.