Työkyvyttömyyseläkkeelle en jaksa enää työttömänä
haluan päästä pois tästä ahdistavasta työelämästä, onko mahdollista päästä työkyvyttömyyseläkkeelle mielenterveyden takia. lieviä terveys ongelmia on jotka rajoittaa tiettyä tekemistä.
M46
Kommentit (82)
Vain psykoottistasoisilla mielisairauksilla nykyisin; näin minulle sanoi psykiatri.
No mulla on tällä hetkellä menossa työkyky selvitys mt ongelmien ja muun vuoksi, mutta en usko että eläkkeelle pääsee, vaikka lääkärit kirjoittaisikin, niin kela ne kumminkin hylkää. Mä kerron sitten miten tässä käy.
Kukapa ei haluaisi, kun työpaikkoja ei ole.Eikä saa,vaikka olisi. Ei sitte.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on tällä hetkellä menossa työkyky selvitys mt ongelmien ja muun vuoksi, mutta en usko että eläkkeelle pääsee, vaikka lääkärit kirjoittaisikin, niin kela ne kumminkin hylkää. Mä kerron sitten miten tässä käy.
Kela hylkää kaiken ahdistukseen/mielialaongelmiin liittyvän nykyisin. Samoin nepsy-ongelmat (pl syvä autismi tietysti). Käytännössä eläkkeelle on toivoa skitsofrenialla ja ykköstason psykoottisella bipolla.
Olen 66 ja haluaisin takaisin töihin.
jos jokin terveydellinen este on niin sitten varmaan
Vierailija kirjoitti:
minkä verran on ikää? ja onko ne pahoja mt ongelmia että ei pysty työhön?
Vierailija kirjoitti:
haluan pois tästä työnhakemisesta korjaus äskeiseen viestiin.
AP
Siinäpä haluat tuhansien muiden kanssa.
Eli noin 30 vuotta pitäisi työssäkäyvien sinut elättää, kun nyt vähän sinua ahdistaa. Voi, voi, onpa kamalaa.
Pitkäaikaistyöttömät lähellä eläkeikää olisi jo järkevää päästää eläkkeelle, tämä työmarkkinoilla roikottaminen tuskin tuo työlliseksi pääsyä. Tämä on kuin löyhässä hirressä olemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minkä verran on ikää? ja onko ne pahoja mt ongelmia että ei pysty työhön?
34 oli pahoja harhoja, johon nyt lääkitys. Tämä nyt selvityksessä. Muut ahdistus/masennus/sosiaalisia ongelmia sekä pitkään jatkunut unettomuus, on ne tällä hetkellä niin pahat etten pärjää työelämässä, en tiedä tulevasta. Lisäksi on vielä meluvamma sekä tinnitus, joka vie myös unet.
Jos on työtön niin ei pääse millään diagnoosilla. Itselläni psykoottistasoisesti oireileva sairaus, mutta kela tulkitsee lieväksi, joten ei pääse. Töissä ollessani olin välillä ihan pihalla kaikesta, hävisin työpisteeltäni enkä tiennyt missä olin ollut, en muistanut mitä olin tehnyt. Työpäivästä meni tunteja kaikkeen muuhun kuin työntekoon, näin ja koin hallusinaatioita. Edes sairaslomaa ei saa, kela hylkää lääkärinlausunnot ja mitätöi oman hakemukseni. Perusteluna ei ole kykenisinkö työhön, vaan että kykenen olemaan työtön työnhakija.
Vierailija kirjoitti:
Vain psykoottistasoisilla mielisairauksilla nykyisin; näin minulle sanoi psykiatri.
Mut on todettu täysin työkyvyttömäksi Aspergerin, ADHD:n ja epävakaan persoonallisuushäiriön vuoksi. Mulle kans psykiatri sanoi että en siltikään tule pääsemään eläkkeelle ja varsinkaan siksi, koska mulla ei ole historiaa psykooseista ja olen ollut kuitenkin muutaman vuoden elämästäni töissä. On jo melkein tragikoomista, että jopa työkkärissä virkailijat ovat säälineet mua tämän takia.
Mun ystävä taas pääsi helposti eläkkeelle 12 v sitten pelkällä asperger-diagnoosilla.
Suomi ei ole oikea hyvinvointivaltio ja mua kiukuttaa välillä niin paljon, että en haluaisi puolustaa tätä maata tosipaikan sattuessa.
Vierailija kirjoitti:
Eli noin 30 vuotta pitäisi työssäkäyvien sinut elättää, kun nyt vähän sinua ahdistaa. Voi, voi, onpa kamalaa.
Missähän ammatissa eläkeikä on 76 v, ei edes 66 v ole monessa johon ap:lla olisi 20 v.
Omallekin kohdalla oikea paikka olisi eläke, mutta en sinne pääse. Olen nyt sitten työttömänä kun muutakaan ei ole. Totuus kuitenkin on, että en työllisty koskaan. Ongelmani pahenevat koko ajan. Kärsin mm. ahdistuksesta, paniikista, masennuksesta, kuormituksesta, traumoista, sosiaalisten tilanteiden pelosta ja aistiyliherkkyyksistä. Olen autisminkirjolla.
Minä olen kahden vaiheilla. Pelkään sitä, että työkyvyttömyyseläkkeellä rahaa olisi käytössä vieläkin vähemmän kuin nyt työmarkkina-, asumis- ja toimeentulotuella.
Takana on jo melkein kymmenen vuotta työttömyyttä. TE-toimisto tietää, etten enää työllisty, ja lääkäri on kirjoittanut lähetteen kuntoutukseen. Lähete pääsi kyllä vanhentumaan, koska rahat ja fyysinen kunto eivät riitä kuntoutusoperaatioon.
Siinä on riskinsä jos eläkkeelle yrittää ei-psykoottisten oireiden takia. Alkaa kurssia ja kuntoutusta tulemaan siihen tahtiin, että ne vähäisetkin voimavarat hiipuvat. Tulee merkinnät papereihin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kahden vaiheilla. Pelkään sitä, että työkyvyttömyyseläkkeellä rahaa olisi käytössä vieläkin vähemmän kuin nyt työmarkkina-, asumis- ja toimeentulotuella.
Takana on jo melkein kymmenen vuotta työttömyyttä. TE-toimisto tietää, etten enää työllisty, ja lääkäri on kirjoittanut lähetteen kuntoutukseen. Lähete pääsi kyllä vanhentumaan, koska rahat ja fyysinen kunto eivät riitä kuntoutusoperaatioon.
Se pelkkä eläke on paljon isompi mitä nuo mainitsemasi tuet yhteensä. Siksi meitä ei päästetä eläkkeelle.
nro 14
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut on todettu täysin työkyvyttömäksi Aspergerin, ADHD:n ja epävakaan persoonallisuushäiriön vuoksi. Mulle kans psykiatri sanoi että en siltikään tule pääsemään eläkkeelle ja varsinkaan siksi, koska mulla ei ole historiaa psykooseista ja olen ollut kuitenkin muutaman vuoden elämästäni töissä. On jo melkein tragikoomista, että jopa työkkärissä virkailijat ovat säälineet mua tämän takia.
Mun ystävä taas pääsi helposti eläkkeelle 12 v sitten pelkällä asperger-diagnoosilla.
Suomi ei ole oikea hyvinvointivaltio ja mua kiukuttaa välillä niin paljon, että en haluaisi puolustaa tätä maata tosipaikan sattuessa.
Mulla myös käytetään mua vastaan sitä että olen onnistunut olemaan jonkin verran töissä. Tämä siis kun kela mitätöi hakemukset. Tässä vaan ei oteta huomioon sitä, että vaikka olin fyysisesti työpaikalla, ei työnteosta tullut oikein mitään ja ahdistuksissa lukkiuduin vessaa tuntikausiksi kesken työpäivää. Työkkäri ymmärtää tilanteeni, mutta ei mahda kelan mielivallalle mitään. Työnhakuvelvoitetta minulla ei ole, koska jokainen täysjärkinen ymmärtää etten työhön kykene.
haluan pois tästä työnhakemisesta korjaus äskeiseen viestiin.
AP