Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläkkeelle en jaksa enää työttömänä

Vierailija
03.06.2025 |

haluan päästä pois tästä ahdistavasta työelämästä, onko mahdollista päästä työkyvyttömyyseläkkeelle mielenterveyden takia. lieviä terveys ongelmia on jotka rajoittaa tiettyä tekemistä.

M46

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitistä jaksat sekä valittaa...töihin vaan tuollaiset,noita luusereita on todella paljon..

Vierailija
82/86 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritin päästä tk-eläkkeeltä takaisin työelämään, mutta yli 25 työnantajaa hylkäsi hakemukseni vaikka se työllistämiseni ei olisi maksanut heille mitään. Stigma "mielenterveys" oli liikaa. Kukaan ei halua ex-burn out työntekijöitä. Asenteet istuvat lujassa ja tk-eläkeläiset ovat kastin alinta porukkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yritin päästä tk-eläkkeeltä takaisin työelämään, mutta yli 25 työnantajaa hylkäsi hakemukseni vaikka se työllistämiseni ei olisi maksanut heille mitään. Stigma "mielenterveys" oli liikaa. Kukaan ei halua ex-burn out työntekijöitä. Asenteet istuvat lujassa ja tk-eläkeläiset ovat kastin alinta porukkaa. 

Nyt en ymmärtänyt. Et olisi maksanut mitäön? Ilman palkkaa olisit tehnyt töitä? Mistä he tiesivät tk-eläkkeen syyt?

Vierailija
84/86 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaperäinen stressireaktio voi johtaa työkyvyttömyyteen. Pitää kyllä olla rankat traumat ja niistä johtuvat reaktiot, jotka vaikuttavat toimintakykyyn alentavasti ja tekevät arjesta selviämisen todella haastavaksi

Ja tarvitaan psykiatrin arvio / diagnoosi.

Vierailija
85/86 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärtänyt. Et olisi maksanut mitäön? Ilman palkkaa olisit tehnyt töitä? Mistä he tiesivät tk-eläkkeen syyt?

Työeläkeyhtiö olisi korvannut palkkani ja olisin ollut työnantajalle täten ilmainen työntekijä. En kelvannut kenellekään. Minulla on akateeminen loppututkinto, mutta en kelvannut edes kansalaisjärjestöihin töihin, tehtävissä, joissa olin ammattilainen. Projektien suunnittelu ja toteutus.

Vierailija
86/86 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumaperäinen stressireaktio voi johtaa työkyvyttömyyteen. Pitää kyllä olla rankat traumat ja niistä johtuvat reaktiot, jotka vaikuttavat toimintakykyyn alentavasti ja tekevät arjesta selviämisen todella haastavaksi

Ja tarvitaan psykiatrin arvio / diagnoosi.

Minulla oli burn out. Viimeisen kolmen vuoden ajalta ylitöitä 9 kk. Aivot sakkasi ja romahdin. En kestä sterssiä enää yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi