Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäiti tekee jo kahta työtä eli hoitaa lapset ja kotityöt, sen lisäksi pitäisi käydä töissä?

Vierailija
06.05.2026 |

Onko järjettömämpää vaadittu, ei ennenvanhaan tarvinnut kolmea työtä hoitaa, no lehmät ja vanhukset vielä. Mutta pelastakaa nyt edes äidit työelämältä, silloin kun lapset on pieniä!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kotia et hoitaisi ilman lapsia? 

Vierailija
2/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä tiedät entisajoista?

Oma äitini teki vuorotyötä jo 60-luvulla ja joutui silti hoitamaan kodin ja lapset, koska se oli isäni mielestä akkojen hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, töissäkäyvä äiti tekee noita kaikkia.

Vierailija
4/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan jonkun lehtijutun. Tästä on kyllä aikaa. Siinä eri kulttuurin naiset pitivät hulluna ajatusta, että heidän pitäisi lastenhoidon ja kotitöiden lisäksi vielä käydä töissä.

Vierailija
5/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan jonkun lehtijutun. Tästä on kyllä aikaa. Siinä eri kulttuurin naiset pitivät hulluna ajatusta, että heidän pitäisi lastenhoidon ja kotitöiden lisäksi vielä käydä töissä.

Sen takia syntyvyys on laskenut länsimaissa niin alas, koska se todella on hullua. 

Vierailija
6/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit miehen seksuaalisten tarpeiden tyydyttämisen. Vai lasketko kotitöiksi?

Vierailija
7/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä 50/50 laskujen maksussa ja muissa menoissa mutta 100% kotitöissä ja lastenhoidossa olekaan normi muualla maailmalla. 

Vierailija
8/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hoitaa isovanhemmat

Vierailija
9/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, työssäkäyvän äidin lapset hoitaa joku muu.

Itse ainakin pääsen nyt työssäkäyvänä paljon helpommalla, kun lapset ovat päiväkodissa verrattuna niihin kolmeen vuoteen, kun hoidin lapset kotona.

Vierailija
10/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me työssäkäyvät äiditkin teemme. Tosin miehemme osallistuvat kuten kuuluukin

Vierailija
11/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan tuolla itärajan takana tasa-arvoisuus tarkoitti sitä, että vaimo kävi töissä, jonotti mitä jonottikaan, ruoka-aineita tai saippuaa, hoiti kodin ja lapset.

Vierailija
12/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pääsen nyt työssäkäyvänä paljon helpommalla, kun lapset ovat päiväkodissa verrattuna niihin kolmeen vuoteen, kun hoidin lapset kotona.

Kyllä mun lapset olivat meillä kotona n 15h vuorokaudessa, päiväkodissa vain työajan eli 9h

Vierailija
13/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini teki vuorotyötä jo 60-luvulla ja joutui silti hoitamaan kodin ja lapset, koska se oli isäni mielestä akkojen hommaa.

Esim 50-luvulla Suomea ei pidetty tasa-arvoisena maana, kun naiset kävivät töissä. Sitten Suomeen pöllittiin Amerikasta termi, tasa-avo ja naiset alkoivat ihan itse vaatimaan, että heitä tulee mitata samoilla mittareilla kuin miehiä on aina mitattu, sillä työn teolla. Termi istui pirun huonosti kulttuuriimme, jossa Rouva Virtanen ei ole koskaan ollut ammatti. 

Vierailija
14/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten myös työssä käyvä mieheni. 

Vierailija
15/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun lapset olivat meillä kotona n 15h vuorokaudessa, päiväkodissa vain työajan eli 9h

Ja tuosta 15 tunnista nukkuivat 9-10?

Vierailija
16/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini kyllä pääsi helpommalla 70-luvulla. Hyvin pienestä oltiin itsekseen. Avain kaulaan ja ulos. Kun vertaa omien lasteni kanssa touhuamista. Kuljeteltiin harrastuksiin työpäivän päätteeksi. Aina piti olla mukana kaikessa varsinkin pienempien jutuissa.

Vierailija
17/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapseni nukkuu myös sen noin 9h. 

Vierailija
18/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini kyllä pääsi helpommalla 70-luvulla. Hyvin pienestä oltiin itsekseen. Avain kaulaan ja ulos. Kun vertaa omien lasteni kanssa touhuamista. Kuljeteltiin harrastuksiin työpäivän päätteeksi. Aina piti olla mukana kaikessa varsinkin pienempien jutuissa.

Olen 70-luvulla syntynyt ja jos halusi jotain harrastaa sinne piti itse myös kulkea. Nyt meillä rupeaa olemaan sukupolvia jolle lyödään se ruutu käteen taaperolle. 

Vierailija
19/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työssäkäyvien pitää pelastaa kotiäidit? Mitä edes tarkoitat? Me maksamme lastesi kuluja nyt ja tulevia kuluja kuten päivähoito, koulu, terveydenhoito, lapsilisät jne. veroissa. 
Jos puolisosi palkka on niin hyvä, että pärjäätte noin, ole vain kotona. 

Vierailija
20/23 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin me työssäkäyvät äiditkin teemme. Tosin miehemme osallistuvat kuten kuuluukin

Meillä meni kolme vuotta niin että äitiysvapaiden jälkeen jäin kotiin tyttärien kanssa. Äiti halusi käydä töissä. Kyn hän tuli kotiin hän oli lasten kanssa ja menin harrastusteni pariin. Viikonloput oltiin useimmiten yhdessä. Ei siinä mitään ihmeellistä ollut, hyvää aikaa oli silloin. Veikkaan että syy siihen ettei hankita lapsia on taloudellinen. Näin on muutama työkaveri todennut. Kun elintaso eli tulot romahtaa niin ei houkuta. M62

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi