Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär kertoi kuinka kaikki kommentoivat töissä hänen syömisiään, kotiruokaa

Vierailija
03.06.2025 |

Tytär muutti kotiin kesäksi kun sai tutusta firmasta opiskelemaansa alaa vastaavaa kesätyötä lähes puoleksi vuodeksi. Töissä on ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita, alemman korkeakoulututkinnon ja ammattikoulun suorittaneita ihmisiä lähes 40 kpl, sekä firman omistaja/yrittäjä.

Olen tehnyt kotiruokaa ja vienyt siitä itsekin töihin eväät ja nyt tämä  parikymppinen tytär myös on ottanut eilistä ruokaa evääksi töihin. Listalla on ollut vaikka mitä, terveellistä toki, sillä terveys on tärkeää meille. 

Nyt tytär kertoi kuinka kukaan muu hänen lisäkseen ei syö töissä kotoa tuotua ruokaa, kuin yksi kandi ja paikan omistaja. Kaikki kipasevat kuulemma lähikauppaan ostamaan valmisruokaa/energiajuomaa. Pomo tarjoaa kahvit ja kahvipullat/pikkuleivät, jotka eivät taukotilassa kuulemma kauaa haise. 

Työpaikassa on perheellisiä ihmisiä, joiden luulisi tekevän ruokaa kotona, mutta he kipasevat lähikauppaan. Samoin kaikki osa-aikatyöläiset, joiden palkka muutenkin on pienempi, tuhlaavat päivittäin eineksiin, patukoihin ja energiajuomiin. 

Kommentteja tulee lähes päivittäin että ai että näyttää hyvälle, mitä sulla oikein on taas eväänä, ootko itse tehnyt? 

Onko aikuiset ihmiset tosiaan näin uusavuttomia nykyään?

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää kehumista. Hanki elämä.

Vierailija
2/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on köyhää kun joku fleksailee eväillä :D Eikä edes omilla :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä. Eivät ihmiset osaa säästää. Syödään jotain valmisreissumiestä 5€, haloo.

Vierailija
4/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on aikaavieviä harrastuksia, mutta osa ovat kyllä puhtaasti vain laiskoja. Monet valmisruoat ja kaupan salattibaarin antimet ovat oikein hyvä lounas. Ei kotiruoka välttämättä ole parempi tai tarveellisempi vaihtoehto, varsinkaan, jos se on tasoa makaronilaatikko.

Vierailija
5/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yleistä. Eivät ihmiset osaa säästää. Syödään jotain valmisreissumiestä 5€, haloo.

Syön joka päivä 13,70 € maksavat lounaan, haloo. Ei tarvitse pihistellä tuollaisesta. 

Vierailija
6/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä ihminen taas, tällä palstalla ei taida montaa tervettä olla? En ole itsekään kun olen jäänyt jumiin tänne. En tosin jankuta pakkomielteisesti paskaa koko ajan. 

Vierailija
7/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi säästää jos ei ole rahasta pulaa? Minä ainakin mielelläni laitan rahaa asioihin jotka helpottaa mun elämää, ihan sama vaikka voisi päästä halvemmallakin. 

Vierailija
8/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusten listaaminen täysin ilman mitään liittymäkohtaa keskustelun aiheeseen, "terveys on meille tärkeää", tosi huono ja läpinäkyvä provo. Kun teet näitä, niin yritä vaikka lukea se teksti sellaisella katseella, että uskoisitko oikeasti jonkun sanovan tosissaan tuollaisia asioita.

Vierailija
9/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hienoa, että äidille tulee hyvä mieli lapsensa ruokkimisesta. Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita. Joku ihan mielellään ostaa sen eineksen ja syö sen eikä raahaa eväsrasiaa eestaas. Kotiruokaa voi syödä sit kotona.

Vierailija
10/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo nyt välttämättä uusavuttomuutta ole, vaan laiskuutta tai sitä, ettei vaan haluta tehdä työpaikkaruokailua varten itse ruokaa. 

Vierailija
11/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne piirtää kenellä on liitua. Vituttais muakin olla köyhä.

Jokainen, joka joutuu tekemään palkkatöitä on köyhä ali-ihminen.

Vierailija
12/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on uusavuttomuutta? Me tehdään joka ilta itse ruokaa, mutta ei siitä yleensä riitä molemmille sen illallisen lisäksi eväiksi asti. Silloin otetaan sitä valmista ennemmin kuin tehdään vielä erikseen jotain eväsruokaa.

Vierailija
13/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön joka päivä 13,70 € maksavat lounaan, haloo. Ei tarvitse pihistellä tuollaisesta. 

Tämä! Haluan syödä kunnon lounaan lounasravintolassa. Kunnon ateria laadukkaista aineksista maksaa. Viidellä eurolla ei kovin ihmeellistä lounasta saa edes itse tekemällä.

Vierailija
14/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mietilääpä ihmettelijät tätä: Minä teen etätöitä, mutta silti syön 1-3 kertaa viikossa valmisruuan :) Joskus se edellisen päivän ruoka esim. loppuu seuraavana iltana, jolloin lounaalle ei jää mitään, joten syön lounaaksi esim. valmissalaatin tai thaikuution. 

Vierailija
15/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi säästää jos ei ole rahasta pulaa? Minä ainakin mielelläni laitan rahaa asioihin jotka helpottaa mun elämää, ihan sama vaikka voisi päästä halvemmallakin. 

Se vaan että ihmisiltä on aikalailla rahat loppu.

Vierailija
16/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin saman harjoittelussa ollessani terveydenhuollon osastolla. Tuli kyseltyäkin asiasta ja moni sanoi, että helpompi ostaa kaupasta kun saa tietyn annoskoonkin. Yleensä heillä oli eines + salaatti. Itse kadehdin salaatteja kun itse olen huono niitä tekemään.

Opiskelijakavereilla oli yleensä itsetehtyjä ruokia. Yleensä samoja mitä itsellä oli edellisenä päivänä. Siitäkin tuli kysyttyä niin näytti minun appeet kuulema niin hyviltä 😃

Vierailija
17/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vanhuus on kohdallasi totta olet tyhjä ja köyhä kuin kirkonrotta.

Vierailija
18/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vaikka olisi nainen, ei enää osaakaan tehdä juuri ruokaa.

Vierailija
19/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 40 ihmistä ja kaikki kommentoi yhden syömisiä, ihanko todella ja oikeasti joka päivä?

Miksi tämä vaikuttaa hyvin vahvasti liioittelulta?

Miten sun tytär ehtii vahtimaan muiden syömisiä noin tarkasti ja tietää, että lounaalla ei käydä lähilounaspaikoissa, vaan kaikki ostaa energiapatukoita. Jotenkin ahdistava stalkkaaja jää tunteeksi lapsestasi, oletko opettanut kotona, miten kaikki muiden tekemiset merkitään mustaan vihkoon.

Vierailija
20/127 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hänen lisäkseen ei syö töissä kotoa tuotua ruokaa, kuin yksi kandi" - yhden kandin maininta kyllä kruunasi provon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän