Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkyvyttömyyseläkkeelle en jaksa enää työttömänä

Vierailija
03.06.2025 |

haluan päästä pois tästä ahdistavasta työelämästä, onko mahdollista päästä työkyvyttömyyseläkkeelle mielenterveyden takia. lieviä terveys ongelmia on jotka rajoittaa tiettyä tekemistä.

M46

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomi alkaisi uudestaan omavaraiseksi maataloudessa, niin pelloilta löytyisi helppoa ja kuntouttavaa työtä. Elämä maaseudulla voisi olla terapeuttista ja se voitaisiin ihan organisoida. 

Vierailija
62/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kyllä järkyttävän paljon työkyvyttömyyttä ja mielenvikaisia. Ei taida olla toista näin sairasta kansakuntaa maan päällä. 

Ei taida olla paljon henkilöitä, jotka nuoresta alustaan (noin 15 v) tehneet töitä ja ansainneet mm koulutukseensa, vaatteisiinsa, harrastuksiinsa rahaa ja ponnistaneet elämässään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömät lähellä eläkeikää olisi jo järkevää päästää eläkkeelle, tämä työmarkkinoilla roikottaminen tuskin tuo työlliseksi pääsyä. Tämä on kuin löyhässä hirressä olemista.

Kuka maksaa?

Itse olen pitkän työurani tehneenä, joten itse olen sen maksanut.

Vähän epäilen. 

Vierailija
64/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli noin 30 vuotta pitäisi työssäkäyvien sinut elättää, kun nyt vähän sinua ahdistaa. Voi, voi, onpa kamalaa.

No onneksi tuet leikattu niin paskaksi että 30 vuotta menee perseauki ja neukkukuutiossa.

Vierailija
65/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kyllä järkyttävän paljon työkyvyttömyyttä ja mielenvikaisia. Ei taida olla toista näin sairasta kansakuntaa maan päällä. 

Minun mt ongelmistani voit syyttää aggressiivista juoppohullua isää ja minua lapsena hyväksikäyttänyttä tyyppiä. 

Vierailija
66/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla tulee nälkä jos alkaa leikimään sairasta tai muuten vaan makailee huvikseen kotona.täällä kela maksaa laiskoille

Vierailija
67/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli noin 30 vuotta pitäisi työssäkäyvien sinut elättää, kun nyt vähän sinua ahdistaa. Voi, voi, onpa kamalaa.

Huomaa ettei sulla ole kokemusta asiasta. Se ahdistus on joskus lamaannuttava.

Vierailija
68/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla paljon henkilöitä, jotka nuoresta alustaan (noin 15 v) tehneet töitä ja ansainneet mm koulutukseensa, vaatteisiinsa, harrastuksiinsa rahaa ja ponnistaneet elämässään.

Tuo on surullista että nykynuorille ei ole tarjolla samoja puitteita kuin edeltäneillä sukupolvilla. Maailma on muuttunut haastavammaksi paikaksi. Kannattaa silti opislella nyt kun töitä on huonosti. Yhteiskunnan on löydettävä uusia ratkaisuja.

Vierailija
69/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömät lähellä eläkeikää olisi jo järkevää päästää eläkkeelle, tämä työmarkkinoilla roikottaminen tuskin tuo työlliseksi pääsyä. Tämä on kuin löyhässä hirressä olemista.

Kuka maksaa?

Itse olen pitkän työurani tehneenä, joten itse olen sen maksanut.

Vähän epäilen. 

Mitä sitten, jos sä epäilet.

Vierailija
70/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mt ongelmistani voit syyttää aggressiivista juoppohullua isää ja minua lapsena hyväksikäyttänyttä tyyppiä. 

Ikävä kuulla. Kannattaa silti ottaa katse eteen päin vaikka oletkin kokenut vääryyttä. Nuo tunteet kannattaa ensin käsitellä ja uutta suuntaa elämään

Vierailija
71/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvänä ja ansiotuloveroja maksavana ärsyttää todella paljon nämä "haluan työkyvyttömyyseläkkeelle" -tyypit. Ymmärrättekö, että ei muitakaan aina huvita käydä töissä ja vieläpä kustantaa teidän kotona makoilevien etuuksia ja palveluita? Masennus ja ahdistus poistuu parhaiten tekemällä asioita. Suomessa opiskelu on ilmaista, kouluttautumalla voi päästä helpommin työhön. Opinnoissa ja työssä tapaa ihmisiä, mikä on hyväksi mielenterveydelle. Kotona valittamalla ei varmasti mikään parane.

Vierailija
72/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla. Kannattaa silti ottaa katse eteen päin vaikka oletkin kokenut vääryyttä. Nuo tunteet kannattaa ensin käsitellä ja uutta suuntaa elämään

Ei ole kyse pelistä ikävistä tunteista, nuo edellämainitut asiat aiheutti minulle psykoosisairauden, josta olen siis nyt eläkkeellä yritettyäni vuosikymmeniä kuntoutua. 

Vierailija
73/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse pelistä ikävistä tunteista, nuo edellämainitut asiat aiheutti minulle psykoosisairauden, josta olen siis nyt eläkkeellä yritettyäni vuosikymmeniä kuntoutua. 

Ok ymmärrän jos tilanteesi on vaikea. Ei kannata silti luovuttaa. Eläkkeelläkin voi yrittää tehdä mielekkäitä asioita ja vaikka pyrkiä tekemään lisätuloja jos on voimavaroja

Vierailija
74/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en minäkään "halunnut" työkyvyttömyyseläkkeelle mutta ei ollut psyyken ongelmien kanssa muuta vaihtoehtoa. Onkohan päätöksenteko kiristynyt kovasti viidessä vuodessa, itselläni on siis vakava masennus ilman psykoottisia oireita ja sain pysyvän työkyvyttömyyseläkkeen ensiyrittämällä vuonna 2020.

Takana oli tuolloin jo 23 vuotta työelämää, edessä olisi toki ollut toinen mokoma mutta kuten sanottu: kroonistunut masennus ei mahdollistanut työntekoa. Jäin töistä suoraan kuntoutustuelle ilman työttömyysjaksoa välissä eli olisikohan se sitten vaikuttanut myönteiseen päätökseen. (Toki ei pitäisi vaikuttaa.) Joka tapauksessa: jos syytä ko. eläkkeen hakuun on, ei kannata ajatella ettei kukaan näitä myönteisiä päätöksiä saisi, minäkin sain. Jos mahdollista kannattaa panostaa lausunnon tekoon ja hankkia se yksityiseltä psykiatrilta. 

Vierailija
75/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvänä ja ansiotuloveroja maksavana ärsyttää todella paljon nämä "haluan työkyvyttömyyseläkkeelle" -tyypit. Ymmärrättekö, että ei muitakaan aina huvita käydä töissä ja vieläpä kustantaa teidän kotona makoilevien etuuksia ja palveluita? Masennus ja ahdistus poistuu parhaiten tekemällä asioita. Suomessa opiskelu on ilmaista, kouluttautumalla voi päästä helpommin työhön. Opinnoissa ja työssä tapaa ihmisiä, mikä on hyväksi mielenterveydelle. Kotona valittamalla ei varmasti mikään parane.

TA-PA ITTES!! SA.AA_TA,NA TAPA ITTES!! VEDÄ ITTES H!RT-EEN!! V.I-T.UN H_U,O.RA!! TOIVOTTAVASTI JOUDUT HIRVIKOLARIIN JA SUN H-U.OR,A TYTTÄRES JOUTUIS PAKOTETUKSI SEKSITYÖHÖN!!

Vierailija
76/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TA-PA ITTES!! SA.AA_TA,NA TAPA ITTES!! VEDÄ ITTES H!RT-EEN!! V.I-T.UN H_U,O.RA!! TOIVOTTAVASTI JOUDUT HIRVIKOLARIIN JA SUN H-U.OR,A TYTTÄRES JOUTUIS PAKOTETUKSI SEKSITYÖHÖN!!

No niin. Tällaisia ihmisiä sitten ilmeisesti halutaan takaisin työmarkkinoille ja koulutuksiin. Tämä selvä.

Vierailija
77/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän sivun alkuun asti ketju oli hämmästyttävän siisti. Puhuttiin asiaa. Sitten alkoi trollaus, ja joku mielenvikainenkin näkyy saapuneen.

Harmi.

Vierailija
78/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nuoret ja vastavalmistuneet muuttavat työn perässä ulkomaille 😆. Kohta pääsen katsomaan ulkomailta käsin miten sössi-suomelle käy 🤣

Vierailija
79/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI KUN TÖIHIN  ONKO VAIKEA KÄSITTÄÄ? onneksi sun tukia on kusipää leikattu

Vierailija
80/82 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nuoret ja vastavalmistuneet muuttavat työn perässä ulkomaille 😆. Kohta pääsen katsomaan ulkomailta käsin miten sössi-suomelle käy 🤣

Niinhän sinä uskot. Todellisuus voi olla ihan muuta.